Şimdi Ara

Panzehir (2014) | Alper Çağlar - Emin Boztepe - Cüneyt Arkın (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
Cevap
Favori
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fransa da şans eseri filmi izleyen bir İngiliz'in yorumu(filmin imdb sayfasından kopyaladım).

An astonishing surprise from Istanbul

16 May 2014 | by Brian Clark (United Kingdom) – See all my reviews

Having watched this film in France due to a freak coincidence I believe I have found a new favorite of mine. You wouldn't expect Turkey to create such a compelling film. This is not because of their talent but rather because of their financial inclinations for "slapstick" and "melodramatic" films which saturate their market. Trapped between art-house films and low-quality populist junk, "Antidote" is an astonishingly ambitious and powerful criminal action drama. The likes of which only really exist in Korea or in very early Scorsese grit.

Kadir, a jaded hit-man who is stubbornly loyal to his machiavellian foster father and mob boss Cemal is a Shakespearean figure of tragedy and circumstance. The details surrounding his molding into a consummate killer go back nearly 40 years to when Turkey was transitioning from a mainly rural, isolationist economy to a rising regional power. Although this film is formed in a "comic book" manner, where the characters are only briefly detailed they create a great appetite for the viewer. You simply want to know *more* about these well sculpted criminals and evil men.

With epic shots of Istanbul as a cold and unforgiving megacity, well crafted camera blocking and an American taste in editing and colors; the director and producers have managed to craft something unique and gripping with the limited means they must have had compared to Hollywood. This show ingenuity and initiative and it's the sort of thing that makes Hollywood grab talent from European countries with very limited film economies. Sure there are some rough edges and post- production shortcuts taken, but those are minor issues.

Everything from the minimal love story to the "buddy cop" dynamic between the undercover cop and the titular hit-man is both funny and well placed. Amidst all the violence and darkness it allows the audience to identify with someone.

The most pleasant compliment I can pay to this film is that the cinema cashier in Paris grudgingly told me "I wish we could make films like this again, we used to in the 90s with Besson".

I would be surprised if the director of this film isn't helming American films in 5 years time, à la Inarritu or Park Chan-wook.

• quote:

Orijinalden alıntı: Big-Long-Pink-Strong

Fransa da şans eseri filmi izleyen bir İngiliz'in yorumu(filmin imdb sayfasından kopyaladım).

Having watched this film in France due to a freak coincidence I believe I have found a new favorite of mine. You wouldn't expect Turkey to create such a compelling film. This is not because of their talent but rather because of their financial inclinations for "slapstick" and "melodramatic" films which saturate their market. Trapped between art-house films and low-quality populist junk, "Antidote" is an astonishingly ambitious and powerful criminal action drama. The likes of which only really exist in Korea or in very early Scorsese grit.

Kadir, a jaded hit-man who is stubbornly loyal to his machiavellian foster father and mob boss Cemal is a Shakespearean figure of tragedy and circumstance. The details surrounding his molding into a consummate killer go back nearly 40 years to when Turkey was transitioning from a mainly rural, isolationist economy to a rising regional power. Although this film is formed in a "comic book" manner, where the characters are only briefly detailed they create a great appetite for the viewer. You simply want to know *more* about these well sculpted criminals and evil men.

With epic shots of Istanbul as a cold and unforgiving megacity, well crafted camera blocking and an American taste in editing and colors; the director and producers have managed to craft something unique and gripping with the limited means they must have had compared to Hollywood. This show ingenuity and initiative and it's the sort of thing that makes Hollywood grab talent from European countries with very limited film economies. Sure there are some rough edges and post- production shortcuts taken, but those are minor issues.

Everything from the minimal love story to the "buddy cop" dynamic between the undercover cop and the titular hit-man is both funny and well placed. Amidst all the violence and darkness it allows the audience to identify with someone.

The most pleasant compliment I can pay to this film is that the cinema cashier in Paris grudgingly told me "I wish we could make films like this again, we used to in the 90s with Besson".

I would be surprised if the director of this film isn't helming American films in 5 years time, à la Inarritu or Park Chan-wook.

Eminim başkaları da türk sinemasından böyle değişik bir filmin çıkmasına şaşırmıştırlar.

