Altında iyi yüklenmiş bir amerikan yoksa duz vites performans olarak daha fazla şey getirir. Ama ara hızlanmalarda, sollamalarda dur hızım neymiş, hah, ona gore vites kuculteyim debriyajı bırakayım gazı kokleyeyim falan diye biraz teferruatlı ugraşınca biraz zaman kaybedebilirsin. Eğer otomatik bir aracın varsa ve kick down u uyuz değil, çat diye düşürüyor ise gazı köklemen yeterli, 2. vites 100 de bitiyorsa 95 le giderken bile 2. vitese atıp şahlanıverirsin ama tabii bu dediğim hp/ agırlık oranı iyi olan araçlar için geçerli ...
11 yıldır manual vites kullanıyorum, geçen hafta C4 otomatik test sürüşü yaptım, bence harika bir zevk otomatik. sık sık sol ayağım debriyaj diye frene gidip sert frenler yapmış olsamda çok iyi bence.
sonuç olarak vites dğeiştirmek bir zevk olaiblir, eskiden motoru ipli veya kollu araçlar vardı onlarda bir zevk denebilir. ne o öyle anahtarı çevir araç çalışsın öyle şey mi olur. şöyle kolu güçlüce çevireceksin gar gar ses gelecek oda bir zevk :)
quote:
Orjinalden alıntı: subnoise
aslinda bu topic de tr de neden trafik kazalari bu kadar yuksek bunu gercekten annamis olduk.Adamlar araclari trafige acik alanlarda; garip ucube dusuncelerle ,geri kalmisligin, basitligin ezikligiyle yok ara gazi yok bilmem ne gazi diyerek kullaniyorlar.Boyle kullaniyorlar ve kendilerini eslerini dostlarini dusmanlarini bu ucube dusunce sayesinde olduruyorlar.Arkadaslar artik birazcik olsun dusunmeye calisin , ne yaptiginizi ne istediginizi farkedin !!! Sizler bu kafada oldugunuz surece merak etmeyin kimse size sormayacak duz vitesi yada otomatik vitesi. Sizler sadece size verileni almaya alismis ve kendi capinizda sahip oldugunuz garip dusuncelerinizle , bu dusuncelerin tetikledigi garip aliskanliklar ve garip tavirlarla kendinizi mutlu etmeye calisan , bunu yaparkende tr de trafic kazalari rkoru kirilmasina sebep olan biseylersiniz!!! Aslinda duzmu otomatikmi tercihi yapma sansiniz bile yok bunun bile farkinda degilsiniz.cunki uretici degilsin ; ne bir fikir nede bir baska sey uretemessin bu kafayla.Bu bir gecis donemidir ve teknologi durmayacak.Adamlar design edip uretecek ve sen sadece ulasabilirsen sahip olabileceksin.bir 5 yil icinde ben duz vites diye bisiin kalmiyacagina eminim fakat siz gene de devam bu topic de hatta baska yerlerde bu tur ucubelikleri yayma cabasina ve verin ara gazini kendinize!!!!
bravo. söylenecek söz bırakmamışsın. bunun üzerine hiç bir şey demiyorum.
SONRADAN OTOMATİK SİSTEM YAPILABİLİYOR MU ACABA ABS TAKILIYOR MESELA.... ONUN GİBİ?
quote:
Orjinalden alıntı: nakka
SONRADAN OTOMATİK SİSTEM YAPILABİLİYOR MU ACABA ABS TAKILIYOR MESELA.... ONUN GİBİ?
Yapılıyor yapılıyor da parası fazla biraz.
hyundai lere bi ara yapıyolardı yanlış hatırlamıyosam.
Manuel şanzımanın keyfini otomatik vites vermiyor. Ne öyle akülü araba kullanır gibi. Sonra insan manuel araba kullanmakta zorlanıyor otomatiğe alışınca.
manuel in zevkini hiçbirşeye değişmem
quote:
Orijinalinden alıntı: selenium
manuel in zevkini hiçbirşeye değişmem
Ben başka zewklere değişirim ama otomatik almam tabiii....
ya ikisi arasındaki tercih için dedik diğerleri tabiki ayrı konu
kapsamlı bir tiptronic vites anlatımı olmuş sağolasın ha bu arada hocam hani siz kalkacaktınız megane la ne oldu
manuel derim başka bişi demem
otomatik nefis ya arkadaşta var ople vectra debriyaj vites sorunu yok araba yokuşta kayma derdi yok
Peugeot 1.4 TipTronik kullanıyorum 1 yıldır.
Arabayı almadan önce kararsız kalmıştım, ben düz alayım otomatik bana yaramaz, bayanlar kullanıyor falan diye düşünüyordum.
Kullanmaya başladıktan sonra rahat olduğunu gördüm, en azından İstanbul trafiğinde dur-kalk yaparken büyük kolaylık.
Ayrıca tiptronik vites sayesinde istedigim zaman düz vites gibi kullanabiliyorum.
Çok benzin yakma işine gelince, otomatik-düz farkedeceğini düşünmüyorum, büyük oranda sürücü etkiler yakıt harcamasını.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme