Şimdi Ara

Oyun Programcısı Olmak İçin Ne Gerekir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
2
Favori
8.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben bu ara çok soru sorar oldum. Fakat cevapları bulacağım yerin burası olduğu kanısındayım.

    Merak ettiğim şey, gelişmiş bir oyun tasarlayabilmek için hangi dilleri bilmek gerekir. Bunun için özel bir eğitim var mıdır? Üniversitelerin Bilgisayar Mühendislliği Bölümünde bu konuda herhangi bir ders ya da bu konuyla bağlantılı olarak öğrentilen bir dil. Birkaç yerde okudum. OpenGL/DirectX falan demişler. Sonra bi de oyun motoru geliştirmek gerekiyormuş. Ama nasıl? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa çok sevinirim.



  • Pek bilgim yok ama 40 fırın ekmek yemek gerekli :) Ben de OpenGL kullandım. Ve kullanıyorum C++ diliyle. Anca oyun motoru dedikleri şey biraz daha farklı. Oyun motorunun geliştirilmesindeki amaç Oyun hazırlanırken oyun ekibine yardımcı olmaktır ve aynı zamanda oyunun üst versiyonlarının çıkabilmesi olasılığını artırmaktır. Standartları belirleyip bunları kodlamaktır. Oyun motorlarının görevini şuna benzetebilirsin. Sen bir ev inşa edeceksin. Bunun için bir arsa alırsın etrafını çitle sararsın. Hatta yanına da kulübe yaparım diye birazcık fazla arazi alırsın onu inşaata göre düzenlersin. Bu benzetmede Oyun Motoru = Bahçe, Oyun = İnşaat / Yapı , Eklentiler / Bir üst versiyon = Kulübe. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Eklenti : Profesyonel oyunlar genellikle C++ dilin ve türevleri ile geliştirilir. Hem güç hem esneklik hem hız önemli olduğu için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 8 -- 28 Mayıs 2009; 7:41:05 >
  • TradeMark hayır bu konuyla doğrudan alakalı bir ders bulamazsın Bil.Müh. Bölümlerinde. Bizim okulda seçmeli bir grafik dersi ve yine seçmeli yapay zeka dersleri vardı ama doğrudan oyun yapımına ilişkin birşeyler anlatılmaz.O iş biraz merak ve araştırma gerektiriyor anlayacağın.
  • Hmm. Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. C++ öğrenmek şart anlaşılan. Delphi falan diyenler de oldu. Bu konuda bi fikrniz var mı?
  • DElphi ilede birşeyler yapabilirsin ama C++ bu alanda daha çok işine yarayacaktır.
  • C++ için OGRE
    C# için XNA Game Studio

    ikiside çok iyi işler çıkarıyorlar.
    bknz:http://www.venetica-game.com/ ( OGRE, C++)
    http://video.msn.com/?mkt=en-US&playlist=videoByUuids:uuids:dbe01574-b5ad-4604-8bfb-5ee6ec988473&showPlaylist=true&from=msnvideo (XNA C#)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sehlor -- 29 Mayıs 2009; 15:59:46 >




  • Turkiyede, yok.

    Zaten ne ogretiyorlarki fakultelerde. Neyse.

    Oyun yazmak / Tasarlamak cok buyu bir is artik.

    Yani soyle dort basi mamur bisi yapacam dersen. 50 kisi + 10 milyon dolar falan lazim.

    Tabikide daha kucuk seyler yazabilirsin. Mesela Big Fish Games in cikardigi Kiz oyunlari gibi.

    Gunumuzde Ticari oyunlar C++ ile yazilir. Buyuk sirketlerin kendi motorlari vardir. Ancak yeni kusak oyunlarda bazi fiziksel hesaplamalar icin disardan motor aldiklarida oluyor (bakiniz GTA VI).

    Bir alternatifte web bazli oyunlar. Henuz tek kisilik. Amatorce, musamerece yapilabilecek seyler. Hatta iki flasci ile birlikte cok guzel seyler yapilabilir.

    Oyun programlamasi icin bir suru kitap var. Azicik torrent ararsan gani gani bulursun.

    Sahsen evde Web tabanli oyun yaziyorum.

