Şimdi Ara

???OTOMATİKLER NEDEN DAHA YAVAŞ??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FAZLIKAZAK

    benim arabada otomatik ama 0-100 km hizlanmasi 5.5 saniye civarlarinda

    ee ne yapabiliriz
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    otomatik vites yavaş değildir aslında. vites oranları daha büyük olduğundan daha yavaş hızlanıyormuş gibi olur ama manuel araba 2. vitese atmadan otomatik çoktan 3. e atmış kopup gitmiştir.


    deneyip gördüm

    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k.


    quote:

    Orjinalden alıntı: FAZLIKAZAK

    benim arabada otomatik ama 0-100 km hizlanmasi 5.5 saniye civarlarinda

    ee ne yapabiliriz

    araba ne bu arada sağlam makına olmalı 5,5 ve otomatık?
    _____________________________
    //H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\
  • tamam bu devir alması yani motorun kuvvetini büyük dişllilere vermesi daha zor olduğunu anladım bunda size hak veriyorum.
    ama o 0.4 sn lik vites değişimi çok zor ya onun için bence vites kutusu değiştirmiş olan yani vites boşluğu alınıp aralığı kısaltılan bir araçtan bahsediyordunuz ben normal 2 araçtan bahsediyorum ve debriyaj kullanılarak vites değiştirmekten bahsediyorum yani hile hurda olmadan

    peki hiç aranızda otomatikle manuel vites yarıştıran olmadı mı?? yani canlı örnek olarak diyorum. bana 1 inci vitesden sonra otomatiğin atağa geçmesi lazım gibi geliyo ben L den 2 ye atınca arada hiç boşluk oluyo (yani güç kesip vermesi) ozaman 0-150 testinde otomatiğin geçmesi lazım tabii L-2-3 (3 üçün over drive tuşu açık olacak ozaman sadece 3 vitese düşü araba ondan)
    yoksa diğer dediğiniz mantıklı gibi yani 0-100 ü manuel , 0-150 otomatik alır gibi geliyo
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: FAZLIKAZAK

    benim arabada otomatik ama 0-100 km hizlanmasi 5.5 saniye civarlarinda



    Afferin ona.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    tamam bu devir alması yani motorun kuvvetini büyük dişllilere vermesi daha zor olduğunu anladım bunda size hak veriyorum.
    ama o 0.4 sn lik vites değişimi çok zor ya onun için bence vites kutusu değiştirmiş olan yani vites boşluğu alınıp aralığı kısaltılan bir araçtan bahsediyordunuz ben normal 2 araçtan bahsediyorum ve debriyaj kullanılarak vites değiştirmekten bahsediyorum yani hile hurda olmadan

    peki hiç aranızda otomatikle manuel vites yarıştıran olmadı mı?? yani canlı örnek olarak diyorum. bana 1 inci vitesden sonra otomatiğin atağa geçmesi lazım gibi geliyo ben L den 2 ye atınca arada hiç boşluk oluyo (yani güç kesip vermesi) ozaman 0-150 testinde otomatiğin geçmesi lazım tabii L-2-3 (3 üçün over drive tuşu açık olacak ozaman sadece 3 vitese düşü araba ondan)
    yoksa diğer dediğiniz mantıklı gibi yani 0-100 ü manuel , 0-150 otomatik alır gibi geliyo

    Arkadaşım,

    Bizde aynı arabanın hem otomatiği, hem de manueli var. Araçlar rengi ve otomatik vites olması dışında model yılına kadar aynıdır. Bu arabaları yarıştırmadım (Ne yani kendi arabalarımı mı birbiriyle yarıştıracam?!?). Ama yarışıtırmaya falan hacet yok; arada bariz, belirgin fark var: Manuel vites otomatiği yer bitirir, suya götürür, susuz getirir.
    De ki çok olsun kalkışta otomatik kafayı öne çıkarır diyelim. O da, manueli kullanan iyi bir kalkış yapamazsa... Ama ondan sonraki her süratte ve son süratte manuel otomatiği yer. 0-100, 0-150, 60-120, 80-160, hiç farketmez.
    otomatiğin son dişli oranı manuelden büyüktür. Yani en büyük viteste 3000 devirde iken otomatik 130 yapıyor, manuel 110 yapıyor. Ama bunun performansa hiç bir katkısı yok.
    Manueli kullanırken daha 4000 devri geçmek zorunda kalmadım, adamı koltuğa yapıştıran hızlanmayı daha düşük devirlerde rahatlıkla yakalayabiliyorum. Ama otomatikte öyle değil, iyi bir hızlanma ve esnekliğe ihtiyacım olduğunda mutlaka kickdown yaptırıp 6000 devirlere dayamak gerekiyor, yoksa bir türlü manueldeki hızlanma ve sürüş sitilimi yakalayamıyorum.
    Manuelde şehiriçi 8,5 litre ortalama tüketim yakalayabiliyorken otomatikte 10'un altına inmesi mümkün görünmüyor, ortalamada 10,5 litre.

