Şimdi Ara

passat ve jetta performans

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar öncelikle iyi günler diliyor ve size birsey danişmak istiyorum jetta passat yada cıvıc almak ıstıyorum ama jetta ve passat 102bg bu yuzden cok cok süphem var bu araclara bu beygir yetiyormu performansı nedir civic ise 120 bg cok fark var ve bu konuda secim yapmak için size sıgınıyorum kullananlar kalkışlarda bayırlardakı performanslarında bi yardımcı olursanız sevinirim lütfen tarafsız olun fanatık olmayın simdiden tesekkürler



  • VW bölümünde forumdaki genel söylentilerin aksine fanatizm çok minimum düzeydedir! VW bölümündeki kullanıcılar (ki ben de VW kullanıcısı olarak) araçlarımızı severiz. Araçları sevdiğimiz için benimser, araç ile ilgili daha fazla bilgi edinmeye çalışırız. Daha fazla bilgi edindikce daha çok severiz. Bu böyle gider. Bazen moralimizi bozan şeyler olur. Polyanna'cılık da oynayabilir, sevdiğimiz şeylere karşılık sevmediğimiz özelliklerini bile affederiz. Tamam biraz garip ama markalar zaten müşteri ile böyle bir iletişim kurmak istiyorlar zaten. Bu tür bir tatlı fanatiklik için dünya kadar yatırım yapıyorlar.

    Mesela ben Canon, Apple, Sony, Mercedes-Benz gibi markalara da çok ama çok sıcak bakarım. Televizyon alıyorken Sony kötü bile dense içimde bir yerlerde eski Trinitron günlerinden kalan bir sevgi vardır. LCD TV'im Sony şu anda... 20 seneden fazla süreden beri kullandığım 55 ekran Sony televizyonum hala oğlumun odasında... 16 sene önce aldığım Canon EOS - SLR 35mm makinem hala benle. Yanında D-SLR makinem de var Canon. Çok sevdiğim Canon lensleri de almaya başladım tekrar. 1990 yıllarda bir arkadaşımda görüp aşık olduğum Apple hala favorim. iPhone kullanıyor ve keyfime bakıyorum. Ama notebook da tercihim Sony Vaio oldu. Hala ona MacOSX yükleme hayallarim var.

    Bu anlattıklarıma bakılırsa bende fanatiğim. Oysa marka bağımlılığı bir süre sonra rasyonel düşüncelerin bile dışına çıkabilir artık konu duygusal bir hal almaya başlayabilir. Duygusal konularda da biz Türkler biraz fazla tepki gösteririz. İşte biri "Jetta'nın tasarımı dandik!" dediği zaman rasyonel olarak da duygusal olarak da bana öyle gelmiyorsa içimden bir ses söyle der: "Çok sevdiğim bir şeye kötü bir şey söylendi."

    Ondan sonrası insanların karakterleri, davranış biçimleri, eğitimleri ve pek çok toplumsal, ahlaki değerle ilgilidir.

    Örnekse:
    "Ne sövüyorsun len, VW'e"
    "Farklı yönde eleştirisel bir bakış açısı olmuş ama açıkcası beni gene de çok ahatsız etti!"
    "Objektif olarak bakarsak bu konudaki eleştiriniz doğru ancak uslubunuz yanlış!"
    "Evet VW markasının X modelinde böyle bir negatif durum var!"
    "Senin araban dandik olm. Benim ki seninkine..."

    şekillerinde çoğaltılabilecek pek çok karakter çeşitlemesi mevcut!

    Benim bu markaları sevmem diğer markaların kötü olması anlamına gelmez. Rasyonel değerlendirmeler dışında bir insan olarak duygusal gerekçeler de oluşturup bu markaları seçmem salt özgür irademdir. İşte hepsi bu. Kendi irademe sövdürmemek hakkım varsa başkalarının iradelerine de sövmeme prensibim olmalı. Hele de böyle bir paylaşım ve bilgi platformunda...

    Şimdi bu kadar şeyi "...lütfen tarafsız olun fanatik olmayın" sözüne istinaden bir de son günlerde forumdaki genel hava itibariyle yazdım. Siz de etkilenmiş olabilirsiniz diye baştan önlem alayım dedim.

    Sorunuza gelince ben her 3 araca karşı ciddi anlamda sempatisi olan biri olarak şunu söyleyebilirim.

