Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (145. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.598
Cevap
244
Favori
1.236.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat

    Merhaba, Corsa 2001 model tam otomatik şanzuman bir aracım var. 80000 km de. Bugün itibarı ile şanzuman D veya R vitese alttığımızda gürültü seviyesinin arttığını, ilaveten hız ve devir göstergesinin araç hareket etmeden aşağı yukarı oynadığını farkettik.
    Sürüş esnasında teknik olarak bir uygunsuzluk görmüyorsunuz ama rolantide beklerken belirttiğim uygunsuzluklar gözüküyor. Herhangi bir motor arıza ışığı yanmıyor. Araç lpg li . Her iki durumda da uygunsuzluk mevcut. Görüş ve önerileriniz lütfen.


    Sorun çözüldü. Gösterge arızası tekerlekten referas alan okuyucu sensör kablosu değişimi ile, D ve R pozisyonlarındaki gürültü ve sarsıntının sebebi de V kayışı gergi kütüğü denen parçanın değişimiyle halledildi arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat

    Merhaba, Corsa 2001 model tam otomatik şanzuman bir aracım var. 80000 km de. Bugün itibarı ile şanzuman D veya R vitese alttığımızda gürültü seviyesinin arttığını, ilaveten hız ve devir göstergesinin araç hareket etmeden aşağı yukarı oynadığını farkettik.
    Sürüş esnasında teknik olarak bir uygunsuzluk görmüyorsunuz ama rolantide beklerken belirttiğim uygunsuzluklar gözüküyor. Herhangi bir motor arıza ışığı yanmıyor. Araç lpg li . Her iki durumda da uygunsuzluk mevcut. Görüş ve önerileriniz lütfen.

    Alıntıları Göster
    ustalar 2000 model 406 2.0 sv al4 şanzıman benim sorunum biraz tuaf
    geri vites R panelde gösteriyor ancak arkada lambayı yakmıyor elektrikçiler kontrol etti şanzımanın içinde müşür ver falan dediler.
    bilgisayara bağladık şanzıman R ye geçiyor. görüyor ama ekranda R yazıyor açıklama kısmı -------------------- şeklinde diğer viteslere geçtiğinde açıklamalar doluyor
    park ta N diyor bu arada
    muayeneye gideceğim acil çözmeliyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2001mondeo

    Merhbalar

    2010 model otomatik Cruze yolda giderken arıza ışıgını yakıp birden aractan vuruntu sesleri geliyor ve araç bayılıyor ve vites değişmiyor
    bir sure bekledikten sonra normale donuyor sebebi ne olabilir
    araçta lpg yok şanzıman yağı hiç değişmedi

    Sorun çözüldü mü?
    Benzer bir sorunum var bir kaç ihtimalden bahsettiler;
    - Selenoidlerin ve şanzıman yağının bozulması
    - Bobin yanması
    - kat konvertörün tıkanması/işlevini yitirmesi
  • Henuz cozulmedi p2714 p0700 arizasi veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2001mondeo

    Henuz cozulmedi p2714 p0700 arizasi veriyor
    Arkadaşlar mmt şanzıman bir corolla var baskı balata değişti ancak araç vitese geçmiyoor tamircide bekliyor 1 haftadır uğraşıyorlar araç herşey normal ama vitese geçmiyor. Servisten gelip makine bağlayıp baktılar sonuç aynı . servisten gelen arkadaş herşey normal yürümesi gerek diyor ama sorunu bulamıyorlar göstergede ünlem işareti var aceba sorun nedir . Şanzıman kitleme gibi bir özellik varmı bu araçlarda .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasific18

    Konuya ilaveten sibop ayarı yapan arkadaş bilgisayara bağladı ve arıza olarak Tribün girişinde parazit var uyarısı verdi.

    Nedir bu acaba ne yapmalıyım

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar
    2011 model Toyota Corolla trıptonık vıtes aracım dğnden beri arıza vermektedir.
    dün arabaya bindin çalıştırdım.vitese gecmıyor gösterge panelınde N harfı yanıp sönüyor. arabayı kapattım bıraz bekledim tekrar çalıştırdım .lamba sondu harekete gectı.
    Bugun de Arıza olarak ışıklarda durduğumda boşa aldım sonra vıtese attım N yanıp sönüyor vıtese gecmıyor.

