Şimdi Ara

OPEL Zafira Life (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
112
Cevap
10
Favori
17.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt

    Hocam cevap için çok teşekkür ederim. Opel’de de Peugeot’ta da satış temsilcileri 2.sırayı ters çeviremezsiniz demişlerdi. Baya moralim bozulmuştu.

    Aslında sizin fotoğraflara bakınca tabandaki koltuk kilit bölgelerinin iki ucu simetrik değil, arka kısım daha küçük ve içinde tek demir kilit parçası varken ön uç daha uzun ve içinde kilitleme için 2 tane küçük demir parçası görünüyor. Sanırım tabandaki kilit bağlantı çubuklarını da söküp ters çevirerek bu iş yapılabilir gibi duruyor, doğru mu? Yoksa basitçe sadece koltuğu söküp kolayca yine ters takılabiliyor mu vitodaki gibi.


    Ben de yeni kapora verdim, önümüzdeki ay gelecek inşallah. Araç geldikten sonra raylı sistem ve Vito koltuğuna geçmeyi ciddi düşünebilirim. Siz yaptıktan sonra hem fotoğraf hem de toplam maliyet paylaşırsanız sevinirim. Selamlar

  • Satış temsilcilerinin sattıkları arabadan haberleri yok ne yazık ki :(

    Koltuklar ters konumlandırılabiliyor.

    Aynen dediğiniz gibi, tabandaki yuvaları çıkarıp ters çevirmek yeterli.

    5 dakikalık iş.

    Ancak koltukları ters çevirdiğiniz zaman, 2 ve 3. sırada oturanlar arasındaki diz mesafesi çok az oluyor. 3. sıra koltuklar önde yerleştirilmiş çünkü.

    O nedenle ben tekrar eski haline getirdim koltukları.

    Vito koltuklarını takarken, 3. sıra koltuğu biraz arkaya alacağım.

    Anlamadığım şu: Bu araçlar Avrupa'da ne güzel raylı koltuklar, arada modüler bir masa ile satılıyor. Niye getirmiyorlar bu koltukları Türkiye'ye acaba?

  • Avrupa'daki araçların incelemelerinde görülen koltuklar ve iç düzenleme gerçekten 10 numara. Ben de çok beğeniyorum. Hem elektrik kontrollüler. Bir de bunlarda en önde tekli yolcu koltuğu var ki çok güzel. İkili kanepe arkaya geçişi engelliyor ve zaten pek rahat değil, araçta test etmiştim.

    Aslında bu öndeki yolcu koltuğuna da kesinlikle el atılması lazım ama onun altındaki bağlantılara baktığımda sadece 2li kanepenin erişebileceği uzaklıkta konumlandırılmış. Tekli koltuğa göre bir kilit/bağlantı çubuğu yoktu. Belki döşeme kaldırılırsa altında monte yapılabilecek uygun bir yer vardır, bilemiyorum.

    Eğer 8+1 sayısı değişirse galiba ruhsatı da değiştirmek gerekiyor ve ruhsat tipi de otomobilden minibüse dönüştürülmek zorunda kalınıyor. Tam emin değilim, sormak lazım.

    O nedenle belki koltuklar değişecekse toplam sayıyı değiştirmeden bu işi yapmak gerekecektir. Arkada sorun zaten olmaz da, Muayeneye gitmeden öndeki tekliyi söküp hemen 2liyi geri takacak pratiklikte bir sistem gerekir :)


    Bir de tahminim bu araçlara Avrupa'daki business koltukları taksalar, fiyatı Vito Select seviyesine gelir. Şu an bile boş Vito Base liste fiyatından çokta geride değil, 100bin TL'den az fark var aralarında. Baştan yüklü gelirse ÖTV'de ekleniyor o yüzden fiyat çok yukarılara gidiyor.

    Ben aracı tamamen aile için kullanacağım, o nedenle koltuk olayına ben de çok takıyorum.

