Şimdi Ara

önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ehliyeti olan ama hayatım boyu ehliyet sınavındaki o 10 dakikadan başka araba kullanmayan ve haliyle de arabalar hakkında hiçbirşey bilmeyen birisi olarak 1-2 ufak sorum var.

    otomatik, tam otomatik, otomatikleştirilmiş, dgs, tiptronik vs ne demektir? yani bunların ne farkı var yada aynı şeyler mi? bunu bir türlü anlayamadım.basitçe anlatırmısınız?

    bunu anladığım zaman 15-16.000 tl civarı otomatik vites araba almak istiyorum büyük şehir trafiğinde kullanmak üzere. tercihim sizce ne olmalı? aklımdan görüntüsü hoşuma giden peugeout 206 geçiyor.benim için arabanın markası modeli hiçbirşeyi önemli değil.sadece mümkün olduğu kadar ekonomik ve masrafsız olması tercihim. yardımcı olursanız çok sevinirim.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: projist

    ehliyeti olan ama hayatım boyu ehliyet sınavındaki o 10 dakikadan başka araba kullanmayan ve haliyle de arabalar hakkında hiçbirşey bilmeyen birisi olarak 1-2 ufak sorum var.

    otomatik, tam otomatik, otomatikleştirilmiş, dgs, tiptronik vs ne demektir? yani bunların ne farkı var yada aynı şeyler mi? bunu bir türlü anlayamadım.basitçe anlatırmısınız?

    bunu anladığım zaman 15-16.000 tl civarı otomatik vites araba almak istiyorum büyük şehir trafiğinde kullanmak üzere. tercihim sizce ne olmalı? aklımdan görüntüsü hoşuma giden peugeout 206 geçiyor.benim için arabanın markası modeli hiçbirşeyi önemli değil.sadece mümkün olduğu kadar ekonomik ve masrafsız olması tercihim. yardımcı olursanız çok sevinirim.


    otomatik hepsinin genel adı, "manuel değil" de denebilir.

    otomatikleştirilmiş demek, esasında manuel Yani ayakla debriyaja basılıp elle vites değiştirilen sistemden insan unsurunun çıkarılıp, sistemin aynı işleyişi makine aracılığı ile yapması demek.

    tam otomatikde debriyaj ile aktarma yerine yağlı bir sistemle aktarma yapılan geleneksel belki 70-80 yldır kullanılan sistem. Bunda tamamen vites

    triptronik; otomatik ama işleyişine yani vites seçimine kişinin müdahale edebilme opsiyonuna sahip sistem demek.

    dgs; otomatikleştirilmiş sistemle aynı ama bir yerine 2 debriyajı var bu sayede vites değişimleri çok daha çabuk yapılabiliyor.


    206 almanızı tavsiye etmem çok ykar ve devri çoktan geçmiş bir otomobil,

    önerim mitsubishi colt amt. Bütçeniz dahilinde bulursunuz, seri, ekonomik ve sorunsuz bir otomobil.




  • Arkadaşım,

    Bence ufak bir araba al. Full kasko, sigorta, ferdi kaza ve hayat sigortası yaptır, sonra kendinden emin, ama güvenerek ve öğrenme arzusu ve yuvasını ilk defa terkedip büyük dünyayı keşfe çıkan ve fare eti yemekten bıkmış, beyaz tavşan avlamak isteyen keskin pençeli kartal yavrusu gibi trafiğe çık. Çok korkarsan sağa çek, dörtlüleri yak, 10 dk bekle (sigara içiyorsan 9 dk).


