Şimdi Ara

Operatörlerin ekran bildirimi tuzağına BTK engeli.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı operatörlerin Push Notification yani anlık bildirimle tüketiciye hizmet satması konusu son dönemde kullanıcıların şikayet ettiği bir durum haline gelmişti. Operatörler üzerinde iptal ya da hayır mesajı bulunmayan anlık bildirimlerle hizmet paketi ya da benzeri aylık ürünler satmaya çalışıyordu. Gelen mesajlarda 'Hayır' 'İptal' ya da benzeri seçenekler olmaması da yanlışlıkla 'Tamam' ibaresine tıklayanların abone olması gibi bir durum oluşturuyordu. Bu durum özellikle mesajlara dikkat etmeyenlerin istemeden bazı servislere abone olması sıkıntısını da beraberinde getiriyordu. Bazı operatörler için gelir kaynağı haline gelen bu duruma BTK tarafından yeni bir düzenleme getirildi.

    Operatör uyanıklıklarına BTK engeli
    Sektörü regüle eden Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu BTK yaptığı bir düzenleme ile bu konuda yeni bir düzenleme getirdi. Buna göre bu tarz mesajlarda mutlaka Hayır ya da İptal gibi seçenekler bulunacak. Ayrıca aboneleri bilgilendirecek açık bir metin yer alacak. Yapılan düzenlemenin 20 Nisan 2020 tarihinden itibaren yürürlüğe girdiğini de belirtelim. İşte BTK tarafından yapılan o düzenlemenin metni:

    Abone cihaz ekranlarına anlık olarak gönderilen bildirimler (pop-up, push notification vb.) ile tarife/kampanya değişikliği, tarife/paket satışı, kampanyaya katılım, taahhüt, faturasız hatta geçiş için ödeme tipi değişikliği, kişisel verilerin işlenmesine yönelik rıza gibi mali ve hukuki yükümlülükler doğuran işlemlerin gerçekleştirilmesine yönelik işletmecilerin uygulamaları nedeniyle Kurumumuza çok sayıda tüketici şikâyeti iletildiği görülmüş olup, yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önlenebilmesini teminen; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 4, 6, 12, 48, 49 ve 51’inci maddeleri, Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 5, 6, 7 ve 8’inci maddeleri ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde;

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 21.12.2016 tarihli ve 2016/DK-THD/496 sayılı Kararı kapsamındaki hizmetlere ilişkin işlemler hariç olmak üzere; GSM, IMT-2000/UMTS ve IMT işletmecileri tarafından kişisel verilerin işlenmesine yönelik rıza, tarife/kampanya değişikliği, tarife/paket satışı, kampanyaya katılım, taahhütlü paket alımı, faturalı/faturasız hat geçişi ve benzeri hukuki ve mali sonuç doğuran işlemlere yönelik olarak;

    1. SIM uygulamaları, internet siteleri, mobil uygulamalar ve benzeri mecralar üzerinden gönderilen anlık bildirim ekranları (pop-up, booster, push notification ve benzeri) ile onay/rıza alınacak hallerde;

    a. Bildirim ekranında mer’i mevzuatta yer alan bilgilendirme ve diğer yükümlülüklerin yerine getirilmesi,

    b. Abonelere kısa mesaj ile gönderilecek veya anlık bildirim ekranında yer alacak tek kullanımlık şifrenin (one time password) bildirim ekranına girilerek doğrulanması,

    c. İşbu maddenin (b) bendinde geçen kısa mesajda veya anlık bildirim ekranında ilgili işlem hakkında asgari işlemin adına ve varsa mer’i mevzuat kapsamında yapılması gereken diğer bilgilendirmelere de yer verilmesi halinde onayın/rızanın geçerli olacağı,

    2. Her bir bildirim ekranında abonenin ilgili ekrandan çıkması için “iptal/hayır/vb.” gibi bir seçenek sunulması,

    3. Onay/rıza sonrasında ilgili işlemin gerçekleştirildiğine dair bilgilendirme kısa mesajının abonelere gönderilmesi,

    4. İşbu Kurul Kararı’nın 20.04.2020 tarihi itibarı ile yürürlüğe girmesi hususlarına karar verilmiştir.

    KAYNAK:https://www.teknolojioku.com/guncel/operator-uyanikliklarina-btk-engeli-5e9e79e265422f741121b4e3

    BTK sitesinde herhangi bir duyuru bulamadım. Eğer bulan olursa ilk mesaja ekleyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gulnare -- 24 Nisan 2020; 8:50:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Nihayet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vodafone kullanırken çok geliyordu ekrana. Telefonu kullanıyorsun beklemediğin anda çıkıyor birden ekrana.
  • Paetzold kullanıcısına yanıt
    Aynen Vodafone da çok yaşadım. 2 defa fazla ücret ödedim. Ama şikayet var sitesinde hala Vodafone da bu konuda müzdarip olan var. Son kayıt bugün açılmış. İnşallah btk takip eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gulnare

    Aynen Vodafone da çok yaşadım. 2 defa fazla ücret ödedim. Ama şikayet var sitesinde hala Vodafone da bu konuda müzdarip olan var. Son kayıt bugün açılmış. İnşallah btk takip eder.
    3 sene civarı kullandım hiç tıklamadım nasıl olduysa
  • Oh be sonundaaaa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • türk Telekom kullanıyorum bana bugün yine geldi

    Operatörlerin ekran bildirimi tuzağına BTK engeli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RmznKvcr R kullanıcısına yanıt
    Bu kubul et seçeneğinden sonra tekrar bir onay mesaj atılmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Operatörlerin ekran bildirimi tuzağına BTK engeli. Bugün 3 oldu az kalsın basıyordum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vodafone yıkılmıştır bunu duyunca. Tarife değiştirme faturasız faturalı yapma işlerini çok yapıyordu çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sim menüsünü çevremdeki herkesin telefonundan kaldırıyorum, btk iyi yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __kadıköyRAP__ kullanıcısına yanıt
    Nasıl kaldırıyorsun bende dedemin cep telefonundan kaldıracam telefon realme 5i(android)
  • dragontool D kullanıcısına yanıt
    daha önce usb hata ayıklama adb vs kullandıysan rahatlıkla yaparsın

    https://forum.donanimhaber.com/root-suz-sim-menusu-nu-devre-disi-birakmak--140237889

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __kadıköyRAP__ kullanıcısına yanıt
    Telefon rootlu lucky pacher yüklü nasıl kaldıracağım menüyü bana daha 2 gün önce ekrana evet hayır teklifi geldi

    Hat Turkcell Operatörlerin ekran bildirimi tuzağına BTK engeli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • __kadıköyRAP__ kullanıcısına yanıt
    Rootla sim menüsünü silsende geri geliyor bu yöntem kesinmi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • root varsa daha kolay zaten, Lucky patcher kullanmadım onun içinde uygulama kaldırma/dondurma var mı bilmiyorum.

    titanium backup ile kaldırılabilir, dondurulabilir veya benzeri bir uygulama ile

    ya da terminal emulator kur, önce su yazıp root iznini al sonra şu kodu yapıştır devre dışı kalır
    pm disable-user --user 0 com.android.stk

    Operatörlerin ekran bildirimi tuzağına BTK engeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • silince geri geliyor olabilir, devre dışı bırak dediğim yöntemle bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __kadıköyRAP__ kullanıcısına yanıt
    com.android.stk yi sildim oldu kanka sim menusu kalktı çok sağol lucky pacherlede oluo

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.