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MERT* -- 18 Mayıs 2014; 15:05:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

• quote:

Orijinalden alıntı: MERT*

quote:

Fransa da şans eseri filmi izleyen bir İngiliz'in yorumu(filmin imdb sayfasından kopyaladım).

Eminim başkaları da türk sinemasından böyle değişik bir filmin çıkmasına şaşırmıştırlar.

İzledilerse şaşırmışlardır ,yurt dışı hasılatları açıklansın görücez.

• Recep ivedik ve düğün dernek rekor kırıyor bari bu film 1 milyonu bulsa.

• Hala gitmeyen varsa aşırı tavsiye edilir arkadaşlar. Gitmeden önce lütfen önyargılarınızı bir köşeye bırakın, yok özenti film yok şöyle yok böyle. Türkler aksiyon filmi yaptı yahu daha ne olsun?
  • quote:

Orijinalden alıntı: lil wayne22

Hala gitmeyen varsa aşırı tavsiye edilir arkadaşlar. Gitmeden önce lütfen önyargılarınızı bir köşeye bırakın, yok özenti film yok şöyle yok böyle. Türkler aksiyon filmi yaptı yahu daha ne olsun?

Fragman çok merak uyandırıcıydı. Sizin bu yorumunuzu okuyunca daha önceki yerli aksiyon filmi denemelerinin yaşattığı hayal kırıklığına inat bu filme gideceğim. Şimdi bileti alıyorum.

• quote:

Orijinalden alıntı: alperthecaglar

Beyler selam ben filmin yönetmeni Alper Çağlar. Hayır geyik değil bu. Esas hesabım bu değil ama senelerdir DH'ye üyeyimdir anonim post ederim.

Bizim filmlerin ekibi hep küçük olur, kurgusunu tamamen kendi elle kurduğumuz hayvani custom PC'lerde yaparız, DAĞ'da da sizlere sevgiyle jest yapıp bir röportaj yapmıştık, aynı yolun yolcusuyuz.

Bu haftaiçi Panzehir'in grubunda güzel sanal bir söyleşi yapacağız, filmle ilgili, sizleri de bekleriz özellikle. Geçen seneki Donanım Haber röportajımızda acayip güzel sorular gelmişti editörlerinizden ama bu sefer herkese açık tutacağız.

Monkey Island'ın bestecisi Panzehir'in orkestral müziklerini yaptı daha ne diyeyim. :))

Panzehir Resmi Facebook Grubu

Sevgiler, saygılar.

--Alper

WB nin yapımda bi desteği oldu mu (montaj, ekipman, çekim açısı yardımları gibi) yoksa tamamını biz Türkler kendimiz çektikten sonra filmi bitirip WB ile dağıtım ve yayınlama için görüşmemi sağlandı ? özetle WB nin filme etkisi ne kadar ? maddi mi yoksa teknik yardım da oldu mu ?

• quote:

biri şunu Türkçe ye çevirebilir mi ? çeviremese bile özetle ne demek istiyo, onu da anlatsa yeter.

• quote:

Orijinalden alıntı: muratkaya

quote:

Orijinalden alıntı: lil wayne22

Hala gitmeyen varsa aşırı tavsiye edilir arkadaşlar. Gitmeden önce lütfen önyargılarınızı bir köşeye bırakın, yok özenti film yok şöyle yok böyle. Türkler aksiyon filmi yaptı yahu daha ne olsun?

Fragman çok merak uyandırıcıydı. Sizin bu yorumunuzu okuyunca daha önceki yerli aksiyon filmi denemelerinin yaşattığı hayal kırıklığına inat bu filme gideceğim. Şimdi bileti alıyorum.

Izlediniz mi hocam? Yorumunuzu alalım.
  • quote:

Orijinalden alıntı: pokezoom

quote:

biri şunu Türkçe ye çevirebilir mi ? çeviremese bile özetle ne demek istiyo, onu da anlatsa yeter.

güzel film demiş

• quote:

quote:

Şu an çok müsait olmadığım için birebir çeviremeyeceğim ama etkileyici bir suç ve aksiyon draması olduğundan, normalde Türk filmlerini çoğunlukla düşük bütçeli ağır sanat filmlerinden ve popülist çöp filmleriyle tanıdığından, aslında yetenek olduğundan ancak maddi durumlar nedeniyle çok iyi işler çıkarılamadığından bahsetmiş.

