Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (73. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim bir sorum olacak 2001 fiat marea 1.6 elx otomatik aracım var. Aracı çalıştırıp d ye aldığımda 1 de kalkışı yapıyor ama bazen gaz vermeme ragmen 4 bin devire gelince anca 2 ye atıyor. Bunu çok az yapıyor. Acaba sorun nedir? Yağını değiştirmedim ondan olabilir mi yada ne yapmak gerekir?
  • Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacak bilenler varsa cevaplarsa sevinirim. Bende 2001 fiat marea 1.6 elx otomatik araç var. Araçta yeni bir sorun baş gösterd. Arabayı çalıştırıyorum d ye alıyorum 1. viteste kalkıyor ama gaz vermeye devam ediyorum motor 4 bin devri görünce 2 ye atıyor. Acaba sorun nedir yağ değişimi hiç yapmadım bundan olabilir mi?Havalar ısındı ya. Yada başka bir sorun mudur?
  • Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacak bilenler varsa cevaplarsa sevinirim. Bende 2001 fiat marea 1.6 elx otomatik araç var. Araçta yeni bir sorun baş gösterd. Arabayı çalıştırıyorum d ye alıyorum 1. viteste kalkıyor ama gaz vermeye devam ediyorum motor 4 bin devri görünce 2 ye atıyor. Acaba sorun nedir yağ değişimi hiç yapmadım bundan olabilir mi?Havalar ısındı ya. Yada başka bir sorun mudur?
  • Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacak bilenler varsa cevaplarsa sevinirim. Bende 2001 fiat marea 1.6 elx otomatik araç var. Araçta yeni bir sorun baş gösterd. Arabayı çalıştırıyorum d ye alıyorum 1. viteste kalkıyor ama gaz vermeye devam ediyorum motor 4 bin devri görünce 2 ye atıyor. Acaba sorun nedir yağ değişimi hiç yapmadım bundan olabilir mi?Havalar ısındı ya. Yada başka bir sorun mudur?
  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    sağolun da hocam bu revizyonu yapmasam bi sıkıntı olur mu? ya da yapmak istesem ortalama kaça mal olur??
  • omueko O kullanıcısına yanıt
    Bu revizyonu yapmassanız hidrolik beyindeki arızalar hızlı bir şekilde artacak,şanzımanın kavrama balatalarına zarar vererek arızalanmasına neden olacak,şimdi hidrolik beyin revizyonuyla düzelirken arıza büyürse komple şanzıman revizyonu yapılması gerekecek...iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 30 Mayıs 2014; 21:35:42 >
  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    bunun maliyeti ne olur hocam ve nerede yaptırabilirim güvenilir..
  • omueko O kullanıcısına yanıt
    KOLAY SÖKÜLEN BİR PARÇADIR.KARGOYLA GÖNDERİRSENİZ İNCELER FİYAT VERİRİZ.
  • dved kullanıcısına yanıt
    Ek yağ soğutucusunu nasıl bağladınız.DPO Şanzımanlarda şanzıman ısısını düşürmek için iyileştirilmiş yağ soğutucusu mevcut.ısıyı yüzde yirmi düşürür.araca onu uygulamanız gerekir.aksi halde yağ soğutucusu üzerinden torkkonvertör geri besleme basıncı geçer,kendi kendinize arıza yaratırsınız.öyle olsaydı fabrika ek yağ sogutucu koyardı.arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 31 Mayıs 2014; 0:22:44 >
  • Merhabalar,

