Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (81. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RebRo

    Murat bey ilginize teşekkür ederim ama kendimi sanırım tam ifade edemedim.. anladığım kadarıyla araba tek vites oldu .. yani 1. vitesten 2 ye 2 dn de 3 e geçmiyor.. hiç ama hiç bir geçiş hissi yok .. 3. ten de 4 e geçiş yok.. çünkü arabanın hızı 80-90 a geldiğinde devir 40-50 aralığında geziyor..
    aynı şekilde normal devirde giderken de gazı koklediğimde vites te düşürmüyor.. ARacın sıcak yada soğukta yaptığına dikkat etmedi.. az sonra çıkıp deneme şansım olacak.. yaşadığım şehirde kaliteli usta bulmakta zorlandığım için göstermeyede cesaret edemiyorum.. ya arabamız üzerinde işi öğrenmeye çalışıyolar yada bir yeri yaparken başka bir yeri bozuyolar .. o yüzden konu hakkında bilgisi olan varsa yada başından geçen varsa ustaya gittiğimde en azından orayı açma sıkıntı şurdan olabilir oraya bak deme şansım olmasını istiyorum ... saygılarımla..

    Anladığım kadarıyla aracı kapatıp açınca da yine 3. viteste takılı kalıyor. Eğer böyleyse umarım yanılıyorumdur ama durum gerçekten kötü. Çünkü yağ değişiminin bu noktada sorunu çözeceğini hiç sanmam. Selenoid tıkanıklığı da çok düşük bir ihtimal. En yüksek ihtimal hidrolik beyin arızasıdır. Aynı marka-model aracın sıfır ya da çıkma hidrolik beynini takıp denetin. Sorun çözülürse ne ala, beyin parasını (tahminen 750-1000 TL) verip işin içinden çıkarsınız. Beyin bakımı/değişimi de sorunu çözmezse zaten o şanzuman revizyon istiyor demektir.




  • RebRo R kullanıcısına yanıt
    Merahaba VW gurubun genel kronik arızasıdır Şanzuman kendini korumaya alıyor.

    1-Aşırı hararetten yapar -İlave şanzuman yag radyatörü 500 tl
    2-Hız sensörü arızalanmıştır -G 68 sensörü 150 tl
  • Merhabalar..

    İlgilerinden ötürü Murat Bey ve Vedat Bey e teşkkür ederim..

    Bugün aracı elektrik ustasında bilgisayara bağlattım :). bilgisayardan kast ettiğim normal arızaları görmek için kullandıkları program:) ..yaşadığım şehirde otomatik şanzumandan anlayan usta olmadığı için ankaradan bir ustaya telden ulaşma şansımız oldu.. onun direktifleri ile nasip olursa yarın çözüme kavuşturacağız..

    00297 kodlu : ''şanzuman devri sinyali kayıp sürekli '' arıza kaydı çıktı...

    bakalım yarın beni neler bekliyor, kendi başımıza parça da olmadan neler yapabileceğiz....
  • Bu arada Murat Bey araç 3. viteste takılı kalmış.. motor un soğuk yada sıcak olması fark ettimiyor diğer viteslerin hiçbirine geçiş yok.. işin iyi tarafı arabanın vites geçişi olmadığı için hızlanmalarda yada yavaşlamalarda en ufak dahi bir vuruntu sarsıntı yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beostar

    Selamlar,

    Benim 2007 otm. vites civic var.

    Araç hızlanırken (oto. vites) 2700-3000 devir arası motor titriyor.gaz pedalında titreşimi hissediyorum. 3000 den sonra normal devir almaya devam ediyor ve herhangi bir titreme olmuyor. Sadece 2700-3000 arası gaza yüklenince oluyor.

