Şimdi Ara

Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
1.581
Cevap
16
Favori
639.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • deniz aynı kilometreyi bide shell yada bp ile dene po da olur. ben sana garanti veriyorum direk yakıtın 15 kuruşa düşer ben senin şehirler arası yaptığın kilometreyi şehir içi yapıyorum. hemde izmir trafiğinde 18 kuruş yakıyo şehirler arası sölemiyim bile
  • kesinlikle katılıyorum BP hususunda
    Bu arada shellden kastınız fuel save mi? yoksa Vpower mı?
    ben fuel save de çok güzel oranlar yakalamıştım. ama Vpower kullanırken ölçüm yapmamıştım. bayadır da almıyourm Vpower. Şu aralar ucuz bulursam Lukoil ya da BP...

    quote:

    Orijinalden alıntı: qru

    deniz aynı kilometreyi bide shell yada bp ile dene po da olur. ben sana garanti veriyorum direk yakıtın 15 kuruşa düşer ben senin şehirler arası yaptığın kilometreyi şehir içi yapıyorum. hemde izmir trafiğinde 18 kuruş yakıyo şehirler arası sölemiyim bile




  • tabiki fuel safe. fuel safele 3.55 ten aldığım mazotla şehir içi 8. kuruşa kadar düştüm şimdi 3.47 oldu bakalım daha da az yakıcak:)
  • 8 kuruş derken???? kilometrede mi????
    bi yanlışlık olmasın.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    8 kuruş derken???? kilometrede mi????
    bi yanlışlık olmasın.....


    lt falan mı yazacaktı acaba 8lt de baya çok ama?
  • arkadaşlar 1 depo fuel save mazot ile 650 km yol yaptım sizce çok az değil mi? böyle olcağını bilseydim gider tüplü alırdım yav

    2005 cosmo paket CORSA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutksk -- 31 Mayıs 2011; 14:29:05 >
  • dostum farklı akaryakıtlar arasındaki farkı tespit için en güzel yol bence uzun yol.
    şehiriçi çok aldatıcı oluyo.. çünkü iki karşılaştırma arasındaki gittiğin yerler , kullanımların filan hep farklı oluyo. o yüzden bence öyle karşılaştırma yapma.
    Saygılar
  • Herkese merhaba.
    açıkçası bahsi geçen yakıt sarfiyatlarını okuyunca imrenmedim değil.şehiriçi 17-18 kuruşlar.süper.
    İst. da yaşıyorum.Evim anadolu yakası işim avrupa.
    Her gün sabah akşam 1. köprü ve levent trafiği.25 kuruşun altına inmedi daha şehiriçi (1.3 cdti 90 hp bu arada)
    biraz tem falan yaparsak 20 lere indiriyoruz ortalamayı.(birim fiyat 3,58 TL)
    Bir önceki depom shell v-power.full depo ile ortalama 700 km.Bana da opet daha uzun menzil yaptırır dendi.ben de dizel araca çok yabancıyım.
    şimdiki depo yu opetten full ledim.
    bakalım ne olacak.ancak ilk gördüğüm kadar ile performans olarak shell in yanından bile geçemez opet mazotu.Hem daha gürültülü çalışıyor,hem de shell kadar atak değil artık araç.
    opelx de de yazıyorum.oraya da ekleyeceğim opet verilerimi.tam bir ölçüm yapıp.
    Bu arada shell istasyonu balmumcu,opet de altunizade opet.her iki istasyonda tavsiye edilen ve güvenilen istasyonlar.




  • bence opetle, aynı kullanım tarzınla o menzili yakalayamazsın.
    yine de sonuçları bekliyoruz
    BP & Shell Fuel Save
  • sevgili ppzrg 8 kuruş değil 18 kuruş olacaktı. 1 e basamamışım. kusura bakmayı:)
  • estagfurullah
    cevap icin tesekkurler
    quote:

    Orijinalden alıntı: qru

    sevgili ppzrg 8 kuruş değil 18 kuruş olacaktı. 1 e basamamışım. kusura bakmayı:)
  • arkadaşlar son dakika haberidir..:) izmir ali aga bir akaryakıt firmasının akaryakıt ve yağ laboratuarında çalışan bi arkadaşla bu yazdıklarımızı konuştuk.Çalıştığı firma bağlı olduğu firmadan ayrı bi ismi var ama bu akaryakıt firmasının kendi laboratuarı, onun ağzından çıkan kelimeleri aynen yazıyorum.(kendisi her firmanın akaryakıtını ve yağını defalarca analiz etmiştir.)
    kendisine en iyi akaryakıt firmasını sorduğumda ağzında 2 firma çıktı PO ve Shell 3 numarada da bp var. Ya opet dedim. Sıranın sonlarına koydu. nedenlerinide birazdan yazıcam.

    yağ olarakta kesinlikle castrol dedi hatta 2. bir seçenek söz konusu bile olamaz dedi. bununda sebeplerini yazıcam.


    1.akaryakıttta neden shell ve po daha iyi diye sordum ve bunu nasıl anlıyosunuz? her akar yakıtın bir parlama sıcaklığı varmış ve aynı zamanda parladıktan sonra oluşması gereken bazı kimyasalllar.örneğin(değerleri kafadan atıyorum) mazotun 270 derecede parlaması lazım( misalen 270 derece kafadan atılmıştır.) budeğerin altında yada üstünde olması istenmeyen bir durum altında olması yakıtın pistonda erken parlamasına yada enjektörden püskürtülürken yanarak çıkmasına (buda performans kaybına yol açıyor)sebep oluyor. 270 derecenin üstünde olmasıda yakıtın geç yanması yada tamamen piston içinde yanmaması anlamına geliyorki buda istenmeyen bi durum. ama 270 e yakın yada tam 270 derece olduğunda piston sıkıştırma yaptığında yakıt parlıyor ve basınç tam olarak kullanılmış oluyor. bu şartları PO(petrol ofisi) shell ve bp tam anlamıyla yakalayabiliyor.halla lukoil alpet gibi pek tercih etmediğimiz firmaların bile çoğu zaman opetten daha iyi değerler yakaladığını söyledi arkadaşım.
    2.po shell bp gibi firmalarda yapılması gereken kontroller 3 ila 5 gün arasında yapılırken diğer firmalarda bunun 2 haftaya kadar uzadığı hatta bazı firmalarda ayda 1 yapıldığını söyledi ve bu konuda en gevşek davranannın opet olduğunuda söyledi.buda şöyle bi sakınca doğuruyor.tamam firma istasyonuna iyi ve kaliteli yakıt verir.orta halli işleyen 1 istasyonda 1 haftada tüm yakıtın bittiği gerçeği göz önüne alındığında bir sonraki kontroller yapılana kadar tamamen istasyon sahibinin insafına kalıyorsunuz.hatta kaçak mazot ve benzin satanların çoğunun opeti tercih ettiğini sebeninin de istasyon açmak için opetin daha çok para vermesi ve denetimlerinin özellikle şehirler arası yollarda ve şehir dışında daha seyrek yapılması(Örn. : Shell yeni açılan bir istasyonuna 3 yada 3.5 milyon tl yardım yaparken opetin 4.5 ila 5 bin tl istasyon bedeli ödendiğini duyduğunuda söyledi. bunu daha önce başkalarındanda duymuştum)
    3. mazotun ve benzinin içine hangi firmaya ait olduğunu belirten ve yakıtların çalınma ve karışma durumunda analiz edildiğinde kimlik niteliği taşıyan marker diye bi kimyasal var lukoil bpet opet (nedense hepsinde opet var) daha saydı ama hatırlayamıyorum.bu firmalar bu marker değerini tuturamadıkları gibi marker miktarlarını olması gerekenden fazla çıkabiliyormuş marker dediğimiz kimyasal (birsıvıdır) litre fiyatı mazot ve benzinden daha ucuz bu kimyasalın fazla konması firmanın tamamen yararına biz<imde zararımıza çünkü tamamen kansorejen bir madde.Ciltle teması bile kanser riskini artırıyor.Hatta bu kimyasalla çalışırken arkadaşım buharını bile solumamaya çalıştığını söyledi.bunun 2. bir dez avantajıda yakıtla ilgili bi sorun olduğunda deponuzdakş yakıt alınıyorya işte o alınan yakıtın markerine bakarak hangi firmaya ait olduğu ortaya çıkıyo eğer firma bunu doğru yapmazsa miktarı tutturamaz yada tuturmazsa doğal olarak hata sizin oluyor bişey ispatlayamıyorsunuz. çünkü aldığınızı iddaa ettiğinir firmanın marker değerlerine uymuyor depodan alınan yakıt böylece çamur size atılıyor bizden almamış kaçak mazot almış diye.


