Şimdi Ara

otobüslerde çift dingil konfor sağlarmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
9.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ?



  • Şöyle özetleyeyim. Arkalar zaten çift teker olduğu için çukurlar normalden daha az hissedilir. Bunun için ikinci dingile gerek yoktur. Ayrıca arka lastik patlasa bile kontrol kaybolmaz.

    Öne bakarsak tehlikeyi görebiliriz. Ön aks ve tekerler tek olduğu için lastik patlamasında devrilebilir. Ayrıca konfor olayı zaten amortisörle çözülmüş durumda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Şöyle özetleyeyim. Arkalar zaten çift teker olduğu için çukurlar normalden daha az hissedilir. Bunun için ikinci dingile gerek yoktur. Ayrıca arka lastik patlasa bile kontrol kaybolmaz.

    Öne bakarsak tehlikeyi görebiliriz. Ön aks ve tekerler tek olduğu için lastik patlamasında devrilebilir. Ayrıca konfor olayı zaten amortisörle çözülmüş durumda.
    Otobüslerde 3. aks koltuk sayısının fazla olup araç uzunluğunun artmasından dolayıdır.

    Yol tutuşu ve viraj unsurlarıyla ön plana çıkar. Yolcu konforu açısından otobüsün 2 veya 3 akslı olmasının hiçbir farkı yoktur. Aksine yol tutuşu daha fazla olacağından, virajlarda daha güvenlidir.

    Ayrıca yukarıdaki arkadaşımızın yazdığı gibi otobüslerde süspansiyon sistemi her ne kadar amortisör dese bile hava körükleriyle sağlanır.

    Sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34_gurcangurel

    Otobüslerde 3. aks koltuk sayısının fazla olup araç uzunluğunun artmasından dolayıdır.

    Yol tutuşu ve viraj unsurlarıyla ön plana çıkar. Yolcu konforu açısından otobüsün 2 veya 3 akslı olmasının hiçbir farkı yoktur. Aksine yol tutuşu daha fazla olacağından, virajlarda daha güvenlidir.

    Ayrıca yukarıdaki arkadaşımızın yazdığı gibi otobüslerde süspansiyon sistemi her ne kadar amortisör dese bile hava körükleriyle sağlanır.

    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    ancak otobüsün daha uzun olması virajlarda yola tutunmayı zorlaştırır.Ayrıca bir çukura iki akslı bir oobüsün arkadaki tek tekeri girerken üç akslı otobüste iki teker çukura girer dolayısıyla otobüs daha fazla sarsılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oberyn Nymeros Martell

    ancak otobüsün daha uzun olması virajlarda yola tutunmayı zorlaştırır.Ayrıca bir çukura iki akslı bir oobüsün arkadaki tek tekeri girerken üç akslı otobüste iki teker çukura girer dolayısıyla otobüs daha fazla sarsılır.

    Alıntıları Göster
    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.

    Alıntıları Göster
    3 Aks ta Koltuk Sayısı Fazla Belki Koltuk Aralarındaki Mesafe Biraz Daha Fazladır.Bacakların Rahat Eder.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.

    Alıntıları Göster
    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.


    Alıntıları Göster
    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.




    Alıntıları Göster
    üc aksli Otobüslerde arka dingil 35- 40 km/h hizinda ,dengeyi
    tutma amaciyla otomatikmen kitlenir.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Evet. Travegolarda da böyledir. Hatta istanbul belediyesinde çalışan eski körüklü man otobüslerin bile en arka tekerleri sağa sola döner. Ama fazla bir açısı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oberyn Nymeros Martell

    ancak otobüsün daha uzun olması virajlarda yola tutunmayı zorlaştırır.Ayrıca bir çukura iki akslı bir oobüsün arkadaki tek tekeri girerken üç akslı otobüste iki teker çukura girer dolayısıyla otobüs daha fazla sarsılır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sauron86

    ancak otobüsün daha uzun olması virajlarda yola tutunmayı zorlaştırır.Ayrıca bir çukura iki akslı bir oobüsün arkadaki tek tekeri girerken üç akslı otobüste iki teker çukura girer dolayısıyla otobüs daha fazla sarsılır.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.


    Bu durum hem kullanım rahatlığı sağlar. Hem de lastiklerin sürtünmeden dolayı aşınmasını önler. Birde 3 akslı otobüsler köprüler ve otoyollardan geçerken aks farkı öderler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 30 Ekim 2007; 12:48:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.


    Bu durum hem kullanım rahatlığı sağlar. Hem de lastiklerin sürtünmeden dolayı aşınmasını önler. Birde 3 akslı otobüsler köprüler ve otoyollardan geçerken aks farkı öderler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.