    Subap ayarı bozukluğu mudur?
    Gaz Kelebeği?
    Bujiler?
    Şanzuman yağı ile ilgili midir?
    Motor kulaklarında mı sorun vardır? yoksa başka bir sorun mu var? lpg yeni takıldı.

    teşekkürler.


    fikir olan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: ademtulu

    Merhaba arkadaşlar
    Benim sorunum dün başladı. P den D ye aldiģımda vites kolu Nve D arasinda kalıyor. Yani orda bi boşlukta kalıyor ve gitmiyor. Kol ise 1 cm'e yakın o arada boşluk oluyor. Sonrasında mandala basıp 3e indirip Dye aldığımda sorunsuz gidiyorum. Anladığım kadarıyla 1. Vitesede geçmiyor. Aşağı kadar ittim kolu 1e kadar inmedi. Bende zorlamadım. Sizce problem ne olabilir? Şimdiden çok teşekkür ederim
    araç 98 model opel vectra b kasa

    merhaba sizin arcınızın vites kolu halatını ayarlanıp vites kolu şartelının kontrol edilmesi lazım.iyi günler

    Sağol hocam. Bayramdan sonra baktirayım. Aslında ankaradan geçeceğim bayramda. Ama kapalısınızdır. Bir tanışmak istersin. Kendi adıma ve Forum adına Sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kamil abi merhaba,

    2014 Otomatik Insignia sahibiyim ve internette araştırıp sana ulaşana kadar ara sıra kırmızı ışıkta beklerken ya da yokuş aşağı inerken vitesi N ye alıyordum, birkez aklıma takılıp servise sorunca da "yeni Active Select şanzımandaki valflerin yeri değiştirildiğinden artık hareket halindeyken boşa almak sorun olmuyor" denildi.

    Araç 2000km ye geldi ve şanzımanın çalışmasında herhangi bir olumsuzluk sözkonusu değil, sence yine de hasar oluşmuş mudur?


    Bir de araçla ilk uzun yolculuğumda farkettiğim üzere yola çıktıktan 60-70km sonra 1. ve 2. viteslerde araç daha seri hale geldi, bunun sebebi nedir, ayrıca araç 1 ve 2 de değil de 3 e geçtiğinde gaza dokunur dokunmaz ileri fırlıyor, otomatik şanzımanlarda bir "tam kilit" anı mı var?

    Cevabın için teşekkür eder hayırlı işler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Kamil abi merhaba,

    2014 Otomatik Insignia sahibiyim ve internette araştırıp sana ulaşana kadar ara sıra kırmızı ışıkta beklerken ya da yokuş aşağı inerken vitesi N ye alıyordum, birkez aklıma takılıp servise sorunca da "yeni Active Select şanzımandaki valflerin yeri değiştirildiğinden artık hareket halindeyken boşa almak sorun olmuyor" denildi.

    Araç 2000km ye geldi ve şanzımanın çalışmasında herhangi bir olumsuzluk sözkonusu değil, sence yine de hasar oluşmuş mudur?


    Bir de araçla ilk uzun yolculuğumda farkettiğim üzere yola çıktıktan 60-70km sonra 1. ve 2. viteslerde araç daha seri hale geldi, bunun sebebi nedir, ayrıca araç 1 ve 2 de değil de 3 e geçtiğinde gaza dokunur dokunmaz ileri fırlıyor, otomatik şanzımanlarda bir "tam kilit" anı mı var?

    Cevabın için teşekkür eder hayırlı işler dilerim.



    mrb arkadasım aracta yokus asagı ınerken n konumuna almayın ılerı zamanda sanzımanın ıcıne zarar verır.iyi günler..




  • RebRo R kullanıcısına yanıt
    00297 Gearbox Speed Sensor (G38) bu okuyucuyu değiştirirseniz düzelir.Tabiki şanzımana boğaz kelebek adaptasyonu yapmayı unutmayın.İyi günler....
  • GTii.6 G kullanıcısına yanıt
    aracınızın diagnotsik arıza kodlarını paylaşırsanız daha kolay yardımcı olabiliriz.
  • konyadan42 K kullanıcısına yanıt
    B1 solenoid arızasından ve hidrolik beyin arızasında bu şikayetler ortaya çıkar.Tabiki uzman kişiler tarafından kontrol edilmesi gerekir.
  • Slm arkadaşlar,
    bayram Arefesinde arabamda bi sorun yaşadım. Yardımlarınızı bekliyorum.
    arabam 2010 model chevrolet cruze LS otomatik vites .Triptonik.
    Arabami park ederken viteste arasında yumuşaklık hissettim. Parka aldığım halde (P) ekranda boş viteste gösteriyor (N). Ayrıca park halinden diğer viteslere alamıyorum. Öylece kaldı. Araba çalışıyor, vites geçmiyor yani.

