Şimdi Ara

Otomobillerin Ekonomik Ömrü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
3
Favori
11.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    ben 7 yıldır sıfır aldığım golfe biniyorum.bakımını yaptıktan sonra sorunsuz kullanıyorum ancak en geç 2 yıl içinde değiştirmeyi de düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Selam,
    Bence orjinal-sıfır yedek parça üretimi sonlandırılmış, sadece araba değil, herhangi bir şeyin ekonomik ömrü biter. Sonuçta orjinal malzemenin kitlesel üretimi olmayacağı için aracı yürütmek de ekonomik olmaktan çıkacaktır.
    _____________________________
    Bugün 29 Ekim'i iptal edenler yarın 10 Kasım'da kına yakarlar...
  • Devlet ile 15-20 sene omur biciyor araclarina, 10 yil diyenler herhalde cok zengin. Ayrica 15 yasa kadar (tutmamis modeller haric) genel markalarin parcalari rahat bulunuyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: callandor

    Selam,
    Bence orjinal-sıfır yedek parça üretimi sonlandırılmış, sadece araba değil, herhangi bir şeyin ekonomik ömrü biter. Sonuçta orjinal malzemenin kitlesel üretimi olmayacağı için aracı yürütmek de ekonomik olmaktan çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    Belki işçiliğin pahalı olduğu ülkeler için doğru olabilir.
    Ancak bizde durum farklı.
    Sanayide ucuza halettirebildiğimiz sürece aracımızın ekonomik ömrü tamamlanmadı demektir.
    _____________________________
    We buy things we don't need, with money we don't have, to impress the people we don't like...
    Tyler Durden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    Belki işçiliğin pahalı olduğu ülkeler için doğru olabilir.
    Ancak bizde durum farklı.
    Sanayide ucuza halettirebildiğimiz sürece aracımızın ekonomik ömrü tamamlanmadı demektir.

    Alıntıları Göster
    2007 de sıfır aldığım grande punto yu haala kullanıyorum.
    büyük kazası olduğu için satarken çok zarar ederim.
    hurdası çıkıncaya kadar kullanmayı düşünüyorum.
    bakımlarını haala yetkili serviste yaptırıyorum.
    ailemiz büyürse grand scenic tarzı birşey almayı ve puntişi 2. araç olarak kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum.
    _____________________________
    İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
    suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    2007 de sıfır aldığım grande punto yu haala kullanıyorum.
    büyük kazası olduğu için satarken çok zarar ederim.
    hurdası çıkıncaya kadar kullanmayı düşünüyorum.
    bakımlarını haala yetkili serviste yaptırıyorum.
    ailemiz büyürse grand scenic tarzı birşey almayı ve puntişi 2. araç olarak kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    2000 model, 12 yaşında ve 191.000 km'de Focus1 kullanıyorum, araç 2001'den beri bende.

    Bakımlar haricinde sanayiye, ustaya uğramıyorum diyebilirim.

    İyi bakılan bir aracın (ben iyi bakıyorum) çok rahat ve sorunsuz bir şekilde 15-20 sene hizmet eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    2000 model, 12 yaşında ve 191.000 km'de Focus1 kullanıyorum, araç 2001'den beri bende.

    Bakımlar haricinde sanayiye, ustaya uğramıyorum diyebilirim.

    İyi bakılan bir aracın (ben iyi bakıyorum) çok rahat ve sorunsuz bir şekilde 15-20 sene hizmet eder.

    Alıntıları Göster
    Burada bahsi geçen, araba 10 yıl sonra dökülür değil...
    • 10 yıllık araba teknolojinin gerisinde kalmıştır, tüketimi fazladır...

    • 10 yıllık arabanın hava yastığı gibi donanımları elden geçirilmelidir, bunun da kontrol edilme şansı yoktur, yenisi ile değiştirmek oldukça yüksek bir maliyettir... 10 yıl sonra açılmaz diye bir kaide yok ama 10 yıldan sonra açılmazsa gelip bizi bulma der firmalar...

    • 10 yıllık arabanın yetkili servis yedek parça temin etme yükümlülüğü yoktur, parça yok deyip çıkarlar, çıkmacı dolaşıp durursunuz...

