Şimdi Ara

Öğretmen maaşı ciddi oranda artırılsa ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Konuyu açan arkadaş çözüm sunacağım derken konudan bir haber olduğunu çok açık etmiş aslında..

    Doktor, mühendis olan adam iyi bir eğtimci ve iyi bir öğretmen olacağının garantisi yok. Bir insan konuyu çok iyi biliyor diye karşısındakine konuyu çok iyi anlatacağınız mı zannediyorsun?

    Kaldı ki öğretmenliklerin puanları o kadar düşük değil, her şeyi taban puan üzerinden değerlerdirmeyin. ben çok sayıda (özellikle bayan) puanı mühendislik, eczacılık gibi şeylere yetmesine rağmen öğretmenlik tercihi yapan çok gördüm. Tabi bu biraz toplumun da baskısı etkili olmuş olabilir. Ama çoğunkuğu öğretmen olmak istediği için tercih etmiş.

    Kendimden örnek vermem gerekirse, üniversite alanına çok daha hakim olmasına rağmen konuyu aktarmada sıkıntı yaşayan çok öğretim görevlisi tanıdım.

    Bu konuda bir sıkıntıda şu, böyle çok başarılı kişiler genelde karşısındakini de kendisi gibi zannediyor ve büyük bir hataya düşüyor. Mesela ben şu cümleyi mühendislik fakültesindeki bir profoserden derste duydum, "ya siz nasıl anlamıyorsunuz bunu ben öğrenciyken bir okuyuşta anlamıştım" ve bu adam o üniversitede parmakla gösterilen bir adam ve bu zihniyette ders anlatıyor karşısındakinin kendisi gibi olmasını bekliyor. Niye bu adam ders veriyor çünkü mühendis ve alanında çok iyi. Peki iyi bir eğitimcimi tabi ki hayır.. En son öğretmenlik yapacak kişilerden biri. Bunu o hocanın dersini AA ile geçmiş bir kişiş olarak söylüyorum.

    Bende öğretmenlik yaptım ve öğrencilere asla nasıl anlamıyorsunuz gibi bir cümle kurmadım.

    Çözüm sunacağım derken aslında yine bir çözümsüzlük yaratıyorsunuz başka bir şey değil.

    Sıkıntı öğretmende veya sırf öğrenci kaynaklı değil, bunda ülkenin durumu, eğitim anlayışı önemli. Ayrıca bizim ülkede eğitim mevcut ideoloji altında çok eziliyor. En basit hata ders sayısının çok olması, örneğin öğnrenci matematikte kötü (genel olarak) ilk çare ders sayısını azaltmak oluyor...

    Ayrıca resim, müzik, beden eğitimi gibi dersler için kurduğun o saçma sapan cümleye söyleyecek söz bile yok. Sen öneri yapmadan önce bence kafa yapını ve mantığını bir geliştir.

    Eğitimde sorunlar devam eder, bu öğretmenlerin kaliteli veya kalitesiz gibi kategorilemeden çok sınıftaki öğrenci sayısı mesela çok daha önemli bir kriter olmalıydı. Örneğin özel ders alan kişi nasıl anlıyor? Çünkü öğretmen çocuğun neyi nasıl anladığını birebir gözlemleyebiliyor (özel ders vermiş biri olarak söylüyorum) öğrencinin hatasını çok daha iyi görüyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor

    Maaşı için bu mesleği seçecek kişi seçmesin daha iyi.

    Akıllı, iyi puan alan adamlar seçmiyor zaten. Maaşı 10 bin yap, kontenjanları da ihtiyaç kadar düşür bak o zaman öğretmen kalitesi nasıl artıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacenet


    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    öğretmenlere puanlama sistemi getirilsin.

    öğrencilerde hocaya puan versin ayrıca öğrencilerinin başarı oranına göre hocanın puanı artsın. puan nekadar artarsa hoca okadar maaş alsın.

    Öğrenci var öğrenci var. Öğrenciler standart olsa haklısın ama öyleleri var ki -hem de çok var- tam kazma, eğitilemez. Onları ne yapacaksın?

    öğrenciler hocadan aldığı puana göre sınıflandırılsın. liseye veya universiteye girerken okul notu baz alınsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • spacenet S kullanıcısına yanıt
    Ticaret değil bu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun ogretmenlerde, disiplinde ve ogretmenleri ve okullari denetlemeyen denetim mekanizmasinda. Sanki 10 bin lira alinca ogretmenler birden ilber ortayliya donesecek anasini satayim kafa yapisina bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun öğretmenleri yetiştiren üniversitelerde. Sen istersen ilk 10 daki adamı koy. Fazla rahatlık batar diye bişey var. Sınavdan bi gün once çalışanlar geçiyor. Bu iyi bişey değil daha çok üniversite zamanlarini eğlenceye ayırıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine bir baltaya bile sap olamayanlar öğretmenlik mesleğine dil uzatıyor ülkeyi ne hale getirdiler....
  • Üniversiteler özelleştirilmeli. Üniversite bütçeleri artar.



