Şimdi Ara

Otomatik Ayarda, Ram'e Kendiliğinden Fazla Voltaj..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, yeni aldığım ramler şunlarhttp://www.vatanbilgisayar.com/Ram/kingston-khx1600c9d3k28gx-8gb-(2x4gb)-hyperx-genesis-xmp-ddr3-1600mhz-cl9-ram/productdetails.aspx?I_ID=54066

    Otomatik ayarlarda, 1600 mhz, 11-11-11-28-39-1T olarak çalışıyor. Voltaj ise 1.584V olarak görünüyor.

    Bu normal mi? Voltajın 1.5V olarak görünmesi gerekmiyor mu? 0.084V artışını neden gerçekleştiriyor? Kendi kendine 2T değil de 1T olarak gördüğü için olabilir mi?

    Teşekkürler.



    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.




  • Arkadaşlar bu arada BIOS manuelden hiç voltaj vermesem bile, default olarak 1.584V veriyor.

    Anakartın default özelliği ise 1.5V olarak belirtilmiş kendi web sitesinde.

    Neden oluyor bu durum?
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.
  • ateş ve güneş kullanıcısına yanıt
    ayarları elle düzeltin. voltage'a sorun olmadıkça dokunmayabilirsiniz.
    _____________________________
  • Xmp profılini açıp denediniz mi? Bu arada ramlerin 1600de 9-9-9-24 olması lazım 11 fazla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Arkadaşlar şöyle 1600de 9-9-9-24 yapınca, voltaj otomatik olarak 1.65V oluyor. Zaten ramin internet sitesinde de o değerlerde 1.65V olarak çalılacağı söyleniyor.

    Benim sorunum şu: 1600'de 11-11-11-28-39 1.5V bu ramler. Fakat ben AIDA64 ya da HWDoctor'dan baktığımda, 1.5V yerine 1.584V'da çalışıtğını görüyorum. BIOS'a girip, ram voltajını manuel'e alıp "Normal" ayara getirsem de değişmiş 1.584V olarak çalışıyor.

    Bu şekilde bir stabilite sorunu falan yok ama neden böyle oluyor onu merak ettim. 1.5V olması gerekirken neden 1.584V. Ramden mi kaynaklanıyor yoksa anakart mı?

    Bilgisayar 4 yıllık bilgisayar, anakart ya da PSU değerlerinin bu şekilde hafif sapması 4 yılın getirdiği bir şey mi?
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.
  • CPU-Z indirip Mainboard sekmesi ve SPD Sekmesinin bi görüntüsünü yollayabilir misiniz ?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LecterHannibal

    CPU-Z indirip Mainboard sekmesi ve SPD Sekmesinin bi görüntüsünü yollayabilir misiniz ?

    Şu anda işteyim de, SPD'si söylediğim şekilde 1600 CL9 için 1.65V... CL11 için de 1.5V...

    Bende ise 1.584V yazıyor.


    Bu arada Vatan Bilgisayar'ı aradım, ramleri şu ramlerle değişmek istedğimi söyledim, tamam dediler:http://www.vatanbilgisayar.com/ram/gskill-f3-12800cl9d-8gbxl-8gb-(2x4gb)-ripjawsx-ddr3-1600mhz-cl9-15v-dual-kit-ram/productdetails.aspx?I_ID=51959

    İyi yapmış mıyım? Bu ramler CL9'u default 1.5V'da veriyor. Elimdekiler ise 1.65V...
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ateş ve güneş kullanıcısına yanıt
    Emin olun çok iyi seçim yapmışsınız .Bu arada Kingstone lar için kesin bişey söyleyemeyceğim sizi de yanlış yönlendirmek istemem. Kendimden örnek veriyim istedim. Şimdi benim işlemcim g2020 1600mhz ram desteği yok anakartta 1600 destekliyor fakat 1.5v olursa.Bende 1.65lik ramler vardı haliyle 1.5v da 1333de çalışıyodu ve CL9 olarak Ben bunları voltaj ayarıyla falan oynamadan ki zaten anakart izin vermiyor 1333de 7-7-7-16 1.5v da çalıştırdım ve şuan sorunsuz. Yani sizin o ramlerin 1.5V olması her şeyi yoluna koyacak gibi geliyor hocam bana hayırlı olsun şimdiden.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LecterHannibal

    Emin olun çok iyi seçim yapmışsınız .Bu arada Kingstone lar için kesin bişey söyleyemeyceğim sizi de yanlış yönlendirmek istemem. Kendimden örnek veriyim istedim. Şimdi benim işlemcim g2020 1600mhz ram desteği yok anakartta 1600 destekliyor fakat 1.5v olursa.Bende 1.65lik ramler vardı haliyle 1.5v da 1333de çalışıyodu ve CL9 olarak Ben bunları voltaj ayarıyla falan oynamadan ki zaten anakart izin vermiyor 1333de 7-7-7-16 1.5v da çalıştırdım ve şuan sorunsuz. Yani sizin o ramlerin 1.5V olması her şeyi yoluna koyacak gibi geliyor hocam bana hayırlı olsun şimdiden.

    Eyvallah hocam, yani elimdekileri GSkill'le değiştireyim değil mi bu durumda?

    Aslında Kingstone şöyle bir çakallık yapıyor, üzerinde CL9 yazıyor, ona güvenerek aldım. Ama aslında CL11. CL9 onun OC hali. Tam aldatmaca.

    Vatan Bilgisayar sağolsun, telefonda izah ettim, getirin dediler.
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.




  • ateş ve güneş kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam GSkill daha iyidir 1.5V ile 1600 cl9 çalıştığı için
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LecterHannibal

    Aynen hocam GSkill daha iyidir 1.5V ile 1600 cl9 çalıştığı için

    Teşekkürler hocam ilgilendin, cevap verdin...

    Akşama alırım Gskill'i
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.
  • ateş ve güneş kullanıcısına yanıt
    Ne demek hocam yardımım dokunduysa ne mutlu bana :) hayırlı olsun şimdiden.
    _____________________________
  • Ya son olarak

    işlemcim amd phenom II x4 955 deneb

    anakartımhttp://www.gigabyte.com...uct-page.aspx?pid=3397#

    Ramler bir uyumsuzluk, çalışmama sorunu yaşatır mı?
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.
  • Ankartın destek listesi şu:http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/mb_memory_ga-ma785gt-ud3h.pdf

    Ram ise şu:http://www.gskill.com/en/product/f3-12800cl9d-8gbxl

    Anakart destek: F3-12800CL9D-4GBNQ (2GB)

    Ram: F3-12800CL9D-8GBXL


    4G ve 8G'den sonra gelen üç harf farklı. Bu uyum sorunu yaşatır mı?
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.




  • Arkadaşlar yabancı forumları araştırdım ve şunu öğrendim. Gigabyte'nin anakartlarında (en azından bir kısmında) default voltage 1.6V.

    Gigabyte yetkilileri, aslında bir çok anakaratta durum bu ama 1.5V olarak gösteriliyor. Hemen hemen hepsi aslında 1.6V veriyor. Biz samimiyet adına bunu 1.5V olarak değil kendi değeri olan 1.6V olarak gösteriyoruz demişler atılan maillere.
    _____________________________
    2006 yılından beri forum üyesiyim. Bugüne kadar sade ve sadece kendi kullandığım temiz ve sorunsuz ürünleri sattım ve hiçbir satışımda en ufak bir sorun yaşamadım. Aynı şehirden alıcı çıkarsa, çoğu zaman evimde ürünü bizzat göstererek sattım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.