    Sızce neden olabılır? elektrıksel yada mekanıksel olarak sensorler ecm beyın vb olarak dusuncelerınız nelerdir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcagan

    Arkadaslar
    2011 model Toyota Corolla trıptonık vıtes aracım dğnden beri arıza vermektedir.
    dün arabaya bindin çalıştırdım.vitese gecmıyor gösterge panelınde N harfı yanıp sönüyor. arabayı kapattım bıraz bekledim tekrar çalıştırdım .lamba sondu harekete gectı.
    Bugun de Arıza olarak ışıklarda durduğumda boşa aldım sonra vıtese attım N yanıp sönüyor vıtese gecmıyor.

    Sızce neden olabılır? elektrıksel yada mekanıksel olarak sensorler ecm beyın vb olarak dusuncelerınız nelerdir?

    oncelikle Selamun Aleykum
    Arkadaşlar 99 Model Comfortlıne Otomatık Bora'm var aracım da 1 2 3 R N HIC BI SIKINTI YOK fAKAT d YE ALDIĞIMDA 1 2 3 e atıyor 4 e geçmiyor yanı benım anladığım kadarıyla arac hep 3 te calışıyor yagını vs değiştirdim fakat hala aynı bi ara düzeldi vites geçişlerini farkettım 10 dk sonra yine aynısını yaptı aracım 4 e geçmiyor goturdugum butun ustalar hep varsayım üzerine konusuyor lütfen bana yardım edin cihaza bağladığımızda selenoid hatası veriyor hatırladığım kadarıyla N96 DI usta pc de hatayı siliyor fakat hata silinmiyor usta bana bu hata silinse aracın vites atıcak ama bu hata silinmiyor dedi kafayı yıcem bana elektriksel gibi bi hata geliyo bu hata niye silinmiyor yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gökhansaltan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcagan

    Arkadaslar
    2011 model Toyota Corolla trıptonık vıtes aracım dğnden beri arıza vermektedir.
    dün arabaya bindin çalıştırdım.vitese gecmıyor gösterge panelınde N harfı yanıp sönüyor. arabayı kapattım bıraz bekledim tekrar çalıştırdım .lamba sondu harekete gectı.
    Bugun de Arıza olarak ışıklarda durduğumda boşa aldım sonra vıtese attım N yanıp sönüyor vıtese gecmıyor.

    Sızce neden olabılır? elektrıksel yada mekanıksel olarak sensorler ecm beyın vb olarak dusuncelerınız nelerdir?

    oncelikle Selamun Aleykum
    Arkadaşlar 99 Model Comfortlıne Otomatık Bora'm var aracım da 1 2 3 R N HIC BI SIKINTI YOK fAKAT d YE ALDIĞIMDA 1 2 3 e atıyor 4 e geçmiyor yanı benım anladığım kadarıyla arac hep 3 te calışıyor yagını vs değiştirdim fakat hala aynı bi ara düzeldi vites geçişlerini farkettım 10 dk sonra yine aynısını yaptı aracım 4 e geçmiyor goturdugum butun ustalar hep varsayım üzerine konusuyor lütfen bana yardım edin cihaza bağladığımızda selenoid hatası veriyor hatırladığım kadarıyla N96 DI usta pc de hatayı siliyor fakat hata silinmiyor usta bana bu hata silinse aracın vites atıcak ama bu hata silinmiyor dedi kafayı yıcem bana elektriksel gibi bi hata geliyo bu hata niye silinmiyor yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

    Overdrive veya spor modunun kapalı olduğundan emin olun öncelikle. Çünkü bu modlar açıksa araç isteseniz de son vitese geçmez.

    Bu modun kapalı olduğunu farz ederek devam edelim: Yağını değiştirmişsiniz. O kısmı es geçelim. Filte ve selenoidleri kontrol ve gerekliyse değişim yapmalısınız. Halen aynı sorun devam ediyorsa şanzıman kendini koruma moduna alarak kalkışı da devam edişi de üçüncü viteste yapıyor demektir ki bu da şanzıman revizyonuna kendinizi hazırlayın demektir.

