Otokar, 9 metrelik otobüs sınıfındaki Doruk 190LE modeli için 2009 yılının ilk tanıtım turuna başladı. Balıkesir, İzmir, Aydın, Denizli ve Uşak illerini kapsayan tanıtım turunda daha çok belediyeler ziyaret edilerek Doruk 190LE'nin modern yolcu taşımacılığı ve avantajları hakkında bilgi veriliyor. Otokar, çağdaş ve modern yolcu taşımacılığı için tasarladığı Türkiye'nin ilk alçak taban girişli, 9 metrelik belediye otobüsü modeli Doruk 190LE için özel bir tanıtım turu başlattı. Tanıtım turunun Mart ayına kadar sürecek olan ilk ayağında toplam 23 il ziyaret edilecek. Geçtiğimiz hafta Balıkesir Belediyesi, Edremit Belediyesi, Avyalık Belediyesi, Alaçatı Belediyesi, Çeşme Belediyesi, İzmir İzulaş ve İzmir Eshot'u ziyaret eden Doruk 190 LE, bu hafta ise Aydın, Denizli ve Uşak'ta. Otokar Doruk 190LE otobüsün tanıtımı için özellikle toplu taşımacılık sektöründe hizmet odaklı anlayışla çalışan belediyeler ziyaret ediliyor. Ziyaret sırasında Doruk 190LE'yi inceleyenler daha sonra test sürüşüne de katılarak otobüsün tüm detaylarını yakından inceleme fırsatı buluyorlar. Çağdaş Belediyeler İçin Ödüllü Doruk Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri yarışması kapsamında Ulaşım ve Taşıma Araçları kategorisinde "İyi Tasarım" ödülü alan Otokar Doruk 190LE ile şehir içinde en konforlu şekilde seyahat etmek mümkün. Tasarımıyla da fark yaratan Doruk 190LE, Türkiye'nin yollarında çağdaş toplu taşımacılığın simgesi olmaya aday. Hizmet odaklı anlayışla çalışanların ilk tercihi olan Doruk 190LE otobüsün modern görünümünün yanısıra en önemli özellikleri, rahat yolcu iniş binişi, engelli taşınması, aracın iç mekanının ferah olması, masrafların düşük olması, şehre modern bir görünüm kazandırması olarak sıralanıyor. Engelli Taşımacılığında da En İdeal Otobüs Avrupa Birliği'ne uyum programı çerçevesinde Otokar Doruk 190LE, zorunlu hale gelecek engelli yolcu taşımacılığı için ideal araç olarak tasarlandı. Doruk 190LE yeni Avrupa regülasyonları ile birebir uyumlu. Doruk 190LE, alçak giriş tabanı, arka kapısındaki engelli rampası ve tekerlekli sandalye alanı ile engelli taşımacılığına hizmet ediyor ve bu özelliğiyle de en ideal toplu taşıma aracı olma özelliğine sahip. Doruk 190LE'nin üstün özellikleri Alçak taban girişli DORUK 190LE, kolay yolcu iniş-biniş avantajı ile yaşlı ve çocuklu yolculara da güvenli ve konforlu seyahat imkan sağlamak amacıyla tasarlandı. Düşük dönüş yarıçapı ve 9 metrelik boyu ile DORUK 190 LE, özellikle yapılaşma nedeni ile büyük otobüslerin kullanılamadığı veya ekonomik olmadığı alanlarda çağdaş ve modern toplu taşıma çözümleri sunuyor. Doruk 190LE, Türkiye'nin 9 metre sınıfında toplam 65 kişilik kapasitesi ile basamaksız ulaşım aracı olması ve otobüs - midibüs sınıfları arasında yeni bir segmentte yer almasıyla yolcu taşımacılığına alternatif getiriyor. Bu özelliği ile araç Türkiye'de şehir içi toplu ulaşım alanında yeni bir araç sınıfı yaratarak bir ilk oluyor. Ferah yolcu taşımacılığı Geniş iç hacmi ve büyük yan camlar ile yolcular için şehir içinde