    Honda Civic motoru ile kesinlikle bir adım önde. Tasarımı ve kokpitteki ayrıntıları ile de genç ve genç ruhlu herkese hitap eder. Jetta almasaydım Honda Civic alacaktım. Japonlara'da işlerini iyi yaptıklarını düşündüğüm için her zaman saygım var.

    VW'de TSI motorla benzinli motorlar konusunda benim şahsi fikrime göre artık eskisi gibi geride kalmıyor. Siz 102PS modellerden düşündüğünüz için bir parça performans farkı var tabii. Performans önemli bir kriterse bu noktada ben Honda öneririm. 102PS çok performans isteyen özellikle genç arkadaşları tatmin etmezken, TSI motorlar da sırf yüksek tork v.b. performans kriterleri ile öne çıktı. TSI alabilseniz VW iyi bir seçenek olacaktı.

    Yalnız Türkiye koşullarında konfor ve marka algılaması nedenleriyle bir parça daha prestijli ve statülü bir görüntüye ihtiyacınız varsa Passat... Yok olmuyorsa Jetta.... Her durumda işinizi çözerler... Ben bu nedenlerle Jetta 102PS aldım ve çok da memnunum. Aldığıma da hiç pişman olmadım.

    Çok KM yapıyor, performans istiyorsanız --->Honda Civic veya Jetta TSI
    Az KM yapıyor, gerekirse LPG taktırır, performans yerine konfor ve prestij de lazım derseniz ---->Jetta + Passat (102PS)

    Kişisel kullanım alışkanlıklarınız ve ihtiyaçlarını özetlerseniz daha fazla yardımcı olurum tıpkı VW bölümündeki diğer arkadaşların de olacağı gibi...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • kardes cok cok sagol yardımın için biz bi sile arabsı olarak alıcaz yani öyle asırı performansdan zziyade rahatlık ve konforu ön planda tutarım ha performansa neden önem veriyorum ben tam bir honda tutkunuyum 94 model bir hondam var 11 senedeir bende hla vazgecemiyorum satmamın sebebi sadece klima olmayışi kardes arba daha sadece 108binde ve tamamen orjınal bagajdakı yedek lastıgınden egzozuna hatta arka balatalara kadar fabrıka cıkısı orjınal yedek lastık hiç kullanmadım daha 94 hondaları bılıyorsan cok ferah ve cok geniş bir aractır sahsen su an o genişligi hiç bir aracta bulamadım octavıa hariç arabam 90 bg ve bayırlarda tıkanıyordu yanımdan gecenler tamamamen piskolojımı bozuyo 90 bg ile 100 bg arasında fazla bı fark yok ondan dolayı kafamda bu soru işaretı var ben sıfır almayı düşünmüyorum cunku fiyatlar bence su an ucuk durumda 2el temiz birsey almayı düşünüyorum fsı tercihimdi fakat sanirim sanzumanda sorun yaratıyormus bundan dolayı vazgectim tsı ise su an ikinci eli yok ondan dolayı mecbur 102bg alıcam yada honda cıvıc hondada düşünmemin nedeni is biraz dar olması bu yuzden vw yı devreye soktum ben hep vw kullanmak istemiştim fakat nasip olmadı bi degişiklik yapıpıp sanirim passat alıcam tesekkür ederim arkadasım ha tv gelince hep panosonıc vardı o senin gibi oglumun odasında simdide panasonıc plazma aldım dedigin gibi ne kadar öyle desemde insanda bi fanatıklık oluyo fanatıklık demiyelımde sevgi oluyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysyselimy -- 4 Temmuz 2008; 19:29:54 >




  • Merhaba Sevgili arkadaşım.

    VW JETTA
    VW PASSAT
    HONDA CIVIC

    Bu araçlar sınıf olarak birbirlerinden farklı tabi. PASSAT'ın JETTA ve CIVIC'ten daha büyük olması, JETTA ve CIVIC'in küçük sınıf, PASSAT'ın orta üst sınıf araç olması tercihlerinizin ne yönde olduğu konusunda bende soru işaretleri uyandırdı. Siz küçük bir araç mı istiyorsunuz, yoksa büyük bir araç mı? Ondan sonra motor gücünü konuşabiliriz. Her halükarda VW JETTA 1.6 102 HP sizi rahatlıkla hareket ettirecek, VW PASSAT 1.6 102 HP de sizi yeterince memnun edecektir. Her iki motor da LPG'ye uyumludur. Benzin tüketimleri konusunda ise TSI'ler daha avantajlıdır. Dizel almak istediğinizi sanmadığımdan o konuda yorum yapmayacağım.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • ilk arabam civic'di, 7 sene 130.000 km kullandım. hiç ama hiç bir sorun çıkarmadığı için çok şımarttı beni, beklentilerim çok yükseldi.

    sonra jetta almak üzere sattım, jetta bakarken passata bindim ve tabiri caizse zehirlendim

    bir daha jettaya dönemedim, param yetmedi biraz borç harç passat aldım.

    yeni civic'i kabin küçüklüğünden eledim, keza jetta için de bu parametreyi kullandım.

