Şimdi Ara

## OpenGL Testi FurMark Güncellendi ## (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
4.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: splintercell

    Arkadaşlar 10k lık skora şaşıranlara anlatayım.
    Programı Türkiye mizin maçına kadar didik didik ettim.Kurcaladım falan sonrada şunu farkettim.Bu kıyağımıda unutmayın

    Bakın öncelikle Media Player Classic i açın.
    Burada aksiyon sahnesi bol olan herhangi bir filmi oynatın.
    Daha sonra FurMark programını açın.
    Burada Fullscreen diye bir seçenek onun yanındaki tik işaretini kaldırın.Yani testi tam ekran değilde pencere modunda yapın.Test başlar başlamaz.
    Hemen Player da oynayan filme dönün.Aksiyon sahneleri bol olacak yalnız.1 dakika sonra test bittiğinde FPS oranınızın 100-200 hatta iyi kartlarda ve sistemlerde 300 olacağını göreceksiniz.

    peki bu bir sorunmu mantıken bakarsanız bir bug var programda ama teoride herşey normal.Bakınız testi pencere modunda yapıyorsunuz.Program o an ekrandaki hareklete göre testi sürdürüyor ve buna göre FPS belirliyor.Siz filmi açtığınızda ister istemez aksiyons ahneleri olan bu görüntülerde FPS oranınız tavan yapıyor.

    Siz FPS artışına yardımcı olmak için Media Player Classic den yararlanıyorsunuz.Buna bir nevi ATı deki UVD teknolojisinin yazılımsal hali de denebilir.


    Bende hiçbirşey değişmedi. Bu senin sisteme mahsus bir bug olsa gerek.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: splintercell

    Arkadaşlar 10k lık skora şaşıranlara anlatayım.
    Programı Türkiye mizin maçına kadar didik didik ettim.Kurcaladım falan sonrada şunu farkettim.Bu kıyağımıda unutmayın

    Bakın öncelikle Media Player Classic i açın.
    Burada aksiyon sahnesi bol olan herhangi bir filmi oynatın.
    Daha sonra FurMark programını açın.
    Burada Fullscreen diye bir seçenek onun yanındaki tik işaretini kaldırın.Yani testi tam ekran değilde pencere modunda yapın.Test başlar başlamaz.
    Hemen Player da oynayan filme dönün.Aksiyon sahneleri bol olacak yalnız.1 dakika sonra test bittiğinde FPS oranınızın 100-200 hatta iyi kartlarda ve sistemlerde 300 olacağını göreceksiniz.

    peki bu bir sorunmu mantıken bakarsanız bir bug var programda ama teoride herşey normal.Bakınız testi pencere modunda yapıyorsunuz.Program o an ekrandaki hareklete göre testi sürdürüyor ve buna göre FPS belirliyor.Siz filmi açtığınızda ister istemez aksiyons ahneleri olan bu görüntülerde FPS oranınız tavan yapıyor.

    Siz FPS artışına yardımcı olmak için Media Player Classic den yararlanıyorsunuz.Buna bir nevi ATı deki UVD teknolojisinin yazılımsal hali de denebilir.

    yaw aksiyon sahneside olsa slow bi sahnede olsa fps değeri sabittir 29.9 olur 25 olur 23.977 filan olur zuahah yaw bide inanıp deneyen var




  • quote:

    zuahah yaw bide inanıp deneyen var



    Biraz uğraşma sonucu oldu bea. Hakkaten bol ekşınlı video gerekiyomuş.