    Illa egitim diyorsan, yurt disinda bir kac universitede bu is uzerine egitim var. Ancak sunu soyliyeyim. Oyun programcilari cok kazanan insanlar degil. Ustune ustluk, oyun programlama cok sIkIntIlI bir surec (cok az zman cok fazla bug). Baskasi icin yapilmiyacak kadar dertli.

    Kolay gelsin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ünlü olmak için ne yapmalı...
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ben sana şöyle diyeyim Unreal 3 Engine ile oyun yapmak için UDK yaz google'a indir ve Autodeski 3d studio max birde pixologic mix brush lazım birde biraz araştır modelleme öğren zaten iti de gelicek kopuğuda sonra
  • Programlama dilleri dışında iyi bir fizik ve matematik bilgisi gerekli diye duymuştum.
  • Yüksek lisans dersi olarak Oyun Teknolojileri ile ilgili programlar var. Ancak bilgisayar mühendisliği lisans derslerinde oyun yaptırmak biraz saçma kalıyor. Ancak adam sana grafik dersini veriyor, yani temelini atıyor, kendini geliştirmek istersen üzerine gidiyorsun yüksek lisansını yapıyorsun. En azından durum ODTÜ'de böyle. Türkiyede gelişen bir sektör. Eskiden oyun firmaları pek yokken şu an ufak da olsalar yavaş yavaş ortaya çıkıyorlar bir sektör oluşturmaya başlıyorlar. Ülkemizde oyun oynamayı bağımlılık derecesinde seven binlerce kişi var. Bu potansiyeli gören ve oyuna yatırım yapan şirket çok; ancak elbette ne EA Games ile yarışacak seviyede ne de başka bir şey ile.
  • Bu konuyu donanım haber forumundan ziyade oyun geliştirme ile ilgili forumlardan birine açsan daha yerinde olurdu. Zira yanlış bilgiler verebilirler/veriyolar.
    http://www.oyungelistirici.org/
    http://www.gamedev.net/page/index.html
    Bu site/forum'larda muhakkak seninle aynı soruyu soran vardır. Araştırma yap ve onlara verilen tavsiyeleri oku. Kendine doğru bir yol seçip başlarsın.
    Kolay gelsin.




  • 3d alemde c++dan ziyade fizik matematik bilginin aşmış olması lazım.

    motor niye yapılır ? işler kolaylaşsın diye, bir de tekrar kullanılabilirlik için. yani bir oyunu dümdüz tek bir .cpp dosyasına yazarsın ama o kodu 2 ay sonra aç bakalım bir kelimesini anlar mısın.

    büyük projeler için c++ şart, makineye en yakın şeyle konuşuyor olman lazım performans için.

    EA games şu an dünya üzerindeki en kötü oyun firmalarından biri, grafik basmak asla oyun yapmak demek değildir. oyun eğlenceli olur.

    grafik kütüphanesi için opengl ısrarla öneririm, microsoftun adice pazarladığı directx hiçbir şeyi hak etmiyor.

    2d alemde motor yazman süre açısından çok çok daha çabuk olabilir.
  • Neden "microsoftun adice pazarladığı directx" i önermiyorsun?
  • microsoft adicemi pazarlıyor? opengl pazarlıyamıyor bile ona neyapıcaz ? yılda bir çıkan bir update ile yarım yamalak bir opengl ile işinin tehlikeyemi atsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan1980125

    Neden "microsoftun adice pazarladığı directx" i önermiyorsun?

    çünkü adice pazarlıyor. ekran kartı şirketleri tehdit ediliyor, her windows sürümünde opengl bitirilmeye çalışılıyor.



    opengl pazarlayamıyor diyor arkadaş ama opengl open-source gelişen bir şey. ticari bir olayı yok. pazarlama kaygısı da yok.

    öhm bir de şuhttp://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/ haberi okuyarak opengl 40 fps ile fark atıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bratishka -- 9 Eylül 2012; 16:30:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: artariel

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan1980125

    Neden "microsoftun adice pazarladığı directx" i önermiyorsun?

    çünkü adice pazarlıyor. ekran kartı şirketleri tehdit ediliyor, her windows sürümünde opengl bitirilmeye çalışılıyor.



    opengl pazarlayamıyor diyor arkadaş ama opengl open-source gelişen bir şey. ticari bir olayı yok. pazarlama kaygısı da yok.