    • 10 yıllık arabanın donanım seviyesi de güncel teknolojiye göre eksik kalmıştır, 10 yıl önce 2 hava yastığı+ABS almak için yeterli donanım iken, günümüzde almamak için yeterlidir...
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Burada bahsi geçen, araba 10 yıl sonra dökülür değil...
    • 10 yıllık araba teknolojinin gerisinde kalmıştır, tüketimi fazladır...

    • 10 yıllık arabanın hava yastığı gibi donanımları elden geçirilmelidir, bunun da kontrol edilme şansı yoktur, yenisi ile değiştirmek oldukça yüksek bir maliyettir... 10 yıl sonra açılmaz diye bir kaide yok ama 10 yıldan sonra açılmazsa gelip bizi bulma der firmalar...

    • 10 yıllık arabanın yetkili servis yedek parça temin etme yükümlülüğü yoktur, parça yok deyip çıkarlar, çıkmacı dolaşıp durursunuz...

    • 10 yıllık arabanın donanım seviyesi de güncel teknolojiye göre eksik kalmıştır, 10 yıl önce 2 hava yastığı+ABS almak için yeterli donanım iken, günümüzde almamak için yeterlidir...


    Alıntıları Göster
    teknolojik ömrü 10 yıl olabilir ortalama ama ekonomik ömrü 30 sene bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skayn -- 3 Nisan 2012; 10:40:40 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Burada bahsi geçen, araba 10 yıl sonra dökülür değil...
    • 10 yıllık araba teknolojinin gerisinde kalmıştır, tüketimi fazladır...

    • 10 yıllık arabanın hava yastığı gibi donanımları elden geçirilmelidir, bunun da kontrol edilme şansı yoktur, yenisi ile değiştirmek oldukça yüksek bir maliyettir... 10 yıl sonra açılmaz diye bir kaide yok ama 10 yıldan sonra açılmazsa gelip bizi bulma der firmalar...

    • 10 yıllık arabanın yetkili servis yedek parça temin etme yükümlülüğü yoktur, parça yok deyip çıkarlar, çıkmacı dolaşıp durursunuz...

    • 10 yıllık arabanın donanım seviyesi de güncel teknolojiye göre eksik kalmıştır, 10 yıl önce 2 hava yastığı+ABS almak için yeterli donanım iken, günümüzde almamak için yeterlidir...


    Alıntıları Göster
    2006'dan beri sıfır aldığım 307 1,6 HDi aracı kullanıyorum.
    Araçta 6 havayastığı, ESP, EBD, AFU vs. bilimum güvenlik ekipmanı mevcut. Çift bölgeli elektronik klimadan, lastik basınç sensörlerine kadar dolu bir araç.
    Hal böyle olunca değiştirmek istesem, yeni alabileceğim araçları araştırıyorum, donanım olarak bir artısı yok gibi bir şey oluyor, tek artı navigasyon ya da fazladan 1-2 havayastığı oluyor bazı araçlarda.

    181.000 km oldu, şükür bu modelin kötü imajına rağmen can sıkacak bir arızası da olmadı bu güne kadar, 6 yıldır periyodik bakımları dışında servise pek uğramışlığım yok.

    2006'da biz bunu 38.500'e almıştık, o dönem yeni çıkan makyajlı kasa 307'nin en dolu versiyonuydu, sunroof, artı ekstra tekno paketi ile beraber fiyat buydu. Aynı markadan karşılaştırma yaptığımda şu anki muadili olan 308'e bakıyorum, benzer donanım seviyesinde 1,6 HDi fiyatı 60.000 sınırına yaklaşıyor, neredeeen nereye. Diğer markalardan da hoşuma gidenleri araştırıyorum tablo hemen hemen aynı. Fiyatlar uçmuş durumda.

    Böyle düşününce benim için henüz ekonomik ömrünü tamamlamış değil, 250.000 km'ye kadar yolu var

    Şu dönemde eski aracınızla ciddi bir problem yaşamadıkça bu fiyatlara sıfır araç almak bana pek akıl karı gelmiyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    10 yıl ortalama süredir. Eli yüzü düzgün bir arabayı alıp bakımlarını falan düzgün yaptıktan sonra 10 yıldan çok daha uzun süre kullanmak mümkündür. Aynı arabayı 1 senede de mahvetmek mümkündür tabii.

