Şimdi Ara

ORDUDA İNANILMAZ KAZA (sebep sadece hız mı?) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
4.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle hızdan ziyade araç kontrolsüz geliyor! ilerde hareketlilik ve viraj var,sürücü virajdan sonrasını görmesi ise mümkün değil. Gerçekten şöför olan biri gündüz vakti, o posizyona düşmez!

    Diyelim ki dalgınlık oldu veya bir şeye kızdı,hırsını gaza basarak almaya çalışıyor. O zaman şöförün yapması gereken vites küçülterek ve motorun gücünden yararlanarak, keskin direksiyon kırmalar ile değil! makul bir şekilde direksiyonu kontrol ederek dönüşünü sağlamalıdır. Özetle vites düşür,gaza bas.

    Bu yoruma iki soru gelebilir:

    1. Aracın devri zaten yüksekse ne olacak ?

    2. Araç otomatik ise bu çözümün ne anlamı var?


    1,C. Aracın devri yüksek ise viraj alanına girmeden debraj ve frene basarak vitesi küçültmeye çalışırsınız (zaten frenden sonra,vites uygun duruma gelecektir) vites geçişi sağlandığı anda!!!! debrajdan ayağınızı vakit kaybetmeden çekin ve gaza basın! Ayağınızı debrajdan çektiğiniz anda büyük ihtimal,motor freni olacaktır ve akabinde aracın tüm gücü tekerleklere bineceği için,toparlanma kaçınılmazdır! Gaza bastığınız içinde motor devri yüksek olmaya devam edecek ve 1-1.5 tonluk aracınızı savrulma yaşamadan döndürecek gücü elde etmiş ve sağlık dönüşü tamamlamış olacaksınız inşallah.

    2,C. Eğer otomatik araçlardan hızlı gitmeyi planlıyorasanız,benim önerim kesinlikle triptonik vitesde sürmenizdir. Aracın vites oranları sizin kontrolünüzde olmalıdır!

    Peki araç bu pozisyonda ve otomatik ise ne yapmalı?

    Ben olsam düzlükten itibaren sonuna kadar frene asılır ve bir ihtimal araç virajı savrulmadan dönebilcek kadar hızın düştüğünü hissettiğim anda, dönüşe geçerdim. Tabi hız makul seviyelere düşmemiş ise frenden kesinlikle ayağımı çekmezdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Yaralı diyor adama yazıda ama demekki ölmüş.Allah rahmet eylesin.Benim kafama takılan da o park halindeki arabanın (caddy) el freni çekili ya da viteste değilmiydi de bu kadar savrulup gitti ...

    o hızla vurduktan sonra el freni ne işe yarıyacak
  • Video'yu bir kaç kez izledim de özellikle caddy'nin adama çarpıp savurduğu 2. bölümü.
    Adam yere bir kaç kez deyim yerinde ise kütük gibi düşüyor. Hani mağazalarda vitrinlerde mankenler olur ya.. Onlara da vursaydı o şekilde düşerdi.
    Bunu yazmamdaki maksat insan düşerken istemdışı da olsa el ve bacaklarını kendisini korumak için sağa sola çevirir. Bir yerine bir darbe almamaya çalışır. Ama adamın yere kütük gibi düşmesinden anlıyorum ki daha ilk darbeyi başından almış gibi. Sonrasında kendini kaybetmiş olmalı ki kendini yuvarlanırken koruyamamış.

    "Kazada ağır yaralananve Samsun Tıp Fakültesinde yoğun bakımda tedavi gören Mehmet Yerli önceki gün vefat etti. "

    Allah Rahmet eylesin diyorum. Ölümün bizi nerde ve ne şekilde yakalayacağı belli değil. Arabadan inişine bir bakın gayet rahat belki de arkadaşlarının yanına gidiyordu aklında kimbilir neler vardı. Ama eminim ki ölmek yoktu.

    Sürücü ise kaçmış ne kadar kaçarsa kaçsın vicdanından kaçamaz. Eminim her an her saniye olayı tekrar tekrar yaşıyor ve keşke'lerle dolu bir sürü soru soruyordur kendine.. Artık pişmanlıkta çare değil onun için dikkatsizliği bir insanın ölümüne yol açtı. Yakalanıp hapse girse de çıksa da çok pişman olup kendini yerden yere vursa da öleni geri getiremez.