Ancak bu filmin hikayesiyle ve özellikle karakterlerle dikkat çekici olduğunu söylemiş. Kanka polis ile tetikçi ikilisinin eğlenceli bir şekilde filme yerleştirildiğini, İstanbul'un harika manzaralarla soğuk ve acımasız bir megaşehir olduğunu güzel yansıtmış diyor.

Filmle ilgili en iyi yorum da bilet aldığı satıcı kızın 'umarım biz Fransızlar da bir gün eskiden olduğu gibi böyle filmler çekeriz' demesiydi demiş.

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

• garip bir rastlantı sonucu bu filmi fransada izledim ve sanırım yeni favorimi buldum. Türkiyeden bu derece bir film beklemezsiniz. Ancak bu onların yeteneklerinden dolayı değil finansal durumlarından dolayı genelde gereksiz komedi ve dramatik filmler alanı işgal eder. sanat filmleri ile düşük kaliteli popülüst çöplükler arasında sıkışıp kalmışlardır. Panzehir şaşırtıcı şekilde tutkulu ve güçlü bir drama. Kore filmlerindeki varolduğu gibi.

Burada hikayeyi anlatmış kadir tetikçi cemal mafya ağası (shakesprea figürlerine benzetmiş). Detaylar karakterlerin etrafını sarmış 40 yıl öncesini filan anlattığından da bahsetmiş. Eski türkiyeden de bahsetmiş daha çok kırsal ve bölgenin yükselmesinden yazmış.
    Ayrıca filmin çizgi roman tarzında olduğu ve karakterler hakkında daha çok bilgi öğrenmek istediğinizi söylemiş.

istanbul epik çekimleriyle soğuk ve acımasız bir megaşehir. Çekimlerde amerikan tadı var. Yapımcılar özel bir şey üretmişler. Hollywooda benzer demiş sanırım. Bazı küçük hatalar var ama önemsiz.

herşey küçük bir aşk hikayesinden polis ikili dinamiğine geçiyorr. polis ve tetikçi gayet eğlenceli ve filme güzel oturtulmuş. bütün şiddet ve karanlık seyircinin birini tanımasına izin vermiş.

en hoş iltifat parayı verdiğim pristeki gişe memuru ister istemez keşke bizde tekrar böyle filmler yapabilsek, 90larda bessonla alışmıştık. (Fransızın bunu demesi önemli)

fimin yönetmeni american filmleri yönelmezse şaşırırım. sanırım inarrutu ve park chan wook gibi demek istemiş.

• Ben de yeni gittim beyler . Kesinlikle tavsiye ederim , son zamanlarda bu kadar başarılı bir yerli yapım görmemiştim . Emin Boztepe gerçekten çok iyiydi .
  • quote:

Orijinalden alıntı: muratkaya

quote:

quote:

Şu an çok müsait olmadığım için birebir çeviremeyeceğim ama etkileyici bir suç ve aksiyon draması olduğundan, normalde Türk filmlerini çoğunlukla düşük bütçeli ağır sanat filmlerinden ve popülist çöp filmleriyle tanıdığından, aslında yetenek olduğundan ancak maddi durumlar nedeniyle çok iyi işler çıkarılamadığından bahsetmiş.

Ancak bu filmin hikayesiyle ve özellikle karakterlerle dikkat çekici olduğunu söylemiş. Kanka polis ile tetikçi ikilisinin eğlenceli bir şekilde filme yerleştirildiğini, İstanbul'un harika manzaralarla soğuk ve acımasız bir megaşehir olduğunu güzel yansıtmış diyor.

Filmle ilgili en iyi yorum da bilet aldığı satıcı kızın 'umarım biz Fransızlar da bir gün eskiden olduğu gibi böyle filmler çekeriz' demesiydi demiş.

eyv. kardeşim saol.

• Bugün izledim... İzlenmesi gereken bir film olduğunu baştan söylemeliyim.