    Hocam sizde Mercedes var. Diğer markalara göre ekonomik ömrünün daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    ekonomik ömür denilen şey arabanın kalitesiyle, eskimesiyle, paslanmamasıyla falan ilgisi yok, onlar fiziki ömür.

    ekonomik ömür 1- kullanan kişiye, 2-kullanım masraflarına yani,düzenleyeci mekanizmalara, yakıt fiyatlarına, işçilik-parça fiyatlarına vs'ye göre değişir.

    devlet baba yarın bir düzenleme yapar bir anda piyasadaki otomobillerin %10'u ekonomik ömürlerini yitirir hurda olur.

    oysa ki o arabalar bugüne kıyasla ne eskimiştir, ne kalitesizleşmiştir, ne de paslanmıştır.





    Hocam ekonomik ömür diye tabir ettiğimiz aslında aracın masraf çıkarması değil midir?

    10 yıl sonra kalitesiz bir araç kaliteli bir araçtan daha çok kendini bırakacak, daha çok parça değişimi isteyecektir.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    2000 model, 12 yaşında ve 191.000 km'de Focus1 kullanıyorum, araç 2001'den beri bende.

    Bakımlar haricinde sanayiye, ustaya uğramıyorum diyebilirim.

    İyi bakılan bir aracın (ben iyi bakıyorum) çok rahat ve sorunsuz bir şekilde 15-20 sene hizmet eder.



    Hocam bizde de 2000 Civic var 235 binde aynı şekilde sorunsuz devam.

    Peki, yukarıda örneğini verdiğim R19 için ne diyorsunuz? Malzeme kalitesi mi yoksa şans mı?
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Burada bahsi geçen, araba 10 yıl sonra dökülür değil...
    • 10 yıllık araba teknolojinin gerisinde kalmıştır, tüketimi fazladır...

    • 10 yıllık arabanın hava yastığı gibi donanımları elden geçirilmelidir, bunun da kontrol edilme şansı yoktur, yenisi ile değiştirmek oldukça yüksek bir maliyettir... 10 yıl sonra açılmaz diye bir kaide yok ama 10 yıldan sonra açılmazsa gelip bizi bulma der firmalar...

    • 10 yıllık arabanın yetkili servis yedek parça temin etme yükümlülüğü yoktur, parça yok deyip çıkarlar, çıkmacı dolaşıp durursunuz...

    • 10 yıllık arabanın donanım seviyesi de güncel teknolojiye göre eksik kalmıştır, 10 yıl önce 2 hava yastığı+ABS almak için yeterli donanım iken, günümüzde almamak için yeterlidir...


    Selam Arif;

    95 Escort ve 2000 Civic sahibiyiz. Hiç çıkmacı da dolaşıp parça aramadım. Honda yada Ford yedek parça satan bir dükkandan herşeyi temin edebildim.

    Sadece Escortun sürücü koltuğunda yükseklik ayarı bozuk, koltuğun iskelette sorun var. Bir tek onun için çıkmacıya gitmem gerekiyor.

    Ayrıca 94 model bir Safrane da olmayan donanım hatırlamıyorum. Aslında otomobil teknolojileri çok da hızlı ilerlemiyor.

    Mercedes ABSyi 70lerde kullanıyordu.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Belki işçiliğin pahalı olduğu ülkeler için doğru olabilir.
    Ancak bizde durum farklı.
    Sanayide ucuza halettirebildiğimiz sürece aracımızın ekonomik ömrü tamamlanmadı demektir.

    Aynen biz üreten bir toplum olmadığımız için 10 sene gibi bir kısıtlama yapılmamalıdır bence.

    Almanya için durum çok farklı, ayrıca orda sizinde söylediğiniz gibi işçilik çok pahalı.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buarbu

    Kullanılmış otomobil alırken aracın kalan ömrünü alırsın.