     ## OpenGL Testi FurMark Güncellendi ##



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zommby -- 26 Haziran 2008; 16:44:02 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hastrombol
    yaw aksiyon sahneside olsa slow bi sahnede olsa fps değeri sabittir 29.9 olur 25 olur 23.977 filan olur zuahah yaw bide inanıp deneyen var


    Böyle denemeden konuşanlara da bir kıl oluyorum ki sorma.bana iki kartın nasıl bağlandığını anlatmaya çalışana dosdoğru neyin ne olduğunu açıkladık denemiyorsun resmen sallıyorsun. hem filmler standart görselliğe sahip değildir ben orda ne dedim program ekrandaki görüntüye göre FPS lerde değişim yapıyor yani ekrandaki görüntü bol hareketli bir sahne ise ışıktır ne bileyim gölgedir böyle efekti bol bir sahne ise program ister istemez bug a giriyor.filmler hep aynı FPS oranına sabit olabilir ama filmler oyunlar gibi tekdüze hareketli değiller işte bu noktada filmlerde bol hareketli sahnelerde programda FPS cümbüşü yaşanıyor.
    bkz: antiyoba max. 318FPS görmüş.Deneyin görün.çok zor birşey değil.

    @antiyoba: denediğin için teşekkürler yalnız 14k güzel skor valid almanı tavsiye ederim sitelerinde 1. görünebilirsin.




  • Galiba dandik program video gösterim fps sini kendi testi zannediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanTnçr -- 26 Haziran 2008; 18:49:03 >
  • benim skor 2611 (9600gt skoru sormuş bi arkadaş)

    http://img120.imageshack.us/my.php?image=adszrj1.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Khazad_Dum -- 26 Haziran 2008; 19:23:48 >
  • film açmanıza gerek yok programı aşağı atarsanız veya pencereyi başlat çubuğunun altına doğru yarım ekran gözükecek şekilde sürüklerseniz aynen skor artıyor çünkü program tam ekran görünen grafiğe göre fps ye bakıyor yarım ekran veya hiçken sadece cpu yer ekran kartı işlem yapmayacağı için fps artar bu programdaki bir bug değil isterseniz oyunlarıda yarım ekran çalıştırıp fpsinin tavan yaptığını görebilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oLgan

    film açmanıza gerek yok programı aşağı atarsanız veya pencereyi başlat çubuğunun altına doğru yarım ekran gözükecek şekilde sürüklerseniz aynen skor artıyor çünkü program tam ekran görünen grafiğe göre fps ye bakıyor yarım ekran veya hiçken sadece cpu yer ekran kartı işlem yapmayacağı için fps artar bu programdaki bir bug değil isterseniz oyunlarıda yarım ekran çalıştırıp fpsinin tavan yaptığını görebilirsiniz.

    İlginç ama bu bir programcı açısından çok kötü ve bu bir bug. Niye? Çünkü valid sistemine sayalı ve bunu bir şekilde alt edebilirler.Madem bir program yazıyorsun böyle hataların olmaması gerek. Programcının mantığıyla bakarsanız bu bir hatadır böylece herkes yüksek sonuçlar görebilir.
    En büyük açığı bu programın ama bunun giderilebileceğini düşünüyorum basit bir hata olmalı.




  • 177.40 beta ve fizik sürücüleri yüklüyken (fizik sürücülerinin sisteme olası bir etkisine karşı söylüyorum), nForce 650i SLI yongalı anakarta takılı tek 8800 GTS G92 üzerinde XP SP3 ile denemeler:

    Sürücü ayarlarında, "önceden oluşturulan maksimum kare sayısı" "1" idi. Gerisi bildiğiniz "varsayılan" konumda. AA ve AF de "uygulama denetlemeli" yani.

    Sadece "en düşük kare" sonuçlarını yazacağım:

    Önce, 1280x1024, AA kapalı ile (AF'yi sürücüden açmadım, yukarda gördüğünüz gibi. Uygulamanın kendisi AF yapıyor mu bilmem, ama sonuçta AF ile ilgili bir şeyi ellemiyorum.), "Time Based - 60000" seçeneğinde:


    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 648 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı(shader) hızı: 1620 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 1944 MHz

    iken:

    En düşük kare: 42



    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 648 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1944 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 1944 MHz

    iken, yani sadece tarayıcıları 1944 MHz'ye çıkarılmış, gerisi ellenmemiş durumdayken:

    En düşük kare: 50


    Gördüğünüz, gibi, AA kapalıyken, tarayıcı aleyhine(tarayıcıların gücünün oyunlara yansıması açısından, "aleyhine") dengesiz özellikli GTS G92'de bile tarayıcı hızı "her şey", neredeyse.



    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 783 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1944 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 2345 MHz


    iken, yani kartın üç değeri de aynı oranda (%20) hız aşırtılmışken:

    En düşük kare: 51


    Tarayıcıyı 1944'te tuttuğumuz durumda bile, ana çekirdek hızı ve bellek hızını arttırmak pek bir işe yaramıyor.




    Şimdi sıra, 1280x1024 - Furmark üzerinden 4x AA ile:

    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 648 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1620 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 1944 MHz

    iken:

    En düşük kare: 27




    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 648 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1944 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 1944 MHz

    iken, yani sadece tarayıcıları 1944 MHz'ye çıkarılmış, gerisi ellenmemiş durumdayken:

    En düşük kare: 27 (tabii, küsüratlı bir fark olabilir arada)


    Evet, AA yokken "her şey" olan tarayıcı hızı, 4x AA ile "hiçbir şey", GTS G92'de.

    AA dendi mi, G92 GTS gibi kartlarda önce band genişliğini akla getiriyoruz.



    Bakalım duruma:

    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 648 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1620 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 2345 MHz

    iken, yani tarayıcı ve ana çekirdek ellenmememiş, bellek hız aşırtılmışken:

    En düşük kare: 28


    Çok düşük bir getiri sağlanıyor, sadece bellek hız aşırtıldığında, 4x AA'da bile.

    (Aslında, tarayıcı 1944, çekirdek 648 iken belleği de 2345 yaparak denemeliydi de, neyse.)



    Öyleyse:

    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 783 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1620 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 1944 MHz

    iken, yani ana çekirdek değeri arttırılmış, tarayıcı ve bellek ellenmemişken:

    En düşük kare: 31


    27'den 31'e çıkıyor. Anlaşılan, bu ayarlarda, G92 GTS'de 4x AA açınca ana çekirdek değeri noktayı koyuyor. AA dediğimizde, çekirdekte ROP ve belki, onla bağlantılı Z değeri gelir akla. Demek ki?



    Grafik işlemci - ROP/Z/Doku birimi hızı: 783 MHz
    Grafik işlemci - Tarayıcı hızı: 1944 MHz
    Ekran kartı - Bellek hızı: 2345 MHz


    iken, yani tüm değerler hız aşırtılmışken:

    En düşük kare: 33


    Çekirdek-ROP değeri, AA yokken tarayıcının belirleyici olduğu kadar belirleyici olamıyor.
    Bunda, bellek band genişliğinin 4x AA'daki bir miktar etkisi neden olabilir.



    Sorunumuz şu: AA açıkken: G92 GTS'nin, G80'dekine göre daha optimizeli olmasına rağmen 16 ROP'u ve AA yokken saat hızı başına 128, 4x AA varken saat hızı başına 32 kez Z doldurma özelliği mi öne çıkıyor, yoksa Furmark'ın yapısı gereği sonuç böyle mi oluyor? Ya da, ikisi beraber mi? (Öyle olmalı da.)

    Buna en güzel cevabı, daha dengeli özellikli G80 GTS'yi veya G94 GT'yi test ederek bulabilirim sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 3 Temmuz 2008; 21:36:24 >




  • iyi
  • bu da benden samsung r522-08 laptop çözünürlük 1366*768 (ati 10.6)






     ## OpenGL Testi FurMark Güncellendi ##


     ## OpenGL Testi FurMark Güncellendi ##



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cercikan -- 1 Eylül 2010; 20:30:03 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.