    Bu iş hata kodunu silmekle filan olmaz. Bir yerlerde bir sorun varsa daha büyük hasarlara sebep olmadan giderilmelidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • gökhansaltan G kullanıcısına yanıt
    Aracınızda N96 solenoid yoktur.Kronik N91 solenoid arızası vardır.Arıza kodunu tekrar okutun isterseniz.kompe arıza kodunu paylaşırsanız daha kolay yardımcı olurum iyi geceler.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1730847547182015&id=1489183898015049



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 15 Ağustos 2016; 0:41:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    Hata Kodu N93 müş cevapladığınız için tesekkur ederim şöle anlatayım aracımı 1 ay önce aldım doğrusu aracım saat gibi çalışlıyodu taki yetkili servise yağ kaçağı sebebiyle verene kadar. arabayı servise verdiğimde aracı test edebilmemiz gerekiyo fakat elektrik kaçağı olduğunu buji buji kablolarının ve butun elektrik aksamını yoneten parcanın değişmesi gerektiğini sölediler bende onay verdim.Neyse aracı almaya gittim sorunsuz çalışıyor dediler bindim ne klima çalışıyor nede arac 4 üncü vitese geçiyor.yani bana göre şanzımanın revizyonla alakası yok gibi geliyor çünkü servise vermemle başladı herşey cunku ozamana kadar vitesle hiç bir sorunum yoktu bana elektrik arızasıymış gibi geliyor usta pc de hatayı siliyor fakat hata hiç silinmemiş gibi tekrar bağladığında tekrar gözüküyor.ustanın bana sölediği bu hata silinse arac vites atıcak ama hata silinmiyor koruma moduna yani 3 uncu viteste sabitliyor motora zarar gelmemesi için onunda bana sölediği aracın elektrik tesisatında sorun olduğu sizce böle bi sorun olabilir mi serviste bobin değişiminden kaynaklanan bişi midir ki ben pek anlamıyorum ondan bu sorular garip gelebilir size.ek olarak bazen aracı çalıştırdığımda müzik çalar çalışmıyor kontağı kapatıp anahtarı çıkarıyorum tekrar takıp arabayı çalıştırdığımda düzeliyor. Nerden nereye geldi diceksiniz belki ama ben bu sorunların hepsini toplayınca elektrik sorununun aracın surekli 3. viteste kalmasını buna bağlıyorum.cevaplarınız için tekrar sağolun




  • gökhansaltan G kullanıcısına yanıt
    N93 solenoidi EPC solenoidi yani Şanzıman basınç kontrolünü yapan solenoidir.Yapılan onarımlarla arızanın ortaya çıkmasının hiç bir alakası yoktur.Öncelikle kolay olan solenoid soketini kontrol etmek gerekir.Yeri şanzımanın üzerindedir.Söketi oynamış ve gevşemiş olabilir veya soket pinleri sudan dolayı oksit yapmış olabilir.Eğer sokette bir problem yoksa şanzıman iç tesisat ve N93 solenoidinin testlerinin yapılması gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2007 model otomatik nissan micramiz var 6 yildir kullanıyoruz. Bakimlarini duzenli yaptırıyoruz. Simdilik bir sorunumuz yok 130000 de. ancak otomatik sanzimanda problem oldugunda cok yüksek paralara degisim/tamir yapılıyor (20-30 bin) diye bilgiler alıyorum. Bu gercekten micralara ozgumudur yoksa yetkili servislerin toptan yenileme önerilerinden mi kaynaklanıyor ozellikle istanbulda Uygun güvenilir tamirciler var midir. Basimiza bir sey geldiginde onceden ne yapacagimizi bilelim. Birde tamircim 130k da aracin sanzuman yaginin simdilik degisimini istemiyor ne dersiniz. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkese merhaba. 2006 model otomatik euro civic sport sahibiyim. son zamanlarda araçta çark şeklinde bi uyari çıkmaya başladı. bu uyariyi aldigim zaman araba duruyor. calistirmaya calistigimda calismiyor. Vitesi N'ye aliyorum fakat ibrede 0 görünüyor. çözümü şimdilik akünün kablosunu çıkarıp 10dakika bekleyip takmakla buldum. oyle yaptigim zaman calisiyor arac. acaba problem aküde mi yoksa sanzumanda mı? yardımcı olursanız çok sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun kardeşim
    aracım 2006 renault scenic II 1.6 16 v sayfanın biraz yukarılarına doğru gidersen bu otomatik vitesten çok çektiğimi anlayacaksınız bana kalsa manuel vites kullanacağım ama malesef bu konuda evde eşimin sözü geçiyor :)

