Şimdi Ara

Passat-talisman uçurumu (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
2
Favori
15.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuntt


    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Talisman donanım,motor,şanzıman,performans,yol tutuş ve tasarım olarak Passat'tan fersah fersah ötede.Ancak bizim memlekette insanlarımız arabayı daha almadan satmayı düşündüğü için Passat'ın daha çok satması doğal.İstanbul'da caddeler zibil gibi kiralık Passat kaynıyor.Bence bu da bir etken satışların yüksek gözükmesinde.

    Oha bu kadar arabadan anlamayıp da atılıp tutulur. Ben 2 aracıda kullandım. Talisman ile Passatı yan yana yazmak bile hakaret edilir. O kadar saçma bir arabaki kullanırken dökülüyor sanıyordum.

    Aa bak sen otorite geldi.Mevcut aracımı satıp hemen Passat alıyorum.



    Ehliyet var mı diye sormama gerek var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault markasını severim, hatta geçen hafta 2.el 2017 model megane 4 sedan aldım. Ama d segment otomobile param yetse direkt passat'a yönelirim. çünkü para kolay kazanılmıyor, satarken kolay satılması TR şartlarında önemli. Ayrıca talisman ismini hiç beğenmedim
  • Bence reno bayileri beş para etmez..
    Talisman alma için 4 ay önce Anadolu yakasındaki tüm bayileri aradım..
    Adamlara diyorumki Talismanın en dolu paketini almak istiyorum. sizin test araçlarınızın donanımı nedir?
    Kıyı otomativ telefonlara bakmıyor.
    Kemal tepretoğlu bilmiyorum öğrenip hemen dönüyorum dedi; ertesi günü arayan bir bayan satış temsilcimizden verdiği bilgilerden memnun kaldınızmı diye sormak için aradı..
    Dedim böyle böyle hala test aracı donanım bilgisi bekliyorum.. hemen öğrenip dönüyoruz dedi arayan soran olmadı..
    Neyse sultanbeylideki atılganı aradım. ellerinde 160bg tam full test aracı varmış..
    gittik aracı görmeye..
    Adamlar aracı sadece 500metre gidiş 500 metre dönüş toplam 1 km kullandırdılar.
    Araçta tabela okuma çalışmıyor. satış temsilcisi olduğunu söyleyen ama hiçbir halttan anlamayan çocuk sultanbeylideki tabelaların boyasının soluk olmasına bağladı bu durumu..
    araçla ilgili bilgi veremiyor ama koltuk masajını anlatıp duruyor..
    Neyse dedik kaç para bu araba 2017 modeli olarak durum nedir..
    2017 için fiyat veremiyorum.. hatta 2016 içinde veremiyorum çünkü araç yok ne zaman geleceğinide bilmiyoruz dedi..
    seninde aracınında diyerek çıktık..

    Sonuçta öğrendiğim şu oldu. Eylül 2017 tarihinde Türkiyede 2017 model araç yok. Bazı bayilerin elinde 2016 model araç bulunuyormuş..
    Bu bilgiyide atılganı şikayet etmek için aradığım röno müşteri hizmetleri verdi.
    Angarada bir tane tam dolu 2016 araç var dedi. dedim sizin olsun..

    Gittim şahsuvaroğluna 2017 model 1.5 benzinli mondeo aldım.
    Ama asıl almak istediğim 1.6 dizel tam dolu talisman işbilmez bayiler ve röno merkezi yüzünden alamadım.
    Adamların araç satmaya niyeti olmadığını gördüm. Araçtan kastım clio yada megane değil tabiki..

    Atılgandan bir koleos vardı. dedikki bari açalım bagajına bakalım nasıl büyüklüğü..
    Araç bagajı açılmıyor. Sebebi aracın aküsü bitik araç bagaj düğmesi ise elektrikli..




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    mondeonun tutmamasının en büyük sebebi 1.6 dizele otomatik getirmemesidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuntt


    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Talisman donanım,motor,şanzıman,performans,yol tutuş ve tasarım olarak Passat'tan fersah fersah ötede.Ancak bizim memlekette insanlarımız arabayı daha almadan satmayı düşündüğü için Passat'ın daha çok satması doğal.İstanbul'da caddeler zibil gibi kiralık Passat kaynıyor.Bence bu da bir etken satışların yüksek gözükmesinde.

    Oha bu kadar arabadan anlamayıp da atılıp tutulur. Ben 2 aracıda kullandım. Talisman ile Passatı yan yana yazmak bile hakaret edilir. O kadar saçma bir arabaki kullanırken dökülüyor sanıyordum.

    Aa bak sen otorite geldi.Mevcut aracımı satıp hemen Passat alıyorum.



    Ehliyet var mı diye sormama gerek var mı ?

    Yok kardeşim akülü araba kullanıyorum ben kafanı yorma böyle şeylere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuntt -- 21 Şubat 2018; 8:18:43 >




  • FireStorm kullanıcısına yanıt
    Yalnız hocam bayilerin geneli öyle ben ilgiyi bi fiatta bide fordda gördüm özellikle ford çok ilgilendi. Skoda vw reno al birini vur ötekine ha birde opelde ilgilendiler ama araba yok 2 ay sonra gelir dediler ekim ayında gitmiştim. Aslında araba çok satılıyor bayiler takmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klaudio

    mondeonun tutmamasının en büyük sebebi 1.6 dizele otomatik getirmemesidir.

    tek mesele o olsaydı 508,c5 ve talisman da çok satardı. dizel otomatik filo satışını arttırır ama bireysel tanınırlığı arttırmak istiyorsan uygun fiyatlı benzinli bir alternatifin olmalı.
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Bende 1.6 dizel otomatik mondeo olsa çok satacağı kanaatindeyim. Tabi ki passat süperb ınsignia dan sonra gelirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Talisman ilk lansman zamanında hatalı fiyat politikasının kurbanı oldu. Çok daha makul fiyatla girmesi gerekiyordu. Passatta fiyat yelpazesi çok büyük. En ucuz 1.4 tsi aracı , talismanın en ucuz Aracına göre çok çok ucuzdu. Passatın çok satma sebeplerinden biri de bu. Renault daha agresif bir satış politikası ile ciddi Anlamda sağlam bir stokla gelip araç piyasada tutunana kadar özveride bulunmalıydı. Talisman , passata göre kötü bir araba değil , Renault Türkiye nin kurbanı olmuş bir model. Artık toparlaması da imkansız zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rakiplerine göre ucuz olmayan, birkaç sene sonra büyük ihtimalle üretilmeyecek ve marka kalite algısı pek iyi olmayan bir araç passat gibi oturmuş kendini kabul ettirmiş bir araçla nasıl rekabet edebilir ki? aracın kendisi daha iyi olsa bile edemez. renault'un aracın arkasında durması, gerekirse bir süre zararı göze alması ve oturmuş bir model yaratması lazım. yoksa b ve c segmentinden öteye gidemez, o da yan sanayi bol parça hatırına.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birisi isim değiştirse nolur demiş :kısaca arabaya parça bulamazsın, satamazsin türkiyede. Passat aldığında çıkmasından fasonuna orjjnaline 20 yıllık yedek parçasını bulursun. Şimdi git reno bayine fluence için klima motoru sor, alacağın cevap *artık urrtilmediginden stokta yok, isteriz iki aya kadar gelir* olur türkiyede. Ha böyle olmaması lazım kanuna göre ama kim takar ulkemde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gidakontrol

    Birisi isim değiştirse nolur demiş :kısaca arabaya parça bulamazsın, satamazsin türkiyede. Passat aldığında çıkmasından fasonuna orjjnaline 20 yıllık yedek parçasını bulursun. Şimdi git reno bayine fluence için klima motoru sor, alacağın cevap *artık urrtilmediginden stokta yok, isteriz iki aya kadar gelir* olur türkiyede. Ha böyle olmaması lazım kanuna göre ama kim takar ulkemde

    parça bulamamak bulamayanların beceriksizliği. türkiye üretimi bitmiş tonla araç var birtek reno parçaları mı bulunmuyor. 40 yıllık amerikanların parçalarının bulunduğu ülkede fluence parçası bulunmayacak. ayrıca bildiğim kadarıyla satılan modellerin üretim tarihi bittiğinden itibaren 10 yıl süre ile parça bulundurma zorunluluğu var kanuni olarak. yani sürdüğünüz tezler tamamen geçersiz. adam 89 200e sine istediği parçayı bulacak ama konu reno oldu mu parça yok.




