Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (80. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByaTTa

    Arkadaşlar, yakın zamanda kaza yaptım, Aracım suzuki jimny 1.3, aracı devirdim, kaporta vs tüm işlemlemleri hal oldu, şanzıman da sıkıntı var, Aracı D'Ye aldığım zaman, boşa geciyor, 1-2-3 viteslere gecirdiğimde, 1'De D'ye geciyor, sebebi ne olabilir? Yardımcı olabilir misiniz


    Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    Anladığım kadarıyla şanzumanda ve vites geçişlerinde bir sorun yok.

    O zaman basitçe: Vites göstergenin yeri kaymış. Yani şanzumanında sorun yok ama D konumunda N'ye ve 1 konumunda da D'ye geçtiğine göre kazadan dolayı vites kolu ya da kolun bağlı olduğu kısımda kayma olmuş. Kayan yer neresiyse orayı yerine oturtmanız ya da düzelttirmeniz kafi olacaktır. Çok tuzlu bir fiyat çıkartırlarsa da şanzumanda bir sorun yoksa bu şekilde bile kullanabilirsiniz. Olmadı D, N, 1 gibi yazıları değiştirtirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 20 Temmuz 2014; 1:20:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByaTTa

    Arkadaşlar, yakın zamanda kaza yaptım, Aracım suzuki jimny 1.3, aracı devirdim, kaporta vs tüm işlemlemleri hal oldu, şanzıman da sıkıntı var, Aracı D'Ye aldığım zaman, boşa geciyor, 1-2-3 viteslere gecirdiğimde, 1'De D'ye geciyor, sebebi ne olabilir? Yardımcı olabilir misiniz


    Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    Anladığım kadarıyla şanzumanda ve vites geçişlerinde bir sorun yok.

    O zaman basitçe: Vites göstergenin yeri kaymış. Yani şanzumanında sorun yok ama D konumunda N'ye ve 1 konumunda da D'ye geçtiğine göre kazadan dolayı vites kolu ya da kolun bağlı olduğu kısımda kayma olmuş. Kayan yer neresiyse orayı yerine oturtmanız ya da düzelttirmeniz kafi olacaktır. Çok tuzlu bir fiyat çıkartırlarsa da şanzumanda bir sorun yoksa bu şekilde bile kullanabilirsiniz. Olmadı D, N, 1 gibi yazıları değiştirtirsiniz.

    İlginiz için teşekkürler, Ayrıca araçta arka tarafından gelen bir uğuldama ve tak tak sesi var, Şimdi vitesi D'ye aldığımda, göstergede N gözüküyor, aracı pazartesi tekrar inceleyeceğim, ayrıntılı olarak buraya tekrar yazarım. Teşekkür ederim.




  • .
  • Çözüm Otomatik Şanzuman, kuruluşundan bu yana teknolojik gelişmeleri yakından izlemiş, tanınımış markaların dünya standartlarındaki kalite hedeflerine uygun olarak uzman teknik kadrosu ile araçların ayrcalıklı sahiplerinin memnuniyetini sağlamayı ve bu memnuniyetin devamlılığını korumayı kendine temel amaç edinmiştir.
    Çözüm Otomatik Şanzuman Servisinde genel olarak gözlemlenen otomatik şanzıman arızalarının giderilmesinin yanında, otomatik şanzıman bakımı, otomatik şanzıman yağı değişimi, otomatik şanzıman beyini arızası giderilmesi, otomatik şanzıman yağı değişimi de konusunda eğitimli ve tecrübeli ustalar tarafından yapılmaktadır.

    Ayrıca Servisimizde:
    - Her marka şanzıman, orjinal yedek parçası ve 2.El yedekleri bulunur.
    - Elektronik, Mekanik arıza tespitleri yapılır.
    - Revizyon işlemleri garantili olarak yapılır.
    - KMye bağlı Yağ/Filtre değişimi yapılır.
    - Şanzıman Revizyonlarında orjinal parça kullanılır.
    - Komple garantili bakımı yapılmış, 2.El şanzımanlar mevcuttur.
    - Elektrik ve Elektonik Yedek parça stokuyla aracınızın otomatik şanzıman ihtiyaç duyduğu her türlü yedek parça ve aksesuarı uzman bir kadro tarafından gelişmiş otomatik şanzıman servisi stok kontrol sistemiyle takip etmektedir ve istenen zamanda tedarik etmektedir.

