Şimdi Ara

★★★★★ Opel Mokka Kulübü ★★★★★ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
804
Cevap
50
Favori
157.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cem1971 C kullanıcısına yanıt
    Cam suyunun icerisine biraz saf alkol eklerseniz soguk havalarda cam suyunuz donmayacaktir. Bizim gibi kisin -35 dereceleri yasayan yerler icin satilan ozel -50 dereceye dayanikli cam suyu da kullanabilirsiniz. Far yikama ile ilgili olarakta hafizam beni yaniltmiyorsa cama su attiginizda her 4 ya da 5 atista far yikama da su atiyor. Sanirim biraz yikama suyunun cabuk bitmemesi icin dusunulmus oldugunu dusunuyorum bu sistemin.

    Bir once cam suyunun alta gelmesi ile ilgili olarakta genelde su dondugunda ya da su puskurtme deliklerinin oldugu bolge kar ile doldugunda boyle olabiliyor. Kesin emin olmak icin kapali bir AVM otoparkindan sicakta araci 30 dakika - 1 saat birakarak su donduysa cozulmesini saglayip deneyebilirsiniz.
  • Arac kapali otoparkta 17derece civarinda bir sicaklikta duruyor. Donmus gibi degil su geliyor ama camin cok asagisinda kaliyor. Sizin araclarda on camin tam olarak neresine denk geliyor su?
  • Benim direk camin ortasina puskurterek atiyor. Araciniz yeni ise garanti kapsaminda degistirmeleri lazim eger arizaliysa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tataristan

    Benim direk camin ortasina puskurterek atiyor. Araciniz yeni ise garanti kapsaminda degistirmeleri lazim eger arizaliysa.
    Merhaba Mokka Kullanıcıları,
    2013 1,4 turbo Cosmo ile 2015 1,4 turbo Cosmo arasında fark varmı acaba ,bilen varmıdır aramızda.
    Ben sadece 2015 de kapı kollarını gövde rengi olarak görd¨¹m,2013 ve 2014 lerde metalik renkte kapı kolları.
    2013 model alsam ,kayıp bir donanım olur mu sizce.
    Teşekk¨¹r ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: june_12

    Merhaba Mokka Kullanıcıları,
    2013 1,4 turbo Cosmo ile 2015 1,4 turbo Cosmo arasında fark varmı acaba ,bilen varmıdır aramızda.
    Ben sadece 2015 de kapı kollarını gövde rengi olarak görd¨¹m,2013 ve 2014 lerde metalik renkte kapı kolları.
    2013 model alsam ,kayıp bir donanım olur mu sizce.
    Teşekk¨¹r ederim.

    Alıntıları Göster
    INTELLILINK' TEN SONRA NECVOX PLATINUM CİHAZ KULLANIMI

    Sizlerle bug¨¹n Intelilink özellikli Mokka araçlara en uyumlu oldukları söylenen NECVOX Platinum serisi multimedya cihazı ile ilgili bir haftalık deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:

    RADYO : Radyo orijinal Mokka radyosuna göre daha zayıf (aynı anteni kullanmasına rağmen). Eskiden kaliteli seviyede çıkan radyolar şimdi hafif cızırtılı çıkıyor. Cihazın radyosunun orijinaline göre zayıf olduğunu servis de itiraf etti. Radyo ekranı siyah ve zevksiz bir ekran, koca 8" ekran alanında RDS için ayrılan alan sekiz karakteri geçmiyor. Yani şarkıların ya da radyo bilgilerini k¨¹ç¨¹c¨¹k bir alanda gör¨¹yorsunuz. Üstelik hafızaya aldığınız radyoların isimlerini orijinaldeki gibi ekranda göremiyorsunuz, sadece frekanslarını görebiliyorsunuz. Yani 6 adet radyoyu ezberlemeniz ya da frekanslarını bilmeniz gerekiyor.

    SD KART/USB : USB ye erişimi oldukça yavaş, ben bu y¨¹zden şarkıları cihaz ¨¹zerinde slotu bulunan micro SD' ye y¨¹kledim. Bu flash diske nazaran daha hızlı. Fakat buradaki sorun ise şarkı seçimi; bunu uzaktan yapmanız (direksiyon tuşları, verilen uzaktan kumanda ya da Mokka panelindeki tuşlarla) asla m¨¹mk¨¹n değil. Bu tuşlarla ancak bir şarkı ileri ve geri yapabilirisiniz. Örneğin benim kartımdaki gibi her sanatçıya ya da m¨¹zik t¨¹r¨¹ne bir klasör ayırdıysanız yandınız. Farklı bir klasördeki şarkıyı dinlemek için yapılması gerekenler : Yarım metre ilerideki ekrana uzanmanız verilen plastik çubukla ekranın altındaki simgeye dokunmanız, buradan ¨¹st klasöre geçiş yapmanız sonrasında buradan yeni klasör seçip oradaki bir şarkıya tıklamanız gerekir. Tabi bu aralardaki gecikmelere de tahamm¨¹l etmeniz gerekir ki bu işlemleri s¨¹r¨¹ş esnasında yapmanızı asla tavsiye etmem, çok dikkat dağıtıyor, ayrıca kolunuzun iyice uzun olması lazım. Oysa ki bu işlemler Mokkanın orijinalinde, paneldeki b¨¹y¨¹k knob ile kolayca yapılıyordu.

    (Bu cihaz takılınca b¨¹y¨¹k knob artık kullanılmıyor ve Back tuşu da işlevsiz kalıyor, yani cihazdaki bir men¨¹ye girince paneldeki tuşlarla geri dönmeniz imkansız)

    Peki, bu kadar uğraştınız yeni bir klasör seçtiniz ve bir şarkı çalmaya başladınız. Ekranda gör¨¹nen nedir, sadece çalan şarkının ismi, yani hangi klasörde olduğunuzun bile bilgisi yer almıyor. Yine simsiyah hiç bir hareket olmayan zevksiz bir ekran.

    NAVİGASYON : Bu özelliğe geçince hiç bir tuş size yardımcı olmuyor. Ekrandaki men¨¹ geçişlerini, ayarları, adres girmeyi vs. t¨¹m her şeyi uzanıp çubukla yapmalısınız. Uzaktan kumandadaki tuşların da hiç birisi işe yaramıyor.

    GERİ KAMERA : Bundan da memnun olduğumu söyleyemeyeceğim. Geri vitese taktığınızda ekrana çıkan kılavuz çizgilerini dikkate alarak yanaşırsanız yandınız. Ben böyle yaptığımda, yani park alanı zeminindeki çizgilerle ekrandaki çizgileri paralelleyerek yanaştığımda b¨¹y¨¹k şaşkınlığa d¨¹şt¨¹m. Ǩ¹nk¨¹ hayatımdaki en köt¨¹ hizalamayı yaparak yanaşmış olduğumu arabadan inince fark ettim. Sistem sizi abartısız 40-50 cm sola yanaştırıyor. Bunu servise söylediğimde çizgileri dikkate almamı söylediler, bu durum normalmiş. Geri vites kamerasının plaka lambalarının birini sökerek takıldığını da ilave edeyim. Necvox, ¨¹zerinde ışık ve kamera olan bir parça hazırlamış, orijinali ile değiştirilerek o takılıyor. Yani sizin anlayacağınız bizim Mokka' ya özel hazırlanmış :) M¨¹hendislerinin ellerine sağlık !

    TELEFON (BLUETOOTH) : Bildiğiniz gibi Mokka orijinalde telefonla arandığınızda ekrana arayanın telefon rehberindeki resmi çıkıyor ve çok estetik duruyor. Necvox' da ise yine mahkeme duvarı gibi bir ekran ile karşılaşıyorsunuz. Resim filan göstermiyor. Mokka orijinalde yer alan sms geldiğinde haber veren ve sesli olarak okuyan sistemden hiç bahsetmeme gerek yok. Ǩ¹nk¨¹ bu cihaz sizin sms lerinizle ilgilenmiyor.

    TUŞ KONTROLLERİ: Bildiğiniz gibi Mokka' da SRCE butonu var. Buna bastıkça bir sonraki kaynağa geçersiniz (radyo, usb, cd gibi) Fakat Mokka nın sisteminde bir ayar men¨¹z¨¹ vardır ve kullanmadığınız kaynağı bu sıralamadan çıkartırsınız. Örneğin ben hiç CD kullanmayacaksam, bu sıralamadan çıkartırım. Necvox cihazda böyle kullanışlı bir ayar yok. Yani siz bir sonraki kaynak tuşuna (SRCE) bastığınızda zorunlu olarak t¨¹m kaynakları tarıyor, buna TV'de dahil. Yani şöyle oluyor: Siz sd karttan m¨¹zik dinleyeceksiniz ve radyoya geçiş yapmak istiyorsunuz ve SRCE tuşuna basıyorsunuz ve CD' ye geçiyor (halbuki benim arabamda hiç cd yok), cd olup olmadığını kontrol ediyor cd ekranı açılıyor, gitti 5-10 saniye. Bir daha tuşa basıyorsunuz, TV ye geçiyor fakat bu açılırken arabanın gidiyor olduğu fark ediliyor (ki araç giderken TV ekranı gösterilmiyor), uyarı mesajı çıkıyor, buradada 5-10 sn gitti. Bir daha basıyorsunuz sırada ne varsa ona gidiyor. Yani bu sıralamada kullanılmayacak olanların sistemden çıkarılması m¨¹mk¨¹n değil. Çok oyalayıcı ve dikkat çelen bir kullanım. Bunun alternatifi home tuşuma basmak ve ardından istenilen kaynağı ekrana uzanıp dokunarak seçmek. Ya da uzaktan kumandaya kısa yol olarak konan bazı tuşları kullanmak. Fakat bunların arasında microSD yok.

    PARK SENSÖRLERİYLE UYUMSUZLUK: Cihaz Mokkanın park sensörleriyle uyumsuzluk gösteriyor. Aracı çalıştırdığınızda ekranı kaplayan bir gör¨¹nt¨¹ çıkıyor. Eğer park sensörlerinizi kapatmazsanız ekrandan kaybolmuyor. Yani bu cihazı kullanmanız için park sensörlerinizin kapalı olması gerekiyor, bu da muhteşem bir uyum örneği !

    SESLİ KOMUT SİSTEMİ: Bu cihaz takıldıktan sonra sesli komut sistemi (arama, klasör değiştirme, şarkı değiştirme gibi) iptal oluyor.

    ISITMA/SOĞUTMA SİSTEMİ BİLGİ EKRANI : Kalorifer ya da klima ayarlarından herhangi birini değiştirdiğinizde t¨¹m ekranı kaplayan bilgi ekranı ortaya çıkıyor ve ekrana yapışıyor. Back tuşu işlemediği için çıkamıyorsunuz.

    Özetle, heves ederek aldığım ve 2400 TL ödediğim bu sistemden çok hoşnutsuz kalmış bulunuyorum. Neredeyse eskisini tekrar taktırmak istemekteyim. Bu cihazla ilgili böyle yorumlar okusaydım ben asla taktırmazdım. Ben aracı alırken sadece intellilink' li Mokka olduğunu, geri gör¨¹ş kameralı ve navigasyonlu artık olmadığını söylediler. Biz de mecbur olduk bu arabayı bu haliyle alıp sonradan cihaz taktırmaya.
    Bu cihazı kullanan ve benim söylediklerimden farklı deneyimleri olan varsa yorum yapabilir. Belki ben bazı şeyleri kaçırmış olabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ongbey -- 9 Şubat 2016; 11:38:16 >




  • ongbey O kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ben de sadece geri gorus kamerasi icin istiyordum ama sizden ve birkac kisiden daha olumsuz yorumlar duyunca vazgectim.

    Orijinal cd600 ekranina kamera takabilmek icin video interface diye bir cihaz varmis. Yabanci sitelerde var ama Turkiyede bir turlu bulamadim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    INTELINK' TEN SONRA NECVOX PLATINUM CİHAZ KULLANIMI

    Sizlerle bugün Intelilink özellikli Mokka araçlara en uyumlu oldukları söylenen NECVOX Platinum serisi multimedya cihazı ile ilgili bir haftalık deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:

    RADYO : Radyo orijinal Mokka radyosuna göre daha zayıf (aynı anteni kullanmasına rağmen). Eskiden kaliteli seviyede çıkan radyolar şimdi hafif cızırtılı çıkıyor. Cihazın radyosunun orijinaline göre zayıf olduğunu servis de itiraf etti. Radyo ekranı siyah ve zevksiz bir ekran, koca 8" ekran alanında RDS için ayrılan alan sekiz karakteri geçmiyor. Yani şarkıların ya da radyo bilgilerini küçücük bir alanda görüyorsunuz. Üstelik hafızaya aldığınız radyoların isimlerini orijinaldeki gibi ekranda göremiyorsunuz, sadece frekanslarını görebiliyorsunuz. Yani 6 adet radyoyu ezberlemeniz ya da frekanslarını bilmeniz gerekiyor.

    SD KART/USB : USB ye erişimi oldukça yavaş, ben bu yüzden şarkıları cihaz üzerinde slotu bulunan micro SD' ye yükledim. Bu flash diske nazaran daha hızlı. Fakat buradaki sorun ise şarkı seçimi; bunu uzaktan yapmanız (direksiyon tuşları, verilen uzaktan kumanda ya da Mokka panelindeki tuşlarla) asla mümkün değil. Bu tuşlarla ancak bir şarkı ileri ve geri yapabilirisiniz. Örneğin benim kartımdaki gibi her sanatçıya ya da müzik türüne bir klasör ayırdıysanız yandınız. Farklı bir klasördeki şarkıyı dinlemek için yapılması gerekenler : Yarım metre ilerideki ekrana uzanmanız verilen plastik çubukla ekranın altındaki simgeye dokunmanız, buradan üst klasöre geçiş yapmanız sonrasında buradan yeni klasör seçip oradaki bir şarkıya tıklamanız gerekir. Tabi bu aralardaki gecikmelere de tahammül etmeniz gerekir ki bu işlemleri sürüş esnasında yapmanızı asla tavsiye etmem, çok dikkat dağıtıyor, ayrıca kolunuzun iyice uzun olması lazım. Oysa ki bu işlemler Mokkanın orijinalinde, paneldeki büyük knob ile kolayca yapılıyordu.

    (Bu cihaz takılınca büyük knob artık kullanılmıyor ve Back tuşu da işlevsiz kalıyor, yani cihazdaki bir menüye girince paneldeki tuşlarla geri dönmeniz imkansız)

    Peki, bu kadar uğraştınız yeni bir klasör seçtiniz ve bir şarkı çalmaya başladınız. Ekranda görünen nedir, sadece çalan şarkının ismi, yani hangi klasörde olduğunuzun bile bilgisi yer almıyor. Yine simsiyah hiç bir hareket olmayan zevksiz bir ekran.

    NAVİGASYON : Bu özelliğe geçince hiç bir tuş size yardımcı olmuyor. Ekrandaki menü geçişlerini, ayarları, adres girmeyi vs. tüm her şeyi uzanıp çubukla yapmalısınız. Uzaktan kumandadaki tuşların da hiç birisi işe yaramıyor.

    GERİ KAMERA : Bundan da memnun olduğumu söyleyemeyeceğim. Geri vitese taktığınızda ekrana çıkan kılavuz çizgilerini dikkate alarak yanaşırsanız yandınız. Ben böyle yaptığımda, yani park alanı zeminindeki çizgilerle ekrandaki çizgileri paralelleyerek yanaştığımda büyük şaşkınlığa düştüm. Çünkü hayatımdaki en kötü hizalamayı yaparak yanaşmış olduğumu arabadan inince fark ettim. Sistem sizi abartısız 40-50 cm sola yanaştırıyor. Bunu servise söylediğimde çizgileri dikkate almamı söylediler, bu durum normalmiş. Geri vites kamerasının plaka lambalarının birini sökerek takıldığını da ilave edeyim. Necvox, üzerinde ışık ve kamera olan bir parça hazırlamış, orijinali ile değiştirilerek o takılıyor. Yani sizin anlayacağınız bizim Mokka' ya özel hazırlanmış :) Mühendislerinin ellerine sağlık !

    TELEFON (BLUETOOTH) : Bildiğiniz gibi Mokka orijinalde telefonla arandığınızda ekrana arayanın telefon rehberindeki resmi çıkıyor ve çok estetik duruyor. Necvox' da ise yine mahkeme duvarı gibi bir ekran ile karşılaşıyorsunuz. Resim filan göstermiyor. Mokka orijinalde yer alan sms geldiğinde haber veren ve sesli olarak okuyan sistemden hiç bahsetmeme gerek yok. Çünkü bu cihaz sizin sms lerinizle ilgilenmiyor.

    TUŞ KONTROLLERİ: Bildiğiniz gibi Mokka' da SRCE butonu var. Buna bastıkça bir sonraki kaynağa geçersiniz (radyo, usb, cd gibi) Fakat Mokka nın sisteminde bir ayar menüzü vardır ve kullanmadığınız kaynağı bu sıralamadan çıkartırsınız. Örneğin ben hiç CD kullanmayacaksam, bu sıralamadan çıkartırım. Necvox cihazda böyle kullanışlı bir ayar yok. Yani siz bir sonraki kaynak tuşuna (SRCE) bastığınızda zorunlu olarak tüm kaynakları tarıyor, buna TV'de dahil. Yani şöyle oluyor: Siz sd karttan müzik dinleyeceksiniz ve radyoya geçiş yapmak istiyorsunuz ve SRCE tuşuna basıyorsunuz ve CD' ye geçiyor (halbuki benim arabamda hiç cd yok), cd olup olmadığını kontrol ediyor cd ekranı açılıyor, gitti 5-10 saniye. Bir daha tuşa basıyorsunuz, TV ye geçiyor fakat bu açılırken arabanın gidiyor olduğu fark ediliyor (ki araç giderken TV ekranı gösterilmiyor), uyarı mesajı çıkıyor, buradada 5-10 sn gitti. Bir daha basıyorsunuz sırada ne varsa ona gidiyor. Yani bu sıralamada kullanılmayacak olanların sistemden çıkarılması mümkün değil. Çok oyalayıcı ve dikkat çelen bir kullanım. Bunun alternatifi home tuşuma basmak ve ardından istenilen kaynağı ekrana uzanıp dokunarak seçmek. Ya da uzaktan kumandaya kısa yol olarak konan bazı tuşları kullanmak. Fakat bunların arasında microSD yok.

    PARK SENSÖRLERİYLE UYUMSUZLUK: Cihaz Mokkanın yaklaşım sensörleriyle uyumsuzluk gösteriyor. Aracı çalıştırdığınızda ekranı kaplayan bir görüntü çıkıyor. Eğer park sensörlerinizi kapatmazsanız ekrandan kaybolmuyor. Yani bu cihazı kullanmanız için park sensörlerinizin kapalı olması gerekiyor, bu da muhteşem bir uyum örneği !

    Özetle, heves ederek aldığım ve 2400 TL ödediğim bu sistemden çok hoşnutsuz kalmış bulunuyorum. Neredeyse eskisini tekrar taktırmak istemekteyim. Bu cihazla ilgili böyle yorumlar okusaydım ben asla taktırmazdım. Ben aracı alırken sadece intelilink' li Mokka olduğunu, geri görüş kameralı ve navigasyonlu artık olmadığını söylediler. Biz de mecbur olduk bu arabayı bu haliyle alıp sonradan cihaz taktırmaya.
    Bu cihazı kullanan ve benim söylediklerimden farklı deneyimleri olan varsa yorum yapabilir. Belki ben bazı şeyleri kaçırmış olabilirim.






    Cok iyi bir degerlendirme olmus. Eminim bu sistemi taktirmayi dusunenlere cok faydasi olacaktir.

    Gordugum kadariyla CD600 ile kiyaslaninca artisi yok. Benim CD 600'de fabrika cikisli Geri Gorus Kamerasi oldugunu da varsayarsak sadece navigasyon icin degistirmeye gerek olmadigini goruyorum. Simdilik navigasyon icin 5.7'lik telefonumu kullanmaya en iyisi devam edeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tataristan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    INTELINK' TEN SONRA NECVOX PLATINUM CİHAZ KULLANIMI

    Sizlerle bugün Intelilink özellikli Mokka araçlara en uyumlu oldukları söylenen NECVOX Platinum serisi multimedya cihazı ile ilgili bir haftalık deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:

    RADYO : Radyo orijinal Mokka radyosuna göre daha zayıf (aynı anteni kullanmasına rağmen). Eskiden kaliteli seviyede çıkan radyolar şimdi hafif cızırtılı çıkıyor. Cihazın radyosunun orijinaline göre zayıf olduğunu servis de itiraf etti. Radyo ekranı siyah ve zevksiz bir ekran, koca 8" ekran alanında RDS için ayrılan alan sekiz karakteri geçmiyor. Yani şarkıların ya da radyo bilgilerini küçücük bir alanda görüyorsunuz. Üstelik hafızaya aldığınız radyoların isimlerini orijinaldeki gibi ekranda göremiyorsunuz, sadece frekanslarını görebiliyorsunuz. Yani 6 adet radyoyu ezberlemeniz ya da frekanslarını bilmeniz gerekiyor.

    SD KART/USB : USB ye erişimi oldukça yavaş, ben bu yüzden şarkıları cihaz üzerinde slotu bulunan micro SD' ye yükledim. Bu flash diske nazaran daha hızlı. Fakat buradaki sorun ise şarkı seçimi; bunu uzaktan yapmanız (direksiyon tuşları, verilen uzaktan kumanda ya da Mokka panelindeki tuşlarla) asla mümkün değil. Bu tuşlarla ancak bir şarkı ileri ve geri yapabilirisiniz. Örneğin benim kartımdaki gibi her sanatçıya ya da müzik türüne bir klasör ayırdıysanız yandınız. Farklı bir klasördeki şarkıyı dinlemek için yapılması gerekenler : Yarım metre ilerideki ekrana uzanmanız verilen plastik çubukla ekranın altındaki simgeye dokunmanız, buradan üst klasöre geçiş yapmanız sonrasında buradan yeni klasör seçip oradaki bir şarkıya tıklamanız gerekir. Tabi bu aralardaki gecikmelere de tahammül etmeniz gerekir ki bu işlemleri sürüş esnasında yapmanızı asla tavsiye etmem, çok dikkat dağıtıyor, ayrıca kolunuzun iyice uzun olması lazım. Oysa ki bu işlemler Mokkanın orijinalinde, paneldeki büyük knob ile kolayca yapılıyordu.

    (Bu cihaz takılınca büyük knob artık kullanılmıyor ve Back tuşu da işlevsiz kalıyor, yani cihazdaki bir menüye girince paneldeki tuşlarla geri dönmeniz imkansız)

    Peki, bu kadar uğraştınız yeni bir klasör seçtiniz ve bir şarkı çalmaya başladınız. Ekranda görünen nedir, sadece çalan şarkının ismi, yani hangi klasörde olduğunuzun bile bilgisi yer almıyor. Yine simsiyah hiç bir hareket olmayan zevksiz bir ekran.

    NAVİGASYON : Bu özelliğe geçince hiç bir tuş size yardımcı olmuyor. Ekrandaki menü geçişlerini, ayarları, adres girmeyi vs. tüm her şeyi uzanıp çubukla yapmalısınız. Uzaktan kumandadaki tuşların da hiç birisi işe yaramıyor.

    GERİ KAMERA : Bundan da memnun olduğumu söyleyemeyeceğim. Geri vitese taktığınızda ekrana çıkan kılavuz çizgilerini dikkate alarak yanaşırsanız yandınız. Ben böyle yaptığımda, yani park alanı zeminindeki çizgilerle ekrandaki çizgileri paralelleyerek yanaştığımda büyük şaşkınlığa düştüm. Çünkü hayatımdaki en kötü hizalamayı yaparak yanaşmış olduğumu arabadan inince fark ettim. Sistem sizi abartısız 40-50 cm sola yanaştırıyor. Bunu servise söylediğimde çizgileri dikkate almamı söylediler, bu durum normalmiş. Geri vites kamerasının plaka lambalarının birini sökerek takıldığını da ilave edeyim. Necvox, üzerinde ışık ve kamera olan bir parça hazırlamış, orijinali ile değiştirilerek o takılıyor. Yani sizin anlayacağınız bizim Mokka' ya özel hazırlanmış :) Mühendislerinin ellerine sağlık !

    TELEFON (BLUETOOTH) : Bildiğiniz gibi Mokka orijinalde telefonla arandığınızda ekrana arayanın telefon rehberindeki resmi çıkıyor ve çok estetik duruyor. Necvox' da ise yine mahkeme duvarı gibi bir ekran ile karşılaşıyorsunuz. Resim filan göstermiyor. Mokka orijinalde yer alan sms geldiğinde haber veren ve sesli olarak okuyan sistemden hiç bahsetmeme gerek yok. Çünkü bu cihaz sizin sms lerinizle ilgilenmiyor.

    TUŞ KONTROLLERİ: Bildiğiniz gibi Mokka' da SRCE butonu var. Buna bastıkça bir sonraki kaynağa geçersiniz (radyo, usb, cd gibi) Fakat Mokka nın sisteminde bir ayar menüzü vardır ve kullanmadığınız kaynağı bu sıralamadan çıkartırsınız. Örneğin ben hiç CD kullanmayacaksam, bu sıralamadan çıkartırım. Necvox cihazda böyle kullanışlı bir ayar yok. Yani siz bir sonraki kaynak tuşuna (SRCE) bastığınızda zorunlu olarak tüm kaynakları tarıyor, buna TV'de dahil. Yani şöyle oluyor: Siz sd karttan müzik dinleyeceksiniz ve radyoya geçiş yapmak istiyorsunuz ve SRCE tuşuna basıyorsunuz ve CD' ye geçiyor (halbuki benim arabamda hiç cd yok), cd olup olmadığını kontrol ediyor cd ekranı açılıyor, gitti 5-10 saniye. Bir daha tuşa basıyorsunuz, TV ye geçiyor fakat bu açılırken arabanın gidiyor olduğu fark ediliyor (ki araç giderken TV ekranı gösterilmiyor), uyarı mesajı çıkıyor, buradada 5-10 sn gitti. Bir daha basıyorsunuz sırada ne varsa ona gidiyor. Yani bu sıralamada kullanılmayacak olanların sistemden çıkarılması mümkün değil. Çok oyalayıcı ve dikkat çelen bir kullanım. Bunun alternatifi home tuşuma basmak ve ardından istenilen kaynağı ekrana uzanıp dokunarak seçmek. Ya da uzaktan kumandaya kısa yol olarak konan bazı tuşları kullanmak. Fakat bunların arasında microSD yok.

    PARK SENSÖRLERİYLE UYUMSUZLUK: Cihaz Mokkanın yaklaşım sensörleriyle uyumsuzluk gösteriyor. Aracı çalıştırdığınızda ekranı kaplayan bir görüntü çıkıyor. Eğer park sensörlerinizi kapatmazsanız ekrandan kaybolmuyor. Yani bu cihazı kullanmanız için park sensörlerinizin kapalı olması gerekiyor, bu da muhteşem bir uyum örneği !