    • Düz vites (manüel) : motorun devrini fazla yükseltmeden hızı arttırmak için debriyaj pedallı, dişli sistemli ve seçme çatallı klasik vites kutusu.
    • Otomatik (tam otomatik) : vitesleri hıza, yüke ve eğime bağlı olarak yükseltme ve düşürme işlemini kendi yapan debriyajsız, tork konvertörlü vites kutusu, seçme kolu vardır, güneş dişlisi ve lamelli kavrama, mekanik beyni mevcuttur. Yumuşak geçiş sağlar, en lüks tipidir.
    • Otomatikleştirilmiş (robotlaştırılmış) : İkisinin karışımı bir vites kutusu, debriyaj vardır, dişli sistemi de, fakat debriyaja basma ve vitesi atma işini elektrikli motorlar vasıtasıyla bir robot yapar, size sadece tam otomatik gibi PRNDL seçmek kalır.
    • DSG (Çift Kavramalı Vites Kutusu) : Otomatikleştirilmiş (robotlaştırılmış) vites kutusunun aynısı olup 1-3-5-(7)-[R] ile 2-4-6 vitesleri için ayrı ayrı olmak üzere iki kavraması vardır, müteselsil vites atma F1'deki gibidir, fakat mesela 7'den 2'ye kendiniz seçerek geçmek isterseniz biraz zaman alır.


    Tiptronik ise otomatik olan vites kutularında (tip ve çalışma tarzı fark etmez) vites seçme özgürlüğünü size bırakan (aslında sizinle paylaşmayı kabul eden) vites kutuları demek. Direksiyonun arkasında solda ve sağda kulakçık (paddle) yardımıyla Şumağer gibi vites değiştirmenizi sağlar.

    Şahsen 6 ileri vites kutusuna bayılan ve 6. vitese de serçe parmağıyla atan bir şahısım.

    Taner Göde




  • DEĞERLİ KARDEŞİM SANA TAVSİYEM OTOMATİK ARABA ALMA EN AZINDAN İLK ARABAN OLMASIN MANUEL VİTESLİ DEVİRLENMELERİ KENDİNİN YAPACAĞIN ARABANIN SESİNİ DUYUP NE İSTEDİĞİNİ VE NEYİ İSMEDİĞİNİ ANLAYABİLECEĞİN TİPTE UFAK BİR HACBACK ARABA AL BENZİNLİ OLABİLİR 1.4 MOTORLU AVANTAJLI OLUR.OTOMATİK ARABALARIN VİTES KUTULARI ÇOK SORUN ÇIKARIR VE OLDUKÇADA MASRAFLIDIR ARABADAN SOĞARSIN AYRICA HİÇ ZEVKLİ BİR SÜRÜŞÜ YOK BİRİLERİNİN SENİN ADINA BAZI KARARLARI VERME SAÇMALIĞI DİYİM,TEK ARTISI TRAFİKTEKİ DUR KALKLARIN OKADAR..
  • Taner abicim tüm otomatikleştirilmişler dahil midir bilmiyorum ama Toyota ve Opel'de P D ve L seçenekleri yok. Sanırım tam otomatik diye tabir edilenlerde oluyor bu dediklerin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    DEĞERLİ KARDEŞİM SANA TAVSİYEM OTOMATİK ARABA ALMA EN AZINDAN İLK ARABAN OLMASIN MANUEL VİTESLİ DEVİRLENMELERİ KENDİNİN YAPACAĞIN ARABANIN SESİNİ DUYUP NE İSTEDİĞİNİ VE NEYİ İSMEDİĞİNİ ANLAYABİLECEĞİN TİPTE UFAK BİR HACBACK ARABA AL BENZİNLİ OLABİLİR 1.4 MOTORLU AVANTAJLI OLUR.OTOMATİK ARABALARIN VİTES KUTULARI ÇOK SORUN ÇIKARIR VE OLDUKÇADA MASRAFLIDIR ARABADAN SOĞARSIN AYRICA HİÇ ZEVKLİ BİR SÜRÜŞÜ YOK BİRİLERİNİN SENİN ADINA BAZI KARARLARI VERME SAÇMALIĞI DİYİM,TEK ARTISI TRAFİKTEKİ DUR KALKLARIN OKADAR..


    Sevgili kardeşim biraz sallamışsın gibi geldi bana.

    Çok sorun çıkartan otomatik yok piyasada. Eski model araçlar dersen ona bişey diyemem. Adı üstünde eski çünkü.

    Zevk kendine kalmış bişey.

