Şimdi Ara

Otogaz,Lpg,Otogaz Arızaları,Otogaz Problemleri,Lpg Arızaları,Lpg Problemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
39.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ALINTIDIR EN AZINDAN BİR FİKİR EDİNMEK İÇİN KULLANABİLİRSİNİZ.

    LPG’ Lİ ARAÇLARDAKİ PROBLEMLER VE ÇÖZÜMLERİ 1

    ARAÇ LPG ’DE ÇOK YAKIYORSA



    *Aracın benzini yakışı kontrol edilir.Benzinde çok yakıyorsa,problem
    benzin sistemindedir.Boşuna OTOGAZ sisteminde problem aranmamalıdır. Benzinde problem halledildiğinde, büyük bir ihtimalle LPG ’deki problem de otomatikman ortadan kalkacaktır.Benzin sisteminde tüm problemler halledildikten sonra LPG kontrolüne geçilmelidir.Unutulmamalıdır ki ;benzinde problem varken LPG ’ deki problemi çözmek mantıken doğru değildir.



    * Aracın benzinde gaz analiz değerleri iyi değilse problem benzin sistemindedir.Dolayısı ile bu problem ortadan kaldırılınca LPG ’deki problemlerin çoğunun da ortadan kalktığı görülecektir.



    * LPG takılı olan araç yağ yakıyor ve su eksiltiyorsa aracın motorunda problem var demektir.(Eksoz dumanının siyah oluşu aracın yağ yaktığının yani motorda problem olduğunun göstergesidir.Dolayısıyla sadece LPG ’yi değil benzini de çok yakar.

    * Araca LPG takılmadan önce triger kayışı değişmişse,triger kayışı sente atlamış olabilir.Triger kayışının sente aralığının fazla olması ,aracın hem benzini hem de LPG ’ yi çok yakmasına sebep olur.



    * Sübapların fazla sıkılmış veya çok gevşek oluşu,aracın benzini ve LPG ‘yi çok yakmasına sebep olabilir.



    * Araç rektifiyeden çıkmışsa motor üst kapağı fazla taşlanmış olabilir. Fazla taşlanmışsa motorun yanma odası hacmi daralır ve hararet yapar.Hararet yapan ve motoru zarar gören araç hem benzini hem LPG ’yi çok yakar.



    * Buji ve buji kabloları eski veya kalitesiz ise araçta tam ateşleme yapılamadığı için eksozdan yanmamış gaz çıkabilir.Bu da hem benzinde hem de LPG ’ de aracın çok yakmasına sebep olabilir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer.



    * Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta LPG sarfiyatı artar ve çekişten düşer.



    * Aracın platin ve ateşlemesinde problem varsa hem benzin hem de LPG tam yanmaz.Bu durum her aracın her iki yakıtı da çok yakmasına yol açar.



    * Karbüratöre giren hava miktarı gereğinden fazla ise,araç hem benzin hem de LPG ’de fazla yakmasına ve araçta fazla hava girişinden dolayı patlatmalara sebep olabilir.



    * OTOGAZ beynine gelen kalorifer suyu giriş sıcaklığı çok düşük (genelde bu durum kalorifer suyunun yanlış yerden alınmasıyla görülür) veya OTOGAZ beynine gelen su gelişinde problem varsa OTOGAZ beyni gazı tam buharlaştıramaz.Bu da aracın LPG’ yi çok yakmasına sebep olur



    * Ayrıca araçta km teli arızalı ise, hem LPG hem de benzinin çok yakıldığı zannedilebilir.



    * Aracın Manifold’u hava alıyorsa araç hem benzinde hem LPG ’ de rölantide durmaz.Ve aracın LPG ’yi çok yanmasına sebep olabilir



    * Araca ait hava ayar vidası varsa (genellikle enjeksiyonlu araçlar için söz konusudur) yakıt miktarına göre hava ayarı güzel yapılmalıdır.Hava ayarının tam yapılamaması özellikle enjeksiyonlu araçlarda patlatmalara ve LPG ’yi çok yakmaya sebep vermektedir.



    * LPG ile havayı karıştıran mikserin hava alması LPG ’ nin çok yakılmasına ve aracın stop etmesine sebep olabilir.



    * LPG beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı LPG ayarı iyi yapılamaz.Bu durum araçta çok yakmaya sebep olabilir.



    * Araçta LPG kaçağı olabilir.LPG kaçağı olan bölgede çoğunlukla buzlanma olur.Şayet LPG kaçağı çok küçük ise buzlanma görülmeyebilir.



    * OTOGAZ beynindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması )çok açılmış ise araç LPG ’ yi çok yakar.Şayet OTOGAZ beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir.Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan ,enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.



    * Araç herhangi bir sebepten hararet yapmışsa OTOGAZ beyninin su tarafı işlevini tam yerine getiremiyor ve LPG ’yi tam buharlaştırmıyor olabilir.Bu da LPG ’nin bir kısmının yanmadan eksozdan atılmasına sebep olur.Bu da araçta LPG tüketimini arttırır.



    * Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir.Bu durum aracın rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG ’ nin çok yakılması problemi ortaya çıkabilir.

    * Hava filtresinin temizliğine ve zamanında değişimine uyulmazsa; motor gerek benzin ve gerekse gaz pozisyonunda sağlıklı çalışmayacak, gereğinden fazla yakıt harcayacaktır



    ARAÇ GEÇ ÇALIŞIYORSA



    * Platinde problem olabilir veya sübap ayarı yi değilse bu durum aracın geç çalışmasına sebep olabilir.



    * Ditribütörün soğutması arızalı ise araç hem LPG hem de benzinde geç çalışabilir.



    * Buji veya buji kabloları eski veya kalitesiz ise araç hem LPG hem de benzinde geç çalışır .(Ateşleme bujileri ömrünü tamamlamış olabilir.)



    * Aracın avans ayarı iyi yapılmamış olabilir.Bu da aracın hem LPG hem de benzinde geç çalışmasına sebep olabilir.



    * LPG beyninin hava ayarı veya gaz ayarı iyi yapılmamış olabilir



    LPG ’DE RÖLANTİ PROBLEMİ VARSA;



    Araç benzinde çalırken rölantide problem var mı bakılır.Şayet problem yoksa LPG’deki rölanti problemi için aşağıdaki seçenekler incelenir. Araç benzinde çalışırken rölanti normal mi bakılmalıdır ( 10 D/D)



    * Araçta vakumlu OTOGAZ beyni kullanılıyorsa, araçtaki vakum emişinde problem olabilir.Bu da aracın LPG ’deki rölantisini bozabilir.Araçtaki vakum emişi ile ilgili kısımlar kontrol edilmelidir.



    * Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir

    (kelebek millerinin bulunduğu yerden hava alıyorsa).Bu durum aracın hem LPG ’de hem de benzinde rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG ’ nin çok yakılması problemi ortaya çıkabilir.



    * Aracın Manifold’u hava alıyorsa araç hem benzinde hem LPG ’de rölanti tutmaz.Ve aracın LPG ’yi çok yanmasına sebep olabilir



    * Buji ve buji kablolarının eski veya kalitesiz oluşu LPG ve benzin rölantisini bozabilir.



    * Karbüratör alt takozu hava alıyorsa hem benzinde hem de LPG ’de rölanti bozulabilir.(Genelde rölanti yükselir.)



    * OTOGAZ beyninin içinde bulunan diyaframın (tamir takımı) ömrü bitmiş olabilir. Bu sebepten diyaframda sertleşme görülür ve LPG rölanti ayarı genelde yapılamaz. ( OTOGAZ beyinlerinin diyaframlarının kullanım ömrü yaklaşık 50.000 km’dir)



    * LPG beynindeki rölanti saplamasından ayar çok iyi yapılmalıdır ( prinç olan).Bunun içindir ki BU İŞTEN ANLAYAN USTA birinin yapması gerekmektedir.Aksi takdirde LPG rölantisinden verim alınamaz.



    * Araçtaki Westenhouse problemli ise hem benzin hem de LPG rölantisi yapılamayabilir.



    * OTOGAZ beynindeki gaz tarafının diyaframı patlak olabilir.Bu patlaklık genelde OTOGAZ istasyonlarındaki pompaların bir kısmının aşırı basınçlı olmasından kaynaklanmaktadır).OTOGAZ beyni LPG YETKİLİ SERVİSİ tarafından açılarak kontrol ettirilmelidir.Diyaframdaki patlaklık neticesinde LPG rölantisi tutmayabilir.



    * Aracın yüksek voltaj gönderen distribütörünün diyaframında problem varsa hem benzin hem de LPG ’de rölanti problemi görülebilir.



    * Araca ait avans ayarının bozuk olması hem benzin hem de LPG ’ nin rölantisinin yapılamamasına sebep olabilir.



    * OTOGAZ beyninin içindeki yağ ayda 1 kez boşaltılmalıdır.Beyindeki biriken fazla miktardaki yağ LPG rölantisinin bozulmasına sebep olabilir.



    * Bazı araç motorlarında hava çıkış yeri mevcuttur.Bu hava çıkışının tıkalı olması hem benzin hem de LPG ’de rölantinin bozulmasına sebep olabilir.



    * OTOGAZ beyninin bobinine düşük volt elektrik gidiyor olması LPG ’ de rölantinin bozulmasına sebep olabilir.



    * OTOGAZ beyinlerin elektronik olanlarında bobin yayı işlevini yitirmiş olabilir.



    LPG ‘Lİ ARAÇ KOKU YAPIYORSA



    * OTOGAZ istasyonlarından alınan gazın (BUTAN-PROPAN) kalitesiz oluşu kokuya sebep olabilir.Araçta koku hissedildiği an LPG alınan istasyonun ilk olarak değiştirilmesi önerilmektedir.



