Şimdi Ara

Otomobil Severler Sohbet Konusu. (248. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
9.011
Cevap
49
Favori
127.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 246247248249250
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    C4 yeni kasa çıkacaktı, o yüzden listeden kalkmış olmalı?

    2019 diye hatırlıyorum ama.



    Bu arada halen Moskova'dayım bir iş çıktı, yarın dönüş.

    Ve sonunda kar yağdı

    Mevcut kasa zaten fiyatı ve eski kasası yüzünden satmıyordu, yenisine kadar Türkiye için satıştan çekmiş olabilirler.
  • c4 citroende 2020 ye kadar tamamen durduruldu,
    citroen c4 cactusu compact sınıfta ileri sürecek.
    bayilerede o şekilde bilgi vermişler, geçen gün cactus konusunda da yazmıştım ya c3 aircross b suv c4 cactus c sınıfı diyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    c4 citroende 2020 ye kadar tamamen durduruldu,
    citroen c4 cactusu compact sınıfta ileri sürecek.
    bayilerede o şekilde bilgi vermişler, geçen gün cactus konusunda da yazmıştım ya c3 aircross b suv c4 cactus c sınıfı diyorlar


    C3 Aircross sonrası, Cactus'ün önündeki C4 den faydalanma amacındalar olsa gerek?

    Ama neticede Cactus C3 alt yapısını kullanıyor ve bu onu C sınıfı yapmaz. Demek ile olsaydı, çoğu B sınıfı C sınıfı olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    c4 citroende 2020 ye kadar tamamen durduruldu,
    citroen c4 cactusu compact sınıfta ileri sürecek.
    bayilerede o şekilde bilgi vermişler, geçen gün cactus konusunda da yazmıştım ya c3 aircross b suv c4 cactus c sınıfı diyorlar


    C3 Aircross sonrası, Cactus'ün önündeki C4 den faydalanma amacındalar olsa gerek?

    Ama neticede Cactus C3 alt yapısını kullanıyor ve bu onu C sınıfı yapmaz. Demek ile olsaydı, çoğu B sınıfı C sınıfı olurdu.


    Aslında tam olarak öyle değilmiş yani platform olarak evet aynı platformu kullanıyorlar hatta psa nın opeli alması ile croslland da aynı platformu kullanmaya başlamış ama bu gün bayağı bir araştırdım c4 cactus boyut olarak (gerek aks mesafesi gerekse uzunluk) b segmenti boyutlarından bayağı uzun, örneğin yeni C3 ün aks mesafesi 2.54 eski polo 2.47 yeni plo 2.56 c segmenti araçlarda ise pejo 308 in 2,62 c4 ün 2.61 golf 7 nin 2.64. Cactus ise 2.60

    Citroën bu aracı çıkarırken ki yıllarda üretimde olan bi eski kasa c3 ün ise aks mesafesi ise 2.46 yine 2014 yılında bu araç çıktığı zaman ki yayınları taradım citroen o zamanlar bu aracı crossover diye tanımlamış ve hiçbir yerde b yada c crossover dememiş bir çok yerde yorumcular aracın b ve c segmentleri arasında olduğu yorumlanmışlar, ve iç hacim itibariyle, bagaj boyutları itibariylede bencede en doğru yorum şekli bu, ama seninde dediğin gibi firma şimdi fırsattan istifade hiçbir yeni yatırım yapmadan (kasa anlamında) bu aracı c segmenti rakiplerinin karşısına çıkaracak hemde gerçekten yüksek bir fiyat ile sanırım artık cactus satışı Türkiye'de tamamen bitecek.

    Benim aklımın almadığı nokta aynı platform (platform çokta önemli değil aslında) aynı aks mesafesi aynı boyutları olan iki aracı nasıl farklı farklı segmentlere bu kadar rahat oturtabildiler yani biz yaptık oldu anlayışı tüketicide nasıl karşılık bulacak, bakalım yaşayıp göreceğiz. Kaldı ki şimdi 3 aşağı 5 yukarı aynı araçtan (c3 aircross, crossland,2008, cactus) 4 farklı modeli oldu aynı grubun, bu pazar öyle acaip uçan kaçan bir pazar değil ki 4 araçla burada avrupalı tüketiciyi kıskaca alacaksın. Bence çok yanlış bir yola girdi psa tüketiciye c4 cactusu c segmenti diye satmayacaklarını düşünüyorum buradan zarar edecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Ocak 2018; 16:19:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    c4 citroende 2020 ye kadar tamamen durduruldu,
    citroen c4 cactusu compact sınıfta ileri sürecek.
    bayilerede o şekilde bilgi vermişler, geçen gün cactus konusunda da yazmıştım ya c3 aircross b suv c4 cactus c sınıfı diyorlar


    C3 Aircross sonrası, Cactus'ün önündeki C4 den faydalanma amacındalar olsa gerek?

