Şimdi Ara

passat b5.5 1.6 102hp 5.vites dişli revizyonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • konu başlığından da anlaşılacağı gibi 5.vites dişli revizyonumuz gerçekleşti...tabi buraya nerden geldik kısaca bahsedeyim...

    malum 1.6 passatların kasa biraz ağır...uzun yolda ekonomik olsun istiyorsanız hele 3bin devir de 100km hızla gitmek zordundasınız...3bin deviri geçince araç hem bağırıyor hem yakıt oldukça artıyorr...
    bu arada yaklaşık 8 ay önce bir yakınımın toyota auris aracını sürdüm...araç 1.6 olmasına rağmen 6 ileri şanzumandı ve 3bin devirde 118-120km arasında bir hızla hem ekonomik hem araç bağırmandan hem de 100km hıza nazaran daha hızlı gidiyordu..

    burdan bbenim araca 6 ileri şanzuman takabilir miyiz sorusu geldi ve bir araştırma içine girdim..
    forumda da konu açmıştım bununla ilgili..

    http://forum.vwturk.com/showthread.p...6-ileri-yapmak.

    çeşitli yorumlar geldi...ayrıca şanzuman işinden anlayan ustalar çıkmacılar hurdacılar derken kafamda bir plan oluştu..

    6 ileri olayını rafa kaldırmış 5 vites oranlarını değiştme en kısa ve en ucuz yoldan ulaşabilceğimiz bir durumdu...ve o tarafa yöneldim.... ne olur du nasıl olurdu derken..
    ankaradan vw şanzumanı üzerine tamir ve çıkmacı olan bir arkadaşla forumdan bir arkadaşımız sayesinde telefonunu aldım ve tanıştım..
    durumu izah ettim...ve olur yolu olacağını öğrendim..
    kısaca ve anlayacağımız şekilde vitesli bisikletler üzerinden dişli sayısı örnekleri vererek konuyu özetledi ve kafama yattı...
    tabi bu konuşma ilk olarak kasım ayı içinde gerçekleşti...
    kesinlikle bu işe bir noktadan başlamayı kafaya koymuştum...malum kış şartlarının ağır geçmesi vs derken geçen 1 mayıs günü ankarada daha önce konuştuğum çıkmadı arkadaşlar telefonda konuştum ve yola çıktım...
    ankaraya geldim dükkanı buldum tanıştık muhabbet ettik...özü sözü doğru bir arkadaşa benziyordu..hakkını yiyemem sağolsun çok ilgilendi..

    sonra bilgisayardan önce 1.6 5 ileri şanzumanın 5.vites dişli oranını baktık 38/30 du...üst ve alt dişli olmak üzere 2 dişli bunlar.. 38/30 oranı 1.26 ya denk geliyor..

    sonra uygun şanzumanlardan dişli bakmaya başladık ve 1.8t nin 5 vites dişlisi uygun olduğunu gördük. 41/28 dişli oranı vardı...yan, 1.46 ediyordu...0.2 lik artışın iyi yeterli olacağını söyledi..

    ordan sanayiye gittik ve birr ust şanzumanı indirmeye başladı aracın..tabi 1.6 passatlarda şanzuman moturun altında ve arkaaya doğru uzun olduğu için yaklaşık 3 saat gibi bir zaman aldı..
    şanzuman söküldü ustam tekrar geldi aldı şanzumanı ve için açtık. şanzumanı dağıttı.5 .vites dişlisini söktük..tabi bunlar bir anda olmuyor zaman alıyor..
    yerine uygun dişliyi taktık....taktık ama bir sorun vardı..
    5vites ile geri vitesi karşılıklı olduğu için aynı hizzada sıçan dişli denen bir dişli varmış...bunu yeni 5.vites dişlisine göre takında geri vites dişlisi sıçan dişliye girmedi...
    bir anda tüm beklentim umudum bitti.... kaba tabirle yıkıldım desem abartı olmaz....
    bu araca cuma vakti yaklaşmış oldu....namaz filan derken tabi aklım sürekli orda kaldı...allah affetsin ...

