Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • en sorunsuz otamatik araç hangisi acaba ?
  • Kamil Usta ile Ankarada bir tanışmaya gelelim diyecektim ama adres gerekiyor tabii. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    en sorunsuz otamatik araç hangisi acaba ?

    bu sorunun cevabını bende çok merak ediyorum.
    hatta sorun çıkarmayan otomatik şanzuman var mı?
  • Sayın Kamil usta
    Benim aracım 2000 model 168000 kmde 2.0 115 bg Laguna aracımın otomatik şanzumanı bu güne kadar çok şükür hiç sıkıntı çıkartmadı yanlız bu akşam yoğun bir trafikte yaklaşık 1 saat durkalk yaptım daha sonra aniden durdum. Hareket için aracı D ye attığımda araç ayağımı frenden çektiğim halde hareket etmedi gaza bastığımda ise çok ağır bir vuruntu yaparak seri bir şekilde hatta patenaj yaparak kalktı tekrar ani durup kontrol ettim ve R dede aynı sıkıntıyı yapıp çok ağır vuruntu yaptı ve R dede patenaj yaptı bu arıza aracı yavaş bir şekilde durdurduğumda olmuyor sadece ani duruşlarda oluyor. (bu arada seyir halinde diğer geçişlerde problem yok) Aracın Şanzuman yağı ne zaman değişti hatırlamıyorum . Bir de arkadaş yağını kontrol et dedi fakat şanzuman yağ çubuğunu bulamadım. Ben Samsun da yaşıyorum bu konu ile ilgili ne yapmam gerektiğini yazarsanız çok sevinirim hayırlı işler.
  • slm kamil usta
    benim sorun sanzimana su karismasi,dun farkettim suya yag karismisti,motorda birsey yok geriye buyuk ihtimal sanziman kaliyor ,bir ustaya goturmeden sormak istedim sanzimana su karisti ise (yag sogutma degistikten sonra)suan bir arizasi yok ama buyuk ihtimal su girmis,sorunsuz temizlemek mumkunmu?
  • iyi akşamlar
    1996 model Hyundai elantra aracım ısındığı zaman 2. vitesten boşa atma oluyor. iki aydır zaman zaman bu arızayı yapıyor genelde ranpa çıkarken. bu gün bir ustaya götürdüm tecrübeye çıktık şanzuman ısınana kadar herşey normal dedi usta enson dik bir ranpadan inerken yaptı aynı sorunu. usta net olarak arıza budur, bu kadara maal olur diyemedi açıp bakmak lazım dedi ama çok ta güvenemedim sizden fikir almak istedim. arızası nedir tahmini olarak ne kadara mal olur
  • Ailenizin Birlik ve beraberliğinin mutlu daim olmasının temenni ederiz Kurban Bayramınızı En içten ümitlerimizle Hayırlara vesile olmasını Dileriz.., İYİ BAYRAMLAR.. . ÇÖZÜM OTOMATİK ŞANZUMAN
  • Kamil usta senin ve ailenin bayramını kutlarım.. arkadaşlara da çok yardımcı oluyorsun.. kolay gele..
  • Arkadaşlarım abilerim şimdi size büyük ve önemli bir sorunumu paylaşacağım , bayramdan sonra servise götüreceğm ama yinede öğrenmek istiyorum.

    araç 99 model 1.6 hyundai elantra .

    2008-2009 yılları arasında araç vites değiştirmiyor olduğu viteste kalıyor diye bursanın en iyi otomatik şanzımancısına götürdük ve komple indi yapıldı takıldı 1500tl ye yakın masraf edildi ve şu zamana kadar sıkıntısız bindim.

    Açık konuşmak gerekirse aracı sürekli D de kullanan biri değilim. 1-2-D-N-R-P olarak gidiyor.ben sürekli 1-2-D olarak kullanıyorum yani düz vites gibi 1. vites , 2. vites ve D yi de 3-4 olarak kullanıyorum.
    2. ve 1. vitesi zamanı gelince motor freni olarak ta kullandığım çok oldu.
    Anlayacağınız düz vites gibi kullanıyorum mutlaka 1. vites ile kalkıyordum.