    Bu durum hem kullanım rahatlığı sağlar. Hem de lastiklerin sürtünmeden dolayı aşınmasını önler. Birde 3 akslı otobüsler köprüler ve otoyollardan geçerken aks farkı öderler.


    arka tekerler 30kmh ye kadar döner ondan sonra dönmez yani manevra kolaylığı için düşünülmüş,yüksek hızlarda sabittir o tekerler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emerald Dolphin

    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    abi yok diferansiyel degil direk direksiyona bagli ,
    on tekerlerin ters tarafina dogru hafif donuyor ,
    otobus dururken direksiyonu cevirince de donuyor.
    ulusoyun neoplanlarinda bu sekilde ama travegoda da aynimidir bilmiyorum...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yani diferansiyelin yapısı gereğimi bu olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    3. aks sadece otobüsün boyunu uzatır. Birde otobüs viraj alırken en arkadaki tekerleklerde tıpkı öndekiler gibi davranıp azda olsa sağa sola doğru virajlanır. Otobüsün gidiş doğrultusunda sabit durmaz yani. Bu sayede otobüs virajı daha rahat alırken en arkadaki lastiklerin de sürtünmeden dolayı aşınması engellenir. Ya da geciktirilir.

    3 akslı bir otobüs keskin bir viraj alırken en arkadaki tekerlere dikkatli bakın. Göreceksiniz.






    Geçen gün Varan'ın Setralarına dikkat ettim 3 akslı, en arkadaki akslarda tekli tekerlekler var, ben bunları körüklü otobüslerin körük kısmındaki tekerlekler gibi dönerken kendi kendine salınarak dönüyor sanıyordum, fakat park ederken adam tam kırdı direksiyonu, otobüs dururkende en arka tekerlekler ters tarafa döndü.


    Bu durum hem kullanım rahatlığı sağlar. Hem de lastiklerin sürtünmeden dolayı aşınmasını önler. Birde 3 akslı otobüsler köprüler ve otoyollardan geçerken aks farkı öderler.


    arka tekerler 30kmh ye kadar döner ondan sonra dönmez yani manevra kolaylığı için düşünülmüş,yüksek hızlarda sabittir o tekerler...

    Alıntıları Göster
    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda

    hayır dönmüyor,zaten yüksek hızlarda öyle teferruatlı manevralarda yapılamayacağı için gerek yok,burada amaç sadece aracın perona girip çıkarken ve dar alanlarda daha kolay manevra yapabilmesi...

    tabi burada dönmekten kasıt sağa ve sola dönüş,yoksa teker dönmeden araç gitmez






    ekleme...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emerald Dolphin -- 9 Kasım 2007; 7:26:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emerald Dolphin

    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda

    hayır dönmüyor,zaten yüksek hızlarda öyle teferruatlı manevralarda yapılamayacağı için gerek yok,burada amaç sadece aracın perona girip çıkarken ve dar alanlarda daha kolay manevra yapabilmesi...

    tabi burada dönmekten kasıt sağa ve sola dönüş,yoksa teker dönmeden araç gitmez






    ekleme...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Emerald Dolphin

    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda

    hayır dönmüyor,zaten yüksek hızlarda öyle teferruatlı manevralarda yapılamayacağı için gerek yok,burada amaç sadece aracın perona girip çıkarken ve dar alanlarda daha kolay manevra yapabilmesi...

    tabi burada dönmekten kasıt sağa ve sola dönüş,yoksa teker dönmeden araç gitmez






    ekleme...


    Öyle desene yav. Bende hiç dönmüyor zannettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orjinalden alıntı: Emerald Dolphin

    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    Nasıl yani. 90 km hızla giden 3 akslı bir travegoda Man fortuna da Setra da en arka tekerler dönmüyor mu o anda

    hayır dönmüyor,zaten yüksek hızlarda öyle teferruatlı manevralarda yapılamayacağı için gerek yok,burada amaç sadece aracın perona girip çıkarken ve dar alanlarda daha kolay manevra yapabilmesi...

    tabi burada dönmekten kasıt sağa ve sola dönüş,yoksa teker dönmeden araç gitmez






    ekleme...


    Öyle desene yav. Bende hiç dönmüyor zannettim.

    Alıntıları Göster
    bunların hiç dönmeyenleri kamyonlarda var kasada yük yokken arka tekerler havada gidiyor ilk gördüğümde ne şaşırmıştım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ipli jeton

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bunun iki iki nedenini söyleyebilirim.
    1. lastik yere bastıkça aşınır, ömrü azalır. Lastik yere basmazsa aşınmaz.
    2. Otoyol ve köprülerde araçlar üzerindeki aks sayısına göre değil, yere basan aks sayısına göre ücret öder.
    Misal o kamyonun 3 akslık ücret yerine iki akslık ücret ödeyerek köprüyü geçebilir, tabii boşsa




  • Hic bir bilgim yok ama haftada 2 kere otobuse biniyorum her seferinde 3 aksli otobuse binmek bana daha fazla guven veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onuraydin -- 16 Temmuz 2012; 20:38:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.