Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (140. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
3.598
Cevap
244
Favori
1.235.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    merhaba. 2008 model vectra 1.9 cdti otom. sahibiyim. geçen hafta 100-110 km hızla giderken şanzımanın hafif hafif sıkıp bıraktığını fark ettim. ustaya götürdüm test etti,şanzıman filtresi tıkalı o yapar böyle dedi. şanzıman söküldü filtre tertemiz çıktı ancak dökülen(boşaltılan) yağ sadece 1lt çıktı. ustam yağın eksikmiş tamamladım,filtreyi değiştirmeye gerek yok şimdi bir şey kalmadı dedi. 2 gün sonra yine aynı durumun olduğunu fark ettim,ayrıca araç sakin kullanımda üst vitese atınca sanki hemen geri düşürmek istiyor gibi hareket ediyor. hiç vuruntu yok aracımda ne vites geçişlerinde ne de PNRD geçişlerinde. hafta sonu tekrar gideceğim sanayiye bilgisi olan ustalarım veya forum arkadaşlarım paylaşırsanız memnun olurum. herkese iyi forumlar. kazasız,arızasız sürüşler (:

    Yağı tekrar kontrol edin. Şanzıman yağı eksiliyorsa bir yerlerde sızıntı var demektir. Contalarda da olabilir, sızacak kadar bir çatlak olan yerde de olabilir sorun. Önemli olan yağ eksiltiyor mu ona bakmak. Ve evet şanzıman yağı eksik kalırsa vites geçişlerinde kararsızlık yaşar araç.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • öncelikle vakit ayırdığınız,ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. şanzuman tertemiz ne kaçak var ne çatlak kontrol ettik şanzuman indiğinde. aracın önceki sahibi bakıma bırakmış,uyanıklar şanzuman yağını eksik koyup filtreyi de bulamadık yok buralarda diye kapatmışlar şanzumanı. başka bir fikriniz var ise paylaşın lütfen diğer arkadaşlar da yardımcı olursa daha zengin fikirle giderim sanayiye. malum güneydoğuda şanzumandan anlayan usta bulmak ve aynı zamanda iyi niyetli olmasını beklemek biraz zor. dolayısı ile burada işten anlamayan ustaların maceralarına kapılmak istemiyorum taş gibi şanzuman daha kötü etmesinler birde :)
  • Selam hocam,

    2008 model otomatik 120000km de megane aracım lpg ve benzinde çekiş sorunu yaratıyor. Bir ara arıza lambası yandı "elektronik arıza" yazıyor. Vites yükselirken misal 1'den 2'ye geçerken bir boşluk oluşuyor boşa atmış gibi gaza bassam da almıyor araba gitmiyor..(sadece 1den 2ye geçerken değil her yükselişte yapıyor) 2-3 sn içerisinde düzeliyor ve gitmeye başlıyor. Arıza lambası ara sıra yanıyor sönüyor ustaya gidiyorum yanmıyor hastasından korkan doktor misali. Yakıtta çok abartı olmasa da 20-30 kuruş kadar arttı. Sürekli yapmıyor ara ara normal ara ara sorunlu gidiyor bu yüzden de tespit edilemiyor. Aracı alalı 6 ay oldu alırken 1 bobin sorunlu demişlerdi eski sahibi satıştan önce yaptırdığını söylemişti acaba onunla mı alakalıdır?

    Bilgi;
    1 ay önce çok kötü koku geliyordu kaloriferden kedi, fare öldü filan sandım o kadar kötü ve aracı çalıştırırken tar tar tar dizel araç gibi bir hale gelmişti gaza basınca acaip bir gürültü geliyordu. Sonra yolda giderken pat diye bir şey düştü ve düzeldi epey bir süre normaldi şimdi de yukarıda yazdığım soruna dönüştü muhtemelen birbirinin devamı..
    ek bilgi;
    Bir usta şanzıman valflerini değiştirelim 1600tl dedi alırken baktırmıştım şanzıman sağlam demişlerdi o yüzden pek güvenemedim açıkcası

    Aracı genelde haftasonları kullandığım için pek hakim olamadım konuya, sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?

    Dün bir usta şanzımanın üstünde yağ sensörü var oradan arıza yapıyor genelde bu meganelar dedi, usta usta geziyorum kimse tespit edemedi..