    kendi aracıma istinaden söylüyorum benim aracımda LPG olduğu için bu egzos emisyon uyarısı her daim var bu uyarı olduğu içinde motor arıza lambası ve service lambası sağolsun hiç sönmez ama bunlar aracımda arıza olduğunu göstermiyor ayrıca performansı da etkilemiyor aracım normal şekilde seyrediyor
    geçen haftalarda triger değiştirirken aracı lifte kaldırdılar o sırada aracın altına girdim egzosa bağlı bir kaç sensör var sanırım bunlar egzos emisyon sensörü bunların bağlantılarını söksem ne olur acaba ekrandaki arıza işareti söner mi diye aklımdan geçirmedim değil hani ama cesaret edemedim öylece bıraktım

    bu hafta sonu aracımda bir titreme başladı gaz yemiyor yokuşları zar zor çıkıyor bunun ile beraber vites geçmiyor ekrandaki motor işareti yanıp sönüyor ASR lambası yanıyor (eski araçlarım renault spring ve Fairway'di) araçlar farklı olsa da açıkçası ben bu tepkiye eski araçlarımdan aşinayım çünkü aynı titreme ve güç kaybı bu 2 aracımda da başıma gelmişti Fairwaydeki sorunun sebebi ise buji kablosundan kaynaklanan bir kaçak araç sıcak havalarda sorunsuz çalışırdı yağmur yağdımı ara sıra güçten düşerdi titrerdi tabi kaputu açıp baktığımda her şey normal görünürdü yine bir gün yağmurlu bir havada fairwayim aynı arızayı yaptı kaputu açtım birde ne göreyim buji kablosunun bir tanesi yandaki buji kablosuna çıt çıt kıvılcım atmakta bu da ateşleme düzeneğini bozmakta ve 1 silindiri devre dışı bırakmakta ertesi gün hemen buji kablolarını değiştirdim ve sorun çözüldü dahada aynı arızayı vermedi ondan öncede renault spring aracım vardı platin ateşlemeli onlarda da platinli distirübitor kronik sorunludur onda da aynı şekilde herekeden geliyorum araba birden titremeye başladı kocaeline kadar zor geldim meğerse distirübitor 2 silindire akım göndermiyormuş izmite kadar kalan 2 silindirdeki ateşlemeyle gelmişim ertesi gün renault toros distiribütörü taktırdım ve sorun düzeldi onlardaki soruna bulunan çözümde buydu

    bunları neden anlatıyorum şundan dolayı
    eski araçlarda elektronik sistem olmadığından arızayı şıp diye tespit edebiliyorsunuz ve arızalı bir şekilde de olsa yola gittiği yere kadar devam edebiliyorsunuz springle o şekilde herekeden izmite kadar geldim fairway ile yine izmitten karamürsele kadar gittim ama yeni nesil elektronik arabalarda malesef bu riske girilmiyor arıza verdimmi kalıyorsunuz korkuyorsunuz sistem elektronik üzerine kurulduğu için ateşlemedeki arıza başka bir yere sirayet edebiliyor ve benim aracımdaki gibi ekrana ASR arızası vites arızası diye uyarı verebiliyor ben aracımdaki bu titreme tepkisine önceden aşina olmasam kalkıp aracı şanzımancıya götürebilirdim vites arıza veriyor diye ama araçtaki bu güç kaybı bu titreme hissine alışık olduğumdan bunun ateşlemeden kaynaklı bir sorun olduğunu biliyorum ve tamirciye ona göre yönlendiriyorum

    bizim arabalarda sanırım her arıza bir şekilde dönüp dolanıp şanzımana vuruyor araçta şanzıman arızası olmasada şanzıman arızalıymış gibi sistemler uyarı veriyor hani insan bedeni gibi düşünürsek her rahatsızlıkta vücutta yüksek ateş mide bulantısı gibi tepkiler oluşur bu misal benim kendi aracımla ilgili tespitim bu şekilde
    bu sebeple iyi araştır belki şanzıman da bir şey yoktur




  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    Usta bugün tekrar aradı aracın şanzıman beyninin değişmesi gerektiğini söyledi hatta %90 sorunun bunda olduğunu söyledi sizce sorun şanzıman beyninde olabilir mi tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gökhansaltan G kullanıcısına yanıt
    Gönderin revizyonunu yapalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba.
    96 Model 1.8GLS 128hp Otomatik şanzıman SW kasa Elantram var. Aracımda daha önceden bir sorun yoktu. 14 bin tl ye aldım 3 bin Tl de takım masrafı ıvırı zıvırı yaptım. Bugün araçtan uğultu sesi gelmeye başladı. Arabanın piyasası zaten belli piyasa fiyatına aldım dünyanın masrafını yaptım borç harç içinde.

