Şimdi Ara

Otomobil fabrikanız olsa üretim politikanız ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Farzedelim ki otomobil fabrikanız var. Mühendislerinizden nasıl otomobiller üretmelerini istersiniz?

    Uygun fiyatlı ekonomik fakat kalitesiz ve ucuz araçlar mı?
    Kaliteli ve sağlamlıktan ödün vermeyen pahalı araçlar mı?
    Pek kaliteli olmayan ama kaliteli gibi görünen pahalıya da satılan premium araçlar mı?
    Yoksa her şeyi optimumda sunan verimli araçlar mı?
    Donanım manyağı araçlar mı, yoksa donanım fakiri araçlar mı?

    Ya da şöyle diyelim, hangi markayı kendinize rakip görürsünüz? Hangi markayı alt etmek istersiniz? İllia ki kalite mi dersiniz, yoksa daha ucuz araç üretimi için mühendislerinizin kaliteden ödün vermesine göz yumar mısınız?







  • Her şeyi optimum sunan verimli araçları tercih ederdim. Ama asıl yetenek, bol donanımı ve kaliteyi ucuza satabilmek tabii ki

    Marka rakibim Hyundai olabilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne kadar zengin olmak istediğine bağlı. Dünyanın en iyi süpersporlarını üretirsin ama 15 liraya teneke satan fabrika gelir satın alır seni.
  • Herkes "mükemmeli" tanımlayacak şimdi...
  • gelen müşterilere 7-8 ay sonraya gün verip, tekme tokat dalarak tükandan kovardım. bu şekilde yok satılıyor ülkemizde çünkü
  • Politikam musteriye en az 6 ay sira bekletme olurdu. Sonra satislardaki patlamayi gorun.Bkz. Turkiye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW'nin logo hakkını alırdım. Daha sonra KOÇ'dan kuş serilerinin tüm haklarını alırdım ve başlardım üretime. Ve ön burunlarına VW arması takıp aynen şöyle sıralardım.

    Serçe - Polo
    Şahin - Golf
    Doğan SL - Jetta
    Doğan SLX - Passat
    Kartala ise Passatın Variant versiyonu deyip bir güzel 8 ay sıra verirdim. Köşeyide dönerdim.

    Gerçi bunlara VW armasını takmayıp T armasıylada üretip satsam yine köşeyi dönerdim ama VW arması daha bir prestij katıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 27 Temmuz 2012; 11:16:25 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Gerçi bunlara VW armasını takmayıp T armasıylada üretip satsam yine köşeyi dönerdim ama VW arması daha bir prestij katıyor.

  • yumuşacık kuş tüğü yastık gibi bir gögüs yapardım... birde 10cm genişlikte kapı fitilli kapı, kapadın mı dannnn edecek offff gerisine gerek yok zaten :D hayiiii peynirrrr-ekmekkk....gel abiiii ellleeee bi baaakk...Kapa kapıyı karşı mahalleden duy..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 27 Temmuz 2012; 14:12:13 >
  • Ben Lüx otomobil üretirdim muhtemelen. Çizgileri falan marjinal da olabilir.
  • Hyundai nin baz donanımları ve Opel ' in tasarımını birleştirirdim heralde .
  • fabrikayı tez elden satar gıda yada tarım işine girerdim.
  • Ne üretirsem üreteyim ama LPG'ye tamamen uyumsuz motor koyardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc

    yumuşacık kuş tüğü yastık gibi bir gögüs yapardım... birde 10cm genişlikte kapı fitilli kapı, kapadın mı dannnn edecek offff gerisine gerek yok zaten :D hayiiii peynirrrr-ekmekkk....gel abiiii ellleeee bi baaakk...Kapa kapıyı karşı mahalleden duy..



    Gözlerimden yaşlar geldi resmen. Birde 8 ay sıra verdinmi tamamdır bu iş. Birde en boşuna 50 bin fiyat koydunmu gelsin paralar.




