Şimdi Ara

Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
10
Favori
99.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu sorun sedan kasalarda mevcut mu acaba? 2017 model 140 beygir turbolu edition plus alıcam ama buradaki sorunları görünce almak istediğim sedan modelde olup olmadığını anlayamadım.
  • vay be ben de 1.4 t dynamiq astra alsam mı diye düşünüyodum bu yğzden astra sayfasını bi okuyayım dedim araba piston kırıyor ve marka bunu nerdeyse müşterisine yıkacak utanmasa.Yok ya turbo murbo hikaye.En iyisi alacaksın 2.0 motorlu d sınıfı japon keyifle kullanacaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vizi

    bu sorun sedan kasalarda mevcut mu acaba? 2017 model 140 beygir turbolu edition plus alıcam ama buradaki sorunları görünce almak istediğim sedan modelde olup olmadığını anlayamadım.
    2015 1.4T sedan aracımda motor rektefiye oldu bu sorun yüzünden. İşin garibi ses hala geliyor arada çıldıracağım... (çıt çıt çıt sesi)
  • nibbleArt kullanıcısına yanıt
    O ses pistonun kırılacağının tek belirtisi. 2 ay içinde bir daha kırarsın bence. Sonucu buraya yaz mutlaka
  • batu_han2010 B kullanıcısına yanıt
    İyide yeni rektefiye olan motor da sebebi ne olabilir ki ?
  • nibbleArt kullanıcısına yanıt
    Demekki iyi yapamadılar
  • Opel Astra J 2011 model araç sahibiyim. Aracın turbosunda çatlak, pistonlarında kırık var. Herkesin şikayetini okudum. J'den sonra K'da da bu işi becerememiş opel. Şuan 10.000TL masraf çıkardılar bana. Bunları heryerde rezil edicem. Berbat bi marka Alman malı diye güvendik aldık bide 5 para etmez.
  • 60.000 KM de bugün servisimize tekleme şikayeti ile gelen ASTRA K 1.4T 150 HP B14XFT motorun 1. pistonunun hali, ayrıca silindir de üst ölü noktadan alt ölü noktaya kadar çizik, masraf 11.000 TL

    Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi

    Astra K FAN'larına duyurulur
  • PriMe kullanıcısına yanıt
    2014 Astra sedan 1.4 Turbo benzinli kullanıcısıyım. Aynı problem. Piston aşınmış. Durduk yere. Servis 9200 TL hesap çıkardı.
  • supergokhan kullanıcısına yanıt
    Garantisi bittikten sonra yaptırsak da ücretini vererek. Hakkımızı kaybetmiş olur muyuz?
  • exuberant46 kullanıcısına yanıt
    ya kusura bakmayında 150 beygir araba alıp . corsa muamelesı yapacak halimiz yok. Ben sert kullanıyorum .Bu arabaya bakıyordum ama tereddütte kaldım . Boyle bır sorun varsa kesın ben bu pistonları dagıtırım ...
  • Ben 30 binde piston kırdım. Sonra yağı değişip yazılım attıktan sonra 60 bine geldim hiç bir sıkıntı yok. Bende çok sert kullanırım arabayı
  • 2016 model Astra K 1.4 Turbo otomatik aracım var,araç 13000 kilometrede,bugün aracımla Edremit'ten Yenice'ye doğru gittim,sürekli yokuş çıkılan bir yol ve yolda giderken 2-3 kez ard arda motordan çıt çıt diye ses geldi.Piston kırma sorununa karşılık serviste motora güncelleme yaptırdım ve Dexos 1 Gen 2 yağ koydum,buna rağmen ses gelmeye devam ediyor.Bu sesin gelmesi piston kırmanın habercisi mi?Ne yapmam gerek?Aracı çok sakin kullanırım,90 km hızı geçmem genellikle.Kullanım tarzıyla ilgili olabilir mi?
  • Maalesef o ses kırılacağının habercisi. Bende o ses gelmeye başladıktan üç ay kadar bir süre sonra piston kırmıştı. Ama yapıldıktan sonra yağ ve yazılım güncellemeside yapıldıktan sonra bir dahada o sesi duymadım
  • kutay86 K kullanıcısına yanıt
    Ben aracı sıfır aldıktan sonra piston sorunlarını forumlarda gördüm ve her an olmasını beklemeye başladım. Derken aracım 30 bine yaklaştığı sırada herkesin yazdığı gibi çıt çıt sesini duymaya başladım ve iki üç ay sonra 32 binde piston kırdı. Tam piston kırdığım dönemde yağ ve yazılım güncellemesi gelmişti. Dolayısı ile tamirden sonra yağ ve yazılım güncellemesi yapıldı şuan 60 binde hiç bir sıkıntı olmadı. Ama forumlardaki yorumlar ve benim başımdan geçenlere göre çıt çıt sesi piston kırmanın öncü habercisi. O sesi duyan herkes piston kırmış sonrasında. Sende garantin varsa bence kullanmaya devam et. Nasılsa garantiden yapılıyor. Ama garantin yoksa 10000 tl civarı masraf olur. Ben araçtan çok memnun olduğum için satmayı hiç düşünmedim. Garanti uzattım 3 yıl daha kullanıyorum.
  • batu_han2010 B kullanıcısına yanıt
    Garantiyi kaç liraya uzattınız?
  • 2300 küsüre 3 yıl veya 90000 km önce hangisi dolarsa opsiyonuyla uzattım
  • Herkese iyi forumlar,