    Piyasadaki VIP iç tasarımları ve koltuklarını ise hiç sevmiyorum, çok aşırı abartılı buluyorum (zevk meselesi, herkese göre değişir tabi). Zaten öyle bir bütçe de yok :)

    O nedenle bizim araçlara şu Avrupa'daki koltukların benzeri ya da Vito Select serisi gibi koltukları sonradan takabilmek harika olurdu.





  • NEU-Cyprus N kullanıcısına yanıt

    Aynen dediğiniz gibi, ben de VIP tasarımları çok zevksiz ve görgüsüzce buluyorum. Vinlex (suni deri) koltuk kaplaması hele iğrenç birşey. Ticari kullanılmayan araçta bence çok gereksiz.

    Bu arada benim arabanın işi bitti. Fotoğraf çekme fırsatım olmadı henüz. İlk fırsatta yükleyeceğim.

    Oldukça güzel oldu. Bir gün önceden kapora verdim ustaya, 6 adet sıfır Vito koltuğu aldı (VIP dönüşümcülerde çıkma sıfır koltuk var). Ertesi sabah da arabayı bıraktım, akşama aldım. Toplam 12 bin liraya maloldu.

    Tabana rayları monte ettikleri için koltuklar artık ileri-geri hareketli. Aynı zamanda yaklaşık 30 derece yatıyor. Yine eskisi gibi istenirse koltuklar birbirine bakacak şekilde takılabiliyor. Yeni koltuk renkleri iç döşeme ile uyumlu. Hiç sırıtmadı. Orjinal gibi duruyor.

    Taban halısını yenileteceğim şimdi tabanı kapatmak için.

    Sizin de söylediğiniz gibi, koltuk sayısını değiştirmek ruhsatta değişiklik gerektiriyor. Ama muayene iki senede bir olduğu için bence katlanılır birşey.

    Öne tekli Vito koltuğu zor olur dedi usta. Ama sanırım Egea koltuğu yapılıyormuş. Yapan varmış yani.

    Şimdi onun çaresine bakacağım :)





  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt

    Hocam hayırlı olsun, halletmenize çok sevindim. Ayrıca belirttiğiniz ücret yapılan işlemler için gayet makul. Güle güle sağlıklı günlerde kullanın.

    Resimleri ben de çok merak ediyorum. Vakit bulabildiğinizde atarsanız PSA’dan benzer araçları olan herkese çok yol gösterici olur.

  • @noplaceforchance hocam bu arada Zafira Life'ta istediğim renk gelmeyince (sadece beyaz getirdiler ve siyah konusunda şu zaman gelir diyemediler) ben de vazgeçtim ve Peugeot Traveller aldım. Sonuçta aynı araçlar bunlar, yine deneyimlerimizi paylaşmaya devam ederiz ;) Selamlar

  • Kısa şasinin ülkemize gelme durumu var mı?
  • PSA'da İçten yanmalı motorlar ile maalesef artık öyle bir olanak yok. Uzun süredir Avrupa'da satılmayan uzunları bize gönderiyorlar. Bu araçların sadece elektriklileri artık Avrupa'da satılmaya başlanıyor ve onlarda olan kısa şasiler belki ileride bize de gelir elektriklilerle.

    Bu arada şu an üretim yok ama Ford Custom'da kısa şasi seçeneği var. Kasım'dan itibaren yine satılmaya başlanacak gibi.

    Bir de Vito'da Extra Long (5.3 m) yerine Long (5.1 m gibiydi galiba) seçeneği var ama özel sipariş verip bekleme lazımmış, artık ne zaman gelirse. Daha geçen ay, Nisan siparişlerini teslim etti adamlar Vito'da, o derece ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEU-Cyprus -- 20 Ağustos 2022; 23:0:52 >
  • Merhaba dostlar Adblue uyarısı çıktı , 2400 km daha gidebilirsiniz dedi ? Servislerde , Adblue ne marka kullanılıyor veya kullanıyorsunuz ?

