Şimdi Ara

ORDUDA İNANILMAZ KAZA (sebep sadece hız mı?) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
0
Favori
4.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bnence ilk sebep o sığır ömründe ilk defa o yoldan geçiyordu.ikinci neden aşırı hız ve son olarak ben iyi sürücüyüm bir şey olmaz mantığı.
  • şu trafik magandaları kadar cins insanlar yok madem çarptın neden kaçıyorsun madem korkuyorsun neden hız yapıyorsun dangalak herif.
  • hız hız hız. bir yuvayı söndürdü.insanlara f1 izlemeyi mecbur tutacaksın.izlesinki hız nedir fren nedir lastik nedir viraj nedir motor nedir nerde nasıl gidilir nasıl davranılır öğrensin.katil gaza bamış virajı görünce panikleyip virajın ortasında frene köklemiş araba azıcık savrulunca arabası değerli ya frenden ayağını çekmiş doğruca çarpmış.
  • Ya nelerin tartışmasını yapıyorsunuz,adam oracıkta vefat etmiş yok siz esp msp virajdan dönse şöyle yapsaydı böyle yapsaydı frene bassaydı gaza bassaydı,sizin yaptığınız tartışmalar adamın hayatını geri getirmez,görünen köy kılavuz istemez malum şahıs(mercedes sahibi) kendi felaketini kendisi yaratmış tabakhaneye b.kmu yetiştiriyodu yavaş gitseydi azıcık
  • bu yol meşhur bolaman virajlarının yalıköy-çaka mevkii (memleketim). Yaz aylarında asfaltta bozulma nedeniyle mıcır döküp lastikli silindirle ezip bırakırlardı (yol çizgileri görünmüyor).o yokuşta en az 30_40 derece eğimli. Muhtemel tamamen yerleşmemiş mıcıra bağlı önden kayma oluyor (tabii hızı da fazla)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drkrex -- 17 Temmuz 2011; 23:12:45 >
  • Düzgün kullananlar alınmasın da sıkça denk geliyorum böyle salakça kullanan yeni kasa C sürücüsü zibidilere.
  • Yahu forumda ne çok pilotluk eğitimi almış usta şöför varmış yok kontra verecekmiş, arkayı atıp yanlayarak dönecekmiş, viraja girecekmiş de sonra gazla çıkıp arkayı attırarak çıkacakmış veya yarış simülasyonlarında böyle değilmiş ataride böyle görmemişmiş.

    Yapmayın arkadaşlar etmeyin çoğumuz o durumda olsak muhtemelen benzer bir senaryoyu yaşardık, daha önce bu tip bir durumda kurtarmışsınızdır tamam ama her zaman kurtarabileceksiniz diye bir kaide yok.

    Muhtemelen sürücü de son anda gördü virajın o kadar keskin olduğunu can havliyle frene bastı (hepimiz yapardık) sonrasında baktı olacak gibi değil araba yönünü bulmuyor frenden çekip yön vermeye çalıştı ama toprak zemine girdikten sonra gerisi yalan.

    Şöför bariz hatalı kimsenin bu konuya itirazı yok sanırım ama bu onun acemi olduğunu veya sizin çok usta olduğunuzu göstermez bu tip durumlarda orada olmayana laf söylemek kolaydır ancak bir de yaşayandan dinlemek lazım böyle 100 metre ileriden ne olduğu belli olmayan görüntülerle çok da ahkam kesmemek lazım.

    Denebilecek tek şey keşke o kadar hızlı olmasaydı da bir insanın ölmesine neden olmasaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chncnyhn -- 17 Temmuz 2011; 2:52:04 >




  • rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...
  • Orada çukur var gibi. Çukurdan çıkarken araba kontrolü gitmiş herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lllldbllll -- 17 Temmuz 2011; 3:32:08 >
  • Neyse ki kimse ölmemiş bu sevindirici.

    Arabanın hızlı olması falan tabii ki hatalı ancak ben göremedim yolun kenarında orada VİRAJ olduğunu gösteren her hangi bir İŞARET bir TABELA var mı? Mesela şöyle bir şey;

     ORDUDA İNANILMAZ KAZA (sebep sadece hız mı?)