    gelelim yağ analizine:);
    burdada tek bir nokta var bütün motor yağları tek bir hammaddeden yapılıyor. işte işin sırrıda burda nekadar kaliteli hammadde kullnanırsanız o kadar iyi yağ üretmiş oluyorsunuz.türkiyede her marka için üretim fabrikası var hammedde olarak yağ üreten 1 tane fabrika var oda aliağa izmirde ve bu fabrika yağı sadece castrol ve po ya veriyormuş.(türkiye piyasasında)sebep olarakta şöyle bişey söyledi arkadaşım eskiden fabrika bütün firmalara yağ veriyormuş. fakat bazı firmalar hammadde olarak kullanılan yağı dışarıdan getirilen ucuz hammaddeyağlarka karıştırıpmaliyeti ucuza getiriyorlar fakat üretilen mağmullün kalitesi düşüyor ve bunun faturasınıda aliağdaki fabrikaya kesmeye çalışıyorlarmış.Tabi fabrika çalışanları olayı çözmüş ve diğer firmalara yağ vermemeye başlamışlar. hattaucuz olarak alınan bu yağların gemi yolu ile taşınırken içine deniz suyunun girdiğini ve bunu buharlaştırmak için yağın ısıtıldığını içinde bir mşktar deniz tuzu kaldığını bunuda kimyasal bazı malzemelerle seyreltilmeye çalışıldığını ve bu işlemler sırasındada yağın kalitesini kaybettiğini söyledi.(özellikle ısıtma işilemiş sırasında).tabi bu işlemler sırasında yağın viskozitesi(akışkanlık) de kayboluyo ve bunuda tuturmak için gene bazı işlemlere tabi tutuluyor yağ.bunların sonundada yağ ekrar laboratuara parlama testine geliyor. yağ için 262 derece parlama noktası(yanlış anımsamıyorsam 212 de olabilir.)bütün yağlar bu değerin üzerinde parlıyo onda sorun yok ama hammaddesi işlem gören yağ daha çabuk özelliğini yitiriyor.parlama noktrasının yüksek olmasının iyi olduğunuda belirtti hatta castrol marka yağlarda 310 ila 360 derecelerden bahsetti ki buda yağın geç yanmasını sağlıyormuş.diğer markalar bu sınırın hemen üzerinde imiş.Yanlız bu söylediklerim türkiyede üretilen yağlar için geçerli ithal yağlar için bişey konuşmadık.

    eeeee bukadar gevezelikten sonra karar sizlerin ben den bu kadar... ellerim yoruldu:)




  • @qru
    dostum ellerine saglik
    ben de forumda dile getirmistim evvelden, opet ve total mazotunun kalitesiz oldugunu. burada da sen anlatmissin opetin nasil oldugunu zaten.
    ben mazotumu shell ve bpden almaya ozen gosteriyorum. POnun mazotu da menzil yonunden iyiydi ama birkac kisi POda problem yasadiklarini soyleyince POyu birakmistim.
    Saygilar
  • Sayın "qru" eline sağlık. Teşekkür ederiz.
  • Shell Fuel Save dizelin, eurodizel olmadığını iddia eden arkadaşlarımız için de fuel savei sorsayıdın keşke :)

    Dediğiniz gibi sıklıkla kontrollerden geçen bir firmanın, "eurodizel" olduğunuı söylediği bir yakıtın euro dizel olmadığını iddia etmek ne kadar mantıklı dimi
  • yav aslında doğru söylüyosun
    ben bir ara tamamen fuel save alıyordum yakıtı. sonra yok iyi değil, zararlı falan filan dediler ben de bıraktım fuel save i.
    içimize kurt düşürdü bazı arkadaşlar :))))
    Saygılar

    quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee
    Shell Fuel Save dizelin, eurodizel olmadığını iddia eden arkadaşlarımız için de fuel savei sorsayıdın keşke :)
    Dediğiniz gibi sıklıkla kontrollerden geçen bir firmanın, "eurodizel" olduğunuı söylediği bir yakıtın euro dizel olmadığını iddia etmek ne kadar mantıklı dimi
  • Arkadaşlar 2006 Opel Corsa 1.3 cdti'm var... Yakıt tüketimi konusunda aklımda nerede yer etmişse şehir içi 750; uzun yolda 1100 yaparım mevzuu vardı... Ama forumu okudukça gayet iyi bir yakıt tüketimim olduğu kanısına vardım. Şehir içi ve dışı karışık kullanıyorum.. Ortalama 43 litrede 700 km yol yapıyorum... Gördüm ki bu değerler gayet normal... Servise götürmeyi düşünüyordum zira...
    Şimdi kullanan arkadaşlara bir kaç sorum var... Cevaplandırırlarsa sevinirim... Her şeyden önce servisime de sorduğum halde net bir cevap alamadım. Bu arabayı hangi devirde kullanacağım ben arkadaşlar...?? Daha önceden benzinli bir arabam vardı. Normal devri 3000 idi... Ancak bu arabada 3000 devirde motor cidden bağırıyor. Motor sesine göre değerlendirdiğimde 2500 devirde üst vites istiyor. Yani bana şunu söyleyin bu aracın normal kullanım motor devri hangi aralıktadır. (ben 2000 - 2500 aralığında kullanıyorum... 2500'de vistes büyütüyorum... Doğru mudur?) Bu devir aralığında kullandığım halde ortalama 43 litrede 700 km yol yapmam (şehir içi dışı karışık) normal midir?
    Dizel araçları yüksek devirde kullanmak gerekir diye duymuştum. Bu doğru mudur? Yani illa aracı bağırta bağırta kullanmamız mı gerekiyor?
    Bir de evet, lastikten lastiğe fark eder ama ben 35 basınçta kullanıyorum lastikleri ama özellikle motor ağırlığından olsa gerek ön lastikler yayılmış vaziyette duruyor.. Bu özellikle özellikle ön lastik basınç değeri ne olmalıdır?
    Şimdiden teşekkürler....