    Ama neticede Cactus C3 alt yapısını kullanıyor ve bu onu C sınıfı yapmaz. Demek ile olsaydı, çoğu B sınıfı C sınıfı olurdu.


    Aslında tam olarak öyle değilmiş yani platform olarak evet aynı platformu kullanıyorlar hatta psa nın opeli alması ile croslland da aynı platformu kullanmaya başlamış ama bu gün bayağı bir araştırdım c4 cactus boyut olarak (gerek aks mesafesi gerekse uzunluk) b segmenti boyutlarından bayağı uzun, örneğin yeni C3 ün aks mesafesi 2.54 eski polo 2.47 yeni plo 2.56 c segmenti araçlarda ise pejo 308 in 2,62 c4 ün 2.61 golf 7 nin 2.64. Cactus ise 2.60

    Citroën bu aracı çıkarırken ki yıllarda üretimde olan bi eski kasa c3 ün ise aks mesafesi ise 2.46 yine 2014 yılında bu araç çıktığı zaman ki yayınları taradım citroen o zamanlar bu aracı crossover diye tanımlamış ve hiçbir yerde b yada c crossover dememiş bir çok yerde yorumcular aracın b ve c segmentleri arasında olduğu yorumlanmışlar, ve iç hacim itibariyle, bagaj boyutları itibariylede bencede en doğru yorum şekli bu, ama seninde dediğin gibi firma şimdi fırsattan istifade hiçbir yeni yatırım yapmadan (kasa anlamında) bu aracı c segmenti rakiplerinin karşısına çıkaracak hemde gerçekten yüksek bir fiyat ile sanırım artık cactus satışı Türkiye'de tamamen bitecek.

    Benim aklımın almadığı nokta aynı platform (platform çokta önemli değil aslında) aynı aks mesafesi aynı boyutları olan iki aracı nasıl farklı farklı segmentlere bu kadar rahat oturtabildiler yani biz yaptık oldu anlayışı tüketicide nasıl karşılık bulacak, bakalım yaşayıp göreceğiz. Kaldı ki şimdi 3 aşağı 5 yukarı aynı araçtan (c3 aircross, crossland,2008, cactus) 4 farklı modeli oldu aynı grubun, bu pazar öyle acaip uçan kaçan bir pazar değil ki 4 araçla burada avrupalı tüketiciyi kıskaca alacaksın. Bence çok yanlış bir yola girdi psa tüketiciye c4 cactusu c segmenti diye satmayacaklarını düşünüyorum buradan zarar edecekler.

    Aynı şeyleri Fiat'da yapıyor.

    Punto şasisini(SMALL)
    Line'da(meriva+doblo) kullanıp(SMALL LWB=Uzatılmış)
    Sonra aynı şasiyi Agea/500x/Renagade(SMALL LWB WİDE=uzatılmış+genişletilmiş)

    Yani 3 parmak uzat, 2 parmak genişlet...

    B Sınıfı(Punto platformu) → LWB; Linea → WİDE LWB; Egea/500L
    Terse gidersek; WİDE LWB Egea/500L/500x LWB Linea'dan türemiş, Linea nereden türemiş? B sınıfı Punto platformu..

    Şasi aynı, uzat genişlet.


    Evet Cactus/2008/crossland vs. B sınıfı araçlardan daha geniş ve ferahi ama hiç bir zaman QQ/Kadjar yada Tiguan olamayacakları için C sınıfına atlamaları mümkün olmayacaktır yada atlatılmak istemeleri pek başarıya ulaşamayacaktır.