    Honda Civic sorunsuzluğu ile körü körüne inandığım, fanatiği olduğum bir modeldir. Yani Coca Cola istediğinizde nasıl düşünmeden içiyorsunuz, civic'de öyledir.

    Artık Passat da öyle, sanırım az ama öz bir şekilde anlattım




  • Ben 1.5sene jetta 102hp comfortline kullandım.İsteklerimi her şekilde yerine getirdi
    Passat alabilirsen sadece trendline paketini seçebileceksin ama opsiyon olarak doldururup comfortline paketi gibi yapabilirsin.Performans olarak jetta daha çok öne çıkacaktır ama genişlik ve konfor olarak passat daha öndedir ama jettanın konforuda gayet yerindedir
  • Bende Jetta İle Passat arasında bir ikilem yaşıyordum ancak passat trendlıne da karar kıldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gökhan40 -- 5 Temmuz 2008; 17:18:56 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Civic vs Octavia
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Eğer lpg taktırmayı düşünmüyorsanız FSİ motorlu bir jetta veya passat bakın.VWden şaşmayın.işde marka fanatikliği
  • kardes lpg taktıracamda fsı lpg takılmıyo takılsada cok sorun yaratıyormus ondan 102 bg secimim zaten dizel araba artık alınmaz dizelde benzin kadar nerdeyse sanirim passat alıcam hondamın satılmasını bekliyorum
  • passat birde dizel olursa tadından yenmez
  • parasıda tadından yanına yaklastırmıyo kardes dizellerin
  • plantamax, uzun yolda hızlı giden daha çok yorulabilir! (Belki Mercedes'de daha az yorulabilir!)

    Bahsettiğiniz hızlarda insan fizyolojik olarak daha çok yorulur! Yüksek sürat, yüksek konsantrasyon demektir. Başta kas sisteminiz olmak üzere hızlı araç sürmek pek çok sistemi fena halde zorlar. Bu konuda ciddi bir araştırma vardı. Bulabilirsem buradan paylaşırım. Yavaş araç süren kişi bunu bir keyif olarak yapıyorsa kesinlikle yorulmaz hatta ekstra zevk alır. Yol üstünde güzel yerlerde mola vermek ekstra olarak dinlenme şansı da sağlar.

    Ben 102PS Jetta ile bile bu sınıftaki pek çok araçtan daha güvenli ve konforlu yolculuk keyfi alıyorum. Şahsi görüşümün performans anlamında Honda Civic olduğunu belirtmiş olsam da... VW araçlarda zaman zaman kullanmak zorunda olduğum ticari segmentteki araçları Caddy ve Transporter dahil anlayamadığım bir güvenlik hissi yaşıyorum. Sanırım psikolojik bir şey.

    Uzun yolda tavsiyem yavaş ve güvenli. Jetta ne olursa olsun bir Mercedes değil. Yüksek hızlarda Mercedes dahil aman dikkat!

     passat ve jetta performans

     passat ve jetta performans

     passat ve jetta performans




  • 2004 ten beri GOLF V 1.6 8v kullanmaktayım.çok fazla kilometere yapmıyorsanız bu motor sizi fazlasıyla tatmin edicektir.

    Alt devirlerde biraz daha canlı olduğunu da düşünürsek bir miktar eğlence bile katabilirsiniz işin içine.

    Yakıt tüketimi derseniz 6.0-6.5 lt ortalama yakalamak mümkün.

    Ama bir TSI ekonomisi beklenemez asla çok sağlam motordur bu arada kendisi bakım masraflarıda yormaz sizi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mech.Engineer -- 7 Temmuz 2008; 10:15:50 >
  • Ne kadar beygir o kadar arpa! Üstelik zapt etmek de zor olur 170 beygiri...