    * OTOGAZ beyninin içindeki diyaframın (tamir takımı ) kullanım ömrü bitmiş olabilir(Diyaframların kullanım ömrü 50.000 civarındadır.)

    Diyaframların kullanım ömrü bitmiş ise sertleşme görülür ve gaz ayarı iyi yapılamaz .Bu durumda da LPG araç tarafından tam yakılamaz.Bu durum da araçta kokuya sebep olabilir.Bu durumda tamir takımının (yani diyaframın )değiştirilmesi LPG ’deki koku problemini ortadan kaldıracaktır.



    * Araçta LPG kaçağı olabilir.Yetkili bir OTOGAZ ustasına vakit geçirmeden LPG kaçak kontrolü yaptırılmalıdır.



    * Aracınızın eksozundaki patlaklık veya delik olması araçta LPG kokusunun algılanmasına sebep olabilir.



    * Araç hararet yapmışsa,OTOGAZ beyninin su tarafı işlevini tam yerine getiremiyor olabilir ve LPG ’ yi tam buharlaştıramıyor olabilir.Bu durum kokuya sebep olabilir.



    * Aracın radyatöründe delik var veya radyatör tıkalı ise OTOGAZ beynine gelen sıcak suyun yeteri miktarda gelmemesine ve dolayısıyla da araçta kokuya sebep olabilir.



    * Manifold contasındaki su girişi ateşleme odasına su kaçırıyorsa araç su eksiltir ve hararet yapar.Araçtaki su eksiltmesi LPG ’ nin tam yanmamasına ve buna bağlı olarak da kokuya sebep olabilir.



    ARAÇ LPG’DE KESİKLİK YAPIYORSA



    * Elektronik OTOGAZ beyinlerinde elektronik bobinin içindeki bulunan mıknatısın bulunduğu yerdeki minik delik tıkanmış olabilir veya yay yamulmuş olabilir. Bunun neticesinde de araç LPG ’ de kesiklik yapabilir



    * OTOGAZ elektronik beyin bobini arızalı ise araç LPG ’de kesiklik yapar.



    * Bujiler veya buji kabloları eski veya kalitesiz ise araç hem benzinde hem de LPG ’ de kesiklik yapabilir.



    * Araç LPG ’yi kesik kesik alıyorsa gaz filitresi tıkalı olabilir.Ya da şamandranın içinde bulunan gazın geçtiği yerdeki iğne deliği büyüklüğündeki kısım tıkanmış olabilir.Araç uzun yolda LPG ’ de kesiklik yapıyor sonra açılıyorsa gaz filitresi tıkalıdır.



    * Yakıt sisteminde yapılacak kontrolün başında karbüratör temizliği ve ayarı gelir.Araç benzinle çalışırken ayar yapılmalıdır. Aksi halde motor düzensiz ve tekleyerek çalışır. Daha sonra buna bağlı olarak araç benzinle çalışırken karbüratör ayarı yapılmalıdır. Bu temizlik ve ayarın gerektiği gibi yapılmaması durumunda ise motorun ihtiyaç duyduğu yakıt gerek benzin gerekse gaz pozisyonunda yeteri miktarda motora gidemeyeceğinden motorun düzensiz ve tekleyerek çalışmasına sebep olacaktır



    ARAÇ STOP EDİYORSA



    * Aracın Westenhouse’da kaçak varsa aracın rölantisi hem benzinde hem de LPG’ de bozulur.Bu da hem LPG , hem de benzinde aracın stop etmesine sebep olabilir.



    * Aracın karbüratörü hava alıyorsa, fren yapınca araç hem LPG hem de benzinde stop edebilir.



    * Karbüratörlü araçlarda araç çalışırken vites boşa alındığında stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir.Bu da aracın LPG ’ de çalışırken stop etmesine sebep olabilir.



    * Araç LPG ’ de hareket halinde iken, vites boşa atılıp frene basıldığında araç stop ediyorsa frenler kaçırıyor olabilir.



    * Araç hararet yapmış ve radyatörde su kalmamış ise OTOGAZ beyninin diyaframının patlamasına sebep olabilir.Bu da aracın LPG ’de çalışırken stop etmesine sebep olabilir.



    * Araç yokuş aşağı veya boş viteste stop ediyorsa LPG ile benzin karışıyor olabilir.Bu durumda benzin geri dönüşünü valfi (çekvalf) takılmalıdır.Ayrıca yokuş aşağı giderken aracın stop etmesi (genelde vites değişikliklerinde) aracın hava girişinin düzensiz olmasından kaynaklanmaktadır.



    * Ayrıca yolda LPG ile giderken motor subapları normal, benzinle giderken ise sesli yani şakırtılı çalışacaktır. Avansın düzgün bir şekilde ayarlandığı pratik olarak araç durduğu yerde araca patinaj çektirilerek anlaşılır. Bu durumda motor stop etmemelidir.



