Şimdi Ara

Otomatik arabayla nasıl drift yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
33.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam otomatik değil, zaten yapacağımdan da değil ama merak ettiğimden soruyorum. Hani manuel olsa yarım debriyaj+gaz falan kombinasyonlarla drift yapılabiliyor ancak otomatik arabada nasıl oluyor?

    Mesela Aston Martin otomatik diye biliyorum ben;




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beamer -- 1 Mayıs 2012; 14:58:46 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Arabayla Drift Nasıl Yapılır?

    Drift, controlled bir kayma hareketi olarak tanımlanan ve yol tutuşunu kaybederek araçtaki kontrolün belli ölçüde kaybedilmesiyle karakterize edilen bir sürüş tekniğidir. Otomatik vitesli araçlarda drift yapmak manuellerine göre daha zordur, ancak bazı teknikler uygulanarak gerçekleştirilebilir.

    Otomatik vitesli otomobillerde drift atmak için öncelikle "manuel" veya "spor" moduna geçilmesi gerekmektedir. Bu modlarda, şanzıman manuel olarak kontrol edilebilir, bu da kayma hareketinin başlatılması için gereklidir.

    Drift atma işlemi şu adımları içerir:

    1. Hızlanma: Drift atmak için belli bir hızın yakalanması gerekir. Gaza basarak ve arabanın hızlanmasını sağlayarak başlayın.
    2. Direksiyonu Çekme: İstenilen yönde drift yapmak için direksiyonu hızla çekin.
    3. Gazı Bırakma: Arabanın arkasını kaydırmak için gazı ani bir şekilde bırakın.
    4. Konra Direksiyon: Arabanın kontrolden çıkmasını önlemek için direksiyonu kaymanın yönüne doğru çevirin.
    5. Gazı Tekrar Basma: Kayma kontrol altına alındığında, gaza tekrar basarak kaymaya devam edebilir veya kaymayı durdurabilirsiniz.

    Önemli Hususlar:

    • Drift atmak tehlikeli bir sürüş tekniğidir ve yalnızca deneyimli sürücüler tarafından güvenli bir ortamda yapılmalıdır.
    • Drift atmaya başlamadan önce, uygun teknikleri öğrenmek için profesyonellerden yardım alınması önerilir.
    • Uygun lastikler ve güvenlik ekipmanları kullanılması esastır.
    • Hızınızı ve çevrenizi her zaman kontrol altında tutun.

    Otomatik vitesli bir araçta drift atmak, manuel araçlara göre daha zor olsa da, doğru tekniklerle ve dikkatle yapılabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sizin otomatik arabadaki endiseniz gaza basip kaymaya basladiginda vites buyutmesi sanirim yok arac vites buyutmez ve yeterince gucluyse kaymaya devam eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz+fren
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    sizin otomatik arabadaki endiseniz gaza basip kaymaya basladiginda vites buyutmesi sanirim yok arac vites buyutmez ve yeterince gucluyse kaymaya devam eder

    Yok o değil de mesela manuel de 2.vites 3000devirdeyiz atıyorum, yarım debriyaj ve dip gaz yaptığımızda 5.5-6 bin devirlere kadar çıkıyor ve dolayısıyla direksiyonu kırdığımızda da araba patinaj çekmeye başlıyor.

    Peki otomatikte de 2.vites 2.5-3bin devir civarında dip gaz yapıp direksiyonu çevirdiğimizde kaymaya başlayacak mı yani ? Devrin artması lazım değil mi patinaj çekmesi için.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    sizin otomatik arabadaki endiseniz gaza basip kaymaya basladiginda vites buyutmesi sanirim yok arac vites buyutmez ve yeterince gucluyse kaymaya devam eder

    Yok o değil de mesela manuel de 2.vites 3000devirdeyiz atıyorum, yarım debriyaj ve dip gaz yaptığımızda 5.5-6 bin devirlere kadar çıkıyor ve dolayısıyla direksiyonu kırdığımızda da araba patinaj çekmeye başlıyor.

    Peki otomatikte de 2.vites 2.5-3bin devir civarında dip gaz yapıp direksiyonu çevirdiğimizde kaymaya başlayacak mı yani ? Devrin artması lazım değil mi patinaj çekmesi için.?

    dip gaz yaparsaniz kaymaya baslar kombine direksiyon hareketleriyle surekli kayabilirsiniz, bi arkadas frenle olur demis oda olur ama sanjuman icin zararli bi yontem dedigim gibi arac yeterince gucluyse frene fela gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    sizin otomatik arabadaki endiseniz gaza basip kaymaya basladiginda vites buyutmesi sanirim yok arac vites buyutmez ve yeterince gucluyse kaymaya devam eder

    Yok o değil de mesela manuel de 2.vites 3000devirdeyiz atıyorum, yarım debriyaj ve dip gaz yaptığımızda 5.5-6 bin devirlere kadar çıkıyor ve dolayısıyla direksiyonu kırdığımızda da araba patinaj çekmeye başlıyor.

    Peki otomatikte de 2.vites 2.5-3bin devir civarında dip gaz yapıp direksiyonu çevirdiğimizde kaymaya başlayacak mı yani ? Devrin artması lazım değil mi patinaj çekmesi için.?

    Güvenlik sistemini kapatıp, aracı sport moda alın ya da f1 vites ( direksiyondan atma) varsa orada +5000 devirde sürün, araca kontralar vermeye başladığında arkadan itişli ise kaymaya başlayacaktır, 4 çeker ise tatlı yanlamalar yapabilir.




  • gaz-fren veya direksiyona kontra vermekle yapabilirsiniz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.