    Örneğin caltech 2000 öğrencisi için 3 milyar dolar harcıyor bir yılda. Bizim devlet okullarında 3 milyon olsa bile iyi.



    Yeni müfredat yapılmalı. Öyle evrimi çıkararak olmaz. Tamamen bilimsel, öğrenciye analitik düşünme yeteneğini veren bir müfredat. Aynı zamanda öğrenciler yarış atı gibi olmamalı. Sınavlara da rahatlık gelmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umix353

    Konuyu açan arkadaş çözüm sunacağım derken konudan bir haber olduğunu çok açık etmiş aslında..

    Doktor, mühendis olan adam iyi bir eğtimci ve iyi bir öğretmen olacağının garantisi yok. Bir insan konuyu çok iyi biliyor diye karşısındakine konuyu çok iyi anlatacağınız mı zannediyorsun?

    Kaldı ki öğretmenliklerin puanları o kadar düşük değil, her şeyi taban puan üzerinden değerlerdirmeyin. ben çok sayıda (özellikle bayan) puanı mühendislik, eczacılık gibi şeylere yetmesine rağmen öğretmenlik tercihi yapan çok gördüm. Tabi bu biraz toplumun da baskısı etkili olmuş olabilir. Ama çoğunkuğu öğretmen olmak istediği için tercih etmiş.

    Kendimden örnek vermem gerekirse, üniversite alanına çok daha hakim olmasına rağmen konuyu aktarmada sıkıntı yaşayan çok öğretim görevlisi tanıdım.

    Bu konuda bir sıkıntıda şu, böyle çok başarılı kişiler genelde karşısındakini de kendisi gibi zannediyor ve büyük bir hataya düşüyor. Mesela ben şu cümleyi mühendislik fakültesindeki bir profoserden derste duydum, "ya siz nasıl anlamıyorsunuz bunu ben öğrenciyken bir okuyuşta anlamıştım" ve bu adam o üniversitede parmakla gösterilen bir adam ve bu zihniyette ders anlatıyor karşısındakinin kendisi gibi olmasını bekliyor. Niye bu adam ders veriyor çünkü mühendis ve alanında çok iyi. Peki iyi bir eğitimcimi tabi ki hayır.. En son öğretmenlik yapacak kişilerden biri. Bunu o hocanın dersini AA ile geçmiş bir kişiş olarak söylüyorum.

    Bende öğretmenlik yaptım ve öğrencilere asla nasıl anlamıyorsunuz gibi bir cümle kurmadım.

    Çözüm sunacağım derken aslında yine bir çözümsüzlük yaratıyorsunuz başka bir şey değil.

    Sıkıntı öğretmende veya sırf öğrenci kaynaklı değil, bunda ülkenin durumu, eğitim anlayışı önemli. Ayrıca bizim ülkede eğitim mevcut ideoloji altında çok eziliyor. En basit hata ders sayısının çok olması, örneğin öğnrenci matematikte kötü (genel olarak) ilk çare ders sayısını azaltmak oluyor...

    Ayrıca resim, müzik, beden eğitimi gibi dersler için kurduğun o saçma sapan cümleye söyleyecek söz bile yok. Sen öneri yapmadan önce bence kafa yapını ve mantığını bir geliştir.

    Eğitimde sorunlar devam eder, bu öğretmenlerin kaliteli veya kalitesiz gibi kategorilemeden çok sınıftaki öğrenci sayısı mesela çok daha önemli bir kriter olmalıydı. Örneğin özel ders alan kişi nasıl anlıyor? Çünkü öğretmen çocuğun neyi nasıl anladığını birebir gözlemleyebiliyor (özel ders vermiş biri olarak söylüyorum) öğrencinin hatasını çok daha iyi görüyorsunuz.



    İlk olarak konuya hakim oldugumu iddia etmedim zaten hatta hakim olmadigimin ustune basmaya calistim.



    İkinci olarak ise ben avukat mühendis olan adamlari vazgecirip ogretmen yapalim demiyorum. Sadece bu şekilde idealist olarak ogretmek isteyen yetenekli beyinleri sirf baska alanlarda daha iyi sartlar altinda calisacaklari icin elimizden kacirmayiz demeye calistim. Senin de dedigin gibi baska secenekleri olup yine de öğretmenliği secenler genelde ne yazik ki mahalle baskısından muzdarip kadınlar oluyor. 15 yillik ogrencilik hayatimda benim gordugum şu ki kaliteli ogretmenin en önemli ozelliklerinden biri de ogretmeyi sevmesi. Turkiyenin en iyisi denebilecek bi okulda okuyorum, egitim fakultesindeki insanlar genelde puani yettigi icin gelen kisiler. Cocuklari sevmiyorum diyen okul oncesi ogretmeni adayi tanidim ben. demek istedigim en azından ogretmek isteyen kaliteli insanlari ogretmen yapabilirdik. Okulda tanıdığım ogretmenlerin hepsi muhtac oldugu icin ogretmenlik okuyor, ogretmek istedigi icin degil, ki yine nispeten yuksek puanli ogretmenlik bolumlerinden bahsediyorum. Hem bilgili zeki ve istekli olan ogretmenler zaten en iyi egitim fakultelerine girip iyi ozel okullarda hocalik yapiyolar.



