Yeni Corsa’nın dinamik karakterinin en net şekilde ifadesi olan OPC modeli ilk bakışta insanı heyecanlandıran bir otomobil. Maksimum çeviklik ve kontrol özellikleri benzersiz Corsa sürüş keyfine varmanızı sağlıyor. 1.6-litrelik turbo motor 141 kW/192 motor gücü ile bu kompakt üç kapılı modelin 0’dan 100 km/saat hıza sadece 7.2 saniyede çıkmasını sağlıyor. Corsa OPC’nin maksimum hızı 225 km/saat olup, 230 Nm maksimum tork, standart altı-ileri şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Ayrıca standart “turbo” sistemi tork hızını gerektiğinde geçici olarak yüzde 15 arttırarak 266 Nm’e çıkarır ve bu da tüm dinamiklerde artış sağlar.. Yeni Corsa OPC ile , Opel’in OPC serisinin model sayısı altıya ulaşıyor. Diğer OPC modellerinde olduğu gibi, Yeni Corsa OPC’de performansıyla nefes kesen bir model. Örneğin 80 km/saatten 120 km/saate çıkması beşinci viteste sadece 6.7 saniye sürüyor. Corsa OPC 7.9 litre / 100 km yakıt tüketimiyle bir performans otomobiline göre mütevazı değerler gösteriyor.
Tasarım: Motorlu spor araçları hatırlatan tasarım
Üç kapılı Corsa’nın spor hatları OPC modelinde daha da çarpıcı bir şekilde ortaya çıkıyor. Tavan spoyleri , sportif ve gösterişli ön ve arka tamponlarıOPC’ye göz kamaştırıcı bir görünüm veriyor. Koyu renkteki difüzörleri ile entegre edilmiş merkezi üçgen şeklindeki egzozu ve özel olarak tasarlanmış dış aynaları Corsa’nın cesur, spor karakterini ortaya koyarken ayrıntılara ne kadar önem verildiğini kanıtlayan örneklerden sadece birkaçıdır.
Spor görünümü Corsa’nın OPC kokpitinde de egemendir. Tipik OPC kapı kollarına ek olarak, krom halkalı gösterge kadranları ve kırmızı renkli ibre, ve mavi ya da gümüş renkli hava çıkış kanalları, deri spor direksiyonu özellikle dikkat çekici özeliklerdir. Motor sporları otomobillerini anımsatan direksiyon simidinin üzerindeki gösterişli krom halka, piyano lakesi ön konsol ve aliminyum spor pedallar sportif ve üst düzey kalitede bir ambiyans yaratmaktadır. Entegre kafalıkları ile spor koltuklar Opel ve Recaro işbirliği ile geliştirilmiştir. Bu yarış arabalarına benzer koltuklar optimum yanal destek sağlar ve hem sürücü hem de önde oturan yolcuları, koltuğun arkasına entegre edilmiş hava yastıkları ile korur – bu seri üretim bir araçta vücut hatlarına göre şekillendirilmiş ilk koltuk serisidir.
Nürburgring Nordschleife’de ince ayarları yapılan şasiler
Corsa OPC yapılan modifikasyonlar sonrası benzersiz bir şasi ve ve sportif sürüş karakterine sahiptir. Nürburgring Nordschleife’de yapılan ince ayarlar sonucunda mühendisler kavrama ve araç kontrolünde mükemmel bir denge kurmayı başarmışlardır. Yapılan temel modifikasyonlar arasında dönüş oranını yüzde 25 arttıran daha güçlü arka aks profili, yeni süspansiyon ayarları ve gövdenin 15 mm alçaltılması sayılabilir. Devre dışı bırakılabilecek standart ESP sistemi de aracın sportif özelliklerine göre ayarlanmıştır. Yeni Corsa OPC’de standart olarak 17 inç genişliğinde alaşımlı jantlar ve 215/45 R17 lastiklerle sunulurken 18-inç jant çapı ve 225 boyutlu lastikler de opsiyonel olarak sunulmaktadır. Mavi renkli fren kaliperi ile 16-inç fren sistemi aracın çok hızlı bir şekilde yavaşlamasını sağlar: Corsa OPC, 308 mm ön disk frenleri ve arkada 264 mm disk frenleri ile övünür.
Gerçek spor otomobil sürüşü için değişken-kademeli direksiyon
Bu modelin benzersiz özelliği benzersiz bir spor otomobil keyfi yaratan Corsa OPC’nin değişken-kademeli direksiyonudur. Düz sürüşlerde 13:1 oranı ile sistem çok hızlı bir şekilde tepki verir. Dönüşlerde ve sürüş açısı arttığında aracı kontrol etme oranı da artar ve 90 derecede bu oran 11.9:1’dir. Değişken direksiyon aynı zamanda daha geniş direksiyon açılarında tepki süresinin 13.1:1’e kadar çıkmasını sağlayarak manevra yapmak veya park etmek için harcadığınız çabanın da azalmasını sağlar.
Geniş OPC modelleri aralığı
Corsa’nın lansmanı ile Opel’in OPC programı altı modele yükselmiştir. Seri başı Vectra OPC, V6 turbo ve 206 kW/280 hp ile bir sedan veya station wagon olarak sunulmaktadır. Zafira OPC 231 km/s hızı ile dünyadaki en hızlı monocab olma özelliğini taşır. Astra OPC, 177 kW/240 hp, iki litre turbo motora sahiptir. Meriva OPC,Corsa OPC modelinde kullanılan motora benzer bir motor kullanır: 132 kW/180 hp olup azami hızı 220 km/saatin üzerindedir, çok yönlü beş koltuk özelliği monocab segmentinde benzersiz bir özelliktir. Avrupa Opel Pazarı İdari Müdürü Alain Visser şöyle diyor: “OPC modelleri markayı duygu ve tutku ile birleştiren üstün performansa sahiptir. Bu nedenle OPC modeli, eğlenceli genç imajı ile pazarlanan yeni Corsa’ya mükemmel bir şekilde uymaktadır.”
Opel Corsa OPC – önemli veriler:
Uzunluk 4040 mm
Genişlik 1713 mm
Yükseklik 1488 mm
Dingil aralığı 2511 mm
Arka/ön tekerlek 1485/1478 mm
Boş ağırlık (sürücüsüz) 1203 kg
Motor Dört silindirli turbo
Hacim 1598 cm3
Maks. Güç 5850 rpm’de 141 kW (192 hp)
Maks. Tork 1980-5800 rpm’de 230 Nm
Turbo sistemi ile Maks. Tork 266 Nm
Şanzıman Altı ileri, düz
Azami hız 225 km/h
0 – 100 km/saathızlanma 7.2 saniye
Beşinci viteste 80 – 120 km/saate çıkış süresi 6.7 saniye
opel özel bir araç yapabilmek için bayağı bir uğraşmış gibi görünüyor ama bana göre bu sınıftaki tartışılmaz en iyi ateşli b sınıfı hb modeli clio rs opc her nekadar kağıt üstünde iyi görünsede rs kadar özel değil çünkü rs f1 ruhu ile yapılan ilk b sınıfı ateşli hb bu özelliği onu bu sınıfta çok çok özel kılıyor...
orta konsoldaki piyano boyası yeter ah ah
Çok güzel olmuş saten 1600cc olması olayı bitirmiş koltuk ,tampon ve çamurluklarda şahane