  • Dostum bak ne demişim, kanuni olarak zorunlu bulundurması ana işler öyle yürümüyor ülkemde. Parçasını bulacağın araç 10 yıl üretimde kalsa çıkması vs bulunur misal torosu rahatça bulursun. Ama reno araçları iki yılda bir değiştiğinde yan sanayi üretmiyor, yeterli satış olmadigindan çıkma yok piyasada. Git sor mesela latitude klima motoru bak bakalım ne zamana gün verecek bayii. Ha sen dersin yok öyle kanun var diye, bayide sana *ver abi mahkemeye *deyip yolcu eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gidakontrol

    Dostum bak ne demişim, kanuni olarak zorunlu bulundurması ana işler öyle yürümüyor ülkemde. Parçasını bulacağın araç 10 yıl üretimde kalsa çıkması vs bulunur misal torosu rahatça bulursun. Ama reno araçları iki yılda bir değiştiğinde yan sanayi üretmiyor, yeterli satış olmadigindan çıkma yok piyasada. Git sor mesela latitude klima motoru bak bakalım ne zamana gün verecek bayii. Ha sen dersin yok öyle kanun var diye, bayide sana *ver abi mahkemeye *deyip yolcu eder.

    ortada bir sarmal döngü var. almadığınız aracın ikinci elinden şikayet edersiniz almadığınız aracın yedek parçasından şikayet edersiniz sonra da bu arabanın ikinci eli yok diye almazsınız bu aracın yedek parça stoğu yeterli diye şikayet edersiniz. nasıl çözülecek bu sorun? kaldı ki günümüz imkanlarıyla bir parça en fazla 1 haftada gelir. (başımıza geldi babamın kullandığı latitude için fransadan bir haftada parça geldi)




  • Bu döngü kısaca şöyle çözülür, beş yıl boyunca talisman satışı devam etsin, her yıl satış adedi ve firmaya güven artar. İsterseniz iddiaya girelim :reno Talismani 2020 de uretmeyecek, yeni model getirecek 2020 de

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    ford kuga ya makyajla 1.6 dizel otomatiği entegre eder etmez araç satışları pik yaptı, oysa kuga yeni bir araba değil, emin olun 1.6 dizel otomatik olsa mondeo da öyle olurdu, çünkü mondeo dizaynı, konforu, yol tutuşu çok iyi bir araç, çok farkederdi emin olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klaudio

    ford kuga ya makyajla 1.6 dizel otomatiği entegre eder etmez araç satışları pik yaptı, oysa kuga yeni bir araba değil, emin olun 1.6 dizel otomatik olsa mondeo da öyle olurdu, çünkü mondeo dizaynı, konforu, yol tutuşu çok iyi bir araç, çok farkederdi emin olun.

    öyle olacak olsa c5,508,latitude ve talisman daha çok satardı diyorum ben de.
  • Arkadaşlar merhaba,

    Mart 2017 den beri Talisman kullanmaktayım. İzlenimlerimi aslında çok daha detaylı ve teknik veriler ile anlatmak isterdim ancak işlerimin yoğunluğundan fırsat bulamadım.

    Konu içerisindeki tüm mesajları okudum. Model fanboyları dışındaki mesajlarda da bazı bilgi kirlilikleri olduğunu düşünüyorum.

    Mart - Ağustos arası 1.5 dCI Touch Manuel model Talisman kullandım. Araç ile ilgili yaşadığım bir problemden dolayı Renault aracımı 1.6 dCI ICON EDC 130 BG 'lik araç ile değiştirdi. Ağustostan beri bu aracı kullanmaktayım.