    cumadan sonra yine ilk başta 1.8tnin dişlisini taktığımız için geri vites içinde 1.8tnin dişlileri gerekliydi...onuda arayıp bulduk...tabi bir kaç parça da değişti..sekman vs gibi parçalar varmış pek anlamıyorum....
    şanzuman toparlandı...yıkandı.....arabaya takmak için yola çıktı..
    usta aldı yaklaşık 3 saatt gibi bir sürede de montaj oldu..
    tabi bu sürede ne olacak olacak mı olmayacak mı sıkıntı çıkacak mı istediğimiz veriyi elde edecekmiyiz soruları akşama kadar kafamın içinde sürekli dolandı..bir gerginlik bir stres...

    velhasıl işlem bitti araç bir iki dakika öyle çalıştı...vites geçişlerini kontrol ettim sorunsuz çalışıyordu...sonra deneme sürüşü....

    malum sanayi içinde deneme yapamayacağım için ve şanzumancı arkadaşta birlikte deneyelim dediği için oda merak ediyor tabi...onun dükkana gittim..
    birlikte ankara çevreyoluna çıktık...
    1-2-3-4 ve 5.vites derken ikiimizinde yüzü gülüyordu büyük bir rahatlık tarifi mümkün değil....

    normalde ilk 4 viteste bir beklentimiz yok çünkü onlarla oynamaadık...5.vites öenmliydi ve istediğimiz sonucu aldık..

    5.vites 2bin devirde önceden 70 ile giden araç şimdi 80e çıkmıştı..
    5.vites 3bin devirde önceden 98-100arası giden araç şimdi 118-120 arasındaydı...

    sonuç mükemmel desek yeridir..
    bu durum öncelikle uzun yolda yakıt tasarrufu olmakla birlikte motorun daha az yıpranmasına ve yolculukların daha kısa sürmesine neden olacaktı...beklentilerimi fazlasıyla karşıladı desem yalan olmaz...

    bu projeye ilk başladığımdan bu güne desteklerini ve fikirlerini esirgemeyen MKIV ömer abi...OMEGA ömer kardeşim.... ilk telefon görüşmesini yaptığım vw061 metin arkadaşıma teşekkürlerimi sunarım...
    onların cesareti destekleri olmazsa sadece düşünmekten öteye gitmeyecek bir durumdu...

    konuyla ilgili bir kaç resim paylaşayım..
    şanzumanın sökülmüş ve içinin açılmış haliyle alakalı..

    konuyla ilgili eski ve yeni videolarda var onlarıda yükleyince eklerim...karşılaştırma açısından

    ilk hali değişiklik yapmadan önce

    https://www.youtube.com/watch?v=hYTvJJRQHuE


    son hali..

    https://www.youtube.com/watch?v=flMSVCj0ETY







  • ustam bende 2005 var bende yaptırmak isterim bu olayı hala değişen şanzumanı kullanıp performans alabiliyor musun?

    maliyeti ne kadar olmuştu size üstat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySonYolcu

    ustam bende 2005 var bende yaptırmak isterim bu olayı hala değişen şanzumanı kullanıp performans alabiliyor musun?

    maliyeti ne kadar olmuştu size üstat


    bence aracın temiz ve biniciysen kesinlikle yaptırmalısın.. tabiki hala zevkle kullanıyorum performans alma konusuna gelince... performans artırımı yapılmadı araca...daha büyük dişlilerle daha az devirde daha çok hız yapıyorsun.... 3500 4000 devir aralığında çok daha seri ve hızlı gitmekle birlikte eski kullanımına göre daha az yakıt tüketiyor ve daha hızlı gidiyorsun...
    maliyet konusuna gelice yaklaşık 800-1000tl gibi bir rakamı gözden çıkar çünküyol parası vs filan da eklenir...hazırlıklı gitmekte fayda var
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.