    Onun için şunu unutmamalıyız ki "Araçlar her şeyden evvel bizi güvenli bir şekilde bir yerden bir yere götürmek için var" Ama biz bu bilinçte olursak olmazsak sonu hazin..

    Kalın sağlıcakla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 17 Temmuz 2011; 14:22:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr

    rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...


    Sen sebastien loeb'i tanımamışın.



    bence sadece ismini duymuş
    arkadan itişmiş esp işe yaramazmış mış
    ne cevherler var forumda.



    senden fazla duyduğum kesin..bence senin hayatında araba kullandığnı bile zannetmiyorum..babana her gün anahtar dileniyorsundur kesin..baban da büyü evladım biraz daha öyle bi tur veririm diyordur kesin


    yeni bir üye için fazla talihsiz yazılar yazıyorsunuz umarım çizilmeden devam edersiniz.


    daha önce epey çizilmişsin sanırım :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evoXr -- 17 Temmuz 2011; 17:19:04 >




  • virajda freni bıraksaydı bir ihtimal dönebilirdi diye düşünüyorum..aynı olay benimde başıma geldi motor freni falan kurtardım bi şekilde(c180di benim kullandığım araçta)tekerler kitlediği için araç dönememiş zaten..pilotajla kurtulunabilirdi diye düşşünüyorum..allah kimseye kaza bela vermesin yazık ya..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr

    rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...


    Sen sebastien loeb'i tanımamışın.



    bence sadece ismini duymuş
    arkadan itişmiş esp işe yaramazmış mış
    ne cevherler var forumda.



    Adamla muhattap olma, üst deki yazısından velet olduğu anlaşılıyor: Her türlü araba ile 240 ile keskin viraja girermiş kendisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel


    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Beyler bence bu araç üzerindeki donanımlarla hiç frene basmasa bile(ki mercedeste bu sistem var viraja sert girildiğinde araba otomatik viraj çizgisini korur) o virajı dönerdi. Mercedeste katıldığım test sürüşünde viraja aynı 100 km gibi hızlarla girmiş ve test parkurunda araç çizgisinden çıkmamıştı. Bence burda tek bir ihtimal var ve bana kuvvetli ihtimal geliyor. Adam dönerim lan deyip tek elle direksiyonu tutmaktadır ve frene falanda basmamıştır malum hızlı döncek ya. Sonra viraja girdiğinde direksiyonu elinden kaçırmış ( Ki kuvvetli ihtimal çünkü direksiyonu en sert şekilde bile kırsa yoldan çıkmaz en fazla spin atar) sonrada frene asılmıştır.Dikkatli izlerseniz kesinlikle anlicaksınız böle bir oaly yaşadığını. Ben nerden bildim derseniz bir gün bende 40 km gibi bir hızla giderken tek elle kullanıyordum viraja geldiğimde(biraz sert bir virajdı) direksiyonu çevirirken tek elle kullandığımdan direksiyonun hakimiyetini kaybedip aynı bua dam gibi bariyerlere toslicaktım ama hızı 40 gibi komik bir hız olduğu için hemen durmuştum ve kendime çok kızmıştımm. O gün bugünüdr direksiyonu hep 2 elle kullanırım. Videoyu dikkatle izleyin anlicaksınız.


    Beyler bence bu araç üzerindeki donanımlarla hiç frene basmasa bile(ki mercedeste bu sistem var viraja sert girildiğinde araba otomatik viraj çizgisini korur) o virajı dönerdi.


    Dostum bunu bize bi anlatabilirmisin, herhalde ESP var demek istedin yoksa başka bilmediğimiz sistemmi var?