    B sınıfı araçlara göre hacim olarak daha rahat olmaları açısından illaki! konumlandırma gerekiyor ise; arada kalmış diyebiliriz...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 5 Ocak 2018; 17:49:18 >




  • Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Ocak 2018; 18:5:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Geçen gün park etmiş bir GrandlandX gördüm, gayet güzel olmuş.


    ek.

    Crossland X
    Grandland X

    Başka bir isi bulamamışlar mı? Söylemesi bile zor!

    *ne aldın?
    -Crossland X
    *Ne X?
    -Crosland
    *O ne yaa?
    -Hani var ya opelin küçük jip gibi arabası!
    *Haa? höö?
    -Eeeh! Araba işte




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 5 Ocak 2018; 18:57:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Geçen gün park etmiş bir GrandlandX gördüm, gayet güzel olmuş.


    ek.

    Crossland X
    Grandland X

    Başka bir isi bulamamışlar mı? Söylemesi bile zor!

    *ne aldın?
    -Crossland X
    *Ne X?
    -Crosland
    *O ne yaa?
    -Hani var ya opelin küçük jip gibi arabası!
    *Haa? höö?
    -Eeeh! Araba işte



    Adlarını akılda tutması bile zor gerçekten opel showroomun da 3 tane bi tık bi tık boy farkı olan suvcuk var ben ne yalan söyleyeyim 3 ünüde hiç beğenmedim/alışamadım. Belki alışkanlıklardan belki marka sempatisinden belki başka şeylerden bu arabalar bana opel gibi gelmiyor, hayır opel eskiden mercedes ayarındaydı da şimdi tata oldu gibi değil ama artık bunlar eski opel değiller, ( anlatmak istediğim kalitede ki bir düşüş değil ama bariz bir şekilde opel kokusu/dokusu yok bu araçlarda) eskiden eşitler arasında gözüm kapalı opel seçebilirdim ama şimdi sanırım eşitler arasında opeli tercih etmem. Ben böyle dusunuyorsam PSA nın opeli alma stratejisi başarısız olmuş demektir (sadık opel müşterisini kaybediyorlar anlamında) bakalım bu yazdıklarımızı Allah ömür verirse 3_5 yıl sonra değerlendiririz ama ben PSA nın yanlış tercihler yaptığını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Yalnız ds7 cidden çok şık. C4 aircross pek olmamış gibi.



    Fiyat olarak grandland x'in altında girerse şansı belki olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Geçen gün park etmiş bir GrandlandX gördüm, gayet güzel olmuş.


    ek.

    Crossland X
    Grandland X

    Başka bir isi bulamamışlar mı? Söylemesi bile zor!

    *ne aldın?
    -Crossland X
    *Ne X?
    -Crosland
    *O ne yaa?
    -Hani var ya opelin küçük jip gibi arabası!
    *Haa? höö?
    -Eeeh! Araba işte



    Grandland o kadar satmadı ki şu ÖTV dilimi indiriminin uygulandığı tek araç



    Rakipleri fazla güçlü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada bizim corsaya bugün bir BMW tıklamış



    Hafta sonu Ankaradayım bakım yaptırıp Tamponu söktürmeden yaptırmaya çalışacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Grandland'i bayide incelemiştim tasarımı çok hoş, heybetli duruyor ve iç mekan kalitesi yüksek. Motor şanzıman zaten 120 hp bluehdi eat6. Fiyatı da piyasaya göre normal aslında ama bu sınıfa yeni girip başarılı olmak imkansıza yakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Grandland'i bayide incelemiştim tasarımı çok hoş, heybetli duruyor ve iç mekan kalitesi yüksek. Motor şanzıman zaten 120 hp bluehdi eat6. Fiyatı da piyasaya göre normal aslında ama bu sınıfa yeni girip başarılı olmak imkansıza yakın.

    Hocam 3008 bu sınıfta iç mekan olarak cidden fark attı. Tiguan var, qq var.



    E tuscon ve Kuga daha ucuz ama daha büyük.



    Grandland fena değil lakin fark yaratıyor. Şimdi dizel otomatik 15k falan daha ucuz oldu, belki biraz satar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Dizel otomatik enjoy+cam tavana 143 bin diyordu opel arden. Bu fiyatı korurlarsa satacaktır biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, annemin Yeti sini de geçen bir araç çizmiş hafif..