Henüz başında şaşkın şaşkın 'vayy be' dedirten bir yapımla karşı karşıyayız :) Mafya aleminin ciddi ve ağır havası çok iyi yansıtılmış.
    Tetikçi karakteri ise sert, karizmatik ve gizemli. Cüneyt Arkın'ın oynadığı mafya babası ve oğlu iyi oturtulmuş ve işlenmiş.

Yerli bir filmden beklenmeyecek kadar iyi bir kurguya sahip olan film durağan bölümlerde çok güzel açılardan çekilmiş sahneleriyle göz zevkini okşuyor. Ancak iş aksiyona gelince biraz tökezliyor. Buna sonra değineceğim.

Tetikçi Kadir karakteri karizmasıyla izleyicide 'bu adam çok şeyler yapacak' beklentisi oluşturuyor ancak film boyunca çok adam harcasa da beklediğimiz sertlikte işler yapmıyor veya yaptıkları bize yeterince vurgulu aktarılamıyor. Ara ara giren geçmişe dönüşler hem kalitesiyle hem de zamanlamasıyla gerçekten nefis bir tat katmış. Bu sahneler olan biten her şeyi anlamlandırıyor ve seyir zevkini katlıyor. İstanbul'un havadan çekilmiş gece görüntüleri çok güzel olmalarının yanında yukarıda bir arkadaşın alıntıladığı bir Fransız'ın yorumundaki gibi bir metropolün acımasızlığını ve korkutucu soğukluğunu yansıtıyor.

Bazı sahnelerde gereksiz karizmatik pozlar göze batıyor. Dövüş kareografisi çoğu zaman yakın çekimlere kurban gidiyor, tetikçi ve gizli polisin yapmacık konuşmaları kulakları irrite ediyor ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen film kendini izletiyor. Karşımızda izlemeye değer bir sanat olduğu duygusunu veriyor ve filmi sonuna kadar bırakmak istemiyorsunuz.

Bir filmden sonra 'Keşke şurası şöyle olsaymış burası böyle olsaymış o zaman efsane olabilirmiş' dediğiniz olmuştur muhakkak. İşte bu film onların en önemlisi olmaya aday. Çünkü elimizde iyi bir senaryo, merak uyandıran karakterler, iyi oturtulmuş müzikler varken işlenişdeki absürdlük ve yapmacık oyunculuk filmin tadından bir miktar alıp götürüyor. Spoiler olmaması için ayrıntıya girmek istemiyorum.

Sonuç olarak bence Panzehir, geçen onlarca yıla rağmen hala emekleme safhasında olan yerli aksiyon türünün ayağa kalkma anıdır ve bu ana tanıklık etmek için keyifli bir fırsat sunuyor. Hazır vizyonda pop-corn sineması örnekleri varken 'ne izlesek' diye düşünmeyip izlenmesi gereken bir film. Forumda çek satış takas konusunda 5tl'den bilet alma şansı da var :) Bunu değerlendirin derim :) Ben de ikinci film çekilmesini umarak bekleyeceğim. İnşaAllah İnşaat gibi değeri bilinmeden kaybolup gitmez.

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratkaya -- 20 Mayıs 2014; 8:58:23 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >

• Film yurt dışında sonradan mı gösterime giricek acaba?Ülkelerin box office sayfalarını takip ediyorum 2 haftadır,Avusturya dışında(2 salonda gösterime girmiş) hiçbir ülkede adı yok
  • Gişede durum kötü gibi en azından bu hafta 100 bini geçseydi keşke

Panzehir (2014) | Alper Çağlar - Emin Boztepe - Cüneyt Arkın
  • Hollywoodvari çekimler yapılınca sevilen bir sinemamız var. Güler misin ağlar mısın...
  • Evoo kullanıcısına yanıt
    Kaliteli,estetik kamera açıları diyoruz biz ona.
  • Panzehir Filmi

Vizyon Tarihi: 09 Mayıs 2014
    Yapımı :2014 - Türkiye
    Tür : Aksiyon , Macera
    Süre: 123 Dakika.
    IMDb: 8.6
    Yönetmen : Alper çağlar
    Oyuncular : Emin Boztepe , Cüneyt Arkın , Christina Gottschalk , Florence Eugene , Atıf Emir Benderlioğlu
    Senaryo : Alper çağlar
    Yapımcı : Doruk Acar

Kaynak ve detaylı bilgi
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.