    Çözüm Otomatik Şanzuman, aracınızın otomatik şanzıman konusunda komple servis hizmeti vermektedir. Otomatik Şanzıman Servisimizde her marka aracınızın için yeni otomatik şanzıman, otomatik şanzıman tamiri, otomatik şanzıman bakımı hizmetleri verilmektedir.

    En son teknolojik cihaz ve sistemlerin kullanıldığı otomatik şanzıman servisimize müşteri araçları randevulu veya randevusuz kabul edilir.




  • Merhaba arkadaşlar. Foruma yeni katılıyorum. Öncelikle vakit ayırıp bizimle bilgilerini paylaşan üyelere teşekkürlerimi sunuyorum. Geçmişe yönelik epey bir sayfa okudum ama kendi sorunuma benzer cevap bulamadığım için soruyorum.

    Aracım 2000 model otomatik clio. Yaklaşık 1 ay önce istanbulda sıkışık trafikte ilerlerken araç birden kendini ileri attı ve vites ışığı D üzerinde yanip sonmeye başladı. Aracın cekiste herhangi bir problemi yoktu.1-2 gün sonra tanıdık bir ustaya gösterdim aracın beynini bilgisayara bağladı herhangi bir problem tespit edemedi. Birlikte başka bir beyin ustasina gittik o da problem tespit edemedi. Muhtemelen vites kolundadir dedi. Araç ertesi gün kendiliğinden düzeldi. Yaklaşık 1 ay sonra son 3 gündür aynı arıza tekrar ediyor. Arac P ve D vitesinde iken D'nin üzerinde yanip sönüyor. Kalkış esnasında gaza bastıktan 2 saniye sonra hareket etmeye başlıyor. Araç 90 km ye gelince 4000 devire yükseliyor. R, 1 ve 2 viteslerinde ise herhangi bir problem yok. Ayrıca son birkac gündür P vitesinde kilitlenme sorunları da yapmaya başladı

    Sizce sorun ve çözüm nedir? Yardımcı olacak arkadaslara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunusemrebin12 -- 22 Temmuz 2014; 1:56:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    Kamil Ustam öncelikle kolay gelsin. Bende 2001 model marea var. Aracı çalıştırıyorum d ye atıyorum hiç sorunsuz kalkıyor ama araba 40 km hıza ulaşmadan 2. vitese geçmiyor. Bende sorunu şimdilik vitesi direk 2 konumuna alıyorum. Bu şekilde vites 2. vitese 20 km hıza ulaşınca geçiyor. Sonra direk d ye alıp devam ediyorum. Acaba bunun nedeni nedir. Bir ustaya gösterdim şanzımanda sorun yok dedi ama bunu neden yapıyor ayarı var mıdır? 2. vites geçişini nasıl ayarlarız.
  • Merhaba arkadaşlar
    Benim sorunum dün başladı. P den D ye aldiģımda vites kolu Nve D arasinda kalıyor. Yani orda bi boşlukta kalıyor ve gitmiyor. Kol ise 1 cm'e yakın o arada boşluk oluyor. Sonrasında mandala basıp 3e indirip Dye aldığımda sorunsuz gidiyorum. Anladığım kadarıyla 1. Vitesede geçmiyor. Aşağı kadar ittim kolu 1e kadar inmedi. Bende zorlamadım. Sizce problem ne olabilir? Şimdiden çok teşekkür ederim
    araç 98 model opel vectra b kasa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ademtulu -- 22 Temmuz 2014; 15:46:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam deneyimlerinden faydalandirirsan sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    kamil bey hangi şehirde çalışıyorsunuz kurumsal bir yapınız var mı
  • Merhabalar. Bende volvo s40 2002 model 1.8 tam otomatik aracim var. 1 aydir aracimda kalin ok isareti yanip sonuyor ara sira oluyor bu olay ve ayni zamanda sanzuman arizasida veriyor. Ok isareti yanmaya basladigi zaman geri vitese gecerken arac kut diye vuruyor. Istanbul kartal oto sanayide bir otomatik sanzumanciya gittim. Aracimi hic kontrol etmeden direk sanzuman komple degisecek dedi ucret ise 5000 tl. Pek inandirici gelmedi bana. Yardimci olursaniz cok sevinirim tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba.. otomatik vites golf4 aracım var. vites D iken vites geçişleri yapmıyor 3. viteste takılı kaldı 4. vitese geçiş yapmıyor..aynı şekilde 1. ve 2. viteslerede geçiş yapmıyor.. sizce sıkıntı neyden kaynaklanıyor olabilir ? ilginize teşekkür ederim..
  • Selamlar. 2008 Kia sorento sahibiyiz. Araç normal hızlanmada bi sıkıntı yok ama gaza sonuna kadar basınca biraz bekliyor ondan sonra birden dipgaz yapıyor.
    Önceden böyle değildi. Araç sollarken felan sıkıntı yaşıyoruz. Neden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GTii.6

    Merhabalar. Bende volvo s40 2002 model 1.8 tam otomatik aracim var. 1 aydir aracimda kalin ok isareti yanip sonuyor ara sira oluyor bu olay ve ayni zamanda sanzuman arizasida veriyor. Ok isareti yanmaya basladigi zaman geri vitese gecerken arac kut diye vuruyor. Istanbul kartal oto sanayide bir otomatik sanzumanciya gittim. Aracimi hic kontrol etmeden direk sanzuman komple degisecek dedi ucret ise 5000 tl. Pek inandirici gelmedi bana. Yardimci olursaniz cok sevinirim tesekkurler.

    Selçuk Oto Şanzuman mı o? Aynı üçkağıtçılığı bana da yapıp öpmeye kalkışmıltı geçen yıl. Şanzuman değişimi yapacak olsa 5000 TL'yi anlarım ama şanzuman revizyonunda 5000 TL öpmekten başka bir şey değildir.

    Soruna gelecek olursak: Yetkili bir Volvo servisinde cihaza bağlatıp arıza kayıtlarına baktırmanızda fayda var. Özellikle tam da bu bahsettiğiniz sorunu yaptığı anda aracı kapatmadan servise giderseniz arıza kaydınız aracı kapatıp çalıştırmadan yani sıfırlanmadan okutma imkanınız olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RebRo

    Arkadaşlar merhaba.. otomatik vites golf4 aracım var. vites D iken vites geçişleri yapmıyor 3. viteste takılı kaldı 4. vitese geçiş yapmıyor..aynı şekilde 1. ve 2. viteslerede geçiş yapmıyor.. sizce sıkıntı neyden kaynaklanıyor olabilir ? ilginize teşekkür ederim..

    Şanzuman 3. viteste takılı kalıyorsa bu, kendisini korumaya aldığını gösterir. Burda önemli olan: Araç soğukken yapıyorsa ve soğukken gaza fazla yükleniyorken yapıyorsa o kadar problem değildir. Araç ısınana kadar yavaş gidersiniz. Araç sıcakken de bunu yapıyorsa durum hiç hayra alamet değildir.
    2'den 3'e geçerken 1 saniye kadar boşa çıkmış gibi olup da vitese geçiyorsa da durum vahimdir. 2'den 3'e geçişte sorun yoksa sadece bir şanzuman yağı değişimi bile sorununuzu çözebilir. Yağ değişimi çözüm olmazsa selenoidlere bakılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemrebin12

    Merhaba arkadaşlar. Foruma yeni katılıyorum. Öncelikle vakit ayırıp bizimle bilgilerini paylaşan üyelere teşekkürlerimi sunuyorum. Geçmişe yönelik epey bir sayfa okudum ama kendi sorunuma benzer cevap bulamadığım için soruyorum.