    Araç ile ilgili izlenimlerime gelecek olursak;

    1. Motor :

    -110 luk ünite manuel şanzıman ile anormal bir ekonomi sağlıyordu. Şehir içi (ort hız : 20-22 km/h) 4.6-5.0 lt tüketim değerleri yakalıyordum. Ayrıca yol bilgisayarı ile pompa arasındaki fark maksimum 0.3 lt idi.
    -130 BG + EDC de ise durum biraz daha farklı. Şuanda şehir içi ortalama 7.0 lt tüketim ile kullanıyorum. Performansından ise kesinlikle memnunum. Özellikle sürüş modları aracın kullanımında ciddi anlamda etki gösteriyor. Daha önce bir çok modeli kullanmış biri olarak Eco/Sport/Comfort vb. modlar arasında çok somut bir fark görememiştim. Ancak bu araçta sport ve eco arasında ciddi bir fark var.

    Sonuç : Performans-Tüketim-Konfor olarak 130 luk motor passatın 120 lik motorundan çok daha önde.

    2. Şanzıman :

    -EDC ile her ne kadar şikayetler olsa da bu şikayetler DSG seviyesinde değil. Ve EDC yazılımı sürekli güncellenerek şuanda sorunsuz bir seviyeye gelmiş. Servisteki tanıdıklarımla da görüştüğümde EDC şikayetlerinde ciddi azalma olduğu, problem yaşayan müşterilerin ise hiç birşekilde mağdur edilmediğini söylediler. Konfor olarakta DSG ile EDC arasında pek bir fark göremedim. İkisinde de vites geçiş hızları benzer denilebilir.

    3. Donanım : Touch donanım aracımı katalog kıyaslaması yaptığımda (ki her iki araçta da katalogda dahi yazmayan bazı özellikler mevcut), Touch = Comfortline+ şeklinde bir kanıya vardım. En önemli özelliklerden başlıcaları Touch donanımda LED Far, Masajlı koltuk, Anahtarsız giriş/çıkış sistemi, Yağmur ve far sensörü, R link multimedya ekranının standart olması. Özellikle LED Farın Mondeo Titanium da bile opsiyonel olması, ki fiyatı 9000-10000TL arası, passata göre büyük avantaj sağlamakta.

    4. Fiyat :
    Asıl bomba bence burada. Passat çok sattığı için alınan indirimler sabit. Talismanda bayiler biraz daha esnek olabiliyor. 1.5 dCI Touch Manuel aracımı 2016 model lansman rengi ve 18" jant opsiyonu ile (lastikler de 225/50/r18 olacak şekilde) kredi ile 98.000 TL ye Mart sonunda almıştım. O sırada manuel comfortline hem bulunamıyordu hem de fiyatı 3 haneli rakamlardaydı.

    5. İkinci el değeri :
    Bu noktada söylenecek çok söz yok

    6. Tasarım : Ben şahsen Passatın önünü çok beğeniyorum. Talismanı ise totalde daha çok beğeniyorum. Özellikle arka led farların tasarımı şuanda oldukça sıra dışı. Siyah ICON aracım ile özellikle araç temizken geceleri çok ciddi dikkat çekiyor.

    7. Yol tutuş : İki aracı da yeterince deneyimlemiş biri olarak söylemeliyim ki, 245/40/R19 lastik kombinasyonu ile bence Talisman bir adım önde. Özellikle spor modda ciddi fark gözlemlenebilir. Bu arada lastik kombinasyonu jant hariç ICON 'da standart.

    8. Servis - Müşteri hizmetleri : Renault, özellikle Sakarya bayisi, hiç görmediğim ve düşünmediğim kadar iyi. Yaklaşımları, işe bakış açıları, müşteri memnuniyeti sağlama adına yaptıkları daha önceki markalarıma göre (VW, OPEL, HONDA, NISSAN) çok çok iyi.

