Şimdi Ara

Otomobillerde sürüş sistemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sürücülük son derece dikkat gerektiren, yapılan hataların vahim sonuçlara sebebiyet verebileceği çok önemli bir konudur.. Aracı iyi kullanıyor olmak, uzun yıllar araç kullanmış olmak, ya da yolları çok iyi biliyor olmak tek başlarına yeterli değildir. Bu özelliklerin kullanılabilmesi için öncelikle insan vücudunun ihtiyacı olan sağlık ve dinginlik sağlanmalıdır. Aksi halde büyük bir yanlışa adım atılmış olunur.İşte bu hafta otomobil sektöründe bu konuda yapılan yardımcı sistemleri inceleyeceyiz.Videolarda bazı markaların isimleri geçmektedir reklam amaçlı değildir .Keyifli okumalar.

    YORGUNLUK TESPİT SİSTEMİ(FATIGUE DETECTION SYSTEM)

    Yorgunluk Tespit Sistemi Nedir?
    Seyir halindeki bir aracın sürücüsü, 5 saniye süreyle bile gözlerini kapatsa, araç metrelerce kontrolsüz bir şekilde hareketine devam eder. Bu teknolojide aracın direksiyon bölümüne konumlandırılmış sensörler otomobilin sürücüsünün tüm hareketlerini ve tepkilerini 15 dakika boyunca takip eder. Analiz edilen sürüş şeklinin dışına çıkılırsa sistem sürücünün yorgun olduğu sonucuna varır ve hem görsel, hem işitsel olarak sürücüyü uyarır. Ekranda sürücünün mola vermesi için mesaj görüntülenir. Sürücü buna rağmen mola vermiyorsa 15 dakika sonra uyarılar tekrarlanır. Sistem takip edilen sürüş şeklinin dışındaki tüm sapmaları dikkate aldığı için son derece başarılı çalışmaktadır.
    Eğer siz de tüm önlemleri almış olmanıza rağmen çok uzun süre araç kullanmak durumunda kalıyorsanız, yorgunluk tespit sistemini mutlaka kullanmanızı öneriyoruz.

    ADAPTİF HIZ SABİTLEYİCİ ACC)

    Adaptif hız sabitleyici “ACC”’, gelişmiş bir radar yardımıyla önde bulunan araçlara olan güvenli takip mesafesini sürekli olarak korur.
    Sürücü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinde bulunan düğmeler veya direksiyonun yanında bulunan kumanda kolu üzerinden istediği zaman bazlı takip mesafesini ayarlayabilme ve mevcut hızı sabitleyebilme imkânına sahiptir (ayar kumandası araç modeline göre değişiklik gösterebilir). Çok fonksiyonlu gösterge, konvoy halindeki sürüşler esnasında korunması gereken mesafe ile gerçek mesafeyi karşılaştırmalı olarak gösterebilmektedir.
    Bir radar, araç önünde bulunan yaklaşık 200 m’lik bir alanı sürekli olarak tarar. Sürücü, gaz pedalına basarak ACC programına istediği zaman ara verebilir ve böylece gerekli durumlarda daha hızlı bir şekilde hızlanabilir. Fren veya gaz pedalına basılması, ACC fonksiyonun derhal devreden çıkmasına neden olur. Sistemin tüm bildirimleri merkezi çok fonksiyonlu gösterge üzerinden takip edilebilmektedir.

    ŞEHİR İÇİ AKTİF GÜVENLİK SİSTEMİ(AEB)