    öhm bir de şuhttp://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/ haberi okuyarak opengl 40 fps ile fark atıyor

    pazarlamadan kastım orda piyasaya sürme yani kazanç elde etmesi değil. directx sonuçta bir rakip olarak görüyorsa opengl yi onu bitirmeye çalışacak bundan normal ne varki.




  • Yavaşta olsa rezilde olsa, windows ortamında çalışması için directx şart gibi bişey. Opengl windowsta doğru düzgün çalışmıyor, hem sistemden hem de sürücülerden bilerek yavaşlatılıyor. Amd nin kartları opengl de sürünüyor, sürücüleri çok bozuk.

    Gerçi bu tartışmanın hepsi boşuna. Komple 3d oyun üretecek tecrübeli bir ekibin ve yeterli maddi gücün olacak ama sen direcxt mi opengl mi diye düşüneceksin öylemi? Bir dünya hazır motor var, artık ücretsiz araçlar bile ticari kaliteye ulaştı. seyfi84 arkadaşın dediği gibi teknik tarafını düşünmenin mantığı yok. Sen senaryoyu grafiğini sesleri vs. hazırla gerisi kolay.
  • Bende tecrubelerimden bilgi paylasiyim;

    Buyuk capli oyunlar (COD, NFS, CrySis vsvs...)
    Bu tarz oyunlar var olan oyun motorlari ile yapiliyorlar (CryEngine gibi), ustune C++ gibi performans yoneninden yuksek dillerle oyunlar yaziliyor vede model tasarimcilarinin modelleri ile donatiliyor, bu oyunlar icin ortalama 50-100 kisilik ekipler calisiyor. Bu sektorde calismak icin ya programci olup C++ gibi dilleri yalayip tutup, oyun frameworklarinde ustalasmak gerekir yada 3D model tasarimcisi olarak bu sektore giris yapilabilir.

    Orta Capli Oyunlar (Web bazli oyunlar, az gelismis action, rpg oyunlar vsvs)
    Bu tarz oyunlar icin devasa ekiplere gerek yok 10-20 kisilik kucuk takimlar bu oyunlari cikartirlar, bu sektor icin php gibi dilleri bilmek, veya genel kullanima acik oyun motorlarinda ustalasmak gerekir Unity3D, UDK, LWJGL (bu oyun motoru degil bu arada kutuphane sadece) gibi. Bunlar icinde java, c#, javascript benzeri diller veya gene C++ da ogrenilmesi gerekir, oyun yapisi vede MVC iyi ogrenilmeli. Ornek olarak MineCraft ortalama $20 milyon dolarlik bir oyun haline geldi, java tabanli LWJGL ile yapildi, cok cok kucuk bir ekip tarafindan.

    Basit ve Mobil Oyunlar (Angry birds, Cut the rope, Brain/Puzzle games)
    Bu oyunlar icinse tek kisi veya 3-4 kisilik maximum ekip yeterli olucaktir. Bunun icinse en basit oyun motorlari/kutuphaneleri kullanilabilir. Ornegin Cocos2d, Libgdx, Corona, Unity3D, JMonkey vsvs. Ornegin Angry Birds yapmak cok zor bir gorev degil, bu oyunun cakmalari bircok kisisel developer tarafindan yapildi, Box2D gibi fizik motorlari ile. Bu sektor icin MVC, java, c#, javascript gibi diller/konular iyi bilinmeli.


    Kisacasi yonelecegin oyun sektorune gore kariyerini belirler oyun programcisi.
    Bu arada OYUN MOTORU gelistirmek ile OYUN PROGRAMCISI olmak bambaska seyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moribito -- 9 Eylül 2012; 17:53:17 >




  • İlk attığım mesajda bu konunun yerinin burası olmadığımı söylemiştim ve haklı çıktım sanırım. Çünkü yanlış/kulaktan dolma bilgiler havada uçuşuyo şuanda :)
  • @hasan türkiyede oyun yapım forumlarını inceledinmi? tek işleri fps creator editlemek bu bilgilerde yanlış değil sen birşey öğrenmişsin ona yanlış buna yanlış madem yanlış doğrusunu sen söylesene aslanım?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.