    Talismanı eleştirelim:

    1. Genel işçilik kalitesi bir tık daha iyi olabilirdi. Ancak Opel Astra Sedan 2015 1.6 136 BG Manuel aracıma göre daha iyi. Segment farkı olduğundan daha iyi olabilirdi diyorum. Bence bu noktada biraz Passatın gerisinde.
    2. R-LINK sisteminin kullanımı biraz daha kolaylaştırılabilir. Özellikle internetten harita ya da program güncellemeleri daha kolay olabilirdi.
    3. Ayak ile açılan arka bagaj kapağının biraz daha hassas olması gerekirdi. Kırk yılda bir lazım oluyor onda da ayak sallarken açılmamasına çıldırabiliyorsunuz.
    4. Hafızalı koltuk çalışma şekli VW grubundaki gibi olabilirdi. Yani direk 1/2/3 konumları olabilirdi. Buradaki tek hafıza var araç durduğunda koltuk en geriye geliyor ve sizin rahat inmenizi sağlıyor, araca tekrar binip marş bastığınızda ise eski konumuna geliyor.
    5. Şuanki fiyat politikası ile modelin ayakta kalması imkansız gibi gözüküyor.

    Passatı eleştirelim:

    1. Motor II. Dünya savaşından kalma gibi.
    2. Fiyat/donanım çok yüksek
    3. Filo satışlarının yüksek olmasından dolayı arac piyasada çok var.
    4. Multimedya ekranı hiç fonksiyonel değil.
    5. Bağlı olduğu firma ile ilgili müşteri şikayetleri.
    6. DSG soru işareti.
    7. Arka tasarım 5 yıl geriden geliyor.


    NOTLAR ;

    1. Yukarıda yazdıklarım tamamen şahsi düşüncelerim ve deneyimlerimdir. Herhangi bir markanın fanboyu değilim.
    2. Amacım kimsenin aracını eleştirmek ya da övmek değil. Gözlemlediklerimi iyi niyet çerçevesinde ve objektif olarak yazmaya çalıştım.
    3. Aracı almadan önce ben de çok ciddi anlamda Fransız araçlarına karşı soru işareti vardı. Ancak Alman Opeli ve Japon Hondasından sonra iyi ki de almışım diyorum.
    4. İkinci eldeki değer kaybının benim için hiç bir önemi yok çünkü aracı çok iyi fiyata aldım, ki ondan sonra üst versiyon ile değiştiği için zaten kardayım bile denilebilir.
    5. Aklıma gelen başka bir bilgi olursa güncelleme şeklinde paylaşırım. Unutmuş olduğum ya da marka veya modele haksızlık yapmış olduğum noktalar olabilir.
    6. Youtube daki kıyaslama videolarının çoğunun ezber metin gibi olduğunu ve objektif olmadığını düşünüyorum.

    Araç ile ilgili varsa sorunuz cevaplayabilirim.




  • Talisman iconda koltukları profil ayarlarından aynalar da dahil 6 adete kadar hafızaya alabiliyorsunuz. Kullandığınız profilde koltuğu ayarladıktan sonra ekranda çıkan koltuk resminin altındaki kaydet butonuna basmak yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orto -- 22 Şubat 2018; 23:19:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 adet vw golf ve 1 adet Renault Laguna sahibiyim,yani iki markanın da fanboy u değilim, tercihim her zaman kaliteyi daha ucuza almak olur.vw ile bu mümkün değil ama talisman için mümkün.aradaki fark 2 yıl sonra uçurum olur,biz de talisman a bineriz.1999 model Passat 25 bine ikinci el satılırken,2 yıla kalmaz talisman 40-50 bine alırız.simdi latitude de olduğu gibi.renault parça konusunda iki taraflı bir durum var.avantaj motoru ile ilgili tüm parçaları Fluence, Megane, Dacia hepsinin uyumlu ve uygun fiyat.kaporta ve iç aksam ise kâbus,yan sanayi yok, orijinal parça Mercedes fiyatına, çıkması da yok.ama Passat hem yan sanayi var hem çıkma var.bir de şu var dip fiyattan aldığınız ikinci el bir otomobil uzun süre kullanırsanız çok zarar etmez zaten değeri dibe inmiş, golf fiyatına latitude alabiliyorsunuz.ama satmak için değil binmek için.satmasi çok zor.passat öyle değil.satmak çok daha kolay.talisman ise müzelik bir araç olmaya aday.yillik satış rakamları bu aracın ikinci elde pazarı olmayacağını gösteriyor.Otomobile cok para baglayacak olsam D segmenti için e class Mercedes ten ve 5 seri BMW den başkasına para vermezdim.mondeo, talisman, Passat,C5 ,insigna bence orta alt sınıf.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.