  • marka olarak örnek verırsem
    şu an da dizayn olarak audi
    kalite konusunda skoda kadar olsa yeter.yapa yapa yavas yavas kalıteyı arttırırım.fiyatı da o seviyede tutar.
    bir de ufak suv yaparım.hem dızel hem otomatık olan bır model...
  • Müteahhitin biri seneler önce Etiler'de kooperatif binaları yaptı. Ortalama 50 milyar fiyat biçti dairelere. Bir Allah'ın kulu alıcı çıkmadı. Aynı daireleri 150 milyara çıkardı. Kapış kapış gitti. İşte bizim insanların mantalitesi. Ona göre araba yapıp fiyatlandırın.
  • 1.6 motor dsg cetta üretirim sadece ama her gün 1 tane piyasada olmayacakki kıymetli olacak arabalar standart beyaz olcak %2 renk farkı alıcam.
  • Kendi stratejimi paylaşmak istiyorum;

    Öncelikle mühendisleri toplar, kendilerine bir adet Golf, bir adet Giulietta, bir adet Focus, bir adet Megane ve bir adet Peugeot 308 veririm.

    Golf'ten sürüş konforu ve tokluk hissiyatını, Giu'dan ateşli tasarımın sırrını, Focus'tan yol tutma ve 1.0 benzinli motor yapma sanatını, Megane'den dizel motor üretme püf noktalarını, 308'den de neleri yapmamaları gerektiğini öğrenmelerini isterim.

    Distirübütör: Tabii ki Doğuş'tan transfer edilen yöneticiler ile premium algısı oluşturma sanatı ile müşteriyi düdükleme sanatı arasındaki ince çizgide yürüme başarısının oluşturulmasını sağlarım.

    Reklam politikası: Donanım almayın, araba alın sloganı televizyonlarda vurgulanacak. Kapı sesi ayrıca vurgulanacak. Belli modellerin reklamını yapmayacaksın. Reklamda sadece marka kimliğin bulunacak ve tüm modellerin bir şekilde görünecek. B sınıfı almaya gidip SUV alan bayan reklamı örnek alınabilir.

    Teknik altyapı: Fonksiyonel görünümlü direksiyon standart donanım olacak. Ne kadar çok düğme o kadar iyi. Göze hitap eden her şeyi doldur. Bunun yanında görünmeyen noktalardan kıs. Direksiyona fonksiyon koymasan bile düğmeleri koy unutma bunu. Her yöne ayarlanabilen iç hava kanalları boşuna masraf. Sadece ön cama üflesin mesela. Kaput keçesi ve kaput amortisörü çok önemli unutma bunu. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi boşuna masraf mesela. Bunu arayan tüketici sayısı az. Çoğu da bilmiyor. Uzaktan kumandadan araba çalıştırma, cam açma kapama önemli. Sustalı anahtar da. Stepne koymasan da olur. Konu komşuya stepneyle hava atılmaz. Hem zaten halkın çoğu onun adını işletme diye biliyor.

    Fiyat: Her modelde Golf'den 1000-1500 tl daha ucuz olacak.

    Servis politikası: Büyük şehirler hariç, her ilde en az 1 servis. Bizim milletimiz servisi olmayan arabayı almaz. Hatta arabayı satmaya başlamadan servisleri açacaksın ki bu önyargıyı kırasın.

    Garanti politikası: En az 5 yıl garanti. Fakat bakım fiyatlarından geçireceksin. 5 yılda bakımdan kazandığın para araç başına 10.000 TL'yi bulacak.




  • taş gibi sağlam olmalı kesinlikle, eni sonu sağlam araç kazanır. çok fazla donanıma gerek yok yeterince şık olsun yeter , birde cem yılmazlı reklam yaptım mı tamam dır
  • otomobil fabrikası açacağım parayla şeker fabrikası kurardım....
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.