    Özetle, heves ederek aldığım ve 2400 TL ödediğim bu sistemden çok hoşnutsuz kalmış bulunuyorum. Neredeyse eskisini tekrar taktırmak istemekteyim. Bu cihazla ilgili böyle yorumlar okusaydım ben asla taktırmazdım. Ben aracı alırken sadece intelilink' li Mokka olduğunu, geri görüş kameralı ve navigasyonlu artık olmadığını söylediler. Biz de mecbur olduk bu arabayı bu haliyle alıp sonradan cihaz taktırmaya.
    Bu cihazı kullanan ve benim söylediklerimden farklı deneyimleri olan varsa yorum yapabilir. Belki ben bazı şeyleri kaçırmış olabilirim.






    Cok iyi bir degerlendirme olmus. Eminim bu sistemi taktirmayi dusunenlere cok faydasi olacaktir.

    Gordugum kadariyla CD600 ile kiyaslaninca artisi yok. Benim CD 600'de fabrika cikisli Geri Gorus Kamerasi oldugunu da varsayarsak sadece navigasyon icin degistirmeye gerek olmadigini goruyorum. Simdilik navigasyon icin 5.7'lik telefonumu kullanmaya en iyisi devam edeyim.

    Alıntıları Göster
    Mokka daki CD600 Intellilink sistemi NAVI950 Intellilink sistemine değiştirmek için Opel'e m¨¹racaat ettim. Fakat olumsuz yanıt aldım. Anladığım kadarıyla, Opel'de baştan ne alırsan onla devam etmek zorundasın. Halbuki ön panel ve yazılım değişikliği ile halledilebilecek bir konu ama red cevabı veriyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    Mokka daki CD600 Intellilink sistemi NAVI950 Intellilink sistemine değiştirmek için Opel'e m¨¹racaat ettim. Fakat olumsuz yanıt aldım. Anladığım kadarıyla, Opel'de baştan ne alırsan onla devam etmek zorundasın. Halbuki ön panel ve yazılım değişikliği ile halledilebilecek bir konu ama red cevabı veriyorlar.

    Alıntıları Göster
    O hâlde bunca anlattığınız şeyden sonra benim Cyclon daha iyi gibi geldi bana ongbey.
    Aslında araç alırken tam donanımlı almak lazım, sonradan takılan haricî cihazlar randımanlı çalışmıyorlar. Benim daha önce yukarıda söylediklerim aynen tahakkuk etmiş.
    Opel'den istediğiniz şey onlar için imkansız, bunu ancak fabrika yapabilir. Opel distiribütörü bu isteğinizi karşılayamaz.

    Mesela bana aracı satarlarken "TMP-lastik basınç ölçme sistemi" var dediler (bayi Opel Vardarlar Trabzon, buranın 2004'den beri müşterisiyim), halbuki böyle bir sistem arabada çıkmadı. O zaman bunu bana yapın dedim. Yapamadılar. O zaman bunun muadili bir şey istedim, bana böyle sattınız arabayı dedim, hakikaten de kaç defa sordum "bu sistem var mı" diye hep "var" dediler kaç defa; yani bu eksikliği giderecek bir şey bile yapmadılar. Distiribütör bayii suçladı. Bayi ile hesaplaşın diye telefon etti bana. Yani Opel distiribütörü hiç ilgilenmiyor.

    Opel başındaki genel müdür bana borçlu, bayii zaten hepten borçlu. Koca şirket, hiç kılını bile kıpırtatmıyor müşterimin mağduriyetini gidereyim bâbında. 16 senelik müşterilerini kaybettiler ama, bundan sonra Opel almayacağım. Bu benim üçüncü Opelim idi. "Harç bitti yapıya paydos hesabı" yapacağım...

    Siyah ekran demişsiniz, resim yüklenmiyor mu bu ekrana?.. Yâni "ara yüz resmi" değişmiyor mu?.. Necvox açılış yerine sizin istediğiniz bir resimle açılırsa bu karanlık ekran modundan kurtulursunuz. Bendeki Cyclon'da bu oluyor mesela, iki ara yüz resmine de kendi istediğim resmi koyabiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 10 Şubat 2016; 13:30:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cem1971

    O hâlde bunca anlattığınız şeyden sonra benim Cyclon daha iyi gibi geldi bana ongbey.
    Aslında araç alırken tam donanımlı almak lazım, sonradan takılan haricî cihazlar randımanlı çalışmıyorlar. Benim daha önce yukarıda söylediklerim aynen tahakkuk etmiş.
    Opel'den istediğiniz şey onlar için imkansız, bunu ancak fabrika yapabilir. Opel distiribütörü bu isteğinizi karşılayamaz.

    Mesela bana aracı satarlarken "TMP-lastik basınç ölçme sistemi" var dediler (bayi Opel Vardarlar Trabzon, buranın 2004'den beri müşterisiyim), halbuki böyle bir sistem arabada çıkmadı. O zaman bunu bana yapın dedim. Yapamadılar. O zaman bunun muadili bir şey istedim, bana böyle sattınız arabayı dedim, hakikaten de kaç defa sordum "bu sistem var mı" diye hep "var" dediler kaç defa; yani bu eksikliği giderecek bir şey bile yapmadılar. Distiribütör bayii suçladı. Bayi ile hesaplaşın diye telefon etti bana. Yani Opel distiribütörü hiç ilgilenmiyor.

    Opel başındaki genel müdür bana borçlu, bayii zaten hepten borçlu. Koca şirket, hiç kılını bile kıpırtatmıyor müşterimin mağduriyetini gidereyim bâbında. 16 senelik müşterilerini kaybettiler ama, bundan sonra Opel almayacağım. Bu benim üçüncü Opelim idi. "Harç bitti yapıya paydos hesabı" yapacağım...

