Şimdi Ara

Otomatik-Manuel vites... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
8.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    manuel vites artık geri kalmış ülke halklarına özgü olarak yerini alacak bütün modern ülkelerde otomatik vitesler %70 seviyesinde....

    şiddetle katılıyorum doğru bir teşhis
  • OTOMATİK VİTESLİ BİR ARACIN YAKIT SARFİYATI, MANUEL VİTESLİ BİR ARACA GÖRE 0.3 LİTRE KADAR FAZLADIR.
    0-100 HIZLANMA SÜRESİ BİRAZ UZUNDUR.
    BÜTÜN BUNLARIN NEDENİ OTOMATİK VİTESTEKİ KAVRAMA SİSTEMİDİR.
    MANUELDEKİ GİBİ DEBRİYAJ BALATASI YOKTUR.
    ONUN YERİNE TORK KONVERTÖRÜ VARDIR VE SÜREKLİ OLARAK MOTORDAN TAHRİK ALMAKTADIR.
    BU SEBEPTEN DOLAYI MOTORA EK BİR YÜK GETİRMEKTEDİR.




  • Ne olursa olsun ben Manuel de rahat ediorum Kontrol bende ayrica otomatik viteste Yola daha az konsantre kaliorsun yane Koltukta gozlerin kapanmior ve vucudunun her tarafi calisior daha yararli Bedende kan dolasimi daha fazla oluor ve uyuklamiorsun...

    Sanziman frenide cabasi...



    Otomatikte tek sevdigim sey kick In ozelligi (roketleme ) pedali kokleyinceki haraket...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 14 Haziran 2005, 23:22:16 >
  • otomatik vites arbada araba sürekli viteste durur. yarım debriyaj olayı yani. dolayısıyla araç kendiliğinden zaten bir miktar gaz veriyor durumundadır. yani düz vitesli arabaya göre otomatik vitesli arabanın rölantisi daha yüksektir. ayağınızı frenden çektiğinizde gaz vermediğiniz halde arabanın ilerliyor olmasının sebebi de budur. dolayısıyla da manuel vitese göre bir miktar daha fazla yakıyor olması kabul edilmesi güç ve mantık sınrılarını zorlayacak bi durum olmasa gerek ööle diil mi?
  • Arkadaşlar, otomatik vitesli araçlar genel olarak düz viteslere göre daha fazla yakarlar ancak denildiği gibi kullanım şekli ile tüketim değerleri değişebiliyor.

    Otomatik viteslerin düz vitese göre daha fazla yakmasının asıl nedeni şanzıman yapısı olarak daha fazla sürtünme oluşturmasıdır. Yani motor gücü hem aracın ivmelenmesi hem de şanzımandaki sürtünmelere karşı yol almaya çalışır. Dolayısıyla otomatik vitesli araçlar daha fazla sürtünmeden dolayı daha fazla yaklarlar.

    Aynı zamanda otomatik vitesli araçlar vites değiştirebilmek için belli bir tepki süresince beklerler, yani N'den D'ye geçtiğiniz an araç hemen hareket etmez belli bir süre (vites teknolojisine göre değişmekle birlikte 1-2 sn ve daha fazla) bekler, aynı şey D içerisindeki vites geçişlerinde de olmaktadır. Bu nedenle araç hiç kullanmadığı anda devir üretir. (Boş viteste gaz basmak gibi) Bu da daha fazla yakmaya sebeb olur.

    Sadete gelince, tiptronik vitesler başarılı bir performans sağlamakta, hatta multitronik viteslerde sonsuz dişli olduğu için mükemmel seviyelerde. Günümüzün trafik sorunlarınıda da dikkate alırsak, ileride otomatik vitesli araçlar daha revaçta olacaktır.



    Not: Arkadaşlar ben konu(topic) açamıyorum bir türlü, bana yardımcı olabilecek var mı??





  • Manuel vitesli araçlarda aktarım %100 iken otomatik viteslerde bu %85-90 arasında değişmektedir.Bu da performans düşüklüğüne ve yakıt tüketimine neden olmaktadır.gazın ayarı mayarı orantısı ile hiçbir alakası yok...
  • glecekte manuel kalmayacak gibi duruyor. ama manuel araba kullanmak iyi bir sürüş keyfidir sanırım
  • manule viteste aktarim %100 falan diiildir
    motor gucunun ortalama %30-%40 gibi rakamlarla tekerlege iletir gunumuzun arabalari bile
    kayip cok yuksektir yani

    otomatik viteste peki bi yil siniriniz varmi
    yani 2000 sonrasi otomatik vitesler manuele cok yakin tuketim degerine sahipler gibi bi esikten bahsedebilirmisiniz ?
  • corsa cdti easytronik vitesi duz vites gibi beş ileridir ve duze gore 0.1 litre az yakar
    manuel kullanima ihtiyaç duymuyorum hizli kullanmak istediğinde gazi kokluyorsun kırmiziya cok yaklasmadan vites değiştirmiyor
    koklemezsen 2000 devirde vites atiyor. hatta gaz verip kendi istediğin zaman gazdan hafif ayagini çekerekte kendi istediğin zamanlarda vites değiştirebiliyorsun. Kisaca elle yonetmek yerine ayakla yonetiyorsun vitesi
    bence çok kullanisli.illaki elle kontrol edecem dersen takiyorsun manuele
    + - ile vitesi artirip azaltiyorsun (ben henüz çok fazla ihtiyaç duymadim)
    dur kalklarda cok benzin yakiyor diyorsaniz bundada bos var bosa alabilirsiniz o zaman gaz vermez benzinde yemez

    *********************************
    otomatik viteste peki bi yil siniriniz varmi
    yani 2000 sonrasi otomatik vitesler manuele cok yakin tuketim degerine sahipler gibi bi esikten bahsedebilirmisiniz ?
    ***********************************

    konusunda ise araclarin fabrika verilerinde otomatik ve duz vites tuketimleri belirtilmiştir
    fazla mı yakiyor az mi yakiyor hemen görünüyor
    benim araba 0.1 litre az yakarkan toyota otomatik vites 1 küsür litre fazla yakiyor sebebide duz vitesin 5 ileri otomatik vitesin 4 ileri olmasi
    fabrika verileri varken bence bir eşik aramaya gerek yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: malazlar

    manule viteste aktarim %100 falan diiildir
    motor gucunun ortalama %30-%40 gibi rakamlarla tekerlege iletir gunumuzun arabalari bile
    kayip cok yuksektir yani

    otomatik viteste peki bi yil siniriniz varmi
    yani 2000 sonrasi otomatik vitesler manuele cok yakin tuketim degerine sahipler gibi bi esikten bahsedebilirmisiniz ?

    biraz hatan var aktarım konusunda
  • motor aracın elektrik tüketen her parcasında daha fazla yakıt tüketmeye başlar fren ve direksiyon hareketleri de hidrolikle çalıştığından ve motordan tgüç aldığından yakıt tüketimini artırır otomatik vitesse bu iki elemanın ikisinide fazlasıyla kullanır
    extrea olarak manuele göre daha gec bırakjan debriyaj da motoru zorlar bu yuzden yakıt tüketimi her şartta aynı şartlardaki bi manuelden daha fazladır
  • manuel havalı sadece otomatik pratik ve kolay hangisi işinize gelirse
  • Manuelde sürüş keyfi, performans vs. tamam ama yoğun trafikte bunların hiçbirinin önemi yok.
    Küçük anadolu şehirlerinde yaşıyanlar için manuel iyi olabilir ama istanbula göre değil.. Şimdiki aklım olsa ben otomatik vites alırdım..
  • wv grubunun dizellerinde DSG tiptronik şanzıman opsyonu var hem manueline göre daha az yakıyo hemde hızlanması daha iyi artık manuel kullanmak için gerçekten bi sebeb kalmadı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    yok ya otomatik çok nefis arabayla daha uğraşıyorsun ... vitese tak çıkar o kadar da iyi değil... yokuşta kayma da yok...


    dostum haklısın ama bazı arabalarda şanzıman kilidi yok oda geri kaydırıyor .C3 bunlardan biri geçen test ettim sensodrive'ı yokuşta geri kaçıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: WISHNE


    quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    yok ya otomatik çok nefis arabayla daha uğraşıyorsun ... vitese tak çıkar o kadar da iyi değil... yokuşta kayma da yok...


    dostum haklısın ama bazı arabalarda şanzıman kilidi yok oda geri kaydırıyor .C3 bunlardan biri geçen test ettim sensodrive'ı yokuşta geri kaçıyor


    o şanzıman kilidi değildir.

    şanzıman kilidi vitesin P konumunda devreye giren parçadır.

    elektro hidrolik şanzımanlarda tork konvertörü yoktur;bu nedenle geriye kayabilirler ama o kadar da önemli bir sorun değil bu bence
  • otomatik debriyaj olmadığı için kavramayı sürekli kendi ayarlayacağından
    usta şöförler manuel vitesde debriyajı daha ekonomik kavrayarak yakıt tüketimini azaltabilirler :)
  • Manuel vites hem yakıt tasarufu saglar hemde arabayı devrınden dusurmez
    otomatik vites de ise yakıt kaybı daha çok olur vede araba devrinden düşer kalkışlarda flan yani bunu anlayabilrsin

    bide bazı arkadaşlar yukarıda bahsetmiş manuel vites profesional lar içindir otomatik vites ise tembel işi genelde bayanların seçimi ben şahsen otomatik vites almam...
  • "ötömetik acemi işi, bayan işi, eheheheh...."
    "ötömetikler bozulursa yardırırsın abüüüüü..."
    "ötömetik gitmez, çok yakar abüü, bak düzü 10 litre, otomatiği 10.5 litre yakıyo, gördün mü bak otomatüğü çok yakuyo abüü, alma otomotig.."

    taş devri adamları hala var, hep olacak, otomatik alıp kullanan, (bkz.ben) konforunu, faydasını, masrafsızlığını bilen bilecek, keyfine bakacak. dinozorlar da sağ eliyle mastürbasyon yapar gibi bi yukarı bi aşağı kurcalayıp duracak, aşındıracak vites kolunu, sol ayağı kas yapacak, arabanın yapacağı işi kendi yapacak, kliması camı otomatik olunca konfor yaşadığını sanacak. bu böyle...
  • otomatik arabalarda vites küçültmek için gaza yüklenicende sonuna kadar o vites küçültcek manuel de var mı öle bişey at elini şak diye küçült motor freni yap ne istersen yap çok kullandım otomatik araba bana oyuncak gibi geliyo kadın işi tam
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.