    NEyse lafı çok fazla dağıtmaya gerek yok: Otomatik araba konfor arabasıdır. Performans ve ekonomi aramayacaksın otomatikte; keyfini süreceksin. İsteyen istediği kadar tersini iddia etsin, bu konunun lamı cimi yok: otomatik ağır gider, çok yakar. Dizaynı gereği bu böyledir. Aksini iddia etmek eşyanın tabiatına aykırıdır.

    Ama itiraf etmeliyim ki hantal mantal, bugün araba alacak olsam otomatiğini alırım: şu istanbul trafiğinde sunduğu rahatlık yeter.

    Bu arada, easytronic, dsg, speedgear, mmt vs. adlarıyla bilinen yarı otomatik şanzımanlar bu konunun dışındadır. Yarı otomatikler, düşük performans ve yüksek tüketim sorunlarını aşmıştır ancak beraberinde başka sorunlar gündeme getirmiştir. Ama bu konuda henüz emekleme aşamasında olan teknoloji ilerledikçe, tahmin ediyorum, sorunları giderilecek ve otomatik şanzımanların yerini yarı otomatikler alacaktır.

    Ama yarı otomatikler gelişinceye kadar otomatik 1 numaradır.

    Yani sizin anlayacağınız bu işin lamı cimi yok
    _____________________________




  • sorması ayıp otomatik arabalar 4 ileri değil miydi ? inş doğru htrlıyorumdur. neden 4 ileri olurlar ?
    _____________________________
  • otomatik şanzımanlar genelde daha büyük olduğundan ve maliyeti azaltmak açısından 4 ileri yapılırlar genelde...

    ercan wrc kardeşim, 0.4 snlik vites değişimini normal renault megane ile yapmıştım, sadece yeteneğe bağlı bir durum sonuçta; otomatiğin manueli geçmesi imkansız konvansiyonel otomatiklerde...

    sana bir gün vaktim olursa aynı aracın 0-150 hızlanma videolarını çekerim, scenic II otomatik ve manueli...
    _____________________________
  • Benim araç bir önceki kasa 2006 otomatik Civic. Öncelikle şunu söyleyeyim, ben ilk kalkışta manuel arabadan 1-2 araç boyu fark yiyorum. Çünkü gazı köklesen de otm. yavaş yavaş hızlanıyor. Eğer diğer aracın kullanıcısı çok iyi değilse onun vites değiştirme oyalanmalarında muhakkak yakalayıp geçiyorum. Bir başka konu da, araç 3-4 bin devirlerde bile çok ağır hızlanıyor. Vites oranlarından dolayı zor topluyor yani. Performans konusunda (DSG,SMG türü şanzumanlar hariç ) düz vitesin yerini maalesef hiç tutmuyor. Konfor ve rahatlık istiyorsan otm, performans ve kullanım zevki istiyorsan manuel.
    Geçen gün düz vites bi araç kullandım, ne yalan söyleyim özlemişim valla düz vitesi.
    _____________________________
  • YA bu 3 oluyo ama tartışmanın anlamıyok hızlanmada manuel herzaman daha ıyıdır rahatlık istıyosan otomatık daha ıyıdır bukadar işde
    _____________________________
    //H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\
  • yüzde 15 lik kayıp demek 0-100 ü 10 saniye olan arabanın 12 saniye olması filan dewmek 11.5 hadi 12 olsun z<aten gerçekte de böyle bi o kadar da yakıt tüketimi demek.

    Kayıplar yüzde 20 yi buluyor

    10 litre yakan araba 12 litre yakıyor hatta bazen 13

    Ayrıca 4 vitesli olduğu için yüksek devir oluyor yüksek yakıt tüketimi olluyor, geç hızlanma oluyor
    _____________________________
    "Arkadaşlar,efendiler ve ey Millet; İyi biliniz ki; Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat; medeniyet tarikadır."
    Mustafa Kemal ATATÜRK
  • selamlar,


