Şimdi Ara

Otomatik Vites Yokuşta Geriye Kayar Mı ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
52.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06

    Sevgili fatalframe, 2000 otomatik Megane 1 kullanıcısıyım. Aracın yokuşta kydırmasıyla ilgili olarak şu kadarını söyleyebilirim ki, 45 derecelik bir yokuşa kadar aracımda kaydırma olmuyor. Ancak, daha dik yokuşlarda, geriye doğru kayma oluyor. Bu nedenle, kalkışda gaza yüklenince, dik yokuşlarda sadece geriye doğru hafif bir kayma oluyor. Bu kadarını söyleyebilirim. Selamlar...



    derece hesabınızda bir yanlışlık var gibi geldi
  • 45 derece %50 eğim demektirki karayollarında öyle bir eğim bulman biraz zor. zaten bulsanda 45 derecelik eğime 2çeker bir araba pek bişi yapamaz. ki sen 45 derecelik bir yokuşa kadar demişsin ki daha büyük açılılarda var yani?
  • eski sistem tam otomatik şanzımanda ayağını frenden çekince araba zaten ileri hareket ettiğinden çok dik olmayan yokuşlarda kayması söz konusu değil.yokuş dikleştikçe arabanın direnci azaldığından bununla doğru orantılı kaymaya başlıyor
  • Yahu bilende yazmış bilmeyende yazmış...

    İlk olarak yokuşun eğimine göre değişir bu sorunuzun cevabı dostum,çok aşırı dik bir yokuşta ayağınızı frenden çeker çekmez önce biraz duraksar araba,sonra biraz olduğu yerde durur ve çokkk yavaş yavaş kaymaya başlar,tabiki siz bu sırada gaza basacağınız için kaydırma şansınız gaza basmayı unutursanız olur.Daha az eğimli yokuşlarda ise araba sabit olduğu yerde kalır,ne geri nede ileri gider,belki çok az ileri doğru gitme eğilimi gösterebilir.
  • Geriye kaydırmama özelliğinin , tüm otomatik şamzımanlardaki standart karakteristik özellik diye biliyorum..

    Ama sıkıyosa bizim Kia ile yokuşta dururken freni bırak Ne iş anlamadım...Kayıyor valla
  • Otomatik viteslerde geriye kayma çok büyük bir sorunmuş gbi adlediliyor.

    Kısmen doğru olabilir.

    Yeni nesil otomatikleştirilmiş şanzumanlarda geriye kayma sorun olur. Bu doğrudur.
    Ki pek çok firma bunu engellemek için ingilizce "hillholder" olarak tanımlanan, yokuşta kalkış desteğini geliştirdiler.
    Bu sistem kimi düz viteslere de konuluyor.

    Klasik sistem otomatik vitesi araçlarda ki 2000 model astra klasik tip otomatik vitestir,
    geriye kayma sorun yaratmaz.

    Bu şanzumanlarda araç belli bir meyle kadar atıyorun 10 derece ileri doğru gider,
    10-15 arası oldupu yerde durur. Bunu üzerinde yavaş yavaş artan oranda geriye kaymaya başlar.
    RAKAMLARI TAMAMEN ATTIM.

    Bu geriye kayma, ayağınızı fren çekince yavaş yavaş başlar, yine atıyorum 1-2 saniye içinde 50 cm kadar geriye kayma olur.
    Yani hiç bir sorun teşkil etmez. Ki yokuşta frene basmadan hafifçe gaz vererek bunu engelleyebilirsiniz.
    Frene basmak daha mantıklı tabii. Ben durumu izah etmek için örnk verdim.
    Klasik sistemde bu davranışın arabaya bir zararı olmaz.

    Yeni nesil (daha uzuca mal olur ve düz vites kadar yakar) şanzumanlarda bu hareke tam bir faciaya neden olur.
    10000 km gidemendendebriyaj balataları aşınır.


    Klasik otomatik şanzuman son derece sağlam ve uzun ömürlüdür.
    En önemii bakımı zamanında hihrolik sıvısının değişimidir.
    Sorun çıkartmaz ama sorun çıkarsa onarım maliyeyi 8-9 bin YTL'ye kadar ulaşabilir.
    Pek çok yerde okudum, tamir etmiyorlar, düzeneği bütünüyle değiştirme yoluna gidiyorlar.
    Klasik sistem şanzumnalra en azından %15 daha fazla yakıt tüketirler.

    arz ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Otomatik viteslerde geriye kayma çok büyük bir sorunmuş gbi adlediliyor.

    Kısmen doğru olabilir.

