Şimdi Ara

Oyun geliştirme hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilgisayar mühendisliği 2. sınıfa geçeceğim,alanımı kesin olarak belirlediğimi düşünüyorum.
    Çok uzun vadede bazı hedeflerim var,bu hedefler sanal gerçeklik ile ilgili yani kendinizi oyun içinde gibi hissedeceksiniz,zamanında bir çok hayattan darbe aldığım için,bundan sonra hayatı Tİ ye almayı seçiyorum,oyun alanında coder olmak istiyorum.
    Şimdi alanımı seçtim,oyun üzerine eğilmek istiyorum.Mobil platformlardan nefret ettiğim için hedefimde mobil platformlar yok (telefonu çok kullanmayan biriyim).
    Masaüstüne oyun geliştirmek istiyorum,hedef platformum steam ve konsollar,hiç bir zaman hedefim mobil olmayacak.

    Okulda ilk sınıfta,bölüm dersleri olarak algoritma programlama,matematik,fizik dışında çok bir şey görmedik.
    Bölüm derslerimi başarı ile geçtim,sayısalım kötü değil,matematiği severim,aklımdaki ifadeyi rahat bir şekilde algoritmaya dökebilirim,algoritma yeteneğimin çok kötü olmadığını düşünüyorum.

    Ancak oyun geliştirmeye başlamak için,en iyi başlangıcı nasıl yaparım ?
    Direk oyun motorundan mı dalmalıyım(kervan yolda düzülür mantığı),yoksa ilk teorisini mi almalıyım(nerede ve nasıl),yoksa C++ dilinde opengl veya directx ile mi uğraşmalıyım.
    Nasıl bir başlangıç yapmalıyım ?
    Unity 3d ile hafif bir başlangıç yapmıştım 1 haftalık,2 boyutlu minik bir zıplamalı ateş etmeli oyunumsu bir şey yaptım,ancak sanki mühendislik değil de,yapboz birleştirici gibi hissettim kendimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oksygen -- 12 Ağustos 2017; 1:13:38 >







  • Mobil için Unity,
    diğer platformlar için Unreal kullan.

    Her ikisi ile de cross-platform build edebilirsin. İkisinide Google yazsan çıkarlar. İkisininde geniş dökümantasyonu ve geniş bir "community"si var.

    Dğer türlü kendi oyun motorunu yazmak zorunda kalırsın.Görüntüyü render edicek sistem fizik vb onla uğraşacağına çok daha iyi olacaktır. O tarz işler bireysel kullanıcılar için pek mantıklı değil. Bi 20-30 kişilik coder ekibin olursa denersiniz.
  • 2000'lerde sırf hobi niyetine DirectX ile (DirectDraw ve DirectSound) C++ ile Windows XP üzerinde tetris oyunu yaptım. O şekilde oyun yapmak temel programlamayı öğrenmemi sağladı ki amacım oydu zaten. Unity, Unreal vs. hiç bulaşmadım cunku profesyonel oyun programcısı değilim.Öte yandan forumda temel programlama deneyimi olmadığı halde Unity ile oyun geliştirmek isteyen birçok kişinin gönderilerine rastlıyorum. Yani madem Unity ile birşey yapacaksın, önce bir kitabını oku, bir ünite bitir fakat onu yapmadan masaüstünde proje açarak hemen oyun yapmaya calışıyorlar galiba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dil bilmiyorsan dil öğrenmekle başla ardından kendini algoritma ve oyun kod dinamikleri konusunda geliştir açık kaynak projeleri kurcala kim neyi nasıl yapmış gör. Kesinlikle ama kesinlikle öğrendiğin her şeyi pratiğe dök bugün yeni bir dinamik mi öğrendin hemen mini bir oyun sahnesi yaz. Ardından kendine topuluğu geniş ve güncel bir oyun motoru seç. Sonrası özgün fikir yeteneğine kalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı konular kardeşim İlk öncelikle coder olmak istediğin için seni tebrik ediyorum zor bir karar şimdi asıl konuya gelirsek sana kendimden örnek vereyim unityle 0 kod bilgisiyle başladım yaklaşık 6 ay oldu ortaya pek bişey çıkartamadım tek başıma ama ortalama düzeyde c# başlangıç düzeyde unityScprit biliyorum yani sana demem o ki bilgisayar mühendisliği okuyorsun zamanını boşa harcama her ortama gir biraz biraz geliştir kendini zaten üniverstede üstüne birşeyler koyacaklar sen en iyisi dal bir oyun motorundan mesela unityden biraz kendini geliştirip kit yapıp asset storede satma imkanın bile var
  • Burada türkçe kaynaklar bulabilirsin
    TrKaynak.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egmtncakgn

    Hayırlı konular kardeşim İlk öncelikle coder olmak istediğin için seni tebrik ediyorum zor bir karar şimdi asıl konuya gelirsek sana kendimden örnek vereyim unityle 0 kod bilgisiyle başladım yaklaşık 6 ay oldu ortaya pek bişey çıkartamadım tek başıma ama ortalama düzeyde c# başlangıç düzeyde unityScprit biliyorum yani sana demem o ki bilgisayar mühendisliği okuyorsun zamanını boşa harcama her ortama gir biraz biraz geliştir kendini zaten üniverstede üstüne birşeyler koyacaklar sen en iyisi dal bir oyun motorundan mesela unityden biraz kendini geliştirip kit yapıp asset storede satma imkanın bile var

    Çok teşekkürler hocam.
    Unity'de vektör hesaplarını,uzaklık hesaplarını öğrenmeye çalışıyorum şu an,temel dinamikleri.
    Kendime mini bir 3d oyun tasarladım,ana karakterim küp,ve ana karakterimi bir küre takip ediyor,belli bir uzaklığı geçersem yanıma doğru geliyor,bütün kod dinamiklerini,kural tabanlı yapay zekayı(zeka denirse) kamera hesaplarını kendim yazdım.
    İleride de 5 adet küre var,haritada rastgele rotalarda geziyorlar ve bu kürelere yaklaşırsam beni takip ediyorlar.
    Şu an ki yaptığım mekaniklere 3d modeller koysam aslında biraz da geliştirsem aslında biraz oynanabilirlik sınırına girer,ancak ben kendimi sadece coderlik konusunda geliştirmek istiyorum,yani sadece script yazacağım yani uzmanlık alanımın oyun mekanikleri olmasını istiyorum,o yüzden dediğiniz gibi unity store içinde ufak tefek satış yapmak bile harçlığımı çıkartabilir belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oksygen -- 17 Ağustos 2017; 17:38:47 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Oyun yardım
    8 yıl önce açıldı
    Acil Yardım Sistem Geliştirme
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Unreal yurtdışında da çok değerli
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.