    2008 Honda City Otomatik aracım var. Araç 130.000 km'de. Yüzbinde şanzıman yağını değiştirmiştik.

    Herhangi bir sorun yok araçta yanlız;
    bazen aniden yavaşladığımda vitesten tıkııırrrt diye hafif bir ses geliyor. bu normal midir yoksa bir arızanın ön belirtileri olabilir mi?
  • Selamlar..
    Benim aracım Honda Jazz Cvt 2012 model. Şanzımanın birleşim yerinden yağ sızması var 3 aydır. Damla damla düşüyor. Ancak yağ miktarını ölçüyorum, tam dolu gösteriyor. Sanırım yağ değişiminde fazla yağ kondu. Fazla konması mümkün mü? Sızma yapmasının nedeni fazla konulan yağı atması olabilir mi? Sürüşle ilgili bir sorun da olmadı. Bakımı yapan yer otomatik şanzımandan çok iyi anlamıyordu sanırım.
  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    sağolun da hocam sıkıntımın çözümü için hidrolik beyin revizyonu dediniz..daha neyi inceleyeceksiniz ki?çözümü belliyse fiyatı da bellidir diye düşünüyorum
  • alisakarya.deu A kullanıcısına yanıt
    Yağ değişimini yapın. Şanzuman yağı sürekli seyir halindeyken 90-120 derece arasındadır ve yapın eski yeni olması önem taşımaz. Dur-kalk yapmak, kırmızı ışıkta beklemek, trafiğe girmek gibi durumlarda ısı 200 derecelere fırlar. Şanzuman yağı yeniyse hiçbir şey olmaz. Yağ eskiyse sizinkine benzer birtakım problemler baş gösterebilir. Havalar ısındığı için haddinden fazla ısınıyordur şimdilerde. Yağı değiştirin; sorun devam ederse tekrar buraya yazın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • berto B kullanıcısına yanıt
    Anladığım kadarıyla vuruntu yok ama ses geliyor. Bu durum olağandır ve özellikle motor sesinin az geldiği düşük devirlerde selenoidlerden gelen bu cızırtı sesi normaldir. Eğer vuruntu yapıyorsa o zaman iş biraz değişir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekaran05 E kullanıcısına yanıt
    Fazla yağ konmuşsa sağlıklı bir şanzuman o fazla yağı zaman içerisinde atmaya meyillidir. Yağ, normal seviyesine geldikten sonra da bu sızıntı olmaya devam ederse bir yerlerde bir kaçak olduğundan şüphelenmek gerekir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selenoid ve yağ değişimi için 600 TLden daha uygun fiyat düşünmeyin. Yapan olsa bile yarım yamalak yapacaktır. Üstelik sizinkini serviste yaptıracaksınız ki bu da garantili iş demektir. Aynı yerden 1 yıl içinde arıza yaparsa ücretsiz değişim talep hakkınız olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • widemoon W kullanıcısına yanıt
    Anlattıklarından anladığım kadarıyla son vitese geçiş yapmıyor. Bu nedenle de 3. viteste devir çok yükseliyor hızlandıkça.
    Komik gelebilir ama daha önce bunu bilmeyen ve boşu boşuna paralar harcayan çok kişi gördüğümden söyleyeyim: Araçta OD yani overdrive tuşu açıksa isteseniz de son vitese geçmez. OD Off yazısı ekranda varsa OD tuşunu kapatın. Lambası patlak olabilir, OD tuşunu her iki konumunda da basarak deneyin. Sorun çözülürse öpün başınıza koyun. Çözülmezse: Muhtemelen son vites selenoidi ya da daha kötüsü kasnağı bozuk olabilir. Selenoidse 500 TL ile halletseniz de kasnakta bir problem varsa tüm şanzuman ineceğinden revizyon yaptırmakla aynı paralara denk gelecektir. O yüzden böyle olursa direk revizyona sokun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEMPATİXL S kullanıcısına yanıt
    Açık ve net: Revizyon istiyor şanzuman. Daha ciddi boyutlarda arızalara yol açmadan bu konuyu iyice düşünün. Lakin selenoidlerde, tork konventöründe, hidrolik beyinde sorun yoksa bu parçaları değiştirmeyin; sadece söküp benzinle temizleyecekleri için işçilik parası alacaklar ki revizyon için zaten tamamını sökecekler. Revizyon için de şanzuman tamir kiti kullanacaklar ki bu da işçilik dahil 1500 TLyi geçmez. Sizin tahmini maaliyetiniz 1500 TLdir. Az önce saydığım ğarçalarda sorun yoksa değiştirmek zorunda değilsiniz.