    Kullandın mı hiç otomatik araç?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Taner abicim tüm otomatikleştirilmişler dahil midir bilmiyorum ama Toyota ve Opel'de P D ve L seçenekleri yok. Sanırım tam otomatik diye tabir edilenlerde oluyor bu dediklerin.


    Ünal, elbette her markanın kendine göre seçme kolu konumu vardır. PRNDL en eski ve en yaygın, ama demode de olmuş olabilir, PRNDL'yi de tork konvertörlü 4 veya 5 ileri (hatta bazılarında 6 ileri) otomatik vites kutusunu ifade etmek için kullandım, robotlaştırılmış olanların bazılarında da yine PRNDL var, ama yine de yani basit UP↑ ve DOWN↓ şeklinde olan yeni tip vites kutularından farklı olarak ifade etmek için ve ilk defa gördüğünde de şaşırmaması için yazdım.

    Gerçekten de bunları iyi takip etmek, hangisinin tam olarak ne olduğunu öğrenmek gerek ama şu anda trend robotlaştırılmış tiptronic vites kutularına gidiyor ve her markanın kendi adı var. Birkaç değişik tip bulmaya çalıştım.

    ALFA 159 QTRONIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    FIAT DUALOGIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    OPEL EASYTRONIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    TOYOTA YARIS M/M
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • manuel alıp at üstünde gideceğime otomatik alır yat üstünde giderim

    19can84 dediğine baktım, ama 2. elini bulamadım ilanlarda otomatik vites olan.çok zor düşer gibime geliyor.

    taner ve ünal hocam siz 206 tavsiye edermisiniz? yada ne tavsiye edersiniz?
  • üzerine 1000-2000 daha koyup 2006-2007 model mitsubishi colt amt almanızı öneririm.

    hem yeni model hem 1 yıl bile olsa garantisi devam eden hemde sorunsuz bir otomatik sahibi olursunuz.

    ekonomikliği performansı donanımıda yanında bedava gelir tabi :)

    amt bulursunuz; www.arabam.com sitesinden inceleyin. AMT diye geçer. yada allshift diye.


    colt otomatikleştirlmiş düz şanzımandır 6 ileri vitesi vardır yokuşlarda geri kaydırır ( yokuş kalkış destek sistemi olmayan tüm otomatikleştirlmiş düz şanzımanlar yokuşta geri kaydırır; söz gelimi toyotadaki mmt, opeldeki ( eski modellerinde ykds yok) easytronik gibi.)

    bu şanzımanlar yokuşlarda kaydırır ve tam otomatiğe göre konforsuzdur ama bunu sana performans ve yakıt tüketimindeki neredeyse yüzde 20 lere varan ekonomi ile geri öder.

    coltun oatmatiğ ile manuelni vites kolundan ayıramazsın diğer araçlar gibi cafcaflı vites konsolü yoktur bildiğin körüklü vites koludur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Nisan 2009; 0:05:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde
    Ünal, elbette her markanın kendine göre seçme kolu konumu vardır. PRNDL en eski ve en yaygın, ama demode de olmuş olabilir, PRNDL'yi de tork konvertörlü 4 veya 5 ileri (hatta bazılarında 6 ileri) otomatik vites kutusunu ifade etmek için kullandım, robotlaştırılmış olanların bazılarında da yine PRNDL var, ama yine de yani basit UP↑ ve DOWN↓ şeklinde olan yeni tip vites kutularından farklı olarak ifade etmek için ve ilk defa gördüğünde de şaşırmaması için yazdım.

    Gerçekten de bunları iyi takip etmek, hangisinin tam olarak ne olduğunu öğrenmek gerek ama şu anda trend robotlaştırılmış tiptronic vites kutularına gidiyor ve her markanın kendi adı var. Birkaç değişik tip bulmaya çalıştım.

    ALFA 159 QTRONIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    FIAT DUALOGIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    OPEL EASYTRONIC
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    TOYOTA YARIS M/M
     önce bilginize sonra tavsiyenize ihtiyacım var...


    Doğru diyosun abicim her markanın ki kendine.

    Gece gece kusuruma bakma okuduğumu tam anlayamamışım.

    Bu arada @projist kardeşim 206 hiç kullanmadım bilmiyorum. Özellikle otomatiği hakkında hiç yorum yapamam.

    16000 civarında 1.3 75 ya da 90 HP Easytronic Corsa bulmam mümkündür. Ya da 1.2 Enjoy Easytronic Corsa. Fazla performans aramıyorsan 1.2 Corsa gayet tatminkar edicidir.

    Clio bulman mümkündür ancak onların da tüketimleri ne seviyededir bilemiyorum. Clio BVA yanlış hatırlamıyorsam(yanlışım varsa düzeltin) 4 ileri otomatik.

    Fiesta'da araştırın derim.


    Otomatikleştirilmiş düz vites olan Easytronic vitesi istersen anlatabilirim. Neredeyse uzmanı olduğum bir vites türü.




  • ÜSTAD SIRASIYLA GOLF V KASA NİSAN MİCRA 1.2 TEKNA VE TOYOTA RAV 4 BUNLARIN HEPSİNDEKİ ORTAK PROBLEM SEN GAZA BASIYORSUN FAKAT İSTEDİĞİ DEVRİ O KENDİNE GÖRE VERİYOR BU ÇOK TATSIZ BİR DURUM VE ZEKSİZ BİR ANDA ÇOŞUYOR SONRA VE BİR FREN TÜM O GÜRLEMELER BİTİVERİYOR,AYRICA SALLAMA KELİMESİ BENİM LUGATIMDA YOK TECRÜBELERİM VE DENEYİMLERİM İTİBARİYLE YAZIYORUM BU TİP KELİMELER BU FORUM ORTAMININ KALİTESİNİ DÜŞÜRÜR KANATİNDEYİM,SİZE KATILMIYORUM DİYEBİLİRSİNİZ DÜZEYLİ OLUR. YAKIN BİR ARKADAŞIMIN FORD FOCUS 1.6 HDI 110 BEYGİR ARABASI VAR OTOMATİK OLANDAN ONUNKİDE DAHİL BU SERİNİN TÜMÜ PROBLEMLİ VE ŞU AN ÜRETİMDEN KAKLTI BU BİR DENEYİMDİR VE PAYLAŞMAK İSTEYEN YARDIM İSTEYEN ARKADAŞLARA KILAVUZLUK YAPAR VE YOL GÖSTERİR SALLAMA DEĞİLDİR...TECRÜBE YAŞIM 35...
  • Genelleme yapmak yanlıştır. Otomatik vites sorunludur çok sorun çıkartır masrafı çoktur dersen dünyanın en sorunsuz otomatik vitesi de bunun içine girer. Ama dersen ki "Arkadaş Focus HDI otomatik sorunlu." Ha bunu kabul ederim ki Ford bile kabel etmiş ki piyasadan öyle bir otomatiği çekmiş. Ama çok sorun çıkartır dediğinde bunun içine Honda'nın, VW'nin, -ki bunlardan şikayetçi görüldüğü rastlanmamıştır- BMW'nin, Mercedes'inde sorunlu olduğunu söylemektir.

    Marka verirsen ona eyvallah derim ama genel olarak dersen orda sallıyosun derim. Anlatmak istediğim buydu.
  • Şanzıman türleri zaten anlatılmış, tekrarlamaya gerek yok. Otomatik vites alıp kullanmanı tavsiye ederim çünkü çok rahat edeceğin ve memnun kalacağın kesin. Ama şu da var ki düz vitesli bir aracın olmasa bile kullanabilmen lazım. Şirket arabası olur, kiralık araç olur, eş-dost arabası olur ama gün gelir kullanmak durumunda kalırsın. Milletin gözünde madara olmak bir tarafa sen de mağdur olursun. Bu yüzden ne olursa olsun otomatik araç bile alsan bir şekilde düz vites tecrübesi edin. Çok uzun süre kullanman şart değil; bir kere trafiğe çıkacak kadar debriyaja, vitese alış ondan sonra istersen senelerce bir daha düz kullanma. Gerektiğinde çabucak hatırlarsın.

