Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
3
Favori
144.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sys20

    quote:

    Ama D de özellikle klima açıkken araba hareket etmek için baya çaba sarfediyo



    diyen arkadaşa katılıyorum.



    bende sonuna kdr katılıyorum çünkü otomatik arabalarda frenden ayapını çekince arabanın gitmeye başlaması için rölantinin biraz yüksek olması gerekiyor bide klima açık olunca klimanın etkisiyle devir arttığından iyice balatalar güce maruz kalıyo ve gıcır gıcır sesler duymakta olası maden bazı ustalar n ye almak zararlı diyolar direk p ye alın sizde ozmn ya tık tık tık 3kademede d ye alıyosunuz ztn insan o gıcır gıcır balata sesini duyunca içi acır yaa sonuçta balataların aşınmasına neden oluyosun




  • arasokaklarda 3 devrinde uzun yolda dde kullanılmalı bence ve mercedeslerde var diyer aracşarı bilmi yorum ekonomi cubugu var onuda dıkate alarak kullanılmalı
  • 3.70 için özür 3.30 civarı. 60 ykrş.
  • beyler ben yokus yukari cikislarda biraz hantal kaliyorum arac vites ayarini tam ayarlayamiyor sanirsam yada ben nasil yönlendirmem gerektigini bilmiyorum.bir anda gazi kökleyince vites degisimi oluyo ama bunu nasil kullanicagimi biraz aciklayabilicek varmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: musalla

    arasokaklarda 3 devrinde uzun yolda dde kullanılmalı bence ve mercedeslerde var diyer aracşarı bilmi yorum ekonomi cubugu var onuda dıkate alarak kullanılmalı


    Böyle bir kullanımda %20 tasarruf sağlarsınız.
  • otomatikte yokus yukari max.hizlariniz nedir?(tiptr ye almadan )
  • yokuş yukarı ( merter topkapı arası uzun yokuş) 120 yi gördüm. A modundayken. (1.3 motor 95 beygir)

    benim aracım baskı balatalı otomatiklerden ama ;tork konvertörü yok. yani tiptroniğede alsam almasamda normal otomatiklerden daha performasnlı olacaktır. ayrıca 6 ileri vitesli.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 7 Ekim 2006; 16:07:50 >
  • bu topic önemli kaybolup gitmesin diye bisi yaziyim dedim.bilenlerin biraz daha kullanim inceliklerini aktarmalarini rica ediyorum.
  • Benim ford scorpio da overdrive dügmesi var var, o ne oluyor ????
  • aracım renault modus 1.6 115 bg otomatik mod da , aydın otobanında izmir den çıkarken pis bir yokuş var 148 km le çıktım, ama zorlamadım zorlasam daha fazla olabilirdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: devrim1972

    KOCA KOCA MUHENDISLER, OTURMUS KAFA YORMUSLAR: BU INSANLARA OLE BIR SANZUMAN YAPALIM KI, OTOMATIK OLSUN, VITES DEGISTIRMEKLE UGRASMASINLAR, RAHATLASINLAR....
    FAKAT YURDUM INSANI, -ARABAYA YAN OTUR AZ YAKAR- MANTIGINI, BURADA DA UYGULAYIP, N YE AL, P YE AL, 3 DEN 2 YE AL....GIBI VARYASYONLARLA, EN AZ NASIL YAKIT HARCARIM DIYE YOLA CIKMIS, VE NICE MUHENDISLERIN ICAT ETTIGI OTOMATIK VITES OLAYINI DA SULANDIRMISTIR, TEBRIK EDERIM:)
    BEN BILMIYORUM AMA BILEN ARKADASLAR VARSA SOYLESINLER: BU TIP MUHABBETLER, YABANCILARDA DA OLUYOR MU? YOKSA, CIN OLMADAN ADAM CARPMA DEYIMINI EN IYI UYGULAYAN BIR MILLET YALNIZ BIZ MIYIZ?
    ::)))
    SAYGILARIMLA


    +999999999999999999999999999999999999999999999




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sec

    Benim ford scorpio da overdrive dügmesi var var, o ne oluyor ????


    Benim arkadaşımda Suzuki GRAND Vitara diye tabir edilen ama gayet 3 kapılı ve minik bi jipi vardı.Ben uzun yolda giderken O/D ye bastığım zaman
    araç daha çabuk hızlanmak için vitesi hemen küçültüyodu.Yani O/D'da eğer devir vites küçültmeye müsaitse vitesi küçültüyor..
  • ben d ve arada birde mecburen r den başka hiç vites kullanmıyorum diğerleri paslanmıştır heralde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85

    aracım renault modus 1.6 115 bg otomatik mod da , aydın otobanında izmir den çıkarken pis bir yokuş var 148 km le çıktım, ama zorlamadım zorlasam daha fazla olabilirdi