    LPG KAÇAĞI



    * LPG’nin temas ettiği parçalar üzerindeki buzlanmalar genelde LPG kaçağını işaret eder.Bu duruma aracın LPG tankının üzerinde bulunan vanalar saat istikametinde kapatılmalıdır.OTOGAZ Tankı ‘nın üzerinin terlemesi genelde LPG kaçağının olduğunu değil de, şamandra da arıza olduğuna işaret eder.



    ELEKTRONİK SİSTEM ARIZALARI



    * LPG-Benzin geçiş anahtarı yanmış ise şarj dinamosu bozuk veya akü fazla şarz edilmiş olabilir.



    * Düğme üzerindeki OTOGAZ miktarını gösteren ışıklar yanmıyor ise,düğme veya sensör şaselemesi iyi yapılmamış olabilir.Ayrıca kabloların bağlantısı yanlış yapılmış olabilir.



    * Enjeksiyonlu araçlarda araç üzerindeki LPG-benzin geçiş anahtarı , otomatik olarak benzinden GAZ ‘a geçişe ayarlı anahtar ise ve otomatik geçiş sağlanmıyorsa ,

    sinyal alım kablosu yanlış yere bağlanmış veya tam sarılmamıştır.



    ARAÇ LPG ’ DE ÇEKMİYORSA



    * Avansın öngörülen değerde olmaması (düşük olması) durumunda; bujiler zamansız ateşleme yapacak, bu durum motorun teklemesine veya çekişten düşmesine neden olacaktır.



    * OTOGAZ beyin diyaframı kalitesiz veya patlak ise LPG ’ de çekiş problemi görülebilir.



    * OTOGAZ beyni üzerindeki hava ve gaz ayarı iyi yapılmamışsa çekmeme problemi görülebilir.Ayrıca karbüratörün fazla hava alması çekmeyi olumsuz etkiler.Bu durum genelde karbüratörün önünün bantlanması gibi bir metodla havayı dengelemeye çalışmakla giderilmeye çalışsa da genelde başarısızlıkla sonuçlanır.



    * İndüksiyon bobini akımı yüksek ise meksefeyi yakar o da platini yakar (Karbüratörlü araçlar için ).Bu durum aracın benzinde 3.000 dev/ dk dan sonra patırtı yapmasına ,gazda çekmemesine sebep olabilir.Enjeksiyonlu araçlarda benzinde iyi gazda çekmiyorsa eksantrik mili bozuk olabilir.



    * Aracın ateşleme bujilerinde problem varsa aracın çekişi hem LPG’ de hem de benzinde düşer.



    * Aracın motorunda problem var ise çekişe etki edebilir(yağ yakması su eksiltmesinden motordaki problem anlaşılabilir)



    * OTOGAZ beynine gelen kalorifer suyu yetersiz veya sıcaklığı düşük olabilir.



    * Araca ait hava ayar vidası varsa (genellikle enjeksiyonlu araçlar için sözkonusudur) yakıt miktarına göre hava ayarı güzel yapılmalıdır.Hava ayarının tam yapılamaması özellikle enjeksiyonlu araçlarda patlatmalara ve hem LPG hem de benzinde aracın çekişinin düşmesine sebep olur.



    * OTOGAZ beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı OTOGAZ ayarı iyi yapılamaz.Bu durum araçta çekişinin düşmesine sebep olabilir.



    * LPG takılı olan araç yağ yakıyor ve su eksiltiyorsa aracın motorunda problem var demektir.(Eksoz dumanının siyah oluşu aracın yağ yaktığının yani motorda problem olduğunun göstergesidir.Dolayısıyla araçta hem benzinde hem de LPG de çekiş problemi görülebilir.



    * Araca OTOGAZ takılmadan önce triger kayışı değişmişse,triger kayışı sente atlamış olabilir.Triger kayışının sente aralığının düzensiz oluşu az da olsa aracın hem LPG hem de benzinde çekişini etkiler.



    * Sübapların fazla sıkılmış veya çok gevşek oluşu,aracın benzini ve OTOGAZ ’ı çok yakmasına sebep olabilir.Dolayısı ile çekişi etkileyebilir.



    * Araç rektifiyeden çıkmışsa motor üst kapağı fazla taşlanmış olabilir. Fazla taşlanmışsa motorun yanma odası hacmi daralır ve hararet yapar.Hararet yapan ve motoru zarar gören araç ta her iki yakıtta da çekiş problemi görülebilir.



    * Buji ve buji kabloları eski veya kalitesiz oluşu aracın çekişini olumsuz etkiler.

    Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer.



    * Aracın platin ve ateşlemesinde problem varsa hem benzin hem de LPG tam yanmaz.Bu durum aracın her iki yakıtta da çekmemesine sebep olabilir.



    * Karbüratöre giren hava miktarı gereğinden fazla ise,araç hem benzin ’de hem de LPG ’de çekişinin düşmesine sebep olabilir ve araçta fazla hava girişinden dolayı patlatmalara sebep olabilir.



    * OTOGAZ beynine gelen kalorifer suyu giriş sıcaklığı çok düşük (genelde bu durum kalorifer suyunun yanlış yerden alınmasıyla görülür) veya LPG (gaz) beynine gelen su gelişinde problem varsa LPG beyni gazı tam buharlaştıramaz.Bu da aracın LPG’ de çekişinin düşmesine sebep olur.



    * Aracın Manifold’u hava alıyorsa araç hem benzinde hem LPG’de rölanti tutmaz.Bu da çekişte problemlere sebep olabilir.



    * Araca ait hava ayar vidası varsa (genellikle enjeksiyonlu araçlar için söz konusudur) yakıt miktarına göre hava ayarı güzel yapılmalıdır.Hava ayarının tam yapılamaması özellikle enjeksiyonlu araçlarda patlatmalara ve LPG ’de çekişin düşmesine sebep olmaktadır.



    * LPG ile havayı karıştıran mikserin hava alması LPG ’ nin çok yakılmasına ve aracın stop etmesine sebep olabilir.Ayrıca araç LPG de iken çekişin düşmesine sebep olur.



    * OTOGAZ beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı LPG ayarı iyi yapılamaz.Bu durum araçta çok yakmaya sebep olabilir.Ayrıca LPG de araçta çekiş problemi görülebilir.



    * Araçta LPG kaçağı olabilir.LPG kaçağı olan bölgede çoğunlukla buzlanma olur.Şayet LPG kaçağı çok küçük ise buzlanma görülmeyebilir.



    * OTOGAZ beynindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması )çok açılmış ise araç LPG ’ yi çok yakar.Şayet LPG beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir.Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan ,enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.Araçta LPG ve hava ayarının iyi yapılmaması araçta çekişin de düşmesine sebep olabilir.



    * Araç herhangi bir sebepten hararet yapmışsa OTOGAZ beyninin su tarafı işlevini tam yerine getiremiyor ve LPG ’yi (Butan-Propan) tam buharlaştırmıyor olabilir.Bu da LPG ’ nin bir kısmının yanmadan eksozdan atılmasına sebep olur.Bu da çekişi düşürebilir.



    * Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir.Bu durum aracın rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG de iken çekiş problemine sebep olabilir.



    DİĞER PROBLEMLER



    * Araç sürekli hararet yapıyorsa ,motor contası kalitesiz olabilir.



    * LPG tankında gaz var ama LPG buharlaştırıcı beynine ulaşmıyorsa şamandra arızalı veya pislik tutmuş olabilir.(Şamandranın gaz geçen kısımları kontrol edilerek temizlenmelidir.



    * Avansın öngörülen değerde olmaması (düşük olması) durumunda; bujiler zamansız ateşleme yapacak, bu durum motorun teklemesine veya çekişten düşmesine neden olacaktır.



    * Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer



    MUHTEMEL ARIZALAR VE NEDENLERİ 2



    1) Motor her iki yakıtla da çalışmıyorsa (Motor ne gaz ne de benzinde çalışmıyorsa)



    * Elektrik devresindeki sigortayı, voltajın 12 Volt olup olmadığını ve topraklama kablo bağlantılarını kontrol ediniz.Güç 12 V olmalı ve bağlantısı tam olmalı

    * Aracın içindeki gaz-benzin geçişini sağlayan düğmedeki tüm ışıklar tamamen sönmüş ise ve de devredeki sigorta (akü ve bobine bağlı olan) atmamış ise gaz-benzin geçişini sağlayan düğme işlevini yitirmiş olabilir. Bu durumda benzin kesicideki vida bulunduğu konumdan aksi istikamet doğru sonuna kadar kapatılarak, sanki araca hiç gaz bağlanmamış gibi yola devam edilebilinir.

    * Gaz ve benzin kesicilerinin çalışıp-çalışmadığını kontrol ediniz. Benzin valfi çalışmıyor ise sigorta kontrol edilir



    2) Motor tam güçle çalışmıyor ise (Motor gaz (LPG) ile çalışır ama tam gücüne ulaşamaz)



    * Regülatör (buharlaştırıcı) sıcak su hortumları giriş ve çıkışlarını motorun termostatını ve devrede hava olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.

    * Hava-gaz karışımını kontrol ediniz, gerekirse hava girişini kısınız.

    * Miksere bağlantılı LPG hortumlarının ezik ya da hasarlı olup olmadığını kontrol ediniz.

    * Miksere gelen gaz çok fazla veya az olabilir. Mikserden önceki ayar vidası kısılıp-açılarak gaz giriş miktarı ayarlanır.

    *Yukarıdaki (e) kontrollerini yapınız.



    3) Motor gaz (lpg) ile çalışır fakat yüksek gaz tüketimi var ise



    * Hava filitresi kontrol edilir.Gerekiyorsa temizlenir veya değiştirilir.

    * Rölanti ayarlar çok fazla ise kontrol edip, düzenleyiniz.

    * Ateşleme avansını kontrol ediniz. LPG avansı benzine göre biraz daha yüksek olması gerekir.

    * Karbüratörden geçirme işlemi minumum ve maksimumda kontrol edin

    * Aracınız hava filitresinin 3000 km ‘de bir temizlenmesinin ,en geç 10.000 km ‘de bir de değiştirilmesinin gerekliliği unutulmamalıdır.



    4) Lpg ile çalışma normal benzinle çalışmıyorsa (Motor LPG de çalışıyor benzinde çalışmıyor ise)



    * Gaz kesicinin kapalı, benzin kesicinin açık olduğunu kontrol ediniz.

    * Elektrik bağlantılarını ve kabloları kontrol ediniz.

    * Herhangi bir pisliğin benzin valfini engelleyip engellemediğini kontrol et.Araç LPG ile çalışmış ise benzin valfinin pislikte tıkanmadığı kontrol edilir

    Benzin valfini tıkayan pisliği kontrol ediniz.

    * Benzin pompasının çalışıp çalışmadığı kontrol edilir,karbüratörü,memeleri ve şamandra devresini kontrol edin .Benzin pompasının düzenli çalışmasını sağlayınız.

    * Karbüratörü, memeleri ve şamandıra devresini kontrol ediniz.





    5) Benzinle çalışıyor lpg ile çalışmıyor ise( Motor benzinde çalışıyor LPG de çalışmıyorsa )



    * Multivalf çıkışındaki vananın açık olup olmadığını kontrol et.

    * Yüksek basınç (OTOGAZ TANKI) INDAN beyne ve düşük basınçlı (LPG beyninden miksere) hortumların ezilmediğini kontrol edin . LPG hortum ve bağlantılarında ezilme ve tıkanma olup olmadığını kontrol et. LPG borularında bir ezilme, tıkanma olup olmadığını kontrol ediniz.

    * Benzin valfinin kapalı ,gaz valfinin de açık olduğunu kontrol edin.Kontak anahtarı “LPG”pozisyonunda çalıştırıldığında gaz basınç düşürücü beyinden çıkmalıdır.



    * Arabanın kontağını açarak karbüratör üzerindeki miksere gaz gelip gelmediğini kontrol ediniz.

    * Gaz valfindeki pislik durumunu kontrol ediniz.

    * Solenoid valf çalışmıyor ise elektrik bağlantıları kontrol edilir.Araç LPG ile önceden çalışmış ise gaz valfinde pislik tıkaması olup olmadığı kontrol edilir.



    6) Rölanti düzensiz durumda ise (Motor gazda çalışırken rölanti düzensiz ise (Araç gaz ile düzensiz çalışıyorsa))



    * Gaz kesici içindeki kağıt filtresinin kirli olup olmadığını kontrol ediniz. Filtre kirli ise en kısa sürede değiştirilmelidir.

    * Karbüratör hava ayarını yeniden yap. Bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat et.

    * Benzindeki rölanti, gazın rölantisinden daha düşüktür. Bu sebeple araçtaki rölanti ayarı gaza göre yapılmalıdır.

    * LPG borularının ezik olup olmadığını kontrol ediniz.

    * LPG regülatörü üzerindeki vida ile rölanti ayarını yap.

    * Karbüratör kelebek valf vidasını kontrol edin



    * Yukarıdaki (c) deki kontrolleri yapın .





    7) Araba çalışırken tekliyor ve boşa alındığında tekliyorsa;



    * Mikser herhangi bir sebepten bir yerden hava alıyor demektir. Bu durumda en yakın servisimize başvurunuz.



    8) Motor rölantide çalışıyor fakat gaz yemiyorsa (Motor gaz ile çalışır ,fakat iyi hızlanma olmaz ise )



    * Basınç düşürücü ile karıştırıcı bağlantısı gaz hortumunun ezilme-kırılma olup olmadığı kontrol edilir.

    * Karbürasyon ve karıştırıcı parçanın uygun olup olmadığı kontrol edilir.

    * Regülatörden miksere giden LPG hortumlarının hasarlı veya ezik olup olmadığını kontrol et.Yüksek basınçlı LPG hortumunun ezilmediğine dikkat edin.

    * Hava gaz karışımını kontrol et.



    9) LPG ve benzin sisteminde kullanılan hortumların 1 yıl veya 10.000 km ‘de bir değişmesi gerektiğini



    10) Basınç düşürücü beynin (gaz beyni) alt kısmındaki yağ temizleme tapalarının 5000 km de bir açılıp ,LPG’den kaynaklanabilecek tortu vs’nin temizlenerek beyin içinde birikmesi engellenmelidir.