    5-6 yıl önceydi. Kıbrısta mercedes bir taksiye binmiştim.Malum yollar uzun orda yani taksiyle şehirler arası gidiliyor türkiye gibi değil. Erbil'den Girneye gidiyorduk. Nese arabalardan bahsetmeye başladık. Aracı e200'dü. Modelini hatırlamıyorum ama muhtemelen 2000 model falandı. Bana arabanın özelliklerini falan anlatmaya başladı.Bu araç otomatik fren yapıyor falan demişti bana. Sonrada gösterdi Viraja az sert girdiğinde gaza dokunmadığı halde araba gerçekten yavaşlıyordu. Yani araba viraja sert girildiğini anlayıp hızını azaltıyordu. O aralar arabalarla o kadar ilgim yoktu o yüzden bu sistem midir esp midir bilemedim ama heralde yeni mercedeslerdede vardır diye düşündüm ne değil ne değildir bilmiyorum.
    Ama esp kurtarır gibi geldi bana. Her şeyden önemlisi bilinçli kullanıcı olmak lazım.
    Finlandiyada Ehliyet alırken ıslak zeminde aracın arkası attığında kullanıcının doğru müdaheleri yapması gerektiği öğretilir mesela. Viraja bile bile hızlı girdirtip araba arkasını savurduğunda spin atarsan ehliyetini alamazsın! Yada Slalom testinde kukaları devirmemen lazım. Aracını ıslak zeminde 360 derece döndürmeyi bile öğretiyorlar.Bunları gördüğümde gerçekten şaşırmıştım. İleri sürüş eğitimi falan sanmıştım. Ama değil bildiğiniz ehliyet alırken geçilmesi gereken testler.
    Hız göreceli bir kavram. O viraja bu hızla girilmez şu hızla girilmez diye bir genelleme yapılamaz. Top gear'ın bir bölümünde 2 f1 şampiyonu olmuş mika hakinen vardı ve c63 amg kullanıyordu. Yaklaşık 200 le giderken ve viraja girerken yanındaki Adam (uzun saçlı yavaş süren bir adamdı ona ders veriyordu :) ) biraz hızlı gitmiyormuyuz diyince Mika ' Dostum şu anda gerçekten çok yavaş gidiyoruz demişti ' :):) Yüksek hızı savunmuyorum ama pilotaj çok önemli bir şey.Bence imkan varsa ileri sürüş teknikleri eğitimi vs bile alınmalı çünkü bu gibi eğitimleri yeri gelir hayat kurtarır.


    İlk aldığım W211 2003 yıllında Hold sistem vardı aktif yapınca 60km altında gazdan ayağını çekince araç durasıya kadar frenliyordu bunu ileride kaldırdılar sırf fren balatası eskitiyor diye. Tabii şimdi Distronic plus var ama o kaza yapan araçda değil ve zaten kazayıda engelleyemezdi, kazanını tek sebebi olmucak yerde hız ve acemilik.




  • 00:02'nin sonlarına doğru aracın üstüne doğru geldiğini anlamış, ancak kaçmak için 2-3 saniyeye daha ihtiyacı vardı.Allah korusun öyle bir anda insan hiçbir şey düşünemez.Çoğu zaman yolun ortasına kaçmak insanın aklına gelmez.Eğer o virajda bir araba yoldan çıkmış ise %99 sağ şeride doğru gelir, bunu düşünseydi şimdi yaşıyor olucaktı belkide.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rotflmao


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak


    quote:

    Orijinalden alıntı: evoXr

    rampa aşağı bir yol..aracın frenleme esnasındaki 1600 kg lık ağırlıgının yuzde 70 i sağ ön lastiğe biner...bir de arkadan itiş bir araç..esp nin kralı olsa

    direksiyondaki sebastian loeb de olsa orda yola döndüremez aracı..eğimsiz bir yol olsa belki bir miktar toparlardı...


    Sen sebastien loeb'i tanımamışın.



    bence sadece ismini duymuş
    arkadan itişmiş esp işe yaramazmış mış
    ne cevherler var forumda.



    Adamla muhattap olma, üst deki yazısından velet olduğu anlaşılıyor: Her türlü araba ile 240 ile keskin viraja girermiş kendisi.


    giremiyom diye kıskanma...çizerler böyle işte :)




  • Boşuna konuşuluyor. Beyin yönünden eksik herif aracın o viraj için limitinin çok üstünde bir hız ile o viraja giriyor. Viraja girmeden yapacaktı yapacağını viraja girdikten sonra yumurta bir yerin ağzına gelme misali ne yapsan boş.