    OPEL Zafira Life
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azakalanya

    Merhaba dostlar Adblue uyarısı çıktı , 2400 km daha gidebilirsiniz dedi ? Servislerde , Adblue ne marka kullanılıyor veya kullanıyorsunuz ?

    OPEL Zafira Life
    Merhabalar. Satış temsilcisi bana OPET ya da Shell'den orijinal ambalajındaki ürünlerden almamı tavsiye etti, ikisinin de iyi olduğunu söyledi. Tabi son kullanma tarihinin yaklaşmamış olmasına ve mümkünse bulunduğu rafta fazlaca güneş görmemiş olma durumuna da (elbette bunu anlamak biraz zor olabilir) dikkat etmek lazım. Kamyoncuların aldığı, pompadan basılan ucuz ürünlerden uzak durmak lazım.




  • OPEL Zafira Life
    OPEL Zafira Life
    OPEL Zafira Life

    OPEL Zafira Life
    Uzun bir aradan sonra yeni koltukların durumunu sizinle paylaşmak istedim.
    Piyasadaki koltukçularda vip dönüşüm için koltukları sökülen Mercedes Vito'lara ait çok sayıda sıfır orjinal koltuk mevcut. Önce bu koltukların sıfır olanlarından satın aldım. Bizim araçların iç döşemesine çok uygun, kumaş kaplı, kolçaklı, yaklaşık 30 derece yatan ve her birinde kendinden emniyet kemeri olan koltuklar bunlar.
    Zafire Life aracımın koltuklarını söktüler. Tabanına ray monte ettiler. Sonra üstüne ona uygun halı yapıldı. En son da koltuklar yerleştirildi. Şimdi koltuklar ray üzerinde ileri-geri hareket edebiliyor. İstenirse birbirine bakacak şekilde çevrilebiliyor kolayca. Yatar koltuklar uzun yolda çok daha rahat, konforlu ve kullanışlı.
    Bana maliyeti herşey dahil 11 bin tl oldu. Eski koltuklarımı da (sadece 6 bin km kullanıldı) satışa çıkardım.




  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt
    Hocam harika olmuş, çok beğendim gerçekten. Benzer projeye girişmeyi düşünenler için de çok güzel bir örnek oluşturacağından eminim. İyi günlerde kullanın.
    Paylaşım için teşekkürler.
  • Araçlarınızdan memnun musunuz?
    Trafikte eskisinden daha sık görmeye başladım. Sanırım Caravelle ve Vito’nun saçma sapan fiyat politikası ve Expert / Jumpy / Zafira üçlüsünün en otomobil vari sürüşe ve en az yakıt tüketen araç olmasına da bağlı bir durum. 2023 Ocak’ta Caddy alacaktım, vazgeçtim bu üçlüden birini alacağım. Aynı yakıt tüketimi, otomobil ruhsatı en büyük artıları. Belki satış hızı yavaştır ve uzunluk durumu var ama onada zamanla alışılır…
  • @gazeteci63 e ek olarak yaptırdığınız kasko ve trafik sigortalarında normal otomobile göre fark varmıdır?

