Arkadaşlar geçenlerde bir konu açmıştım The Last of Us oyunlarından esinlenerek yaptığım bir 3D oyun ortamıydı, aşağıdaki link o konuya ait. Bu konu ise onun tam olarak devamı, ortamın ikinci parçası yani. https://forum.donanimhaber.com/the-last-of-us-benzeri-3d-cevre-calismasi--147143502 Üstteki linkten görmüş olduğunuz sahnedeki Karavanın iç kısmına da bir Workbench sahnesi yapıyordum, yani silah modifikasyonu yapılan basit bir masa. Asıl aktör silahın kendisi tabi. Bu silah teknik olarak optimize edilmiş bir oyun objesi, sahne arkası paylaşımlarında yüksek ve düşük poligon versiyonlarından resim koyacağım. Üzerindeki Shader sistemi ve Texture çalışması yeni nesil oyun motorlarında render edilmeye uygun hazırlandı. Yani herhangi bir oyun motorunda buradaki ile aynı ışık şartları ve post efektler oluşturulursa resimlerde gördüğünüz grafiklerin aynısının gerçek zamanlı olarak işlenmesi mümkün. Render'lar yüksek çözünürlüklüdür, ince detayları ve ayrıntıları görmek istiyorsanız resimlere tıklayıp zoomlayın. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() =========================================== =========================================== =========================================== ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Ocak 2021; 19:57:36 > |
Detaylar muazzam, parmak izleri, yağ izleri ve soyulmalar vs. çok iyi. Bu tip şeyleri dijital ortamda yapabilmek için sadece teknik bilgi yetmez, gerçek dünyadaki objeleri, yüzeylerin zamanla nasıl deforme olduğunu vs. çok iyi incelemiş olmak lazım. Her anlamda kafa patlatılması lazım yani, buradan bir çıkarım yapmak gerekirse bizim 10 saat oynadığımız oyunlar için geliştiriciler her gün böyle şeylere kafa yoruyor ofiste. Acayip bir iş bu. |
Keleş çok sekiyor aga Colt al
|
Hocam projeleriniz hep gayet güzel oluyor tebrik ederim. Bu tarz detaylı şeylerin arka planda nasıl yapıldığıyla ilgilenen insanlar için de içerik üretmeyi düşünmez misiniz? |
Sağolasın hocam eksik olma. Bak MW dedin de Artstation'da bu çalışmayı profilimde paylaştığımda inceleyip beğenen insanlar arasında Infinity Ward'daki 3D silah sanatçılarından biri Bogdan Vuitsik'de vardı. Sonra da mesaj atmış cool stuff man diyip ne tip bir bilgisayar ile çalıştığımı sormuş. https://www.artstation.com/bogdanvuitsik Böyle şeyler iyi oluyor tabi bu piyasada zirve yapmış yerlerden birilerinin dikkatini çektiği zaman ben olmuş bu iş diyorum, onun haricindeki işlerime olmuş gözüyle bakmıyorum. Kriter yaklaşımı bu şekilde olunca yeni şeyler öğrenme eğilimi de sürekli taze kalıyor. |
YouTube 'a ingilizce alt yazı ile bu tarz videoları yükledikten sonra hem CV 'niz olur hem de pasif gelir olur diye düşünüyorum. Yada udemy 'de satışını yapabilirsiniz. Reklam yüzü de youTube olur :) |
Hocam aynı anda hem gururum okşandı hem şaşırdım. Diğer yandan oyun sektörü en büyük ilgi alanımdır evet bu doğru, işin içine girememiş olsam da kendi çapımda edindiğim küçük tecrübelerim de var bu tip yazılımlarla alakalı. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Detaylar muazzam, parmak izleri, yağ izleri ve soyulmalar vs. çok iyi. Bu tip şeyleri dijital ortamda yapabilmek için sadece teknik bilgi yetmez, gerçek dünyadaki objeleri, yüzeylerin zamanla nasıl deforme olduğunu vs. çok iyi incelemiş olmak lazım. Her anlamda kafa patlatılması lazım yani, buradan bir çıkarım yapmak gerekirse bizim 10 saat oynadığımız oyunlar için geliştiriciler her gün böyle şeylere kafa yoruyor ofiste. Acayip bir iş bu. |
Hocam projeleriniz hep gayet güzel oluyor tebrik ederim. Bu tarz detaylı şeylerin arka planda nasıl yapıldığıyla ilgilenen insanlar için de içerik üretmeyi düşünmez misiniz? |
Awp bekliyorum < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Evet bunu yapmayı düşündüm, temel seviyeden üst seviyelere doğru parça parça setler yapmayı planlıyordum bir süre önce. Bununla alakalı pek çok insandan tavsiye/istek gelmişti açtığım çeşitli konularda. Ancak bunu yapmak iyi bir anlatım planlaması ve çok fazla zaman ayırmak gerektirdiği için vazgeçtim sonradan. Motive olamadım yani bununda bir sebebi var. Biliyorsunuz bizim toplumumuzda bu tip şeylere ilgi duyan insanların sayısı çok fazla değil, ilgi duyanların ise sadece bir kısmı uzun bir zamanını ayırıp öğrenme eğilimi gösterir. İnternet kullanımımız toplumca çok verimsizdir, bir alanda eğitim amaçlı kullanım yüzdemiz çok düşük. Haliyle vereceğim emeğin karşılığında yeterince insan bu eğitimlerden faydalanmayacaktı, onca vakit, onca ders boşa gitmiş gibi hissedecektim bu da kötü bir şey. ABD gibi internetten yazılım öğrenme eğilimi bizde de biraz yaygın olsa motive olup yapardım diye düşünüyorum. |
Sağolasın hocam eksik olma. Bak MW dedin de Artstation'da bu çalışmayı profilimde paylaştığımda inceleyip beğenen insanlar arasında Infinity Ward'daki 3D silah sanatçılarından biri Bogdan Vuitsik'de vardı. Sonra da mesaj atmış cool stuff man diyip ne tip bir bilgisayar ile çalıştığımı sormuş. https://www.artstation.com/bogdanvuitsik Böyle şeyler iyi oluyor tabi bu piyasada zirve yapmış yerlerden birilerinin dikkatini çektiği zaman ben olmuş bu iş diyorum, onun haricindeki işlerime olmuş gözüyle bakmıyorum. Kriter yaklaşımı bu şekilde olunca yeni şeyler öğrenme eğilimi de sürekli taze kalıyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 25 Ocak 2021; 2:31:33 > |
Tebrik ederim , açıkcası kullandığınız sistemi ve bu projeye kaç saat vakit ayırdığınızı bende merak ettim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kings Never Die -- 13 Ocak 2021; 15:2:41 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Eline sağlık hocam.. Bir HK-416 a5 görebilir miyiz acabaa :))) |
"H&K G3A3" görebilme gibi bir şansımız varmı hocam? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Sağolun hocam, sistem: rtx 2070 gpu, ryzen 3800x cpu, 32 gb 3400 mhz ram, 970 evo plus m2 ssd. Gün bazında aralıklı çalıştığım için 1 aydan uzun sürdü, saat bazında da toplamda 20 - 25 saattir belki biraz daha fazla da olabilir. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Ocak 2021; 4:1:43 > |
YouTube 'a ingilizce alt yazı ile bu tarz videoları yükledikten sonra hem CV 'niz olur hem de pasif gelir olur diye düşünüyorum. Yada udemy 'de satışını yapabilirsiniz. Reklam yüzü de youTube olur :) |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |