Şimdi Ara

otobüsten anlayanlar bu kol ne işe yarıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
14.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya bu otobüslerde direksiyonun altında sağ tarafta bir kol var bizim arabadaki silecek kolu gibi bunu çektiğimizde göstergede (R) yazıyor bu nedir ne işe yarıyor otobüsler hakkında bilgim olmadığı için bunu gördüğümde şaşırdım ayrıca dikkatimi çekti şöför genelde fren yapmadan önce çekiyor o kolu acaba asrmi



  • tam emin diilim ama sanırım motor freni olması lazım yani aynı koldanmı bahsediyoz bilmiyom ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnny3254

    tam emin diilim ama sanırım motor freni olması lazım yani aynı koldanmı bahsediyoz bilmiyom ama
    geri mi ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnny3254

    tam emin diilim ama sanırım motor freni olması lazım yani aynı koldanmı bahsediyoz bilmiyom ama
    quote:

    Orjinalden alıntı: johnny3254

    tam emin diilim ama sanırım motor freni olması lazım yani aynı koldanmı bahsediyoz bilmiyom ama


    bence de motor freni gibi duruyor. ama motor freni olsa göstergede (R) harfi neden çıksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiMicrop

    quote:

    Orjinalden alıntı: johnny3254

    tam emin diilim ama sanırım motor freni olması lazım yani aynı koldanmı bahsediyoz bilmiyom ama


    bence de motor freni gibi duruyor. ama motor freni olsa göstergede (R) harfi neden çıksın

    Alıntıları Göster
    ya benim gördüğüm otobüs o403tü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    ya benim gördüğüm otobüs o403tü

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar o retarder denilen cihaz..

    elektrik akımı ile şafta baskı yaparak frenlemeye yardımcı oluyor..
    ayrıca bellibir derece de bırakılırsa hız sabitleyici oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    arkadaşlar o retarder denilen cihaz..

    elektrik akımı ile şafta baskı yaparak frenlemeye yardımcı oluyor..
    ayrıca bellibir derece de bırakılırsa hız sabitleyici oluyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim

    arkadaşlar o retarder denilen cihaz..

    elektrik akımı ile şafta baskı yaparak frenlemeye yardımcı oluyor..
    ayrıca bellibir derece de bırakılırsa hız sabitleyici oluyor.


    retarder cruise control olarak 403 rhd'de kullanılıyor mu? ilk defa duydum.

    s 2000 manlarda retarder çekildiğinde ünlem işareti çıkıyor, sigortadan olabilirmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.A.K.K -- 1 Ekim 2006; 0:01:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim

    arkadaşlar o retarder denilen cihaz..

    elektrik akımı ile şafta baskı yaparak frenlemeye yardımcı oluyor..
    ayrıca bellibir derece de bırakılırsa hız sabitleyici oluyor.


    retarder cruise control olarak 403 rhd'de kullanılıyor mu? ilk defa duydum.

    s 2000 manlarda retarder çekildiğinde ünlem işareti çıkıyor, sigortadan olabilirmi.

    Alıntıları Göster
     otobüsten anlayanlar bu kol ne işe yarıyor

    Retarder yağ basıncıyla çalışan sürtünmesiz bir frenleme sistemidir.

    şaft üzerinde negatif tork oluşturarak frenlemeye yardımcı olur.
    kimi durumlarda ise frene gerek kalmadan kütle dizginlenebiliyor.

    mesela eğim inişlerde aracın hızlanmaması için.

    konum 1 de sanırım hızı sabitliyor. ama eğimin müsait olması lazım. düzyolda faydası olmaz tahminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

     otobüsten anlayanlar bu kol ne işe yarıyor

    Retarder yağ basıncıyla çalışan sürtünmesiz bir frenleme sistemidir.

    şaft üzerinde negatif tork oluşturarak frenlemeye yardımcı olur.
    kimi durumlarda ise frene gerek kalmadan kütle dizginlenebiliyor.

    mesela eğim inişlerde aracın hızlanmaması için.

    konum 1 de sanırım hızı sabitliyor. ama eğimin müsait olması lazım. düzyolda faydası olmaz tahminim.

    Alıntıları Göster
    ben cc olarak anladım, rampa inişlerinde 1. konumda hızı sabit tuttuğu doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    ben cc olarak anladım, rampa inişlerinde 1. konumda hızı sabit tuttuğu doğrudur.

    Alıntıları Göster
    Ha bu arada aklıma gelmişken söyliyeyim ;

    TELMA retarder elektrik vasıtasıyla çalışıyor şimdiye kadar yolcu otobüslerinde görmedim ama sanırım toplu taşımaaraçlarında kullanılıyor olabilir.

    çünkü çok ısınıyormuş.

    Ama voith retarder ve ZF intrader yağlı sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

    Ha bu arada aklıma gelmişken söyliyeyim ;

    TELMA retarder elektrik vasıtasıyla çalışıyor şimdiye kadar yolcu otobüslerinde görmedim ama sanırım toplu taşımaaraçlarında kullanılıyor olabilir.

    çünkü çok ısınıyormuş.

    Ama voith retarder ve ZF intrader yağlı sistem.

    Alıntıları Göster
    bilgiler icin sagol..
    benyaglı sistemleri henuz gormedim..
    calışma prensibini anlatabilirmisin.. yani yagı ne pompalıyor vs..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Ha bu arada aklıma gelmişken söyliyeyim ;

    TELMA retarder elektrik vasıtasıyla çalışıyor şimdiye kadar yolcu otobüslerinde görmedim ama sanırım toplu taşımaaraçlarında kullanılıyor olabilir.

    çünkü çok ısınıyormuş.

    Ama voith retarder ve ZF intrader yağlı sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    bilgiler icin sagol..
    benyaglı sistemleri henuz gormedim..
    calışma prensibini anlatabilirmisin.. yani yagı ne pompalıyor vs..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Ha bu arada aklıma gelmişken söyliyeyim ;

    TELMA retarder elektrik vasıtasıyla çalışıyor şimdiye kadar yolcu otobüslerinde görmedim ama sanırım toplu taşımaaraçlarında kullanılıyor olabilir.

    çünkü çok ısınıyormuş.

    Ama voith retarder ve ZF intrader yağlı sistem.


    Alıntıları Göster
    O kolun fren oldugunu tahmin ediyordum.Ama tam detayını öğrenmiş oldum.Bu topic sayesinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    bilgiler icin sagol..
    benyaglı sistemleri henuz gormedim..
    calışma prensibini anlatabilirmisin.. yani yagı ne pompalıyor vs..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockinger

    Ha bu arada aklıma gelmişken söyliyeyim ;

    TELMA retarder elektrik vasıtasıyla çalışıyor şimdiye kadar yolcu otobüslerinde görmedim ama sanırım toplu taşımaaraçlarında kullanılıyor olabilir.

    çünkü çok ısınıyormuş.

    Ama voith retarder ve ZF intrader yağlı sistem.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim

    bilgiler icin sagol..
    benyaglı sistemleri henuz gormedim..
    calışma prensibini anlatabilirmisin.. yani yagı ne pompalıyor vs..




    Şİmdi;

    Şaft tarafından tahrik edilen rotor, yağı harekete geçirir,harakete geçirilen yağ statör tarafından yavaslatılır.Yavaşlayan yağ şafta bağlı rotoru ve bununla birlikte diferensiyel üzerinden aracı frenler. Frenlemeden dolayı ortaya çıkan yağ sıcaklığı ise aracın soğutma sistemi üzerinden soğutulur..

    yani dönen bir vantilatörün pervanelerine su dökmeye benziyor en kabaca...

    Aracın motorunun devirli durması daha faydalı oluyor. bu yüzden vites küçültülür retard açıkken

    çünkü yağı motorun soğutma sistemiyle soğutuyor.

    bu yüzden man fortunalarda yol bilgisayarında devir çok düşünce kaptana "Retarder gücü azaltıyor" uyarısı görünür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockinger -- 3 Ekim 2006; 23:55:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim

    bilgiler icin sagol..
    benyaglı sistemleri henuz gormedim..
    calışma prensibini anlatabilirmisin.. yani yagı ne pompalıyor vs..




    Şİmdi;

    Şaft tarafından tahrik edilen rotor, yağı harekete geçirir,harakete geçirilen yağ statör tarafından yavaslatılır.Yavaşlayan yağ şafta bağlı rotoru ve bununla birlikte diferensiyel üzerinden aracı frenler. Frenlemeden dolayı ortaya çıkan yağ sıcaklığı ise aracın soğutma sistemi üzerinden soğutulur..

    yani dönen bir vantilatörün pervanelerine su dökmeye benziyor en kabaca...

    Aracın motorunun devirli durması daha faydalı oluyor. bu yüzden vites küçültülür retard açıkken

    çünkü yağı motorun soğutma sistemiyle soğutuyor.

    bu yüzden man fortunalarda yol bilgisayarında devir çok düşünce kaptana "Retarder gücü azaltıyor" uyarısı görünür

    Alıntıları Göster
    teşekkurler..
    anladıgım kadarıyla motora yakın noktada yag haznesi var ve bu diferansiyele yakın noktadaki retarderi bu besliyor..

    sogutmada ayrı bir radyator var anlaşılan.. ama su sogutmalı olsa gerek.. hava yeterli oluyormudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    teşekkurler..
    anladıgım kadarıyla motora yakın noktada yag haznesi var ve bu diferansiyele yakın noktadaki retarderi bu besliyor..

    sogutmada ayrı bir radyator var anlaşılan.. ama su sogutmalı olsa gerek.. hava yeterli oluyormudur.

    Alıntıları Göster
    Gece yolculuklarında çok işe yarıyor o kol.Aracı tatlı tatlı yavaşlatır.Kimsede yerinden zıplamaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Söylev

    Gece yolculuklarında çok işe yarıyor o kol.Aracı tatlı tatlı yavaşlatır.Kimsede yerinden zıplamaz..

    Alıntıları Göster
    evt arkadaşlar sabit hız kontrolü gibi bişey olması lazım yanlış hatırlamıyorsam bi ara bende kafaya takmışdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbians

    evt arkadaşlar sabit hız kontrolü gibi bişey olması lazım yanlış hatırlamıyorsam bi ara bende kafaya takmışdım.

    Alıntıları Göster
    walla harbiden çok işe yarayan bi zımbırtı o bizim buranın şöförleri ani bişey olmadıktan sonra duracakları zamana kadar hiç frene basmıyorlar hep o zımbırtıyla frenliyolar 3. kademe baya işe yavaşlatıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerafettinIsBack

    walla harbiden çok işe yarayan bi zımbırtı o bizim buranın şöförleri ani bişey olmadıktan sonra duracakları zamana kadar hiç frene basmıyorlar hep o zımbırtıyla frenliyolar 3. kademe baya işe yavaşlatıyo.

    Alıntıları Göster
    retarder :

    2 tip mevcut
    1 telma diye bilinen elektrikli sistem bu sistem otobüsler de kullanması zor bagaj nedeniyle yer sıkıntısı vardır bu sistem şaftın üzerinde fuko akım prensibi ile ters manyetik alan yaratılarak şaftın (dolayısıyle) arabanın yavaşlatılmas üzerine kurulu bir sistemdir.
    avantajları araç rölantide bile olsa yani vitesde değilken bile sistem devreye girip aracı yavaşlatabilir yakıt ekonomisi sağlar

    dezavantajı yer darlığı olan araçlarda özellikle otobüslerde kullanımı ve uygulanması çok zordur. kamyonlarda daha aktif olarak kullanılabilir sonrada takılabilir

    voith diye bilinen dişli sistemi ile çalışan diğer sistemde ise şanzıman çıkışına koyulmuş içiçe girmiş dişli sistemidir. kabaca çalışma prensibini anlatırsak iç içe geçmiş dişlilerin yağ basıncı ile devreye girmesi ve yay sistemleri ile bu dişlilerin yavaşlanmaya zorlanması sayesinde aracın şanzımanı durdurulmaya çalışılır. bu aracın yavaşlamasını sağlar genelde bu tip rötarderler otobüsler kullanılır. oo arka taraftan gelen inilti sesinin sebebi bu rötarderdir. Denizli İzmir arasında hiç fren pedalı kullanmadan aracı kullanabilirsiniz. retarder kademeli bir sistemdir genellikle vites sayısının 1 alt sayısı kadar kademe olur örnek 7 ileri arabada 6 kademe olur. bazı araçlarda ise ayrı bir kol üzerinden değil (örnek volvo tır) direk sistem kontrolü ile devreye girer çıkar.