    Ne yapmam gerekli. Acil önerilerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba;
    Arkadaslar bayram arefesi basima cok.kotu bir is geldi ve beni gecenin bu saatine kadar uyutmadi
    2010 ford focus sahibiyim aracim otomatik bugun evimin onune aracimi park etmek maksadiyla r ye almaya calisirken bir turlu alamadim tikir tikir gecen vites bir turlu gecmedi zar zor biraz kuvvet kullanarak rye alip park ettikten sonra yine kuvvet uygularak zorla p ye alip biraktim oylece. Malum bayram ziyaretleri yapacagiz sorun buyuk mudur arkadaslar ustalarim cevap yazarsa cok mutlu ederler beni.
    tesekkurler simdiden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wincheaster -- 28 Temmuz 2014; 3:01:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşlar ve Kamil usta,
    Benim aracım Peugeot 307 1.6xt premium (4 ileri, 1 geri) AL4 otomatik. Aracım şu anda 98.000km'de. Yaklaşık 1,5 sene önce sorun yokken, bakım amacıyla, 2 adet selenoid vana ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Yapan kişi Şanzumancı değil normal bir Servisti.

    Sorunuma gelince, şehiriçi kullanımda en ufak bir sorunum yok. Tatil için şehir dışına çıktığımda ise sorun başlıyor.
    Yola çıktıktan sonra kontak kapatmadan 90-120 km gittikten sonra, 4.viteste giderken yokuş çıkarken veya yavaşladığımda normal olarak 3.vitese düşüyor. Fakat tekrar hızlanmaya başladığımda 4. Vitese geç atıyor. Normalde 3000 devirde vites atması gerekiyorken, 4000-4500 devire ve 100-120 km hıza çıktıktan sonra 4'e atıyor.
    Vitesi Manuel'e aldığımda ise Manuel olarak vites atamıyorum. Göstergede o an bulunduğum vites numarası yazacağına, sadece D yazıyor.
    Eğer trafik ışığı veya sıkışıklıktan dolayı yavaşlarsam. Vites normal olarak, teker teker 1. Vitese kadar düşüyor. Tekrar hareketlendiğimde veya hızlandığımda Bir üst vitese, normalden daha yüksek devirlerde geçiş yapıyor.
    2'den 3'e ve 3'den 4'e geçerken tek sorun yüksek devirlerde, yani geç vites atması.
    Bazen de yeterince hızlanamadığım ve deviri yükseltemediğim için 4'te gitmem gerekirken 3'te veya 3'te gitmem gerekirken 2'de gitmek zorunda kalıyorum. Bunun sonucu olarak motor fazla bağırıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor.
    Eğer durmuşsam yani vites 1'e düştüyse sorun daha büyük. Çünkü kalkıştı vites 2'ye 4000-4500 devirde atınca haliyle vuruntu yapıyor.
    Bu sorun sadece şehirdışına çıkınca 90. Ve 120. Km'ler arasında ortaya çıkıyor. Şehir içinde Maximum 50-60 km yaptığım için tamamen sorunsuz bir sürüş oluyor.
    Geçici çözüm olarak 10-15 dk. Kenara çekip bekliyorum tekrar çalıştırdığımda bazen düzeliyor. Baze'nde düzelmiyor. Düzelmiyince vitesi R'ye alıyorum. Artık ondan mıdır bilmem düzeliyor. Sonra diken üstünde yola çıkıyorum. 400km'lik yolculukta Geçen yaz 1'den fazla oldu. Bu yaz ise bir kere oldu.
    Servise gidince bilgisayarı bağladıklarında "abs hız tespiti hatası" gibi bir ikaz alıyorum.
    Araştırdığım kadarıyla bu sorun bu araçta kronikmiş. Ve Şanzuman revizyonuyla bile sorunu çözemeyenler var. Daha doğrusu sorunu çözene daha rastlamadım.

    Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir? Bu arada istanbulda yaşıyorum.
    Teşekkürler...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Celalll kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Anlattıgınıza göre şanzuman aşırı ısınıp kendini korumaya alıyor.Dinlendirdiginiz zaman soguyup tekrar normale döner.Buna şanzuman haraerti veya şişmeside denir ilginç İstanbulda bunu bilen ustalar vardır.Demekki ustasını bulamadınız.İlave şanzuman yag sogutucu radyotörü takarsanız sorununuz ortadan kallkar normal tamircide takabilir size İstanbuldan alacagınız adresiveriyorum pazarlık edip alın geçmiş olsun.
    Adres:Kadosan Sanayi Sitesi E Blok No:5 Y.DUDULLU - ÜMRANİYE - İSTANBUL
    Tel: 0216 313 55 25 pbx
    Email: info@eeperformans.com




  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Radyatör
  • Merhaba öncelikle ustalarımıza yardımları için teşekkür etmek isterim.

    Benim aracım 2006 model citroen C5 4 ileri vites triptonik aracım kalkarken 1. Viteste anormal bir güç kaybı ile birlikte boğuluyormuş gibi kalkıyor diğer viteslerde geçişler de problem yok gibi ama rampalarda sanki eskisine nazaran bir miktar güç kaybını hissediyorum.araç soğukken 1 Viteste boğulma ortadan kayboluyor gibi ama 2. Viteste geçerken geçiş esnasında düz vitesteki yarım debriyaj yapmış gibi Bircan motor bağırarak geçiyor. Ne yapmam gerek sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Aracın motor kontrolleri ve bakımları yeni yapildı ve problem yok gözüküyor.Ayrıca bulunduğum ilde bu işten anlayan pek yok biraz anlayan bir ustaya gösterdim oda yağında çok az yanık kokusu var dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;

    1999 model peugeot 106 XR otomatik vites aracım var. Sorunum vites geçişlerinde 3. vitese geçerken küt diye vurma yapmasıdır.
    Tavsiyeniz veya ne yapılması gerekir? Ayrıca İstanbul"da önerebileceğiniz şanzıman ustası var mıdır?
    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JRFN -- 2 Ağustos 2014; 11:56:31 >
  • Herkese merhaba.
    Bende 75 model w115 kasa 230.4 otomatik vites araç var. Bu aralar canımı sıkan bi sorunla karşı karşıyayım ilk otomatik vites aracım ne yapıcağımı bilemiyorum yardımlar için şimdiden teşekkürler.

    Aracın sıkıntısı ilk kalkışta normal 1. vitesten 2 ye geçiste biraz yavaş geçiyor bu aralıktada gaza basınca bağırıyor hemde fazlasıyla, birde 2.ve 3. viteste sabit gidişte sıkıntı yok fakat ayağımı gazdan biraz çekip tekrar az yada fazla fark etmiyor tekrar bastığımda boştaymış gibi bağırıyor. Kavramayor debriyajlı araçta viteste giderken debriyaja bas çek yaptığımızda olan şey oluyor tam kavrıyor çok güzel asılıyor fakat çok sürmeden yine bağırmaya başlıyor. Rampada kalkış yapamıyorum devirli bir şekilde.

    Durum hakkında bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olur musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OuZSaaadeT -- 1 Ağustos 2014; 12:18:18 >




  • Merhaba,

    99 model 1.8 mitsubishi carismam var normalde problemin yok araç gidişinde viteş geçişleri problemsiz yalnız trafikte vites düşürürken araba durma aşamasına gelip 1. vitese atarken çok hafif bir vuruntuya benzer araba kendini ileri atıyor ama bu çok hafif belli belirsiz oluyor bu neden olur ileriye dönük problem yaratırmı şimdiden teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.