  • Ha bir de değişen koşullardan dolayı "şu kadar liralık yakıt aldım" dilini bırakıp " şu kadar litre aldım, şu kadar yol yaptım" hesabı yaparsak daha doğru oranlara ulaşırız gibime geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    "Dizel araç devirli kullanılır" sözü bilinçsiz ortaya çıkmış bir söz değildir.

    Eski model dizel araçlar devirli kullanılmak zorunda olduğu için bu böyle bilindi yıllarca.

    Ancak devir değişti "Turbo Dizel" araçlar çıktı işte bu araçlar için yüksek devir devirli kullanın olayı kalktı. Verimli çalışma devirlerinde kullanınız diye söylenir tabi bilenler böyle der ;)

    Eskide kalanlar hala bas bas 3000in altına inme der :p


    Birde bu sayfaya ve sayfada verilen linklere göz atarsan epeyce olayı kavramış olursun
    http://forum.donanimhaber.com/m_38448116/mpage_8/key_/tm.htm

    İŞİN ÖZETİ: Bir üst vitese geçtiğin zaman aracın devrini
    (Düz yolda giderken) "1400-1500" devrin altına
    (Yokuş çıkarken) 1750 devrin altına düşürmeyecek şekilde keyfe keder istediğin devirde vites değiştirebilirsin

    Örnek:
    3ten 4 e geçcez :
    Düz yolda. 3.viteste 2100 iken 4 e geçersen, 4 e geçtiğinde 1500rpm olur.
    Yokuşta ise 3.viteste 2400 iken 4e geçersen, 4 e geçtiğinde 1750rpm olur.




  • benim kitapcikta lastik basinci ekonomik surus icin on 39 arka 36 diyo ben one de arkaya da 40 basiyorum
    yuvarlak olsun diye :)))
    saygilar


    quote:

    Orijinalden alıntı: olricc
    Arkadaşlar 2006 Opel Corsa 1.3 cdti'm var... Yakıt tüketimi konusunda aklımda nerede yer etmişse şehir içi 750; uzun yolda 1100 yaparım mevzuu vardı... Ama forumu okudukça gayet iyi bir yakıt tüketimim olduğu kanısına vardım. Şehir içi ve dışı karışık kullanıyorum.. Ortalama 43 litrede 700 km yol yapıyorum... Gördüm ki bu değerler gayet normal... Servise götürmeyi düşünüyordum zira...
    Şimdi kullanan arkadaşlara bir kaç sorum var... Cevaplandırırlarsa sevinirim... Her şeyden önce servisime de sorduğum halde net bir cevap alamadım. Bu arabayı hangi devirde kullanacağım ben arkadaşlar...?? Daha önceden benzinli bir arabam vardı. Normal devri 3000 idi... Ancak bu arabada 3000 devirde motor cidden bağırıyor. Motor sesine göre değerlendirdiğimde 2500 devirde üst vites istiyor. Yani bana şunu söyleyin bu aracın normal kullanım motor devri hangi aralıktadır. (ben 2000 - 2500 aralığında kullanıyorum... 2500'de vistes büyütüyorum... Doğru mudur?) Bu devir aralığında kullandığım halde ortalama 43 litrede 700 km yol yapmam (şehir içi dışı karışık) normal midir?
    Dizel araçları yüksek devirde kullanmak gerekir diye duymuştum. Bu doğru mudur? Yani illa aracı bağırta bağırta kullanmamız mı gerekiyor?
    Bir de evet, lastikten lastiğe fark eder ama ben 35 basınçta kullanıyorum lastikleri ama özellikle motor ağırlığından olsa gerek ön lastikler yayılmış vaziyette duruyor.. Bu özellikle özellikle ön lastik basınç değeri ne olmalıdır?
    Şimdiden teşekkürler....






  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.