  • Skocaci S kullanıcısına yanıt
    Ben henüz araç sahibi değilim. Ancak araştırmalarıma göre fark yok. Sadece otoyol ücretleri daha yüksek uzunluktan dolayı
  • Opel zafira life. Otomobil ruhsatlı ve otomobilden hiç farkı yok. Hatta 2000 cc otomobile göre ÖTV ve MTV çok avantajlı. 8 ileri tam otomayik şanzıman ve motor gayet başarılı. Bağımsız süzpansiyon ve ses yalıtımı başarılı. Araç full donanımlı. 110-120 km hızlarda 6 litre civarı yakıt tüketimi mevcut. 150 km ve üzeri hızlarda kullanımda yakıt tüketimi 9 litre civarında. Koltuk konusunda eleştirilebilir.
  • Skrbkrc S kullanıcısına yanıt
    Tüketim makul. Şehir içi 7-8 yakıyormuş ki sıkışık trafikte sedanda hemen hemen öyle yakıyor. Rakipleri Vito / Caravelle aynı şartlarda 10-11 yakıyor.
    Giderler uygun.
    Motor / şanzıman çok sağlam.
    En ön koltuk tekliye çevrilebilir.
    Sürüş dinamikleri bineğe göre nasıldır onuda en iyi kullananlar yorumlar.
  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt
    Ben Expert Traveller'dan açıkçası çok memnunum. Son ölçümlerime göre uzun yolda 6, şehir içi 6.7 L yakıyor. Bunlar doğrudan depo fullemeyle hesapladıklarım. Araç daha yeni, ileride belki biraz daha oturur değerler.

    Bu aracın/araçların en güzel yönü sürüş konforu. Amartisörler inanılmaz. Araca kim bindiyse, yolu anlamıyoruz diyor. Şehirlerarası otobüste gidiyormuşsunuz hissi veriyor. Aracı almadan önce Traveller'ın yabancıların çektiği bir tanıtım videosunda izlemiştim. Bardaklığa koyduğunuz çayı/kahveyi dökebilmeniz neredeyse imkansız diyordu, gerçekten öyle. Eğer test sürüşü yapma imkanınız olursa, anlarsınız.

    Yüksek sürüş pozisyonu ve verdiği yola hakimiyet duygusu da süper. Kayar kapıların ayak sensörü ile eller serbest açılması, cam tavan, vs güzel özellikler.
    Ve en önemlisi, eğer çocuk(lar) falan varsa bu araçlardan daha iyi bir seçenek olması çok zor. İlk defa bu yaz tatile çıkarken şunu mu alsak bunu mu bıraksak demedik. Bisiklet, scooter, bebek arabası, bavullar ne varsa yığdık. Çocuk koltukları takılı olmasına rağmen de içeride hala bir sürü yeriniz ve hareket alanınız var.

    Aracın 5.3m'lik uzunluğu başta korkutsa da çok çabuk alışıyorsunuz çünkü manevra yapması çok rahat. Almadan önce ben de keşke kısa şasi olsaydı diyordum ama aldıktan sonra şunu söyleyeyim iyi ki uzun almışım, şu an kısa gelse bile değiştirmem diyorum. Bu aracı Avrupa'daki gibi 4.6m-4.9m şasi ile alırsanız tüm bagaj avantajını kaybedersiniz. 3. sıra koltukların hemen arkasında bagaj kapağı olsun istemezdim. (Yanlış bilmiyorsam Caravelle uzun şaside bile arka koltuk düzeni 2+2+3 olduğundan benzer sıkıntı var.)

    2. sıradaki kapı girişindeki tekli koltuğu söktüm, böylece hem araca giriş çıkış rahatladı hem de araç hareket halindeyken 3. sıra-2.sıra arası geçişler rahatladı.

    Caddy düşündüğünüzü yazmışsınız ben de Rifter bakmıştım. Bayide teşhirde vardı. İçine oturdum. Ön taraf muazzam güzeldi çok etkilenmiştim ama arkaya 2 çocuk koltuğu konulursa neredeyse hiç alan kalmayacaktı, yine daralacaktık. Bir de kamyonet ruhsatlı olmanın dezavantajları eklenince vazgeçmiştim.

    Bu arada sıfır Traveller'a 785 TL MTV ödedim ki, önceki 5 yıllık aracıma bile 850 gibi bir şey ödemiştim. Büyük avantaj.