    otomatik araçların manuel'e göre yavaş kalmasının sebebi tork konvertörünün motorun gücünü kayıpsız olarak yansıtamamasından kaynaklanır. bu forumda dikkatimi çeken şey birçok arkadaşımız otomatik araç kullananlara önyargı ile bakmaktadır. ama bir de gerçekler vardır... görmezden gelemeyeceğimiz gerçekler.. otomatiği sevmeyen arkadaşlar akselerasyon kayıplarını öne sürmektedirler, doğru otomatik bir araç ile manuel arasında ortalama 1,5 2 san. fark vardır.. ama ben hızı sevmem, benim arabam 100 kmye 5 saniyede çıksa ne olacak? sanki hız yapacak performans testi yapacak yolumuz varmış gibi, trafik koşulları malum ikinci konu otomatik fazla yakar.. evet yarım litre ile 1 litre daha fazla yakar.. ama unutmayın otomatik size belli bir ölçüde rahatlık sağlar ve elbette rahatlığın bir bedeli olacaktır. aynı klima olayı gibi klima da yaktırır araca ama siz 1 lt daha az yakayım diye aracın içinde pişmeyi tercih etmezsiniz değil mi? ayrıca 3 büyük şehirde İst,Ank,İzmir gibi trafik koşulları çoğu zaman dur kalk şeklindedir istesek de hızlı gidemeyiz o yüzden otomatik burada bence yegane seçenek... otomatik şanzımana ve kullananlara önyargı ile bakmadan evvel bu tür gerçekleri de aklınızdan çıkarmayın..

    hepinize sevgiler
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: As cos


    Ayrıca 4 vitesli olduğu için yüksek devir oluyor yüksek yakıt tüketimi olluyor, geç hızlanma oluyor



    ona göre vites oranları uzun oluyor ama. yüksek devir olmuyor.

    hatta gördüğüm çoğu otomatik (bizdeki 95 model vectra 2.0 mesela) 110-120 ile giderken 2700-3000 devirde gidiyor
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: As cos

    yüzde 15 lik kayıp demek 0-100 ü 10 saniye olan arabanın 12 saniye olması filan dewmek 11.5 hadi 12 olsun z<aten gerçekte de böyle bi o kadar da yakıt tüketimi demek.

    Kayıplar yüzde 20 yi buluyor

    10 litre yakan araba 12 litre yakıyor hatta bazen 13

    Ayrıca 4 vitesli olduğu için yüksek devir oluyor yüksek yakıt tüketimi olluyor, geç hızlanma oluyor


    Heey,

    Bu manaya gelen bir mesaj atmıştım, dün buraya... Ama şimdi göremiyorum... Nereye gitti bu mesaj?

    Yanlışlıkla başka başlığa mı attım acaba?!?

    Bu arada, @As cos, +1
    _____________________________




  • simdi eski otomatik arabalar 4 ileri idi bu hem vitesin ara gecislerini surucusune hissettirmiyordu ama tek dezavantaj yavas olmalariydi.

    simdi ise mercedes in otomatik vitesleri 7 ileri sanzimana sahip

    bu arada benim araba E 350 / 3.5 270 bg V6 bundan dolayi zaten hizli ama eger triptronikten duz vitese alirsam daha da hizli kalkis yapabiliyor bide sport konumu var zaten onu soylemeye gerek bile duymuyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: As cos

    yüzde 15 lik kayıp demek 0-100 ü 10 saniye olan arabanın 12 saniye olması filan dewmek 11.5 hadi 12 olsun z<aten gerçekte de böyle bi o kadar da yakıt tüketimi demek.

    Kayıplar yüzde 20 yi buluyor

    10 litre yakan araba 12 litre yakıyor hatta bazen 13

    Ayrıca 4 vitesli olduğu için yüksek devir oluyor yüksek yakıt tüketimi olluyor, geç hızlanma oluyor


    Heey,

    Bu manaya gelen bir mesaj atmıştım, dün buraya... Ama şimdi göremiyorum... Nereye gitti bu mesaj?

    Yanlışlıkla başka başlığa mı attım acaba?!?

    Bu arada, @As cos, +1

    Hah, buldum buldum. Yukarıdaymış.

    Uyku mahmurluğu işte sabah sabah. Görmemişim, naparsın.
    _____________________________




  • arkadaşlar yorumlarınızı okudum tek tek gayet güzel bir şekilde açıklamışsınız.pekiii otomatik araçlarda performans arttırımı yapabilirmiyiz??
    _____________________________
  • otomatikllerde performans artırımı biraz tehlikeli ve tam verimli olmuyor; kendi aracım şu an 9 bg daha iyi ve torkunda da 10nmlik bir artış var chip sayesinde, fakta bunu kullanımda hissetmek neredeyse imkansız, çünkü tork konvertörünün belirli sınırları var
    _____________________________
  • peki bunu mesela performans hava filtresi takarak 3-5bg lik artış sağlayamaz mıyız yada böyle orjinalini bozmayacak arza verdirmeyecek şekilde yapabilirmiyiz
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    arkadaşlar yorumlarınızı okudum tek tek gayet güzel bir şekilde açıklamışsınız.pekiii otomatik araçlarda performans arttırımı yapabilirmiyiz??


    Napacan hocam performans artırıp da?.. Yeterince çekiş sağlamıyor mu araban?..

    Bin işte, mis gibi otomatik, keyfini sür. Takma 3 günlük dünyada böyle şeylere kafanı...

    İlla performans istiyorsan da sat otomatiği git manuel bir araç al.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.