    Geçen haftalarda yine D de giderken kırmızı yandı yavaşlamak için frene bastım bir yandan da vitesi 2 ye çektim ve normalin aksine araba kerkme yaparak vites küçülttü. Bir süre devam etti sonra geçti.

    yine bundan 1 hafta önce 1. vites limitör , 2. vites limitör , D ye attım ondada deviri 6bine kadar çevirdim gece ayrısıydı acelem vardı , normalde de acelem olduğunda zorlayarak kullanırım.Arabam oldukça alçak yani basık 6cm kadar indirdik yere 3 parmak.
    Hızla giderken seti farketmedim ve altını birhayli sürttüm , ertesi gün yağmur yağdı ve araba R ye geçmedi. Resmen geri vitese geçmiyordu , N de yani boşta D de imiş gibi gidiyor sadece 1. viteste kalkıyordu ve D de ilerlerken kendi kendine motor freni yapıyordu.
    Yağmur bitince sorun da bitti yağmur başladı yine aynı sorun oluştu , şanzımancıma götürdüm elektrik tesisatını kontrol ettir dedi beyin vs açıldı bir parça değişti 250tl verdim çıktım havalar güzel şanzıman da da bi sıkıntı yoktu taki 2 gün öncesine kadar.

    Yağmur falan yok. Aracı gece yine zorladım ve aynısı oldu , r ye geçmedi . motor soğuduktan sonra r ye geçmeye başladı ama şuan hala devam eden asıl sorun bambaşka.
    Araç kesinlikle D de ve 2 de kalkmıyor sadece 1 de kalkıyor.2 ye atarken gazdan çekmezsem 2 ye geçmiyor devir yükseliyor sanki boşa atmışım gibi ve D de giderken durduğumda kendiliğinden boşa atıyor mecburen 1 e alarak kalkıyorum. D de durduğumda kalkmak için agza basarsam sadece devir yükseliyor öylece duruyor araç.
    bir usta 2. ve 3. vitesin plakalarının yandığını söyledi ? Daha önce hiç duymadım bu mümkün müdür ?
    Yada sorun nedir ?


    Aydınlatırsanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    en sorunsuz otamatik araç hangisi acaba ?

    bu sorunun cevabını bende çok merak ediyorum.
    hatta sorun çıkarmayan otomatik şanzuman var mı?

    mercedesin s class 3 4 ileri otomatikleri 4,600,000 km sorunsuz gidiyor bakımlıysa.
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monitowoc -- 23 Kasım 2012; 11:52:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm
    Bende Hyundai Sonata 2001 v6 gls var. Bazen vites p de takılıp kalıyor. Bir kaç defa zorladıktan sonra diğer viteslere ancak geçiyor. Bu ciddi bir arızanın habercisi midir, yoksa basit bir işlemle giderilebilir mi?
  • Merhblar. 2002 honda civic vtec otomatik şanjıman aracımla ilgili sanırıum şansıman veya türbin ile ilgili bir sorunum var. aracım 1000 devirden sonra ıslık sesine benzer bir ses çıkarıyor. Ayağımı gaz pedalındn çektiğimde 1 2 saniye içinde ses kesiliyor. tekrar gaza basınca ıslık sesi başlıyor. Ses tıkırtı veya mekanik bir ses değil. Vites geçişleride sorunlu gibi görünmüyor. Özellikle motor soğukken ses daha çok çıkıyor. Ses dışında bir belirti yok. Konya da Özel bir honda servisinde şanzımanı açtırdım. Usta ayna dişlisinin ordaki büyük rulmanın boşluk yaptığını bu nedenle ayna ve mahruti dişlilerinde aşınma var dedi. Banada gösterdi ama aşınmayı ben fark edemedim. Böyle bir aşınmdan bu kdar ses çıkacğını snmıyorum.Elimi sürdüğümde bi aşınma hissedilmiyordu. Bu dişliyi değiştirisek yüzde elli şansl ses kedilir dedi. Bende tamm değiştirelim o zman dedim. Şnzımnın bilyeleri değişti, komple yağ değişti,selenoid vlfi çıkması ile değişti. Orjinl ATF yağ koyuldu. Yaklaşık 8 litre. ama ses kesilmedi. aracın çekişinde filan iyileşme oldu. Performansından vites geçişlerinden memnunum. Uzun yolda yaklaşık 0,18 Krş yakıyor ( LPG 2,60 TL iken) Ankarada Aydoğmuş Şanzıman servisini aradım, sorunu anlattım usta türbinden kaynaklanıyor gibi gözüküyor dedi. Sorun tesbiti ile çözüm önerileri bekliyorum.