  • Skocaci S kullanıcısına yanıt
    Özel bir farkı yok. Geçen ay başında sıfır araç için sigortayı 1800, Kaskoyu 13binden yaptırdım %40 muafiyet ile. Ancak şunu da belirteyim kaskoyu 9bine de yapabilirdik ama kapsam daralacaktı. Örneğin İMM düşük olacaktı (şu an sınırsız), bir de ikame araç 14 gün olacaktı (şu an 60) gibi gibi...
  • NEU-Cyprus N kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle değerli bilgiler ve yorumunuz için çok teşekkürler. Bunlar çok önemli bilgiler ve aracı almayı düşüneceklere çok yardımcı olacaktır!

    Yakıt Tüketimi:
    Bu cüsseye, bu boyutlara neredeyse SUV kadar yakıt tüketimi PSA mühendislerinin ortaya koyduğu mühendislik başarısı olsa gerek. İnsanlar bu tür araçlardan hep yakıt tüketimi nedeniyle korktular.

    Sürüş Konforu:
    Bu konuyla ilgili tecrübe arıyordum ki siz çok güzel anlattınız. Merak ediyordum. Sedandan geçeni üzer mi, rahatsız eder mi diye. Caravelle’nin arka koltuğunda kısa bir yolculuğum olmuştu. 2018 Highline idi. Yalıtım bana zayıf gelmişti. Bir de araç boşken arkası çok zıplıyordu. Anlatımınıza göre Expert’te bu sorun yok.

    Sürüş pozisyonu…
    Dün bayide aracı inceledim. Gerçekten yüksekte seyahat çok başka olacaktır. Çok güzel bir görüş açısı var. Şuan ki c segmenti SUV’cukları ben sedanlardan pekte farklı görmüyorum.

    Cam tavan…
    Kesinlikle bu araçta tercih edilmeli. Aracın içini çok ferahlatıyor.

    Aile kullanımı…
    Kendi ailem çekirdek aile 3 kişiyiz hocam. Kızım 3.5 yaşında ama sedanlar dar geliyor :) malum hareketli yaşlar. Tatile her çıktığımızda SuperB bagajı bile bize yetmiyordu :) şuan da mevcutta yeni Octavia var ona da pek sığamıyoruz gerçi tatile de yılda 1 çıkıyoruz ama onda da insan rahat etmek istiyor. Özellikle de 400 KM ve üstü yolculuklarda inanın suvlar, sedanlar bile bana sıkıcı geliyor. 2. Çocuk varsa zaten arka koltuk hem suv da hem sedanda iptal.

    Ben 3-4 kere Caravelle almaya niyetlendim ama uzunluk ve yakıt tüketimine cesaret edemedim hocam. Yine de içimdeki bu merak bitmiyor ve araştırmalarım sürüyor :)

    Caddy, Rifter gibi araçlar azap ruhsatlı (ticari). Giderleri ile anlamsız bir noktaya ulaşıyor. Ayrıca hiç birinin konforu ne suv ne sedana yaklaşamıyor.

    Ben alırsam eğer; arka bölüm ilk sıradaki 3’lü koltuğu çıkartıp, sadece en arka 3’lü koltukla devam edeceğim. Hem aile böyle rahat edecektir hem de bazen acil bilgisayarla çalışma durumlarımda bana yardımcı olacaktır.

    Araştırmalarıma göre en az yakıt tüketen araç Expert! Bu liste çok tükedenden az tüketene (Tourneo Custom, Vito, Caravelle, Expert)

    Şanlıurfa da ikamet ediyorum. Evimde iş yerimde garaj var. Expert beni çok cezbediyor. Tam bir fiyat performans aracı olarak görüyorum. ÖTV düşüklüğü nedeniyle bu araçlar gerçekten çok tercih edilesi.

    Cesaretimi toplayabilirsem almaya niyetliyim. Gündüz tek geziyorum çoğunlukla diye çekiniyorum. Gerçi günde 30-40 KM yapıyorum. Akşamları da ailemle tur atıyoruz ;)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.