    Hızlı gitmemek her zaman iyidir! Bana güvenin! Gençlik öyle hissettirir de zamanla dinginleşiyor insan... Mesela Mercedes S320 ile hız denemeleri yapıp, otobandan son sürat gelirken, aracın içeriye hissettirdiği hız pek çok teknoloji nedeniyle daha düşük olsa da fizik kanunlarının araç dışında değişmediğini unutmamak lazım. Yola fırlayacak herhangi bir şey, yolda bir kusur herşeyin sonu olabilir! Bu yüzden diyorum yavaş diye...

    Ferrari konusu da kişiden kişiye değişir. Ne kadar hızlı gidebildiği ve ortalama değerleri görmek lazım.
    Ankara'dan İstanbul'a yolculuk etse Ferrari ile daha çok zorlanabilir mesela...

    Ve Passat 1.2, 3-5 yıl sonra çok hoşunuza gidebilir. Kimbilir?




  • Hız konusunda test etmiş bir olarak (Bolu-Gaziantep ve İstanbul-Gaziantep) çok hızlı gitmenin insanı çok daha fazla yorduğunu söyleyebilirim.
    Yüksek hızda vüvudun daha gergin durduğu, daha fazla yere ve uzağa odaklandığı ve her an saniye geçmeden tepki vermeye hazır olduğu geçeği bunu yapıyor. Yani yorgunluk doğrudan fiziksel değil, zihinsel biraz da.

    Ancak aynı yolu daha az BG ve torka sahip araçla gitmek özellikle sollamalar ve yokuşta fark yarattığından stress yapıp daha çok yorulmasına yol açıyor insanın. Bunu Fiat Tipo (1993), Toyota Corolla 1.3 (2000), Honda 1.6 VTEC (2002 ve 2005), Nissan Primera 1.6 (2001) ve Ford Focus TDCI (2006) ile test ettim.

    En kötü Tipo idi elbette, arkasından her ikisi de uzun sürede 195 km ye çıkabilen (sadece test ettim) Toyota ve Nissan geiyordu, bunların özelliği ara hızlanların düşük olması (birinde tork az diğerinde kilo ağır). En mükemmeli Focus, muhteşem. 3000 devirde 150 km, çok rahat yol alıyor.



    Honda-Jetta-Passat konusunda. Sağlamlıkta h vw Honda gibi olamaz. Daha 30 binde kullandığım Passatın tüm ön takımları değişti hala ses yapıyor. Yukarıda yazdığım Toyota 1.3 bir şirket aracıydı 80 biden - 100 bine kadar kullandım, sağlamlığına hayran kaldım, benden önce çarpışan oto gibi kullanılmıştı ama baskı balatası bile orjinaldi sattığımda.

    vw eski 1.6 motoru 102 BG ama Vanos teknolojisi var yanılmıyorsam, düşük devirlerde torku Hondadan iyidir sanırım. Yeni Honda motorunun çok yaktığı yönünde şikayetler okumuştum Hondam.com web sitesinde, bakmanızı tavsiye ederim.

    Şu örneği verirken Hondanın 6 yıllık garantisine de değinmek lazım (senede 25 bini geçmiyorsanız). 2002 Honda çelik jantın ortasındaki küçük kapak düşmüştü, onu bile garantiden karşıladılar, hayran oldum.

    İyi günler,
    DrMS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrMS -- 7 Temmuz 2008; 12:21:45 >




  • Eski bir 102 PS lik Passat kullanıcısı olarak aracımın konforundan kabinsessizliğinden aşırı derecede memnundum fakat gel gelelim performansa opel vectra GTİ dan inip 102 lik passata binince araba gitmiyor gibi geliyor du sollamalarda arahızlanmalarda yavaş kalıyor ve kesinlikle rampalarda bayılıyordu kim ne derse desin Passata bineceksen yaa TDİ yad 1.8 TSİ motora binecen 15 gün boyunca sırf kasasını çok beğendiğimden 1.6 2007 mODEL FSİ 115 bg PASAT kiraladım ama ondada aynı sorunu yaşadım sollamalarda ve rampalarda araç hızlanmıyor ve kesinlikle 194-195'in üstüne gaz pedalıyla çıkmıyor alacaksan önerim honda yada yeni nesil Corolla olsun VW kalitesini tam olarak bulamasan da ve VW isminin altında duramasanda kesinlikle küçük motor pasat yada kabiin gürültüsümnden lastik sesinden geçilmeyen Jetta yerine k bende 1.6 102 bg lik var yeni nesil coroolla yada civic almanı tavsiye ederim. Her ne kadar sürçü lisan ettiysek affola.

    Saygılarımla

    Kamil ÖĞE




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.