    Yeni nesil otomatikleştirilmiş şanzumanlarda geriye kayma sorun olur. Bu doğrudur.
    Ki pek çok firma bunu engellemek için ingilizce "hillholder" olarak tanımlanan, yokuşta kalkış desteğini geliştirdiler.
    Bu sistem kimi düz viteslere de konuluyor.

    Klasik sistem otomatik vitesi araçlarda ki 2000 model astra klasik tip otomatik vitestir,
    geriye kayma sorun yaratmaz.

    Bu şanzumanlarda araç belli bir meyle kadar atıyorun 10 derece ileri doğru gider,
    10-15 arası oldupu yerde durur. Bunu üzerinde yavaş yavaş artan oranda geriye kaymaya başlar.
    RAKAMLARI TAMAMEN ATTIM.

    Bu geriye kayma, ayağınızı fren çekince yavaş yavaş başlar, yine atıyorum 1-2 saniye içinde 50 cm kadar geriye kayma olur.
    Yani hiç bir sorun teşkil etmez. Ki yokuşta frene basmadan hafifçe gaz vererek bunu engelleyebilirsiniz.
    Frene basmak daha mantıklı tabii. Ben durumu izah etmek için örnk verdim.
    Klasik sistemde bu davranışın arabaya bir zararı olmaz.

    Yeni nesil (daha uzuca mal olur ve düz vites kadar yakar) şanzumanlarda bu hareke tam bir faciaya neden olur.
    10000 km gidemendendebriyaj balataları aşınır.


    Klasik otomatik şanzuman son derece sağlam ve uzun ömürlüdür.
    En önemii bakımı zamanında hihrolik sıvısının değişimidir.
    Sorun çıkartmaz ama sorun çıkarsa onarım maliyeyi 8-9 bin YTL'ye kadar ulaşabilir.
    Pek çok yerde okudum, tamir etmiyorlar, düzeneği bütünüyle değiştirme yoluna gidiyorlar.
    Klasik sistem şanzumnalra en azından %15 daha fazla yakıt tüketirler.

    arz ederim.


    racai kayma noktasında tamamen katılıyorum sana. belli bir miktar kaydıktan sonra durur. peki rampada bu arabayı kendi halkine bırakmak yani kaymasına izin vermek şanzımana zarar vermez mi? yani kaymasına hiç izin vermemek şanzıman ömrü için daha iyi olsa gerek diye düşünüyorum. yoksa yanılıyormuyum.




  • Aracın geriye kayması durulan yerin eğimi ile motorun gücüne bağlı . Tork konvektörü olup da motoru güçlü araçlar geriye kaymayabilir ancak benim kullandığım 1.6 lt gerçek otomatik araçların tamamı yokuş dikse eğer gaza zamanında basılmazsa geriye doğru kayabiliyordu.(Golf , clio, toyota) Easytronik tip şanzımanlarda zaten yokuşa gerek yok kendisi manuel şanzımanın elektrik motorlusu olduğu için konu dışı kalıyor
  • 2002 astra otomatik var bende . Dik yokuşlarda kayma oluyor.Ama az eğim varken kayıyorsa bilemicem.
  • kayma yapmaz....
  • bende vardi otomatik astra. normalde kaydirmiyor. cok dik yokuslarda kalkistan once kis moduna basinca kaydirmiyordu hic. gaza basarken de tekrar dugmeye basip normal sekilde kalkiyordum.
  • şimdi arkadaşlar ben bişeyler anladım ama tam mı anlamışım bi yardım edin tam otomatik vitesli araçlarda yani tiptronik olmayan otmatiklerde yokuşta frenle gaza aynı anda basarsanız araç kaymaz aam bu araca zarar vermez mi aynı hareketi yarı otomatiklerde otomatiğe alarak ya da tiptroniklerde otomatiğe alarak frenle gaza aynı anda basarsak araç yine kaymaz ama araca zarar verir ama ne zararı verir ??
  • bu kesinlike tavsiye edilmiyor ve araca zarar veriyor. tiptroniklerde geri kaymamasi icin, kaydirmama ozelligi yoksa el freni ile kalkilmasi tavsiye ediliyor.
  • evet hafif rampada kaymaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    bende vardi otomatik astra. normalde kaydirmiyor. cok dik yokuslarda kalkistan once kis moduna basinca kaydirmiyordu hic. gaza basarken de tekrar dugmeye basip normal sekilde kalkiyordum.
  • Kilitli şanzuman olmayan otomatik araba yokuşta geri kayar.
  • kayar galiba

    ama manuelde

    ama debriyaji biraz yukarda tutarsan araba geri degil cok hafif ileri bile gidecektir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekiraz

    Kilitli şanzuman olmayan otomatik araba yokuşta geri kayar.


    kilitli şanzumanmı? kilitli difransiyel ile karıstırıyo olmayasın? öle bişi yok çünkü
  • tam otomatik focusum var. Sürekli 800 devir civarı dönüyor motor gaza basmasan bile. Dolayısı ile ufak eğimlerde geriye kaymıyor. Orta kademe eğimler hafifçe kayıyor ama size frene basmak için oldukça zaman kazandırıyor. Çok dik yokuşlarda kayar, o zaman el freni çekeceksin kalkarken. El freni ile kalkmak ne delikanlıyı ne de arabayı bozar


    quote:

    Orjinalden alıntı: B.A.L

    şimdi arkadaşlar ben bişeyler anladım ama tam mı anlamışım bi yardım edin tam otomatik vitesli araçlarda yani tiptronik olmayan otmatiklerde yokuşta frenle gaza aynı anda basarsanız araç kaymaz aam bu araca zarar vermez mi aynı hareketi yarı otomatiklerde otomatiğe alarak ya da tiptroniklerde otomatiğe alarak frenle gaza aynı anda basarsak araç yine kaymaz ama araca zarar verir ama ne zararı verir ??


    fren ve gaza aynı anda basmak tehlikelidir iç aksam için. Bir kere denemiştim, berbat gacırtı gucurtu sesleri geldi tövbe ettim. El freni varken çok gereksiz ve sakat birşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 16 Haziran 2008; 17:17:29 >




  • hill holder sistemi yoksa kayar...
  • Daha önce de anlatmaya çalıştım ama iyi ifade edememişim.

    Tam otomatik (klasik otomatik şanzuman), veya CVT (honda jazz, palio speed gear, audi multitronic) şanzumalarda sistem şudur:

    Motor ile aktarma arasına içi hidrolik dolu sıvı ve birbirine temas etmeyen karşılıklı iki pervane vardır (kabaca).
    Motor çalıştığı sürece hidrolik sıvıyı döndürür ve sıvıda kaşıdaki çarlı döndürür.
    Bu nedenle motor hiç bir zaman istop etmez (genellikle :)))
    Düz yolda rolatide araba ileri gider, hafif meyilde yeride durur. Sıvının dönme gücü yettiği eğime kadar yani..
    Bunun üzerinde araba geriye kaymaya başlar.
    Ancak bu düz viteste olduğu gibi ani bir kayma değildir. Yani sorun yaratmaz.

    Koyuş yukarı zadece gaza hafifce basarak bile arabayı dengeleyeblirsiniz.
    Düz vitesteki yarım kavrama yapmak gibi yani. ancak bu hareketin şanzumana pek bir bir zararı olmaz.
    Tabbi abartmadığınız sürece (uzun süre yaparsanız hidrolik sıvı aşırı ısınız, oda sorun yaratır).
    Pek bir zararı olmaz diyorum...
    Uzun vadede tavsiye etmem.

    Frenden ayağını çekip de gaza basana kadar geçen süre içerisinde en fazla yarım metre falan kayarsınız o da çok çok dik bir yokuşta.
    Gazı topulşar topuklamaz araba dengelenip gitmeye başlar. Zaten istop eteyeceği için hiç bir sorun yaşamazsınız.

    Bunu beğenmiyorsanız, frene basarken diğer ayağınızla da gaza basabilirsiniz. Bu andan ayağınızı frenden çekersiniz.
    Ya da el freniyle kalkarsınız. Bu iki durumda da araba hiç geriye kaymaz.
    Ama yineliyorum. Ayağınızı gazdan çekip de frene basana kadar geçen süre yarım sanye falan desek, geriye kayma yok denecek kadar azdır.
    Gaza hemen basmanıız nedeniyle istop etme vb sorun yaşayamayacağınız için araba hemen toplar. Sonra ayağınızın konumunu ayarlayarak sakin bir kalkış yaparsınız.


    Otomatikleştirilmiş (toyota multimode, opel easytronic vb.) şanzumanlarda durum düz vitesin aynısıdır.
    Yokuşta kalkış desteği varsa, algılayıcılar yokuşta olduğunuzu anlar ve sizin yerinize bir kaç saniye frene basar.
    Dolayısıyla geriye kaymazsınız. Tabi o bir kaç saniye içinde gaza basarsanız.

    Yokuşta kalkış desteği yoksa mutlaka et frenini çekmelisiniz. Aksi durumda çok kısa sürede debriyaj balataları biter.

    arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 24 Haziran 2008; 23:04:40 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.