    avantajı çok etkin yavaş duruş sağlar. kademelendirebildiğiniz içinde istediğiniz kadar duruşu sağlarsınız şanzıman üzerinde fabrikadan hazır gelir çok istenirse bazı araçlarada sonradan takılabilir sadece şanzıman buna uyumlu olsun örnek 0303 arabalara sonradan retarder takılıyordu zamanında 50000mark karşılığında olabiliyordu.
    dezavantajı yakıt ekonomisi sağlayamaz ve giderilemeyen bir ses problemi vardır.

    kısaca anlatım bu kadar oluyor evde bi yerlerde katalogları vardı bunların bende




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safiran

    retarder :

    2 tip mevcut
    1 telma diye bilinen elektrikli sistem bu sistem otobüsler de kullanması zor bagaj nedeniyle yer sıkıntısı vardır bu sistem şaftın üzerinde fuko akım prensibi ile ters manyetik alan yaratılarak şaftın (dolayısıyle) arabanın yavaşlatılmas üzerine kurulu bir sistemdir.
    avantajları araç rölantide bile olsa yani vitesde değilken bile sistem devreye girip aracı yavaşlatabilir yakıt ekonomisi sağlar

    dezavantajı yer darlığı olan araçlarda özellikle otobüslerde kullanımı ve uygulanması çok zordur. kamyonlarda daha aktif olarak kullanılabilir sonrada takılabilir

    voith diye bilinen dişli sistemi ile çalışan diğer sistemde ise şanzıman çıkışına koyulmuş içiçe girmiş dişli sistemidir. kabaca çalışma prensibini anlatırsak iç içe geçmiş dişlilerin yağ basıncı ile devreye girmesi ve yay sistemleri ile bu dişlilerin yavaşlanmaya zorlanması sayesinde aracın şanzımanı durdurulmaya çalışılır. bu aracın yavaşlamasını sağlar genelde bu tip rötarderler otobüsler kullanılır. oo arka taraftan gelen inilti sesinin sebebi bu rötarderdir. Denizli İzmir arasında hiç fren pedalı kullanmadan aracı kullanabilirsiniz. retarder kademeli bir sistemdir genellikle vites sayısının 1 alt sayısı kadar kademe olur örnek 7 ileri arabada 6 kademe olur. bazı araçlarda ise ayrı bir kol üzerinden değil (örnek volvo tır) direk sistem kontrolü ile devreye girer çıkar.

    avantajı çok etkin yavaş duruş sağlar. kademelendirebildiğiniz içinde istediğiniz kadar duruşu sağlarsınız şanzıman üzerinde fabrikadan hazır gelir çok istenirse bazı araçlarada sonradan takılabilir sadece şanzıman buna uyumlu olsun örnek 0303 arabalara sonradan retarder takılıyordu zamanında 50000mark karşılığında olabiliyordu.
    dezavantajı yakıt ekonomisi sağlayamaz ve giderilemeyen bir ses problemi vardır.

    kısaca anlatım bu kadar oluyor evde bi yerlerde katalogları vardı bunların bende

    Alıntıları Göster
    motor freni .voith retarder denilen sistem. eğer düz yolda giderken o kolu parkmak ucuyla çekerseniz motor devri yavaşlar frren balataları tasarruf eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burti35

    motor freni .voith retarder denilen sistem. eğer düz yolda giderken o kolu parkmak ucuyla çekerseniz motor devri yavaşlar frren balataları tasarruf eder.

    Alıntıları Göster
    Voith daki ses bana cok güzel geliyor,olsun giderilmesin

    Hele 403 lerde arkada oturunca cok harika oluyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.