    Tipik şehir kazaları kavşak ve döner kavşaklarda olur. Bir sürücü döner kavşağa yaklaşan diğer araçların arkasında bekliyor. Döner kavşaktaki trafiğe konsantre olmuştur ve bir boşluk görür. Önündeki aracın ilerleyeceğini zanneder ve hızlanır, ne var ki öndeki sürücü hareket etmemiştir. Bunu izleyen çarpışma şehir sürüşü için tipiktir: düşük hızdadır, ancak çarpılan araçtaki sürücü için yüksek sarsıcı boyun travması riski taşır. Yaralanma şiddeti genellikle düşük olsa da, bu kazalar çok sık meydana gelir ve tüm çarpışmaların %26′sını oluştururlar.
    Düşük hız AEB sistemleri genellikle 6-8m öndeki yolu takip etmek için sensörler kullanırlar. Sık kullanılan teknolojilerden biri LIDAR (Işık Algılama ve Mesafe Ölçme) sensörüdür, genellikle önce camın üstüne monte edilir, arabanın önünde risk oluşturan bir nesne olup olmadığını belirler. Eğer varsa, AEB sistemi tipik olarak frenlere ön şarj uygular bu sayede araba sürücü tepki verdiğinde daha verimli bir frenleme tepkisi sağlar. Sürücü tepki vermezse, araba kazadan kaçınmak veya bazı durumlarda hafifletmek amacıyla otomatik olarak fren yapar. Her hangi bir anda sürücü kazadan kaçınmak amacıyla sert fren yaparak veya direksiyonu kırarak müdahale ederse, sistem devre dışı kalacaktır.
    Euro NCAP donanım araştırması için şehir sistemlerini tüm travma yaralanmalarının %80′inin gerçekleştiği 20km/s’e kadar hızlarda otonom frenleme ile çarpışmayı önleyen sistemler olarak tanımlamaktadır. Bu sistemler tipik bir aracın yansıtıcılığını ararlar ve yayalar ya da yol kenarındaki bariyerler için o kadar hassas değildir. Bu sistemler sileceklerin temizlediği bölgede yer alladığından kötü hava şartlarında da çalışabilirler.

    KÖR NOKTA UYARI SİSTEMİ

    Volvo’nun 2006 yılında S60, V70 ve XC70 modellerinde kullanmaya başladığı BLIS yani Kör Nokta Uyarısı’nda, sağ ve sol aynanın içerisinde bulunan birbirinden bağımsız kameralar görev yapıyordu. Yenilenen ve V40’da kullanılmaya başlanacak olan BLIS’te ise kamera yerine radar kontrolü bulunuyor. Yeni Kör Nokta Bilgi Sistemi’nde arka tamponun köşelerinin içerisine yerleştirilen radarlar 70 metreye kadar aracın arkasını ve yanını sürekli tarıyor. Bu tarama sonucunda hızla yaklaşan araçlara karşı sürücüyü bilgilendirerek kör noktaları ortadan kaldırıyor. Sürücüyü otomobilin her iki yanındaki kör noktalarla ilgili bilgilendiren BLIS, aynı zamanda aracın kontrolünü kısmen kendi üzerine alıyor. Bu bilgilendirmede aracın içerisinde A sütununda bulunan LED’li göstergeler tehlike anında sürekli yanarak bir aracın yaklaştığını gösteriyor. Birinci uyarı sisteminde sürücü araca müdahale etmediğinde ikincisi devreye girerken aracın kısa sürüş kontrolünü de devralıyor
    İlgili video :



    ŞERİT TAKİP ASİSTANI(LANE ASİST)

    Şerit Destek Sistemleri yoldaki şeridinizden sitem dışı ayrıldığınızda veya sinyal vermeden şerit değiştirdiğinizde size yardımcı olur ve uyarır.
    Bazen bir anlık dikkatsizlik aracınızın şeridinden çıkması için yeterlidir. Sistem aracın yoldaki pozisyonunu takip eder ve eğer araba istem dışı olarak şeritten çıkarsa Şeritten Ayrılma Uyarısı sizi uyarır, Şeritte Kalma Desteği arabanızın yönünü düzeltmenize yardımcı olur.
    Çeşitli üreticiler araba şerit çizgilerine yaklaşırken sürücüyü uyaran teknolojiler geliştirmiştir. Farklı sistemler farklı uyarılar kullanır: bazıları sesli sinyal verirken bazıları arabanın ‘tırtıklı şerit’ üzerinden geçtiği hissini yaratmak için direksiyonda titreşim yaratır. Amaç sabit olarak şerit değiştirme durumunda arabanın tehlikede olacağı konusunda sürücüyü uyarmaktır. Bazı sistemler aracın sadece bir yanında şeride ihtiyaç duyarken bazıları için aracın her iki yanında da belirgin şeritler gereklidir.