    11) Motorun buji kabloları ve bujilerinin 10.000 km ‘de bir kontrol edilip lüzumu halinde değiştirilmesi gerektiğini unutmayınız.



    12) Araç her iki yakıtlada çalışmıyorsa sigorta ve elektrik sistemini kontrol et,valfler üzerindeki fişlerden çıkan olup olmadığı kontrol edilir



    13) Benzin ile çalışmıyor ise depoda benzin olup olmadığını ,benzin valfi fişlerini,gaz-benzin geçiş anahtarı konumunu kotrol et



    14) LPG ile çalışmıyorsa tanktaki LPG miktarını kontrol et,valfler üzerindeki fişlere bak,gaz-benzin geçiş anahtar konumunu kontrol et



    15) Motor çalışırken patlama yaparak egzozdan duman çıkıyorsa LPG ile benzin karışıyor demektir.Bu durumda gaz-benzin geçiş anahtarı orta konuma alınır ve motor stop edene kadar çalıştırılır.Yeniden pozisyon seçilip araç tekrar çalıştırılır.Çalışma düzelmemiş ise solenoid valfler kontrol edilir.



    16) LPG ile çalışmada motora ani gaz verildiğinde patlama oluyorsa ateşleme sistemini kontrol et (buji,kablo,platin,distribütör kapağı vs)



    17) Gaz pozisyonunda çalışırken araç gaz yemiyorsa cihazın gaz valfindeki gaz filitresini temizle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 1 Nisan 2007; 4:59:32 >







  • merhaba ben size bi soru soracaktım bi sakıncası yok ise ben aldesa marka sıralı sistem lpg taktırdım 10 gün önce falan ama 1: gazda kalkış anında araba tekliyo gaz yemiyo gazı ve debrajı yenilemek zorunda kalıyorum 2: motordan tıktıktıktık... diye rolantada çalışırken sesgeliyo devamlı bu ses sebebiyle bir sefer götürdüm ama zamanla geçer dediler bana pek inan dırıcı gelmedi yardımcı olursanız sevinirim Allah razı olsun
  • 1998 tipo slx ie araçta brc lpg mevcut. (Yarı sıralı dedikleri)
    Araç ilk çalıştırıldığında benzinle çalışıp sonra kendisi 2000 devirden sonra otomatik gaza geçiyor.Ancak son zamanlarda benzinle çalışıp 2000 devirden sonra gaza geçip sonra hemen tekrar benzine geçiyor.(motor sıcaklığı 70-90 a felan gelince düzeliyor.)
    bu sorun nasıl çözülebilir?
  • bu faydalı konunun gun yuzune cıkması gerektıgını dusundum
  • eski konuymuş ama sorunumuz güncel. bu arada lpg problemi mi yaşanmıyor yoksa başka bir tpoi mi var?

    sorunum şu 99 model astramın tatli inişte 3ten 2ye düşmek için debriyaja dokunduğumda araç istop ediyor. vites yükseltmek için debriyaja bastığımda olmuyor. benzine alıp denedim. istop etmedi ama gazda istop ediyor. sorun ne olabilir?
  • Guncel yararli konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba herkese.
    3 haftadır yaşadığım bir problemim var, tecrübesi olanlardan yardım rica ediyorum.
    Arabam chevrolet evanda, motoru 2.0 vectra b ile aynı.
    Lpg sistemi brc ve araç şu an 120binde.
    4 yıldır sorunsuz kullanıyorum aracımı, birden bir tekleme gaz yememe sorunu başladı. Sabah 30 dakika kadar yapmıyor, sonra birden başlıyor. Hem gaz hem benzinde yapıyor ancak lpg ile yol alamayacak kadar kötü iken benzinde gazladığınızda gidebiliyorsunuz. Çok iyi motor ustası kontrolünden geçirdim, ateşleme ile ilgili sıkıntı bulamadı, bir lpg ustasına yönlendirdi. Lpg ustası araçtaki sıkıntıyı şöyle tarif etti:Uzun zamandır gaz kullanıldığı için aracın kendi beyni ile gaz beyni çakışma yaşamaya başlamış. Yetkili servise gidip beyne format attırmamı ve 1000km kadar benzinle kullanmamı önerdi. Bana teknik bir konu için fazla farazi gibi geldi, var mı böyle bir tecrübesi olan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki gun once Corsa 2016aracima BRC marka lpg kiti taktirdim.

    İki gundur aractan indikten sonra elektrik carpiyor.

    Hani vucutta statik elektrik birikiyor gibi geldi bana son iki gunde. İki gundur aractan inince kapiya vs dokununca carpiliyorum.



    İlgisi olabilir gibi geldi bana lpg takilmasiyla .

    Olabilir mi?