  • selamlar
    sayın ustalar benim aracımla ilgili problemime yardımcı olursanız çok memnun olacam.
    araç 2001 model vw bora 6-7 aydır araç bazen 3. viteste kalıyor stop edince yine bazen düzeliyor bir kaç gün düzelmediği de
    oluyor. bunun haricinde vites geçişlerinde hiç bir vuruntu ve problem yok. ustanın bilgisayarına bağlandığında aşagıdaki arıza kodlarını veriyor.

    0102- açma selenoid valfi1 kesinti
    0104- açma selenoid valfi2 kesinti
    0106- konvertör kavraması selenoid valfi kesinti
    0108- basınç regülatörü selenoid valfi kesinti
    010A- basınç regülatörü selenoid valfi/boylam set kesinti
    010E-açma selenoid valfi 4 kesinti

    bu şekilde 6 adet arıza kodu veriyor. şanzıman içinden gelen bir tarafı soket diğer tarafı film şeklindeki kablodan olabileceği söylendi değiştirdik.
    ama nafile çok ustaya gösterdik ama kimse arızanın ne olduğunu bilemiyor yada bizimle alakalı bir şey değil diyorlar.
    trafikte ışıklarda beklerken bile 3.viteste kalıyor kalkarken araç yüklü ise zorlanıyor. ne yapmam lazım bilemedim. ne tip bir arızadır bu başına böyle bir
    arıza gelen arkadaş varmı yardımcı olabilirseniz minnettar kalacam. saygılar




  • Kamil Usta merhaba,

    DAha öncede bir kaç kez aynı soru sorulmuş olabilir. Peugeot 206 1999 model 1.4 XR aracım var. İlk çalıştımamda eğer motor soğuksa yokuş çıkarken (1. viteste olsa, D de de olsa) S ve kar işareti yanıp sönüyor ve araç yokuşu çıkmadan stop ediyor. FAkat motor sıcaksa sorun olmuyor hiç bir yokuşta. Düz yolda hiç bir sorun yok.

    Araçtaki sorun nedir? Masrafı ne kdar çıkar? Nerede yaptırmam gerekir? (yerim Kağıthane'de)

    Şimdiden teşekkürler...
  • Kamil Usta selamlar..aracım 2010 model otomatik accent era benzinli 26000 km de..aracın gidişiyle ilgili bi sıkıntı vuruntu falan yok..ancak kalkışlarda ıslık sesine benzer çok hafif bi uğultu sesi var..hızlandıktan sonra şanzıman ikinci vitese atınca ses kesiliyo..bu sesi sadece kalkışlarda ve durmaya yakın yapıyo..bi arızanın habercisi olabilirmi..değerli yorumlarınızı bekliyorum..teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    arkadaşlar merhaba,
    donanım haber otomotik şanzumanla ilgili tüm bilgilerimi sizlerle paylaşabilmek için burdayım. yak. 35 yıldır edindiğim bilgileri sizin faydanıza ve ekonominize katkı sağlıyabilmek için tecrübemin yettiği kadarı ile kullanmaya gayret edeceğimden şüpheniz olmasın.
    otomotik şanzuman konusunu tekrar başlattığı için Blackbırd'e sonsuz teşekkürler,ayrıca Meteg ustayıda tekrar aramızda görmek bizi sevindirir.
    bu forumda amaç yardımcı olmak, eğer herkes bunun farkındalığına varır o şekilde davranırsa eminim sorun olmaz.
    hepimiz tecrübemizi belli çalışmamıza ve merakla arştırmamıza borçluyuz, karşılıklı saygı ve sevgilerle...........