    Opel severdim ve Opel den Insignia dan da üst sınıf bir model almayı düşünüyordum, o yönde söylentiler vardı ve heves etmiştim çünkü.



    ...ama gitti Fransız ların uşağı oldu, marka adına kötü olmadı belki ama nedense içimde bir şeyler kırıldı!



    Tosun la aşkımız tam gaz :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Bu arada bizim corsaya bugün bir BMW tıklamış



    Hafta sonu Ankaradayım bakım yaptırıp Tamponu söktürmeden yaptırmaya çalışacağım.

    Geçmiş olsun hocam, ufak bir şey Allah'tan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Geçen gün park etmiş bir GrandlandX gördüm, gayet güzel olmuş.


    ek.

    Crossland X
    Grandland X

    Başka bir isi bulamamışlar mı? Söylemesi bile zor!

    *ne aldın?
    -Crossland X
    *Ne X?
    -Crosland
    *O ne yaa?
    -Hani var ya opelin küçük jip gibi arabası!
    *Haa? höö?
    -Eeeh! Araba işte



    Adlarını akılda tutması bile zor gerçekten opel showroomun da 3 tane bi tık bi tık boy farkı olan suvcuk var ben ne yalan söyleyeyim 3 ünüde hiç beğenmedim/alışamadım. Belki alışkanlıklardan belki marka sempatisinden belki başka şeylerden bu arabalar bana opel gibi gelmiyor, hayır opel eskiden mercedes ayarındaydı da şimdi tata oldu gibi değil ama artık bunlar eski opel değiller, ( anlatmak istediğim kalitede ki bir düşüş değil ama bariz bir şekilde opel kokusu/dokusu yok bu araçlarda) eskiden eşitler arasında gözüm kapalı opel seçebilirdim ama şimdi sanırım eşitler arasında opeli tercih etmem. Ben böyle dusunuyorsam PSA nın opeli alma stratejisi başarısız olmuş demektir (sadık opel müşterisini kaybediyorlar anlamında) bakalım bu yazdıklarımızı Allah ömür verirse 3_5 yıl sonra değerlendiririz ama ben PSA nın yanlış tercihler yaptığını düşünüyorum.



    Bende aynı fikirdeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Aynı şekilde düşünüyorum ama böyle bir yola girmelerinin tek nedeni olabilir PSA yöneticileri oyunun bunda sonra crossover/suv oyunu olduğunu düşünüyor olmalı (bu pazarın 10 yıl öncesine göre ne kadar genişlediği zaten ortada) ki bu alana sürekli yatırım yapıyorlar yılların mpv si 5008 i bile suv diyerek pazara sürdüler/cektiler yeni 3008 zaten çok büyük bir atılım oldu. opel cephesinde crossland, gronland, mokka x olacak iş değildi (frontera faciasından sonra opelin yıllar boyu cesaret edemediği bir alan) Citroen cephesinde ise doğru dürüst ürün gamı kalmadı adamlar 2 tane yeni/makyajlı crossover araba ile geliyorlar. Bakalım bu öngörüleri ne kadar doğru çıkacak.

    Yalnız ds7 cidden çok şık. C4 aircross pek olmamış gibi.



    Fiyat olarak grandland x'in altında girerse şansı belki olur.

    Ds7 gerçekten muazzam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Dizel otomatik enjoy+cam tavana 143 bin diyordu opel arden. Bu fiyatı korurlarsa satacaktır biraz.

    Şu lansman işini bir türlü beceremiyorlar bazen. Arkadaşım lansmanda minimum kar yapmalısın, zaten yeni araç almak bir risk.



    Biraz etrafta görülmeli ki araç satsın. Şu anda 143'e satar biraz ama işi halen çok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Grandland'i bayide incelemiştim tasarımı çok hoş, heybetli duruyor ve iç mekan kalitesi yüksek. Motor şanzıman zaten 120 hp bluehdi eat6. Fiyatı da piyasaya göre normal aslında ama bu sınıfa yeni girip başarılı olmak imkansıza yakın.

    B/C Suv ve Crossover tarafında seçenekler çoğaldı, Opel C-Suv tarafında geç kaldı. Ama motor şanzıman yönünden de albenisi yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 246247248249250
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.