    NOT: Şanzuman revizyonunda her zaman yeni selenoidlerin takılmasını tavsiye ederim, kullanıcının insiyatifine kalmıştır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • handerland H kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites (OV) araçlarda 4 vitesli araçlar için en önemli vites 3'tür. Çünkü OV yakıt tasarrufu için bir an önce üst viteslere atmaya meyillidir ve 50-60 km hıza kadar da devir düşmemesi için son vitese geçmemeyi tercih eder beyin. Bu nedenle 3. vitese geçer en kısa zamanda ve devir aralığını koruyarak uygun devre gelince 4'e geçer. Gaza biraz daha basılırsa da vites düşürür. Bu yönleriyle vites sıkıştırma oranları ve aralıkları da dahil olmak üzere 4 vitesli sistem şu anki 6-8 vitesli sistemlerden daha iyidir bu açıdan. Firmalar da bunu bilir ve kabul eder. Lakin günümüz teknolojisinde de elbette ki 4 vites araca ve motor gücüne yetmez.

    2'den 3'e geçerken ayağımız gaza basılı haldeyken 1 saniye kadar boşa düşüp vitese geçmesi veya ayağımızı gazdan birazcık çekince 3'e geçmesi açıkça belirtryim ki pek de hayra alamet değildir. Yağ değişimi bu noktada sorunu çözmez. Evet vitesi rahatlatır ama çözmez sorunu.

    Birkaç olası sebep sayacağım. Sayarken de en ucuz ve vitesi sökme gereksinimi olmadan pahalıya ve vitesi sökme gereksinimi olana doğru gitmeye çalışacağım.

    Selenoidler. Selenoidlerde tıkanma olmuş olabilir. Selenoidler vitesin tamamı inmesine gerek kalmadan açılıp bakılan parçalardır. Selenoidlerin direncini ölçtürün. Sorunlu olan varsa değiştirin. Özellikle tıkanma yapmış ya da direnç sorunu olan varsa muhakkak değişmelidir. Şunu da öneririm ki: Selenoid değişimi yapılacaksa biraz daha bütçe katıp hepsini değiştirtin. Tahminen 500-750 TL arası tutar. İşçilik dahil. Direnç sorunu ya da tıkanma yoksa selenoidleri elletmeyin. Boşa masraf olur.

    Selenoidlerle beraber OV beyninin bir kısmı daha çıkar ortaya. Ordaki kilitleme bilyeleri bozulmuş, aşınmış olabilir. Bilyeleri kontrol ettirin. Bilyelerin yenisini bulamazsınız. Çünkü beyinle bütün satılır. Beyin 800-1000 TL arasıdır. Bunun yerine araca uygun bilye bulun çıkma ılardan. Onlarda onbinlerce bilye var. Tecrübeyle sabit. Elbet bir tanesi uyacaktıt, sıkıntı yapmayın.

    Hiç sanmıyorum ama beyin sorunu olabilir deyip başka bir beyin taktırıp deneyin. Sorun çözülürse parası neyse verirsiniz. Sorun çözülmezse kendi beyninizi taktırırsınız tekrar.

    Tork konventöründen kaynaklanan bir problem olmadığını da söylemeliyim. Tork konventörü vites geçiş problemi yapmaz. Çekiş problemi ve aşırı vuruntu yapar.

    En kötü ihtimale gelecek olursak: Şanzumanın revizyon zamanı gelmiş. Balatalar sıyırmak üzere. Her an yolda kalabilirsin. Bu süreç 1000 km de olabilir 100000 km de olabilir. İşte bunu bilemeyiz. Uzun yola çıkmadığınız müddetçe yaptırmanız gerekmez. Tamamen yolda kalana kadar da devam edebilirsiniz. Şimdi de yaptırsanız yolda kalınca da yaptırsanız hemen hemen aynı fiyatalara gelecektir. 2500-3500 TL arası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok sağ olun aracımda sport ve ice olmak üzere iki mod daha var sport mod da yine motor yüksek devirlerde vites atıyor normal durumdaki problem dediğim şeyler baş gösteriyor yada normal bana oyle geliyor. Ama ıce modunda vites geçişlerinde hiç bir problem yok tak tak atıyo hiç sıkıntı yok acaba em yağ değişimi hemde acaba şanzımanı tekrar programlatsam mı oyle bişiler duymustum ayarı bozulabiliyormus tekrar programlanabılınıyormus. Ne dersiniz.
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.