    Yok Esp bilmem nesiymiş, yok Arkadan itiş yok önden çekiş, yok yandan çekiş hepsini geçeceksin bunların. Aracın limitini aşmıyacaksın.
  • Arkadaşlar atladığınız bir husus var...
    Ecel..
    Mercedes sürücüsünün basireti bağlanmış..
    Diğerinin ömrü bitmiş..
    Bir şey sebep olacaktı böyle takdir edilmiş..
    Şimdi yok ESP idi bilmem ne idi hepsi boşuna
    Tabii ki tedbir olacak ama takdir ilahi gelmiş ise tedbir ne fayda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Aracın 1-1 aynısı izmitte bizi de yolun dışına itiyordu. Virajda bizi sollamaya kalktı aracı toplamaya kalktı toplayamadı ben frenledim resmen bana sıfır çekti bariyerlere 20cm kala aracı topladı. Araç 1-1 aynıydı. 06 plakaysa belki de aynı aptal diyecem ama taa orduya 5 gün içinde gitmez herhalde...


    İzmitin neresinde oldu bu olay hangi yolda ?
  • Öncelikle adama Allah rahmet eylesin.
    Araçta ne kadar özellik olursa olsun yinede tedbirli gidilmesi taraftarıyım.Yok arkadaş bu mercedes bu şu vs. güvenmemek lazım.Sonuçta oda insan yapımı.
  • hızı tahmini olarak 75-80 km olabilir.(iki kedi gözü arası mesafeyi 1,2sn gibi bir sürede alıyor)

    viraja girdiği anda araç dönecek gibiyken frene asılıyor sanırım.araç kafayı biraz yalpaladı çünkü.abs devreye girince tekrar sola hamle yaptı gibi.çünkü araba virajı dönecek gibiydi, frene basınca araç sapıttı. çok değil bi 20km daha yavaş olsaydı sorunsuz bir şekilde dönüp giderdi.
    ölen kişiye de Allah rahmet eylesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak



    oha yok artık. adam akıllı sürseydi nasıl olcaktı bu kaza acaba


    Ölüm gelmiş ise kişi ne 1 sn. önüne geçebilir ne 1sn. erteleyebilir.
    Adam akıllı sürseydi o virajı dönüp giderdi ve başka bir sebeb olurdu.
    Mercedes sürücüsü sebeb olmazdı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 18 Temmuz 2011; 8:11:32 >
  • Sanki virajı geç farketmiş gibi geldi bana sürücü. Belki o sırada saga sola bakıyordu!! Ve yüzünü yola dönünce virajı farketti ama geç kalmıştı.
    Tabi alkollü olma ihtimalide var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Arkadaşlar atladığınız bir husus var...
    Ecel..
    Mercedes sürücüsünün basireti bağlanmış..
    Diğerinin ömrü bitmiş..
    Bir şey sebep olacaktı böyle takdir edilmiş..
    Şimdi yok ESP idi bilmem ne idi hepsi boşuna
    Tabii ki tedbir olacak ama takdir ilahi gelmiş ise tedbir ne fayda.



    aboooo.
  • en önemli SEBEP bence HIZ.
    Elektrik direkleri arasındaki mesafe 50 metre ise kabaca bir hesapla araç iki direk arasını 1 saniye gibi bir zamanda geçiyor. Bu aracın hızı en az 150 km/h.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81


    quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Arkadaşlar atladığınız bir husus var...
    Ecel..
    Mercedes sürücüsünün basireti bağlanmış..
    Diğerinin ömrü bitmiş..
    Bir şey sebep olacaktı böyle takdir edilmiş..
    Şimdi yok ESP idi bilmem ne idi hepsi boşuna
    Tabii ki tedbir olacak ama takdir ilahi gelmiş ise tedbir ne fayda.



    aboooo.


    vay canına
  • sürücünün alkollü olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 18 Temmuz 2011; 11:19:55 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.