    40 K sıfır fiyatı olan bir aracı 20 K ya alıyorsan ömrünün yarısı gitmiştir diye düşünebilirsin.

    Burada mantık kullanım süresince sana çıkarabileceği masrafları aracın fiyatıyla kıyaslamaktır.

    Her aracın fiyatını değişecek parçalara göre değerlendiirisen, Motor ve Şanzumanı bitmek üzere olan bir araç ceset demektir.



    Hocam burda tasarruf yapabiliriz. 20 k aldığımız araca 5 k masraf yapıp sorunsuz kullanıyorsak 15 k da güzel tasarruf olur.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Belki işçiliğin pahalı olduğu ülkeler için doğru olabilir.
    Ancak bizde durum farklı.
    Sanayide ucuza halettirebildiğimiz sürece aracımızın ekonomik ömrü tamamlanmadı demektir.

    Aynen biz üreten bir toplum olmadığımız için 10 sene gibi bir kısıtlama yapılmamalıdır bence.

    Almanya için durum çok farklı, ayrıca orda sizinde söylediğiniz gibi işçilik çok pahalı.

    Alıntıları Göster
    bekara kari bosamak kolaydir, elinde para yoksa neyle degistireceksin, ama para varsa ekonomik omrunu filan dinlemeden rahatlik durter ve yeni araci cekersin altina, din emperyalizmi engelleseydi, kutsal mekan KABE nin dibinde hilton oteli insaa edilebilir miydi, emperyalizmin kacinilmaz sonucudur, esyayla mutlu olunur, cebinizdeki para son kurusuna kadar alinir, gercek dunya ve oteki dunya meselelerinden alikoyup, dusunmeyi unutturarak, araba degistirerek, zirt pirt tlf - notebook - plazma degistirerek, esyayla mutlu olan insan profili yaratilir, elindekinin kiymetini bilmeyen, hep daha fazlasini isteyen ...

    bu hikaye boyle uzayip gider, ben cokmu farkliyim sanki, 7 sene anca kullandim ilk aracimi hemde sifir almistim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    bekara kari bosamak kolaydir, elinde para yoksa neyle degistireceksin, ama para varsa ekonomik omrunu filan dinlemeden rahatlik durter ve yeni araci cekersin altina, din emperyalizmi engelleseydi, kutsal mekan KABE nin dibinde hilton oteli insaa edilebilir miydi, emperyalizmin kacinilmaz sonucudur, esyayla mutlu olunur, cebinizdeki para son kurusuna kadar alinir, gercek dunya ve oteki dunya meselelerinden alikoyup, dusunmeyi unutturarak, araba degistirerek, zirt pirt tlf - notebook - plazma degistirerek, esyayla mutlu olan insan profili yaratilir, elindekinin kiymetini bilmeyen, hep daha fazlasini isteyen ...

    bu hikaye boyle uzayip gider, ben cokmu farkliyim sanki, 7 sene anca kullandim ilk aracimi hemde sifir almistim...

    Güzel yazı elinize sağlık.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • şimdi bi şahin motoru 500tlye yapılıyor,ilk günki gibi, istediğin kadar kulanabiliyosun
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    2006'dan beri sıfır aldığım 307 1,6 HDi aracı kullanıyorum.
    Araçta 6 havayastığı, ESP, EBD, AFU vs. bilimum güvenlik ekipmanı mevcut. Çift bölgeli elektronik klimadan, lastik basınç sensörlerine kadar dolu bir araç.
    Hal böyle olunca değiştirmek istesem, yeni alabileceğim araçları araştırıyorum, donanım olarak bir artısı yok gibi bir şey oluyor, tek artı navigasyon ya da fazladan 1-2 havayastığı oluyor bazı araçlarda.

    181.000 km oldu, şükür bu modelin kötü imajına rağmen can sıkacak bir arızası da olmadı bu güne kadar, 6 yıldır periyodik bakımları dışında servise pek uğramışlığım yok.

    2006'da biz bunu 38.500'e almıştık, o dönem yeni çıkan makyajlı kasa 307'nin en dolu versiyonuydu, sunroof, artı ekstra tekno paketi ile beraber fiyat buydu. Aynı markadan karşılaştırma yaptığımda şu anki muadili olan 308'e bakıyorum, benzer donanım seviyesinde 1,6 HDi fiyatı 60.000 sınırına yaklaşıyor, neredeeen nereye. Diğer markalardan da hoşuma gidenleri araştırıyorum tablo hemen hemen aynı. Fiyatlar uçmuş durumda.