     ORDUDA İNANILMAZ KAZA (sebep sadece hız mı?)


    Yani şoför suçlu tamam ancak bütün suç da onun değil bence. Hepimiz elbet 1 kere bir viraja hızlı girmişizdir, argo tabiriyle "hasss..." çektiğimiz bir dönüş yapmışızdır. Kimseye bir şey olmamıştır bu ayrı. Ama sanki herkes kurallara %100 uyuyor gibi konuşuyor.

    Kaçmasına bir şey diyemiyorum, belki panikleyip kaçmıştır 1-2 gün sonra ya yakalanır ya da teslim olur bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr

    rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...


    Sen sebastien loeb'i tanımamışın.



    bence sadece ismini duymuş
    arkadan itişmiş esp işe yaramazmış mış
    ne cevherler var forumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jake LaMotta

    quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    Yahu forumda ne çok pilotluk eğitimi almış usta şöför varmış yok kontra verecekmiş, arkayı atıp yanlayarak dönecekmiş, viraja girecekmiş de sonra gazla çıkıp arkayı attırarak çıkacakmış veya yarış simülasyonlarında böyle değilmiş ataride böyle görmemişmiş.

    Yapmayın arkadaşlar etmeyin çoğumuz o durumda olsak muhtemelen benzer bir senaryoyu yaşardık, daha önce bu tip bir durumda kurtarmışsınızdır tamam ama her zaman kurtarabileceksiniz diye bir kaide yok.

    Muhtemelen sürücü de son anda gördü virajın o kadar keskin olduğunu can havliyle frene bastı (hepimiz yapardık) sonrasında baktı olacak gibi değil araba yönünü bulmuyor frenden çekip yön vermeye çalıştı ama toprak zemine girdikten sonra gerisi yalan.

    Şöför bariz hatalı kimsenin bu konuya itirazı yok sanırım ama bu onun acemi olduğunu veya sizin çok usta olduğunuzu göstermez bu tip durumlarda orada olmayana laf söylemek kolaydır ancak bir de yaşayandan dinlemek lazım böyle 100 metre ileriden ne olduğu belli olmayan görüntülerle çok da ahkam kesmemek lazım.

    Denebilecek tek şey keşke o kadar hızlı olmasaydı da bir insanın ölmesine neden olmasaydı.


    Kardeş peki şöförün olay yerinden kaçmasına ne diyorsun? "İnsanlık hali olur böyle şeyler" mi?


    Yanlış anladınız sanırım ben şöförü savunmuyorum yaptığı şeyin de yanlış olduğunu belirtiyorum şöförün teslim olmaması da çok yanlış birşey bu konuda hepimiz hemfikiriz.

    Fakat buna ek olarak bence adamın olay yerinden kaçması çok da yadırganacak bir şey değil ne doktor, ne polis ne de bir itfaiye eri olan bir insan olay yerinde yapabilceği, elinden gelen hiçbirşey yokken ve üzerine 10 kişi birden gelirken kaçması gayet normaldir daha sonradan teslim olmamaksa insanlık dışı bir durumdur.

    Ülkemizdeki insanların bir çoğunda adaleti kendisi verme isteği vardır ve yine aynı çoğunluğun yargısız infaz yapmakta üstüne yoktur bu yüzden bu tarz adaletsiz kazalarda (motora, çocuğa, yaşlıya veya büyük bir araçla küçük bir araca çarpma durumunda) yara almadan hatta burnu bile kanamadan kurtulan taraftaysanız yapılacak en doğru şey olay yerine ilk gelen taksiye binip olayın işlendiği yerde kimseyle muhattap olmayıp ve aracınızdan ruhsatınızı, cüzdanınızı, telefonunuzu ve çeşitli önemli eşyalarınızı alıp en yakın karakola gidip teslim olmaktır olay yerinde yapabileceğiniz hiçbirşey yokken orada bekleyip de canınızı tehlikeye atmanın bir anlamı yok.