    Siyah ekran demişsiniz, resim yüklenmiyor mu bu ekrana?.. Yâni "ara yüz resmi" değişmiyor mu?.. Necvox açılış yerine sizin istediğiniz bir resimle açılırsa bu karanlık ekran modundan kurtulursunuz. Bendeki Cyclon'da bu oluyor mesela, iki ara yüz resmine de kendi istediğim resmi koyabiliyorum.

    Alıntıları Göster
    Cem Bey, istediğiniz g¨¹zellikte multimedia cihazı olsun fark etmez. Önemli olan aracın tuşları ile kontrol edebilmenizdir. Bizim araçlarda ekran s¨¹r¨¹c¨¹ye oldukça uzak olduğu için "BACK" ve gezinti (b¨¹y¨¹k knob) kontrollerinin tam anlamı ile çalışabilmesi lazım. Öteki t¨¹rl¨¹ eziyet oluyor. Ben de bu y¨¹zden cihazı sökt¨¹rd¨¹m, ikinci el olarak satmayı d¨¹ş¨¹n¨¹yorum.

    Ayrıca bu konu ile ilgili Opel'e de başvurdum. CD600 Intellilink' den CD950 Intellilink' e geçiş yapışabilir mi diye. Olumsuz yanıt geldi. Halbuki tuş paneli ve yazılımla bu iş hallolabilirdi. Yani Opel'den başta ne aldıysanız sonra da onunla yetinmek zorundasınız. Başka seçeneğiniz yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    Cem Bey, istediğiniz g¨¹zellikte multimedia cihazı olsun fark etmez. Önemli olan aracın tuşları ile kontrol edebilmenizdir. Bizim araçlarda ekran s¨¹r¨¹c¨¹ye oldukça uzak olduğu için "BACK" ve gezinti (b¨¹y¨¹k knob) kontrollerinin tam anlamı ile çalışabilmesi lazım. Öteki t¨¹rl¨¹ eziyet oluyor. Ben de bu y¨¹zden cihazı sökt¨¹rd¨¹m, ikinci el olarak satmayı d¨¹ş¨¹n¨¹yorum.

    Ayrıca bu konu ile ilgili Opel'e de başvurdum. CD600 Intellilink' den CD950 Intellilink' e geçiş yapışabilir mi diye. Olumsuz yanıt geldi. Halbuki tuş paneli ve yazılımla bu iş hallolabilirdi. Yani Opel'den başta ne aldıysanız sonra da onunla yetinmek zorundasınız. Başka seçeneğiniz yok.

    Alıntıları Göster
    Mokkanın iç dolaşım özelliği verimli çalışmıyor gibi. Ben önceki arabalarımda kaloriferi içi dolaşıma aldığım zaman dışarıdan hiç koku gelmezdi. Mokka da s¨¹rekli iç dolaşımı seçmiş olmama rağmen dışarıdan ara sıra koku alıyorum.

    Bu konuda tecr¨¹besi olan var mı ? Klepe tam mı kapatmıyor, yoksa ara sıra açıyor mu ?

    Servise göt¨¹rmem gerekiyor mu, karar veremedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    Mokkanın iç dolaşım özelliği verimli çalışmıyor gibi. Ben önceki arabalarımda kaloriferi içi dolaşıma aldığım zaman dışarıdan hiç koku gelmezdi. Mokka da s¨¹rekli iç dolaşımı seçmiş olmama rağmen dışarıdan ara sıra koku alıyorum.

    Bu konuda tecr¨¹besi olan var mı ? Klepe tam mı kapatmıyor, yoksa ara sıra açıyor mu ?

    Servise göt¨¹rmem gerekiyor mu, karar veremedim.

    Açıkçası denemedim daha dogrusu arac içi dolasimi kullandim ama dikkat etmedim. Bir ara deneyip sonucunu yazarim.
  • Herkese merhaba, mokkalarınız hayırlı olsun. Bir Mokka alım arifesindeyim. Bir yıl vw B8 dizel otomatik kullandım(32000 km yaptım) ve şu an yine aynı grubun 1.4 benzinli motorunu manuel olarak kullanıyorum ve arada yıllığa vurduğumuzda; yineliyorum 32000 km de, 2000 ₺ kadar fark ediyor. Bu tamamen benim tecrübemdir, polemik yaratmak için yazmadım. Ancak opelin yeni dizel otomatiğinin az yaktığı ispatlı olarak gorumlarda var fakat bu 1.4 benzinli 140 bg motor ne yakıyor? Aracı kullanan arkadaşlar motor, şanzıman ve yakıt bilgilerini yazabilirler mi acaba? Uzun süreli kullanım yani başlangıçtan itibaren önemli benim için. Çünkü aracın benzinli ve dizel motor fiyatı 10000₺ oynuyor tamam ama bu 1.4 benzinli motor 8-9-10 lt yakıyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acanerk -- 25 Şubat 2016; 14:04:24 >
  • acanerk kullanıcısına yanıt
    1,4 benzinli otomatik kullanıyorum. 9-10 lt yakıyor; bu şehiriçi ve çok kasmadan sakin, arasıra hız yapılarak... Ama kışlık lastikler ve soğık bir yerde yaşıyorum, yaşadığım şehrin rakımı 1200 m'dir . şehir dışı ise performanslı kullanım ile 130-140 yine 9-10 lt arası, sakin kullanım 6-7-8 arasıdır. Motor ve şanzıman ikilisi gayet iyi. Şu an arabam 14300 km ve tüm ortalamam 8,8 lt'dir. İki adet gösterge var ve birisi aldığımdan beri sıfırlanmadı. Manuel mod şahane ama kullanışsız, direksiyonu tek elle tutuyorsunuz, bu da yüksek hızlarda rahat değil, araba çok güçlü olduğundan direksiyon iki el istiyor, dolayısıyla vitesin üzerine konmuş tuşlar ve M'ye alınca vites topuzu geride kalıyor ve "+" ve "-" tuşları da üstünde-topuzda olduğundan kullanması zor oluyor. Ama işleyişi çok iyi... Şöyle bir özelliği var M modunun; üst vitese kendi atmıyor, illa sizin atmanızı istiyor, ama kendi düşürebiliyor, bu yüzden "-" tuşunu aşağı yukarı hiç kullanmıyorsunuz, fakat dediğim gibi yukarı kesinlikle kendi atmıyor, bu da bana göre çok güzel bir şey ve performans için arabayı size bırakıyor.