    Ben son ana kadar egzoz katalizör tıkanması vs. gibi düşünüyordum belirtiler forumlarda okuduğum kadarıyla öyleydi ama bugün egzozcu alakası yok dedi en başa döndüm..

    Sizin fikriniz nedir?




  • İki hafta önce 1997 model lpgli bir polo aldım, ekspere gösterdim şanzuman da sorun yok motorda yağ yakma var bu yaşta lpgli araç normal dedi ve aracı aldım. Hemen ikinci günü araç 50-60 km yi geçmemeye başladı. Tekrar ekspere gittim size gösterip aracı aldım dedim. O gün 159 km ye kadar çıkmıştı sorun yoktu dediler. tekrar baktılar doğru araç 2. vitesten sonra geçmiyor dediler. Ustalarım dün de bir ustaya gittim araci yeni aldigimi eksperde bir sorun olmadigini ikinci gun hizin 50 yi gecmedigini soyledim. Bilgisayara takti. Sanzimanda sorun gozukmuyor dedi. 50 yi gecmiyor hiz deyince beraber bindik dogru ikinci vitesten sonra gecmiyor dedi sanziman acilmasi lazim dedi. Ne kadar tutar sorun ne dedim. Ne oldugu acinca belli olur fiyat dedi. Bende durumum yok bu sekilde kullansam fazla yol yapmiyorum dedim. Zorlamaz 50 de gidersen boyle gider dedi. Duzelme ihtimali var mi ustalarım bilgisayarda birsey gozukmedigi icin. Acip baksa 150-200 civari yapilirmi. 1000-2000 leri odeyecek durumum yok. Sizce sorun ne.Cevaplarınızı bekliyorum lütfen yardımcı olun.




  • ManuaL kullanıcısına yanıt
    Selam
    İlk olarak şanzıman yagınızın rengi orjinal rengine yakınmı gelen koku leş kokusumu yoksa yanık kahve gibimi? Aracı cihaza baglamadılarmı şanzıman arıza tespiti için? Şanzıman balatarı azaldıgında veya ufak kavruldugunda anlattıgınız prosesleri yapar.Tork konvektör balatası iyice yıpranır ondan yapar kolay gelsin
  • fatihan_38 F kullanıcısına yanıt
    Selam
    150-200 liraya ustalar elini sürmez 1997 model polo 159000 olması ilginç anacak selenoid arızalarını cihazda göremezler muhtemelen bir tıkanıklık var veya arcacınızın kutup başını çıkartın 10 dak bekleyin belki fabrika ayarlarına geri döner.Olmaz ise selenoidleri söküp temizletin yeni yag doldurup filtre takın ustan insaflı ise 150-200 yapar belki kolay gelsin
  • Ustam cevabınız için çok teşekkür ederim. 159 km hız yapmıştı eksperde km 192binde. Ustam akü kutup başlarından bahsediyoruz demi her ikisi de mi yoksa bir tanesi mi? İNŞAALLAH kutup başından sonra düzelir yoksa ustaya tekrar gidip selenoidler mi değişecek tekrar teşekkürler ustam. Umutlandım zaten arabayı alırkende borç almıştım umarım pahalıya patlamadan düzelir.
  • Merhaba ustam.2004 1.6 triptonik vites mazda 3 sahibiyim .benim sorunum araba sabah veya uzun süreli park tan sonra ilk çalıştırmada devri baya düşüp motorunun ısınmasını beklmeden geri vitese takınca lak diye ses ve sarsıntı yapıyor.bazende sanki bir yerden kurtululan kayışın gerilme sesi gibi bir ses sonrası lak diyip vitese geçiyor.sadece geri viteste olan bir olay.ayrıca belli bir süre yol alıp arabayı park etmek için manevra yaparken motor sıcak olsada her geri vitese taktığımda bu sarsıntı ve ses var.arabadan korkar oldum nerdeyse geri vitese takmıyacağım yerlere park ediyorum.cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Selam
    İlk olarak şanzıman yagınızın rengi orjinal rengine yakınmı gelen koku leş kokusumu yoksa yanık kahve gibimi? Aracı cihaza baglamadılarmı şanzıman arıza tespiti için? Şanzıman balatarı azaldıgında veya ufak kavruldugunda anlattıgınız prosesleri yapar.Tork konvektör balatası iyice yıpranır ondan yapar kolay gelsin