    Böyle düşününce benim için henüz ekonomik ömrünü tamamlamış değil, 250.000 km'ye kadar yolu var

    Şu dönemde eski aracınızla ciddi bir problem yaşamadıkça bu fiyatlara sıfır araç almak bana pek akıl karı gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    Ekonomik ömür zaten çok açık.

    Tüm üretilen malzemelerin üretici tarafından 10 yıl süreyle yedek parçasının sağlanması garantisi var. Bir ürünün ekonomik ömrünün dolması demek, artık o ürünün muadilleri ile kıyaslandığında yedek parçasının bulunmaması veya temininin ekonomik olmaması, sarf malzemesi tüketiminin akranlarından daha fazla olması, ürünün yaşlanmadan dolayı işlevselliğini yitirmesi veya sürekli arıza çıkartıp hizmet edememesi gibi durumlar göz önüne alındığında eski olan yeni olandan daha fazla ekonomik masraf çıkartıyorsa o ürün ekonomik ömrünü doldurmuş demektir.

    Bence otomobillerde yedek parça temin sorunu yoksa, parçaları aşırı pahalı değilse. Bakımlı ve sürekli arıza açan bir araç değilse. Çürüme yada eskimeye bağlı olarak araç güvenli bir araç olma özelliğini yitirmemişse kullanılmaya devam edilebilir.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Ekonomik ömür zaten çok açık.

    Tüm üretilen malzemelerin üretici tarafından 10 yıl süreyle yedek parçasının sağlanması garantisi var. Bir ürünün ekonomik ömrünün dolması demek, artık o ürünün muadilleri ile kıyaslandığında yedek parçasının bulunmaması veya temininin ekonomik olmaması, sarf malzemesi tüketiminin akranlarından daha fazla olması, ürünün yaşlanmadan dolayı işlevselliğini yitirmesi veya sürekli arıza çıkartıp hizmet edememesi gibi durumlar göz önüne alındığında eski olan yeni olandan daha fazla ekonomik masraf çıkartıyorsa o ürün ekonomik ömrünü doldurmuş demektir.

    Bence otomobillerde yedek parça temin sorunu yoksa, parçaları aşırı pahalı değilse. Bakımlı ve sürekli arıza açan bir araç değilse. Çürüme yada eskimeye bağlı olarak araç güvenli bir araç olma özelliğini yitirmemişse kullanılmaya devam edilebilir.

    Hocam açıklama için teşekkürler.

    Peki, yukarıda örnek verdiğim R19 için ne düşünüyorsunuz? Etkili faktör şansızlık mı?
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Ekonomik ömür zaten çok açık.

    Tüm üretilen malzemelerin üretici tarafından 10 yıl süreyle yedek parçasının sağlanması garantisi var. Bir ürünün ekonomik ömrünün dolması demek, artık o ürünün muadilleri ile kıyaslandığında yedek parçasının bulunmaması veya temininin ekonomik olmaması, sarf malzemesi tüketiminin akranlarından daha fazla olması, ürünün yaşlanmadan dolayı işlevselliğini yitirmesi veya sürekli arıza çıkartıp hizmet edememesi gibi durumlar göz önüne alındığında eski olan yeni olandan daha fazla ekonomik masraf çıkartıyorsa o ürün ekonomik ömrünü doldurmuş demektir.

    Bence otomobillerde yedek parça temin sorunu yoksa, parçaları aşırı pahalı değilse. Bakımlı ve sürekli arıza açan bir araç değilse. Çürüme yada eskimeye bağlı olarak araç güvenli bir araç olma özelliğini yitirmemişse kullanılmaya devam edilebilir.

    Hocam açıklama için teşekkürler.

    Peki, yukarıda örnek verdiğim R19 için ne düşünüyorsunuz? Etkili faktör şansızlık mı?

    Alıntıları Göster
    göreceli bir soru, arabaya görede kullanan kişiye göre de değişir.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.