    Kamil usta merhaba,
    2006 model 1.6 easystronic astra h alalı 2 ay oldu. Aydindan Izmire gelirken Selcukta yakıt almak için benzin istasyonuna girdim. Benzin aldım ve marsa bastım, vitese aldığımda arabadan cak diye ses gelip araba kalkarken tepkimeye başladı. Yaklaşık 10 mt gittim sonra araba her çalıştırdığımda normal (boşta), vitese geçtiginde stop ediyordu. Fakat hiçbir arza göstermedi. Radyatör su seviye sensöru azrail olduğu için ekranda "soğutucu seviye du" yazıyordu, acaba ondanmi arzayi vermedi yol bilgisayarında.
    Neyse, izmirde bi ustaya götürdük, tech2 ye bağlamış ve hidrolik hava yapmış. Havasını alıp hid. Değişimini yapmış. Aynı zamanda radyatör su kaybında değiştirmiş. Benim korkum ilerde şanzıman sorun cikarirmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    arkadaşlar merhaba,
    donanım haber otomotik şanzumanla ilgili tüm bilgilerimi sizlerle paylaşabilmek için burdayım. yak. 35 yıldır edindiğim bilgileri sizin faydanıza ve ekonominize katkı sağlıyabilmek için tecrübemin yettiği kadarı ile kullanmaya gayret edeceğimden şüpheniz olmasın.
    otomotik şanzuman konusunu tekrar başlattığı için Blackbırd'e sonsuz teşekkürler,ayrıca Meteg ustayıda tekrar aramızda görmek bizi sevindirir.
    bu forumda amaç yardımcı olmak, eğer herkes bunun farkındalığına varır o şekilde davranırsa eminim sorun olmaz.
    hepimiz tecrübemizi belli çalışmamıza ve merakla arştırmamıza borçluyuz, karşılıklı saygı ve sevgilerle...........

    Kamil usta merhaba,
    2006 model 1.6 easystronic astra h alalı 2 ay oldu. Aydindan Izmire gelirken Selcukta yakıt almak için benzin istasyonuna girdim. Benzin aldım ve marsa bastım, vitese aldığımda arabadan cak diye ses gelip araba kalkarken tepkimeye başladı. Yaklaşık 10 mt gittim sonra araba her çalıştırdığımda normal (boşta), vitese geçtiginde stop ediyordu. Fakat hiçbir arza göstermedi. Radyatör su seviye sensöru azrail olduğu için ekranda "soğutucu seviye du" yazıyordu, acaba ondanmi arzayi vermedi yol bilgisayarında.
    Neyse, izmirde bi ustaya götürdük, tech2 ye bağlamış ve hidrolik hava yapmış. Havasını alıp hid. Değişimini yapmış. Aynı zamanda radyatör su kaybında değiştirmiş. Benim korkum ilerde şanzıman sorun cikarirmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kamil Ustad adinla yasa insallah.

    2011 Astra H Kasa triptronik Lovato ODB II lpg takılı aracım var.
    tek bir problemim mevcut. 2. vitesten 1.vitese düşünce hafif bir vurma sesi geliyor. ama bunu sadece 2 den 1 düşünce yapıyor. 1 den 2 ye geçişte sıkıntı yok. diğer viteslerde büyükten küçüğe düşüşte yada küçükten büyüğe geçişler de bu ses kesinlikle gelmiyor. Ayrıca hem otomatikte hemde manuel de iken de yapiyor onu da test ettim. Ama tevafuktir ki çok ama çok nadiren yapmiyor. Bunu takdir edersiniz ki her dur kalka yaşıyorum özelliklede ışıklarda, ışıklı yollara girince moralim bozuluyor. arabada bir performans kaybı yok. şehirlerarası yolda 160 rahatlıkla görüyorum gazda benzinde de.

    Problem ne olabilir. Ayrıca istanbula güveneceğin esnaf arkadaşın varsa önerirsen de sevinirim.

    Saygılarımlai



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lorddemon -- 4 Kasım 2012; 14:45:17 >
  • Merhaba,
    Öncelikle böyle bir sayfa açtığınız için teşekkür ederim.
    Ben yaklaşık 2 ay önce hyundai getz 1.4 otomatik vites benzinli bir araç aldım 2008 model 84binde...
    Arabadan pek anlamam ama bu ilk aracım ve herşeyini öğrenmek istiyorum..Çünkü araba benim için bir tutku :)
    bi kaç sorum olacak bugün yaklaşık 90-100km yol yaptım ve el freninin ısındığını fark ettim bunun sebebi ne olabilir?
    Birde aracımı sabahları ilk çalıştırdığımda bi gıcırtılı bi ses geliyor yaklaşık 2-3 saniye sürüyor daha sonra bu ses gelmiyor anlamadım nedir sıkıntısı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat_uzun14 -- 4 Kasım 2012; 18:12:59 >
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.