    Araba gaza basmazken e5 yolunda seyrederken hiç ses yok. Gaza dokunduğunuz anda uğultu gelmeye başlıyor. Bu sesi vites N konumunda iken yapmıyor. Sadece viteste giderken yapıyor 1. Viteste duydum. Diğer viteslerde duyamıyorum motor sesinden. Ve bu sesi 1500-2000 devir arasında yapıyor. Sesin motordan gelmediğini düşünüyorum çünkü araç giderken boşa alsam gaza bassam bu ses gelmiyor. Park halindeyken de gelmiyor. Ama gaza dokununda viteste iken bu ses geliyor. 1 ay önce otomatik şanzımancıya gittim kartal oto sanayi de herhangi bir sorun var mı diye baktırmaya kontrol amaçlı. Test sürüşü yaptı bu araba 360 bin de bu şanzımanla süper dedi. Bunu cidden her gittiğim oto şanzımancı dedi. Ya yeni yapılmış ya da çok sağlam şanzıman dedi hepside ve çok beğendiler. Yapılma falan yok şanzımanda orjinal. Nazarları mı değdi ne oldu anlamıyorum. Lütfen yardım edin 3 kuruş para alıyorum onu da sürekli bu arabaya yatırıp duruyorum. Bir şanzımanı kalmıştı o da mı oldu ne oldu lütfen yardım edin!!!

    Bu arada araç 4 vites. Overdrive kapatınca 3 vitese düşüyor. Mitsubishi nin şanzımanı imiş. Piyasa da ki en sorunsuz şanzımanmış sözde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirhancakir -- 18 Ağustos 2016; 23:29:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emirhancakir kullanıcısına yanıt
    Aynı aracın 97 modeli bende var. İlk viteste o uğultu dediğin ses geliyor. Lakin böyle motordan gelen ses. Evet 1200-1800 devir aralığında geliyor ve sadece ilk viteste geliyor. Hatta bu sesi ben çok seviyorum. Yani normal bir ses o. Kartal oto sanayiden de uzak dur derim. Otomatik şanzımancıları rezalet. Kartal'a yakın bir yerlerde oturuyorsan bir gün buluşalım ve ikimizin de aracından gelen o sesi dinleyelim; bakalım aynı ses mi?

    Ayrıca sakın araç hareket halindeyken N'ye alayım deme, şanzımanı yer bitirirsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buluşalım bakalım karşılaştıralım. Aracımdan kimse de yok diye üzülüyordum :) Bir dost çıktı. Eskiden bu ses yoktu. Aracımı Babam'a bıraktım kullanması için. Nasıl kullanıyorsa artık böyle bir ses gelmeye başladı. Ne kadar tembih ettiysem de araç tam durmadan sakın geriye takma park ederken, ışıklarda D ye alınca araba vitese geçmeden gaza basma, park edince vitesi boşa al el freni çek ayağını pedaldan çek P ye al kontağı kapat her şeyi söyledim ama neden böyle oldu bilmiyorum. Pendik/Esenyalı da oturuyorum. Bana uyar, bir gün buluşalım ve dinleyelim o sesi çok isterim. Aracımın sorunu var mı yok mu sizinki ile de karşılaştırmış olurum. Bana sanki hantalmış gibi geliyor aracım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emirhancakir kullanıcısına yanıt
    Şu an şehir dışındayım. Ayın 25'inde döneceğim. 27 ya da 28 Ağustos için tekrar konuşuruz pm ile.

    Hantallığa gelince: Bendeki sedan, sendeki sw. Yani swler bir nebze daha hantal kalıyor. Lakin bizim araçlar 128 BG olup düz yılda oldukça güçlü olsa da tork güçleri görece zayıf kaldığından özellikle bayırlarda hantal kalır. Hele de araç yüklüyse temelli güçten düşüyorlar.

    Araçları görüp bir karşılaştıralım da aklındaki tüm soru işaretlerinin gitmesi için yardımcı olmaya çalışırım. Son 4 senedir bu aracı kullanıyorum ve ıncığını cıncığını, huyunu suyunu iyice öğrendim. Ayrıca bu fiyata bu konforda başka araba bulmak da nerdeyse imkansız. Şimdi bana Honda Civic filan diyenler çıkacak ki Honda'ya lafım yok kral araba ama kimse kusura bakmasın 96-99 Elantralar 2016 Civiclerden daha konforlu ve yer yer daha donanımlı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.