    Neden olabilir

    NOT: Problem araçla ilgili değilmiş arkadaslar. burada bulunsun mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wasowsky -- 3 Nisan 2017; 12:28:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Benim araçta BRC marka lpg var, araba hyundai 2013 ix35.
    Araç sabahları lpg ye geçmiyor.
    Şöyle; normal havalarda ilk çalıştırmada ışığı kırmızı yanıyor bir süre sonra gaza geçip yeşile dönüyordu.
    Soğuk havalarda ise arabayı çalıştırınca lpg ışığı kırmızıda yanıp sönüyor ayrıca ötüyor.
    Ve 8-10 km gidince motoru durdurup tekrar çalıştırınca normal şekilde çalışıyor, gaza hemen geçiyor. Arabayı istop etmezsem kendiliğinden gaza geçmiyor, uyarı sesi de kesilmiyor.
    Bilen ya da aynısını yaşayan var mıdır?
  • Herkese merhaba. Aracım rölantide dalgalanma ve vuruntulu çalışma başlarda 2. viteste gaz yememe problemi var. Bunun ilk başlarsa hem benzinde hem lpg’de yaşıyordum. Boğaz kelebeğiyle alakalı düşündüm. Ustaya götürdüm cihaza bağlayıp ateşleme sistemiyle alakalı problem olduğunu söyledi ve bujileri değiştirdi. ama araç bi nebze rahatlamasına rağmen benim sorunum çözülmedi. Daha sonra aracı benzine alıp belirli km benzinde devam ettim 100km civarı. Ve şuan problemlerimin hiç biri kalmadı. Araştırdığım kadarıyla benzin haritasıyla ilgili sorun olabilir diyorlar. Arabamın lpg bakımı yaptırsam problem çözülür mü ? tam olarak ne yapmam lazım ? Allah rızası için yardımcı olabilecek biri var mı ?
    Aracım Corsa. landirenzo marka kit takılı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba, benim bir sorum var benzinden lpg ye geçiş ile ilgili.

    Aracımı (corolla 1.6) geçen ay aldım ve 1100km civarındayken de prins technomax lpg taktırdım. Daha önce de lpg sini kendim taktırdığım ve 2 yıl kullandığım aracım da oldu.

    Sorunum şöyle ki, sabahları aracım lpg ye geç geçiyor gibi geliyor bana. Ölçümümde 9 derece havada ilk çalıştırmadan 7km gittikten sonra, bugün sabah da 0 derece havada 13km civarı sonra araç lpg ye geçti. Araç yeni olduğuna göre sorun sanırım lpg sistemi ile ilgili olsa gerek. Ya da bu durum normal midir?
  • Geçen hafta peugeot 206 araba aldım. Malatyadan K.Maraşa gelirken araç 100 km de yarım depo benin ve yrım depo gaz tüketti. Bnde benzine geçip Maraşa geldim, 150 km de çeyrek depo bile benzin tülketmedi. Burada bir lpg ustasına gittim aracın beynini resetlendiğini söyledi düzelttim dedi. 5 km gittim sorun yine aynı. Araç lpg ye geçtiğini gösteriyor lcg yi açıyor arka tankın üzerindeki valfin kablolarını çıkarttım araç sorunsuz çalışmaya devam ediyor. gezdim dolaştımstop etmesi gerekirken etmedi benzin yakıyor.
    Ankadığım kadarı ile araç ilk çalıştırmada sorunsuz benzinle çalışıyor ısınınca lpg ye geçiyor ancak benzini kesmiyor hem benzin hem lpg aynı anda harcıyor.Zaten araç tıkanıyor boğulduğu fark ediliyor. Sorun neden kaynaklanır. Lpg de iken sırlı sistemlerin benzini nasıl kesmesi gerekir ? Kesmiyor sorun beyinden mi yoksa bir sensör yoksa valften felanmıdır ?
  • Atiker fast marka lpg kitine sahibim. Aracımın sogutma suyu deposu değiştirildi. Lpg de bir kac kez çalıştırma ve kullanmada sıkıntı olmadı. Sonra tekrar bir kez daha çalıştırdığımızda lpg sensoru calismadigi gibi arac lpg ye gecmedi ve de buzzer kontak kapali olsa dahi sürekli ve kesintisiz calmaya devam etti. Lpg yi devredışı bıraktık yarin ankara sanayiye götüreceğim. Sebebini bilen var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar 2005 Ford fusion benzin LPG li aracım var son bir kaç aydır aracımda bir arıza oluştu cozebilen kesin tedavi sunan olmadı birde burada sizinle paylaşmak istedim arıza şu seyir halinde ilerleriken vitesi büyütmek veya küçültmek için debriyajaa bastığımda ibre hızlı bir şekilde düşüp araç istop ediyor 4ten 5e cekicem debriyaj ve araba istop seri halde geliyorum kasiste yavasladim vites küçültme yapicam debriyaj sonra istop sonra gaza bas vurdurup devam ediyoruz mecburen bunu LPG de yapıyor LPG olarak BRC var servisten baktırdım 2ayri yerde ama hiç birşey bulamadilar hadi çıkın işin içinde ne yapicam ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.