ferah bir taşımacılık sunarken özel tasarımlar kullanılarak şoförün görüş açısını artıran kavisli ön camı ve otomatik vitesli olması ile sürücüye de konfor sağlıyor. Bağımsız ön aks, alçak girişli olması sebebiyle yüksek iç yükseklik ve geniş iç hacim sunuyor. Araçta büyük ve geniş camlar bulunuyor. Bu sayede yolcular rahat seyahat ediyor. ABS ve ASR gibi kullanılan güvenlik sistemleri, ön ve arkada tam kuru havalı disk frenler sayesinde sürüş güvenliği maksimum seviyede sağlanıyor. Doruk 190LE tasarlanırken ekonomik katkı da göz önünde tutuldu: Aracın tavanında kullanılan CTP - polistren sandviç panel uygulaması aracı hafifletip, yüksek ısı yalıtımı sağlarken; örme iskelet yapısı ile de hafiflik ve modulerlik kazandırarak iç hacimden optimum faydalanma imkanı sağlandı. Araç tasarımında çevre korumaya da katkı sağlamasına özen gösterildi. Ön tamponun üç komponentli yapısı sayesinde hasar durumunda zarar gören parça sayısını azaltırken malzemesinin kolay tamir edilebilirliği sayesinde kaynak kullanımını asgari düzeye indirdi. Örme iskeleti sayesinde hafifleyen araç yakıt ekonomisine de sahip oldu.
HEM MİDİBÜSÜ , DOĞALGAZLISI , METROBÜS ŞEKLİNDE OLANI VARMIŞ.Dün cennette gördüm süper bir şey ;)
Ülkemizde üretiliyor olması gurur verici keşke diğerlerinin yerine hepsi bundan olsa
bu otobüsü izmir de görüyorum bazen ama binmek bi nasip olmadı haydi vatana millete hayırlı olsun
akpli belediyeler almaz.. onlar hollanda'dan ne idüğü belirsiz sürekli bozulan ülkemize uyumsuz araçları tanesi 2,5 trilyon'a alırlar vurgun yaparlar.
quote:
Orijinalden alıntı: reisG
akpli belediyeler almaz.. onlar hollanda'dan ne idüğü belirsiz sürekli bozulan ülkemize uyumsuz araçları tanesi 2,5 trilyon'a alırlar vurgun yaparlar.
Bursa Büyükşehir Belediyeside AKP ama bir sürü doruk aldı :)
AKP yazdık diye başbakan bizede kızmasın. Ak Parti olarak değiştirsek daha mı iyi acaba ?
Bursa yı çok severim orada üniversiteyi okudum. ama oradaki otobüs alım sayısı ve rakamı , kazanılan avanta miktarı ile İstanbul'u karşılaştırmak çok yanlış. burada sadece 50 adet hollanda malı metrobüs alımında yedek parça vb. ops.lar hariç verilen para (oda ortalığa yansıyan) 250.000 eurox50 adet=12.500.000 euro x 2.11 TL=26.375.000 TL(yeni para)+ 6 sıfır ekleyelim=26.375.000.000.000 TL(eski para) Bu para nerdeyse ufak bir kaç şehrimizin bütçedir herhalde. bu arada Phileas markasınınsitesine girdim. adamalr bütün projelerini yazmışlar ama İstanbula yapılan satıştan tek kelime yok. ilginç değil mi siz ticari bir firmasınız ve 12.500.000 euroluk iş yapıyorsunuz ama bunu sitenizde belirtmiyorsunuz.ben sonuna kadar akp demeye devam ederim. politikayı bir kenara bırakırsak ülkemizde üretilen Otokar Doruk çok şık ve düzgün bir araç Otokarın askeri araçları da özellikle anfibi olarak kullanılabilen Cobra modeli mükemmeldir. 650 adet Ordumuza verilmiş olup dünyaya ihraç edilir. yıllar önce alınan land rover know-how'ı bu kaliteye getiren TÜRK mühendisleridir.
otobüs tipinin 35 numaralı koltuğu çok rahat tek onu söyleyebilirim