Şimdi Ara

OTOMATİK Mİ MANUEL Mİ? KARARSIZLIK (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
0
Favori
16.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • otomatıği seçmemenın 1. nedenı şanzuman otomatik araba şanzumanda bır sıkıntı oldugu anda bıl ki 2bin tl gidicek ve genelde fıyat otomatık arbanın fiyati manuale göre düşük tutulmuyo alırken bıraz aşagı alırsın ama emın ol satarkende aşagı satman gerekırrr...
    _____________________________
  • Otomatik
    Trafik derdi olmasa manu
    _____________________________


    PSN: drsemre

    PS4/iPad2/Macbook Pro 13''/Blackberry

    Golf7
  • Yarı otomatiklere de bakın. Hem vitese manuel olarak vites çubuğundan müdahale edebiliyorsunuz hem de direksiyonun solunda ve sağındaki kulakçıklardan (f1 vites falan da diyorlar).
    Böylece aracı manuele alıp istediğiniz devirde kullanmanız mümkün oluyor. Manueli özlediğimde öyle kullanıyorum ama otomatik kısmı çok başarılı o yüzden sıkıyor hemen.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eediz

    mercedes manuel araç bulundurmuyormuş elinde. Adamların bir bildiği var herhalde

    hayır adamların bir bildiği yok adamlar sadece otomatik şanzımanlarını çok sağlam yapıyor hepsi bu senin aracın manualken belki şanzımanı dağıtırsın ama bir merconun ki kolay golay dağılmaz. misal bugattide de dsg var vw de de dsg var yani bugatti elle her aşamsaına dikkat ederek yaptırıyor vw seri üretim ve düşük kaliteli malzeme kullanıyor.
    _____________________________
    ALLES WAR DIE SEKTE/ÇARE SANSAR SALVO
  • Bir yorumda ben yapıp konuyu hortlatayım bari. Uzun yıllar sadece otomatik vites kullandım. Şu an sene 2015 ve çok şükür 2 aracım var. Birisi Otomatik Cvt Triptronik, diğeri Manuel. Manuel aracımda Cruze Control var, Triptronikte yok ama yarı otomatik olarak ta kullanabiliyorsunuz. Şimdi kişisel deneyim ve görüşlerimi yazacak olursam sonuç şöyle çıkıyor;

    Otomatik vites:
    Şehir içinde sıkışık trafikte kesinlikle rahattır. Bu tartışılmaz. Hele hele Istanbul gibi bir şehirde otomatik candır. Ama bulunduğum ilde böyle bir trafik yok. Yine de tabi ki tartışmasız çok rahat. Vites geçişleri hissedilmiyor ve trafiğe çok daha iyi yoğunlaşıyorsunuz. Baskı balata ömrü uzun oluyor ve bu masraf, aracın masraf kalemleri arasında gözükmüyor. Araç içerisinde yemek yemek, çekirdek çitlemek ve bir şeyler içmek bir tutku haline geliyor. Buraya kadar her şey çok güzel ama dezavantajları da yok değil. Örneğin uzun yolda rampaya veya viraja girmeden şanzumanın yapısı gereği aracı önceden hazırlayamadığından aracın motoru cılız ise çok yakmaya başlıyorsunuz. Yakıt tüketim oranları birden tavan yapıyor ve hele hele önünüzde bir konvoy varsa vay halinize. Yakıt ibresinin gözünüzün önünde düşüşüne şahit oluyorsunuz. Masrafları gerçekten yüksek ve olası bir arızada, kullanıp aldığınız bu keyfi ve rahatlığı size masrafla ödetip ömrünüzden yiyor. Bu hususta en az sorunlu olan şanzuman tiplerini araştırarak ve okuyarak seçim yapmak gerekiyor. Bunu da bir dipnot olarak vurgulamalıyım.

    Manuel vites:
    Öncelikle kafa olası bir arıza ve masraflara karşı rahat. Bu rahatlıkta bir konfordur arkadaşlar. Acaba aracı çok kasmasam mı hele hele 2. el aldıysanız kafanızda her gün; acaba bakımları tam mı, ya birşey olursa, elimde patlarsa diye korkarak paranoyak şekilde yola çıkmıyorsunuz. Bu bir avantajken baskı balata masrafı size daha erken göz kırpıyor. Hele hele acemi biriyseniz bu masrafı daha 50.000 kmlerde yapmak bile olağan. Acemiliğin lüzumu yok! Normal yolda giderken çekin şu ayağınızı debriyajın üstünden! Dikkat edin!. Manuel araçta sıkışık trafikte biraz kas yapıyorsunuz. Olumlu yanından düşünmek lazım. Zamanın hastalığı hareketsiz yaşam ve tüm yaşam kalitenizi olumsuz etkiliyor bu hareketsizlik. Vücudun günlük belli bir miktarda kalori yakması gerekiyor. Bunun da bir kısmını sağ el, sol bacak kombinasyonu ile buradan sağlayabiliyorsunuz Manuel aracım "Cruze Wtcc Ltz" Uzun yolda otomatik keyfini asla aratmıyor. Alıyorum CC ye missss gibi akıyor araba kendi torkunu yol durumuna göre kendi ayarlıyor. Vites geçişleri yumuşacık ve çok rahat. Zaten araçta CC varsa uzun yolda araç içinde yeme içmeye yine aynen devam. Araca otomatik vitesten daha çok hükmedebiliyor ve aracınız ile aranızda daha duygusal bir bağ oluşuyor. Aracınızı iyi tanıyorsanız rampada, şurda burda, uzun yolda aracın nasıl tepki vereceğini önceden kestirebiliyorsunuz ve daha rampaya yada viraja gelmeden aracı hazırlıyor ve sorunsuz şekilde buralardan yığılmadan çıkıyorsunuz.

    Dipnot:
    Otomatik şanzumanla, Manuel şanzuman karşılaştırması bana, Pc oyunlarındaki oynanış şeklini hatırlatıyor. Otomatik vites 3rd person oynanış gibi. Olayın tam içinde hissedemiyorsunuz. Olaylar kendiliğinden gelişiyor ve siz çok yorulmuyorsunuz. Ama manuel vites olayı tam olarak FPS gibi. Olaya bizzat dahilsiniz. Neyi nasıl isterseniz olaylar ona göre gelişip gidiyor. İşin sonunda biraz terliyorsunuz. Olsun oda biraz spor olsun.

    Kısaca lafı fazla uzatmadan benim açımdan ikisinin de birbirine göre avantajları ve dezavantajları var. Yorumlarımı tarafsız şekilde her iki şanzuman tipini de halen aktif olarak kullanan biri olarak yapmaya çalıştım. Fanatikliğin lüzümu yok. Bulunulan yerin trafik durumuna göre karar vermek gerekir. Masraf olayında ise Manuel bariz bir farkla avantajlıdır. Cepte kalan paranın sıcaklığı ise konforun dibidir! Biraz önce başka bir forumda otomatik şanzıman problemi yaşayan insanların dertlerini okudum. Tamir için öyle fiyatlar konuşuluyor ki 2 sene aracı kullanıp rahat ettim diye gerim gerim gerilip kıç yayarken çıkan masraf adamın 10 yıl ömrünü götürür valla. Konfor monfor kalmaz adamın surat şekline bile yansır bu. One öyle 6.000 TL 10.ooo TL tamir masrafları. Aman deyim kalsın. Buna göre seçiminizi yapınız arkadaşlar. Esenlikler!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set@mon -- 9 Aralık 2015; 10:40:27 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.