    Cosmo kullanıyorum; farları mükemmel, şimdiye kadar gördüğüm en iyi far sistemine sahip, tamamen otomatik, uzun-kısa geçişleri istenilirse otomatik oluyor, genellikle BMW ve Mercedes'lerde oluyor bu kalite.

    Sanırım faydalı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 25 Şubat 2016; 14:15:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acanerk

    Herkese merhaba, mokkalarınız hayırlı olsun. Bir Mokka alım arifesindeyim. Bir yıl vw B8 dizel otomatik kullandım(32000 km yaptım) ve şu an yine aynı grubun 1.4 benzinli motorunu manuel olarak kullanıyorum ve arada yıllığa vurduğumuzda; yineliyorum 32000 km de, 2000 ₺ kadar fark ediyor. Bu tamamen benim tecrübemdir, polemik yaratmak için yazmadım. Ancak opelin yeni dizel otomatiğinin az yaktığı ispatlı olarak gorumlarda var fakat bu 1.4 benzinli 140 bg motor ne yakıyor? Aracı kullanan arkadaşlar motor, şanzıman ve yakıt bilgilerini yazabilirler mi acaba? Uzun süreli kullanım yani başlangıçtan itibaren önemli benim için. Çünkü aracın benzinli ve dizel motor fiyatı 10000₺ oynuyor tamam ama bu 1.4 benzinli motor 8-9-10 lt yakıyor mu?

    1.4 turbo Otomatik 4x2 aracim. 1 yil doldu ve 12500km de. Ortalama yakit tuketimim sehir içi ve disi karisik 9.3 lt de. Kis olmasi, civili 16 Inc lastikle gezmem, soguk memlekette yasamam (kisin buyuk kismi - 15 civari) etki ediyor. Özellikle her sabah be aksam araci calistirip isinmasi için 5-10 dakika bekliyorum, bu da tuketimi arttiriyor. Ilaveten bazen Istanbul trafiginin iki Kati kotu olan trafige yakalaniyorum. Esimde 1.8 140beygir Astra var, bende 1.4 turbo 140 beygir Mokka, akselerasyon ve sarfiyatta 1.4turbo 1.8 den çok daha iyi. 1. 4 turbolarda 200 nm tork varken 1.8 lerde 175 nm. Sollamalarda fark ediyor özellikle.. Sonuc olarak aracimdan memnunum, tavsiye ederim.




  • Düşünceleriniz ve emeğiniz benim için önemliydi çok teşekkür ederim sizlere.
    Eveeet dizelci arkadaşlar var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acanerk -- 25 Şubat 2016; 15:06:03 >
  • acanerk kullanıcısına yanıt
    Araba yazın 8-8,5 şehiriçi yakıyor. Bunu söylemeyi unuttuk. Ayrıca süüspansiyonlar bilhassa arka taraf çok sert, bu biraz rahatsız edici. Çok kısa dingil mesafesi ve araba yüksek olunca süspansiyonları oldukça sert yapmışlar. Yani bozuk yollardan hoşlanmıyor, özellikle de yavaş gidiliyorsa...
    Yukarıda yazdığım 8,8 lt ort. değer %30 şehdışı %70 şehiriçidir; 14300 km için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 26 Şubat 2016; 13:46:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cem1971

    Araba yazın 8-8,5 şehiriçi yakıyor. Bunu söylemeyi unuttuk. Ayrıca süüspansiyonlar bilhassa arka taraf çok sert, bu biraz rahatsız edici. Çok kısa dingil mesafesi ve araba yüksek olunca süspansiyonları oldukça sert yapmışlar. Yani bozuk yollardan hoşlanmıyor, özellikle de yavaş gidiliyorsa...
    Yukarıda yazdığım 8,8 lt ort. değer %30 şehdışı %70 şehiriçidir; 14300 km için...
    Dizel otomatik 1,6 motorda Şehir içi yakıtım 6,5 - 7 Lt/100 km oluyor. Bu da benim için oldukça tatmin edici.
  • acanerk kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites ile 7.5 lt civarında karma kullanım. Genellikle çevreyolu daha az sıklıkta şehiriçi. 30 kuruş civarı. Yol bilgisayarına çok güven olmuyor en iyisi kendinizin test etmesi.
  • Merhaba,
    Yol bilgisayarında km sayacı sifirlandiginda 1999,9 kmye kadar normal ilerliyor ancak sonrasında takılıyor.benzer bir durum le karşılaşan varmı?2000 kmden sonra sınırlanarak devam etmesi gerekmezmi?
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.