    benim aracta sorun var dik yokuslarda 40 i gecmiyo cumaya servisteyim ama bilen varsa nedir bizim aracin derdi?
  • Böyle önemli bir konuya 2 yıldır kimse birşey yazmamış, ama googleden "otomatik vites kullanımı" yazınca ilk sırada bu çıkıyor (buda dhnin gücü sanırım)
    bende topiği hortlatma gereği duydum zira bu geçen iki yılda otomatik araç kullananların sayısı bir hayli artmıştır sanırım birde ASM şanzımanın falan balonu patladı bunu da hatırlatmak istedim asm şanzımanlar çok sorunlu çıktı hatta birçok araç artık ASM şanzıman üretmiyor (bkz: ford fiesta)

    fakat klasik otomatik şanzıman çok önemli bir buluş bence (özellikle honda vw gibi sorunsuz modellerde) ben otomatik araç kullanmam diyenleri anlıyamıyorum bahane olarakta şürüş keyfinden falan bahsediyorlar asıl bence oto.şanzımanda sürüş keyfi daha güzel oluyor vites değiştirmekle ugrasmadan arabanın gerçek gücünü anlıyorsunuz bir ayak serbast bir el serbest (özellikle ist. çıldırtan trafiğinde) tam bir rahatlık...sonuçta teknoloji ilerledikçe insanların rahat etmesi için yeni şeyler çıkıyor oto. şanzımanda bunlardan biri neden bu teknolojiyi kullanmak varken vites geçişleriyle, debriyajla yokuşlarda patinaj çekmekle uğraşıyımki..

    Dip not:bu tamamen kişisel görüşümdür...




  • Başlık canlı kalsın diye ben de bir mesaj yazayım bari.
    Eski manuel vitesli aracımızı sattık ve tiptronik vitesli DSG şanzımanlı bir Golf almaya niyetimiz var kısmetse. Bu aracın vites kullanımı hakkında önerileri olan birisi bir şeyler yazabilir mi mümkünse?


    Değiştirme: İmlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinpark -- 6 Kasım 2008; 21:15:04 >
  • tucson en iyisi bas gaza git fazla kurcalama
  • 2001 model honda otomatik vitesli bir araç aldım.aracın sağlıklı kullanılması ve otomatik viteslere özel bir bakım gerektirirmi bu gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum.

    saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday

    2001 model honda otomatik vitesli bir araç aldım.aracın sağlıklı kullanılması ve otomatik viteslere özel bir bakım gerektirirmi bu gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum.

    saygılar



    mümkünse anlayan bir yerde 50.000 km de bir şanzıman yağını boşaltıp yeni yağ koyun.(dot3 ve ya dot 4 servisi bilir) aracı daima p de iken çalıştırın,n (boş)alıp arabayı salmayın.kuru ve sorunsuz zeminlerde d (drive) modunda kullanmayı tercih edink.çok dik rampalada kalkaren 1 den başlanabilir vs vs ayrıca otom araçlarda ilk kalıkışda gaza aşırı abanmak zararlı ek olarak çalştırır çalıştırmaz d ye takıp gitmeyin 45 sn 1 dk kadar aracı ısıtın tork konvertoru şanzımandaki yağ basınıcını ayarlar böylece dişliler tam yağlanır. birde araç tam durmadan r de iken d ye ve/veya d de iken de r ye atmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 9 Kasım 2008; 23:21:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday

    2001 model honda otomatik vitesli bir araç aldım.aracın sağlıklı kullanılması ve otomatik viteslere özel bir bakım gerektirirmi bu gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum.

    saygılar



    mümkünse anlayan bir yerde 50.000 km de bir şanzıman yağını boşaltıp yeni yağ koyun.(dot3 ve ya dot 4 servisi bilir) aracı daima p de iken çalıştırın,n (boş)alıp arabayı salmayın.kuru ve sorunsuz zeminlerde d (drive) modunda kullanmayı tercih edink.çok dik rampalada kalkaren 1 den başlanabilir vs vs ayrıca otom araçlarda ilk kalıkışda gaza aşırı abanmak zararlı ek olarak çalştırır çalıştırmaz d ye takıp gitmeyin 45 sn 1 dk kadar aracı ısıtın tork konvertoru şanzımandaki yağ basınıcını ayarlar böylece dişliler tam yağlanır. birde araç tam durmadan r de iken d ye ve/veya d de iken de r ye atmayın



    cevap için teşekkürler.
    başlıkta tartışılan bir konu var trafik ışıklarında bekleme ve/veya kısa beklemelerde N'ye(boş vitese) alınır diyende var alınmaz diyen de..N'ye alındığında şanzımanın yağlama yapmayacağı,yada yıllardır bu şekilde kullanıyorum diyen de bulunmakta başlıkta bu konuda net bir bilgi yok gibi başlıkta konunun uzmanları yada sayın medatörlerimizden yardımlarını talep ediyorum.

    saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.