    Bu konuda bir mühendis özet bir teknik yazı yazarak durumu çok güzel özetlemiş. Aşağıda bu yazının bağlantısını paylaştım. Ben de herkes gibi “çıt çıt çıt” yani vuruntu sesinin ilerde piston kırılacağının göstergesi olmasından korktuğumdan bu mühendis beye bu durumun bir süreçle mi işlediğini yoksa anlık mı meydana geldiğini sordum. O da anlık oluştuğunu, vuruntu sesini duymamızın pistonların kötü durumda olduğu manasına gelmediğini, ancak o sesi duyduğumuz anda piston kırılma riski olduğunu söyledi.



    Özetle her vuruntu sesi gelen araç illa piston kıracak diye bir durum olmadığı gibi, ses duyulmayan araçların da kırmayacağı kesin değil, tamamen nasip kısmet denk gele debilir 100 bin km sorunsuz gide debilir. Piyasadaki bütün düşük hacim turbo beslemeli yüksek beygir araçlarda hele hele direk enjeksiyonlularda( ki sorunun temeli burda yatıyor) bu risk var. Astra k larda rakiplerine göre fazla görülmesinin sebebi ise rakipleri 125 beygirlerdeyken astra nın 150 beygir olması ve motor tasarımının bunu oldukça az tolere edilcek şekilde tasarlanmış olması. Mesela vw cc 1.4 Tsi motorlarda da bu sorun baya olmuş diye duydum. Çünkü bu motorlar şişirme motorlar. Bu hacimlerin hakkı olmayan beygirler turbo ile elde ediliyor ve malesef böyle sıkıntılar meydana geliyor.



    Bunu önlemek için opel servisleri bazı yazılım güncellemeleri yapmaya ve dexsos 1 gen2 yağ kullanmaya başladı, kaliteli yakıt da önerilenler arasında ancak bunlar sorunu ortadan kaldıracak tarzda çözümler değil malesef, aslına bakarsak bu sorunu ortadan kaldıracak tek çözüm yeni motor tasarlanıp araçlara takmak, yani çözüm yok, sadece riskleri azaltacak bazı kullanım şekilleri var. Bu riski olabildiğince azaltmak içinse yapmamız gereken, düşük devirlerdeyken gaza çok yüklenmemek. Sabit ivme ile yavaş yavaş hızlanmak gerekiyor. Ani hızlanmalarda ise vitesi manuel olarak küçültüp, devri yükseltip ondan sonra gazla hızlanmak gerekiyor. Dip gaz yapmak zaten hiçbir turbo beslemeli araçta önerilen bir durum değilken, küçük hacimlilerde, hele hele astra k’larda aklın ucundan bile geçirilmemeli. Detaylı teknik bilgi için:



    Küçük Hacim Turboşarj Benzinli Motorlarda Görülen Tehlike : LSPI - LinkedInhttps://www.linkedin.com › pulse › küçük-...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batu_han2010

    Maalesef o ses kırılacağının habercisi. Bende o ses gelmeye başladıktan üç ay kadar bir süre sonra piston kırmıştı. Ama yapıldıktan sonra yağ ve yazılım güncellemeside yapıldıktan sonra bir dahada o sesi duymadım
    Arkadaşlar ne yazıkki aynı durum bizim başımıza da geldi. Araç 2016 1,4 t dynamic otomatik. Eşim Arabadan 2-3 aydır ara ara çıt çıt ses geldiğini söylğyordu. Sonra araç rolantide titremeye başladı. Bugün de araç motor arızası verdi ve şu an serviste. Bakalım ne olacak. Aracın garantisi 4 ay önce bitti, bakımları yetkili serviste yapıldı. İyi niyet garantisine sokarlar umarım.



    Garantisi dolmuş araçla yetkili servislerin yaklaşımı nasıl??
  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt
    Garanti uzatsaydın iyi olurdu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.