    Benim ilk mesajda tepki gösterdiğim şey ise araçda mekanik bir arıza mı meydana geldi, lastik mi patladı, fren hidroliği mi boşaldı, araçta elektronik bir arıza mı meydana geldi, direksiyon mu kilitlendi, yolda yağ mı vardı bu sorulara kesin bir cevap veremezken kaza üzerine pilotaj dersleri verilmesi. Umarım bu sefer kendimi anlatabilmişimdir.

    Saygılar.




  • zaten olmuş bitmiş bir kaza hakkında varsayım yapmamız bile yanlış geldi galiba size.pilotaj deneyimle öğrenilir eğitimle bile öğrendim diyemezsiniz.benzer ya da buna yakın durumlar geldiyse başınıza dersiniz benim durumumda böyle olmuştu böyle kurtardım vb.

    bize laf ederken kendiniz de yapmışsınız varsayımınızı.

    keşke lafı çözüm değildir asla
  • keşke öyle böyle yapsaydı demiyoruz ki. aracın içindeki şahıs direksiyonu çevirmedi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Beyler bence bu araç üzerindeki donanımlarla hiç frene basmasa bile(ki mercedeste bu sistem var viraja sert girildiğinde araba otomatik viraj çizgisini korur) o virajı dönerdi. Mercedeste katıldığım test sürüşünde viraja aynı 100 km gibi hızlarla girmiş ve test parkurunda araç çizgisinden çıkmamıştı. Bence burda tek bir ihtimal var ve bana kuvvetli ihtimal geliyor. Adam dönerim lan deyip tek elle direksiyonu tutmaktadır ve frene falanda basmamıştır malum hızlı döncek ya. Sonra viraja girdiğinde direksiyonu elinden kaçırmış ( Ki kuvvetli ihtimal çünkü direksiyonu en sert şekilde bile kırsa yoldan çıkmaz en fazla spin atar) sonrada frene asılmıştır.Dikkatli izlerseniz kesinlikle anlicaksınız böle bir oaly yaşadığını. Ben nerden bildim derseniz bir gün bende 40 km gibi bir hızla giderken tek elle kullanıyordum viraja geldiğimde(biraz sert bir virajdı) direksiyonu çevirirken tek elle kullandığımdan direksiyonun hakimiyetini kaybedip aynı bua dam gibi bariyerlere toslicaktım ama hızı 40 gibi komik bir hız olduğu için hemen durmuştum ve kendime çok kızmıştımm. O gün bugünüdr direksiyonu hep 2 elle kullanırım. Videoyu dikkatle izleyin anlicaksınız.


    Beyler bence bu araç üzerindeki donanımlarla hiç frene basmasa bile(ki mercedeste bu sistem var viraja sert girildiğinde araba otomatik viraj çizgisini korur) o virajı dönerdi.


    Dostum bunu bize bi anlatabilirmisin, herhalde ESP var demek istedin yoksa başka bilmediğimiz sistemmi var?






  • Yokuş aşağı diye bu nasıl bir ego tatmin etmektir..............
  • Allah rahmet eylesin. Çok üzücü ama hepimiz bir gün vefat edicez ve ne şekilde vefat edeceğimiz bile belli değil. Rabbimiz cümlemize hayırlı sonlar nasip etsin ne diyim.
  • Yaralı diyor adama yazıda ama demekki ölmüş.Allah rahmet eylesin.Benim kafama takılan da o park halindeki arabanın (caddy) el freni çekili ya da viteste değilmiydi de bu kadar savrulup gitti ...
  • şerefsiz herif biraz yavaş gitseydin ölürmüydün bi ailenin ocağına ateş düşürdün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr

    rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...


    Sen sebastien loeb'i tanımamışın.



    bence sadece ismini duymuş
    arkadan itişmiş esp işe yaramazmış mış
    ne cevherler var forumda.



    senden fazla duyduğum kesin..bence senin hayatında araba kullandığnı bile zannetmiyorum..babana her gün anahtar dileniyorsundur kesin..baban da büyü evladım biraz daha öyle bi tur veririm diyordur kesin


    yeni bir üye için fazla talihsiz yazılar yazıyorsunuz umarım çizilmeden devam edersiniz.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.