    Aracım 2000 model otomatik clio. Yaklaşık 1 ay önce istanbulda sıkışık trafikte ilerlerken araç birden kendini ileri attı ve vites ışığı D üzerinde yanip sonmeye başladı. Aracın cekiste herhangi bir problemi yoktu.1-2 gün sonra tanıdık bir ustaya gösterdim aracın beynini bilgisayara bağladı herhangi bir problem tespit edemedi. Birlikte başka bir beyin ustasina gittik o da problem tespit edemedi. Muhtemelen vites kolundadir dedi. Araç ertesi gün kendiliğinden düzeldi. Yaklaşık 1 ay sonra son 3 gündür aynı arıza tekrar ediyor. Arac P ve D vitesinde iken D'nin üzerinde yanip sönüyor. Kalkış esnasında gaza bastıktan 2 saniye sonra hareket etmeye başlıyor. Araç 90 km ye gelince 4000 devire yükseliyor. R, 1 ve 2 viteslerinde ise herhangi bir problem yok. Ayrıca son birkac gündür P vitesinde kilitlenme sorunları da yapmaya başladı

    Sizce sorun ve çözüm nedir? Yardımcı olacak arkadaslara şimdiden teşekkür ederim.

    merhaba sizin aracınızın şanzıman içinde teflonlar var. fazla ısındıgında teflonlar yağ basınçını düşürüyor onun için arıza lanbası yakıyor koruma vitesine atıyor.yapılması gereken işlem teflonların ve burç takımının değiştirilmesi gerektirilmektedir.iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakarya.deu

    Kamil Ustam öncelikle kolay gelsin. Bende 2001 model marea var. Aracı çalıştırıyorum d ye atıyorum hiç sorunsuz kalkıyor ama araba 40 km hıza ulaşmadan 2. vitese geçmiyor. Bende sorunu şimdilik vitesi direk 2 konumuna alıyorum. Bu şekilde vites 2. vitese 20 km hıza ulaşınca geçiyor. Sonra direk d ye alıp devam ediyorum. Acaba bunun nedeni nedir. Bir ustaya gösterdim şanzımanda sorun yok dedi ama bunu neden yapıyor ayarı var mıdır? 2. vites geçişini nasıl ayarlarız.

    merhaba sizin aracı araç ariza tespit cihazına bağlanıp arızanın ne olduğu tespit edilmesi lazım genellikle bu arızalar hidrolik beyinden kaynaklanıyor ama kesin sonuç için cihaza bağlanması lazım.iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ademtulu

    Merhaba arkadaşlar
    Benim sorunum dün başladı. P den D ye aldiģımda vites kolu Nve D arasinda kalıyor. Yani orda bi boşlukta kalıyor ve gitmiyor. Kol ise 1 cm'e yakın o arada boşluk oluyor. Sonrasında mandala basıp 3e indirip Dye aldığımda sorunsuz gidiyorum. Anladığım kadarıyla 1. Vitesede geçmiyor. Aşağı kadar ittim kolu 1e kadar inmedi. Bende zorlamadım. Sizce problem ne olabilir? Şimdiden çok teşekkür ederim
    araç 98 model opel vectra b kasa

    merhaba sizin arcınızın vites kolu halatını ayarlanıp vites kolu şartelının kontrol edilmesi lazım.iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ademtulu

    Hocam deneyimlerinden faydalandirirsan sevinirim

    merhaba arkadaşım işlerimin yoğunlugunun sebebiyle sizlere fazla yazamıyorum ama telefonla arayan arkadaşlara elimden geldikçe yardımcı oluyorum tşk .iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    kamil bey hangi şehirde çalışıyorsunuz kurumsal bir yapınız var mı

    merhaba arkadşım iş yerim ankarada.iyi günler
  • Murat bey ilginize teşekkür ederim ama kendimi sanırım tam ifade edemedim.. anladığım kadarıyla araba tek vites oldu .. yani 1. vitesten 2 ye 2 dn de 3 e geçmiyor.. hiç ama hiç bir geçiş hissi yok .. 3. ten de 4 e geçiş yok.. çünkü arabanın hızı 80-90 a geldiğinde devir 40-50 aralığında geziyor..
    aynı şekilde normal devirde giderken de gazı koklediğimde vites te düşürmüyor.. ARacın sıcak yada soğukta yaptığına dikkat etmedi.. az sonra çıkıp deneme şansım olacak.. yaşadığım şehirde kaliteli usta bulmakta zorlandığım için göstermeyede cesaret edemiyorum.. ya arabamız üzerinde işi öğrenmeye çalışıyolar yada bir yeri yaparken başka bir yeri bozuyolar .. o yüzden konu hakkında bilgisi olan varsa yada başından geçen varsa ustaya gittiğimde en azından orayı açma sıkıntı şurdan olabilir oraya bak deme şansım olmasını istiyorum ... saygılarımla..
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.