    "Ne alınır" konusuna gelince; senin durumunda maalesef tasarruflu araç bulmak pek kolay değil. Az yakması için dizel lazım ama dizellerde de otomatik vites deyince fazla seçenek yok ve nispeten yeni modellerde olduğu için bütçeni aşar. Benzinli araçlar ise zaten yakıtı pahalı, bir de üzerine otomatik vites olunca ekonomik sürüş imkanı pek kalmıyor. Nispeten az yakan otomatik benzinli olarak Jazz veya Colt olabilir ama onların bile büyükşehirde sarfiyatı 7-8 lt.nin altına inmez. Herhangi bir benzinli otomatik alayım dersen de 10 lt.yi göze alman lazım.

    Benim aklıma gelen en mantıklı çözüm LPG uygulanmış bir benzinli otomatik. Hem LPG hem de otomatik vites için bazıları sorunlu diye ortaya atlar ama sen pek kulak asma. Çok kısmetsiz değilsen otomatik vites 80-100 bin km.de yağ değişiminden başka hiç bir masraf çıkartmaz. Yani bırak sorunu düz vitesten daha bile ekonomiktir çünkü baskı balata masrafın olmaz. LPG de keza öyledir. Kaliteli bir dönüşümde sorun yaşama ihtimalin stok motorda sorun yaşama ihtimalin kadardır. Kaldı ki LPG sistemindeki çoğu arıza aracın orijinal yakıt sisteminden daha ucuza halledilir.

    Neticede benim önerim tercihen çekik gözlü bir LPG'li otomatik. Mesela;

    http://www.sahibinden.com/takasli_mitsubishi_colt-24WQQaXQQ12483939WQQpXQQdisplayitem
    http://www.sahibinden.com/2001_1_6_ies_lpg_otm_vts_89000_km-35WQQaXQQ13032547WQQpXQQdisplayitem
    http://www.sahibinden.com/acil_2004_model_sirali_lpgli-18WQQaXQQ13411219WQQpXQQdisplayitem




  • Bence manuel vitesli bir araçla başlayın.Manuel araç kullandıktan sonra triptronik(otomatik) bir araç kullanmak zorlamaz sizi;ama triptronikten(otomatikten) sonra manuel vites zorlar sizi biraz.
  • birader bence otomatik vites al ama bir yandan da tanıdıklarda vs.. varsa boş zamanında manuel vitesli araç ile en azından 1000km'lik bir sürüş tecrübesi edin. O da sırf kırk yılda bir manuel vites araç kullanman gerekirse diye.. Boşuna önce manuel alıp sonra onu satıp otomatik alma, para kaybetme.

    2. el colt amt bakabilirsin. sorunsuz ve performanslıdır, tek eksisi jazz-polo gibi 1.3-1.6 vergi dilimine girmesi. bu aralarda dh mitsubishi takımında aracını satan bir arkadaşımız var o ne kadar fiyat ister bilmiyorum ama bir bak bence aracına.

    onun dışında yaris 1.3 mmt de güzel bir araç. 1.3 altında olduğu için vergi avantajı da var. o da motor olarak sorunsuz bir araçtır ama şanzıman bakımından bilmiyorum. kullanan arkadaşlar yorum yaparlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabies -- 16 Nisan 2009; 23:02:04 >
  • ilk mesajlardaki bilgilerden sonra özellikle son mesajlar beni daha da aydınlattı. çok teşekkür ederim. rabies ve deserthawk kesinlikle manuel de öğreneceğim tavsiyelerine uyarak.