    Gelen koku leş kokusu gibiydi 5-6 gün şimdi yok ama ne leş çıktı ortaya ne bir şey

    Arıza lambası sabit olarak yanmıyor bu yüzden bağlamıyorlar çıkmaz diye

    yolda giderken birden böyle boşa atıyor gibi kalıyor sonra tekrar kendine gelip vitese geçip devam ediyor gaz yemiyor gibi bir hissiyat. En belirgin sorun bu ama bunu da sürekli yapmıyor 10 km de 2-3 kez
  • Merhabalar 2005 model octavia A5 kasa aracımın trip. vites beyin kodunu nereden bulabilirim?
  • Merhaba,
    2010 model DSG şanzuman 2 den 4 e geçişte vuruntu yapıyor ise, tahmini sorun ve masrafı ne kadardır.
    Fikir verirmisiniz.
  • fatihan_38 F kullanıcısına yanıt
    Selam kutup başının tekini çıkarman yeterli
  • Ustam maalesef akü çıkarmak çözüm olmadı. Herhalde selenoid.
  • Hocam istanbulda mısınız dükkanınız var mı, nerede? Eğer yoksa istanbul avrupa yakasında önereceğiniz bir yer var mı?
  • Arkadaşlar selam. Peugeot 208 1.2 etg5 yarı otomatik benzinli araç sahibiyim. Bugün ışıklarda beklerken yeşil yandı ve gaza bastım fakat araç gitmedi. Ne motor devirlendi ne de araç ilerledi. Rolantide bekledi yani hiç gaza basmamış gibi. Gazdan çekip yine gaza bastım yine ses seda yok. Yine gazdan çekip yine gaza bastım ve araç patinaj çekerek ilerlemeye başladı. Bu anlattığım olay 7 saniye civarı sürdü ve arkadan birsürü korna yedim. Çok canımı sıktı bu olay. Daha önce de bir iki defa aynı olay oldu fakat ilk defa bu kadar uzun sürdü. Sebebini bilen ya da tahmini olan var mı? Aracım 2014 model 13000 kilometrede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabam çekiste düşmüş debriyaj seti fiyatı ne kadardır veya elemegiyle gider ne olur honda accord 98 modeli otomatik sanzuman saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Arkadaşlar selam. Peugeot 208 1.2 etg5 yarı otomatik benzinli araç sahibiyim. Bugün ışıklarda beklerken yeşil yandı ve gaza bastım fakat araç gitmedi. Ne motor devirlendi ne de araç ilerledi. Rolantide bekledi yani hiç gaza basmamış gibi. Gazdan çekip yine gaza bastım yine ses seda yok. Yine gazdan çekip yine gaza bastım ve araç patinaj çekerek ilerlemeye başladı. Bu anlattığım olay 7 saniye civarı sürdü ve arkadan birsürü korna yedim. Çok canımı sıktı bu olay. Daha önce de bir iki defa aynı olay oldu fakat ilk defa bu kadar uzun sürdü. Sebebini bilen ya da tahmini olan var mı? Aracım 2014 model 13000 kilometrede.

    Şanzıman yağının seviyesini kontrol ettirin. Bahsettiğiniz sorun genelde şanzıman yağındaki eksilmeden kaynaklanır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar.

    Chevrolet epicam var. Aracı yeni aldım bu aralar bisey farkettim. Arac 1 den 2 ye gecerken silkelenmeli geçiyor. Ve 2 den 1 atarkende silkelenmeli geçiyor. Sebebi ne olabilir. Sanziman tipasindan yag sizdiriyodu tipayi degistirdim ve yağda eklettim ama düzelmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jubeii

    Merhaba,
    2010 model DSG şanzuman 2 den 4 e geçişte vuruntu yapıyor ise, tahmini sorun ve masrafı ne kadardır.
    Fikir verirmisiniz.

    Ya kavraman bitiyor. Yada mekatronikden kaynaklaniyo. Eğer kavraman bitiyosa Özel servislerfr 2.500 Tl felan. Eğer mekatronik ariza yapmaya başladiysa o zaman 4-5 Bin TL yi gözden çikar. Bu DSG guzel şey ama masrafları ağır. Ben sattim kurtuldum en son :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __GeneraL__ kullanıcısına yanıt
    Yani yağıydı, şanzuman beyniydi felan değil sorun doğrumu.
  • 
Sayfa: önceki 138139140141142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.