    İlgili Video :



    GECE GÖRÜŞÜ(NİGHT VİSİON)

    Birçok sürücü geceleri de araç kullanmaktadır. Özellikle, şehir dışında uzun yol yaparken görüş mesafesi sadece farların elverdiği kadardır. Bu mesafede ortalama 40-50 metreyi geçmez, yani sürücü bu mesafenin ilerisini göremez. Karşı şeritten gelen araçların farlarını gözü almasıyla birlikte görüş iyice sınırlanır. Gece Görüş Sistemi, bu sorunu ortadan kaldırmak amacıyla geliştirilmiş. Sistem, araca entegre edilen 2 adet kızıl ötesi (infrared) far sayesinde çalışıyor. Bu farlar görüş mesafesini neredeyse 3 kat artırarak 150 metreye çıkarıyor. Aracın içinde bulunan LCD ekrana yansıtılan görüntü sayesinde, sürücü normalde farkına varamayacağı yoldaki tehlikeleri önceden görme ve önlem alma fırsatına kavuşuyor

    İlgili Video:









  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirici bir konu olmuş.Elinize sağlık
  • güzel konu, emeğinize sağlık. :)
  • Konu güzel fakat bu teknolojilere sahip araclar mercedes s - bmw 7 gibi araclar oldugundan bir cogumuz icin su an icin maalesef hayal gibi gozukuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemésis

    Konu güzel fakat bu teknolojilere sahip araclar mercedes s - bmw 7 gibi araclar oldugundan bir cogumuz icin su an icin maalesef hayal gibi gozukuyor.

    Hayaller de olmasa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • golfun dsgsi saatli bombaymış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    golfun dsgsi saatli bombaymış

    Böyle mesajlar olsa şimdi konu mesajdan geçilmezdi. Ama faydalı bir paylaşım yaptık ya, ilgi yok
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    poloların yumuşak plastiği meğerse sert plastikmiş ya la
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    poloların yumuşak plastiği meğerse sert plastikmiş ya la

  • Eline sağlık, güzel olmuş.
  • Hımm bende bu vag kokusu nerden geliyor diyordum.
    On Saflardan yer kapayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    Hımm bende bu vag kokusu nerden geliyor diyordum.
    On Saflardan yer kapayim

    Forumdan soğudum vallahi hocam. Düzgün konulara olan ilgi sıfır. Bu da Otomobil Genel bölümü ergen dolu demek oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    Hımm bende bu vag kokusu nerden geliyor diyordum.
    On Saflardan yer kapayim

    Forumdan soğudum vallahi hocam. Düzgün konulara olan ilgi sıfır. Bu da Otomobil Genel bölümü ergen dolu demek oluyor.

    Ayni dertten muzdaripiz.Işte bu yüzden bende birçok konuya cevap bile yazmak istemiyorum hocam.

    Elinize sağlık güzel yazmışsınız.
    Eklenecek birkaç madde daha var.pc geçince yazarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emeğinize sağlık.faydalı paylaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemésis

    Konu güzel fakat bu teknolojilere sahip araclar mercedes s - bmw 7 gibi araclar oldugundan bir cogumuz icin su an icin maalesef hayal gibi gozukuyor.

    Bu özellikleri barındıran ve lüx olmayan birçok araç var artık.
    en ulaşılabilir olanları focus ve golf
    hatta bunlarda yukarda yazmayan kendi kendilerini park edebilme opsiyonlarıda var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ooo kör nokta sistemi müthismiş.ben sadece tırlarda var sanıyordum.çalişma prensibi de mantıklı.şehir içi şehir dışı büyük tehlike yaratan bir unsur.
    Çok masumane bir hatadan büyük sonuçlar doğabiliyor.
    Ben bir kere yaşattım vicdan azabindan kavruldum kırmızı ışıkta durup adamdan özür diledim.kör noktayi görmek için şimdilerde daha dikkatliyim ama kafami arkaya yada yana çevirmem gerekiyor.o da yine büyük tehlike oluşturuyor. Maliyeti ucuzsa tüm araçlarda olmali bence.

    Bu arada derleme için ellerinize sağlik hocam.son zamanlarda gördüğüm en iyi konulardan biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu başlığını "Dsg patlıyor" veya "Dsg sorunsuz" şeklinde açarsanız ilgi max. Duzeyde olacaktır.Veya ciğerli hitler şeklinde.
    Güzel konu elinize sağlık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Konu başlığını "Dsg patlıyor" veya "Dsg sorunsuz" şeklinde açarsanız ilgi max. Duzeyde olacaktır.Veya ciğerli hitler şeklinde.
    Güzel konu elinize sağlık.

    İste bende ona tutuluyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.