    oflazca çok doğru ve kafamdaki sorunları birebir yazıya dökerek anlatmış saolsun. peki mitsubishi yerine bütçemi biraz daha zorlayarak 2. el 1.6 motor bir 307 almakla hata yapmış olur muyum? yada ne gibi şeyler başıma gelebilir. çünkü hem görünüş hem 2. el fiyat olarak biraz zorlasada beni çok tatmin etti. ne dersiniz? yoksa 207 lere mi baksam? ve hangisine? ne bileyim aklım peugeot'lara takıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi projist -- 17 Nisan 2009; 0:59:14 >
  • SELAMLAR MARKA VE MODEL BELİRTMEDEN GENELLEME YAPMAK YANLIŞ OLDU PARDON,ÇÜNKÜ GERÇEKTEN SORUNSUZ ÇALIŞAN OTOMATİKLER VAR MERCEDES BMW GİBİ VS FAKAT ÜSTÜNE BASARAK SÖYLEMELİYİMKİ,FORD FOCUS 1.6 HDI 110 BEYGİR VE TOYOTA AURİS VE COLOLLA D 4D DİZEL OTOMATİKLER EN FAZLA SORUN ÇIKARAN OTOMATİKLER BUNLARI ARKADAŞIMIZA BİLDİRELİM ÇÜNKÜ BURDA Kİ AMAÇ BİR BİLGİ ORTAMINI PAYLAŞMAK VE BİLGİLENDİRMEK,PEUGEOT KONUSUNA GELİNCE EĞER OTOMATİK DEĞİLDE MANUEL DÜŞÜNÜYORSAN 307,407,C4,C5,FORD FOCUS VE C MAX VE TEPEE AYNI MOTORU KULLANIYORLAR DİZEL OLARAK TABİKİ, DİZEL MANUEL DÜŞÜNÜRSEN TORK DEĞERLERİDE OLDUKÇA YÜKSEK MESELA TEPEE 90 BEYGİR 215 TORK GİBİ 1422 KG ARABAYI 0 -100 KMYE 13 SANİYEDE ULAŞTIRIYOR BURADA TURBO FAKTÖRÜ VAR TABİKİ PEGEOTLARIN KRONİK BİR SORUNUNU DUYMADIM HACİM YÖNÜNDEN DE SINIFININ EN BÜYÜKLERİNDEN DÜŞÜNÜLEBİLİR BENCE..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: projist

    ilk mesajlardaki bilgilerden sonra özellikle son mesajlar beni daha da aydınlattı. çok teşekkür ederim. rabies ve deserthawk kesinlikle manuel de öğreneceğim tavsiyelerine uyarak.

    oflazca çok doğru ve kafamdaki sorunları birebir yazıya dökerek anlatmış saolsun. peki mitsubishi yerine bütçemi biraz daha zorlayarak 2. el 1.6 motor bir 307 almakla hata yapmış olur muyum? yada ne gibi şeyler başıma gelebilir. çünkü hem görünüş hem 2. el fiyat olarak biraz zorlasada beni çok tatmin etti. ne dersiniz? yoksa 207 lere mi baksam? ve hangisine? ne bileyim aklım peugeot'lara takıldı.


    Konu araba olunca başına ne geleceğini kimse bilemez. Bazı markaların ve modellerin adı çıkmış bir kere. Özellikle 307'ler kötü şöhrete sahip. Kimse onlarca farklı aracı yıllarca kullanıp test etmediği için herkes kendince birşeyler söyler durur. Ama anket tarzı çalışmalarda genelde Japon araçları en güvenilir olarak görülüyor. Mesela What Car? dergisinin bir anketi markaların güvenilirliği açısından bir araştırma yapıp şöyle bir sonuca varmış:

    1 Honda 
    2 Mazda
    3 Toyota
    4 Nissan
    5 Lexus
    6 Hyundai
    7 Mitsubishi
    8 Daewoo
    9 Skoda
    10 Mercedes-Benz
    11 Subaru
    12 Seat
    13 Volvo
    14 Porsche
    15 Volkswagen
    16 Peugeot
    17 BMW
    18 Fiat
    19 Vauxhall
    20 Ford
    21 Chrysler
    22 MG
    23 Jaguar
    24 Citroën
    25 Renault
    26 Alfa Romeo
    27 Rover
    28 Audi
    29 Saab
    30 Land Rover


    BMW ve Audi gibi kaliteli diye gözü kapalı alınan araçların sıralamadaki yerleri şaşırtıcı olmakla birlikte sonuç buymuş. Derler ya "al sana bir kaya..."

    Araba insanın hayatında önemli bir yer işgal eden ve gerçek değeri ödenen paranın ötesine geçen bir şey. Bu yüzden herşeyden önce insanın severek, içine sinerek binmesi lazım.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.