    Resim, muzik ve beden konusunda haksız olduğumu mu dusunuyosun? Gercekten bunlarin gercek anlamda öğretildiği devlet okullari bir elin parmaklarini gecer mi acaba?



    Son olarak da neden bu kadar agresif bi üslupla yazdigini anlamadım, sadece bi teori sundum ve tepkileri merak ettim, düşündüklerini agresif bi hale getirmeden de yazabilirdin.

    Bu isin en basit ornegi ortaokul duzei ozel okullar zaten, parayi basip ogretmenin iyisini getiriyor basarisi da ona gore oluyor. Aynisinin bi nebze genele uygulanmasi da mumkun bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Last Beerbender -- 1 Şubat 2017; 19:10:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Last Beerbender


    quote:

    Orijinalden alıntı: umix353

    Konuyu açan arkadaş çözüm sunacağım derken konudan bir haber olduğunu çok açık etmiş aslında..

    Doktor, mühendis olan adam iyi bir eğtimci ve iyi bir öğretmen olacağının garantisi yok. Bir insan konuyu çok iyi biliyor diye karşısındakine konuyu çok iyi anlatacağınız mı zannediyorsun?

    Kaldı ki öğretmenliklerin puanları o kadar düşük değil, her şeyi taban puan üzerinden değerlerdirmeyin. ben çok sayıda (özellikle bayan) puanı mühendislik, eczacılık gibi şeylere yetmesine rağmen öğretmenlik tercihi yapan çok gördüm. Tabi bu biraz toplumun da baskısı etkili olmuş olabilir. Ama çoğunkuğu öğretmen olmak istediği için tercih etmiş.

    Kendimden örnek vermem gerekirse, üniversite alanına çok daha hakim olmasına rağmen konuyu aktarmada sıkıntı yaşayan çok öğretim görevlisi tanıdım.

    Bu konuda bir sıkıntıda şu, böyle çok başarılı kişiler genelde karşısındakini de kendisi gibi zannediyor ve büyük bir hataya düşüyor. Mesela ben şu cümleyi mühendislik fakültesindeki bir profoserden derste duydum, "ya siz nasıl anlamıyorsunuz bunu ben öğrenciyken bir okuyuşta anlamıştım" ve bu adam o üniversitede parmakla gösterilen bir adam ve bu zihniyette ders anlatıyor karşısındakinin kendisi gibi olmasını bekliyor. Niye bu adam ders veriyor çünkü mühendis ve alanında çok iyi. Peki iyi bir eğitimcimi tabi ki hayır.. En son öğretmenlik yapacak kişilerden biri. Bunu o hocanın dersini AA ile geçmiş bir kişiş olarak söylüyorum.

    Bende öğretmenlik yaptım ve öğrencilere asla nasıl anlamıyorsunuz gibi bir cümle kurmadım.

    Çözüm sunacağım derken aslında yine bir çözümsüzlük yaratıyorsunuz başka bir şey değil.

    Sıkıntı öğretmende veya sırf öğrenci kaynaklı değil, bunda ülkenin durumu, eğitim anlayışı önemli. Ayrıca bizim ülkede eğitim mevcut ideoloji altında çok eziliyor. En basit hata ders sayısının çok olması, örneğin öğnrenci matematikte kötü (genel olarak) ilk çare ders sayısını azaltmak oluyor...

    Ayrıca resim, müzik, beden eğitimi gibi dersler için kurduğun o saçma sapan cümleye söyleyecek söz bile yok. Sen öneri yapmadan önce bence kafa yapını ve mantığını bir geliştir.

    Eğitimde sorunlar devam eder, bu öğretmenlerin kaliteli veya kalitesiz gibi kategorilemeden çok sınıftaki öğrenci sayısı mesela çok daha önemli bir kriter olmalıydı. Örneğin özel ders alan kişi nasıl anlıyor? Çünkü öğretmen çocuğun neyi nasıl anladığını birebir gözlemleyebiliyor (özel ders vermiş biri olarak söylüyorum) öğrencinin hatasını çok daha iyi görüyorsunuz.



    İlk olarak konuya hakim oldugumu iddia etmedim zaten hatta hakim olmadigimin ustune basmaya calistim.



    İkinci olarak ise ben avukat mühendis olan adamlari vazgecirip ogretmen yapalim demiyorum. Sadece bu şekilde idealist olarak ogretmek isteyen yetenekli beyinleri sirf baska alanlarda daha iyi sartlar altinda calisacaklari icin elimizden kacirmayiz demeye calistim. Senin de dedigin gibi baska secenekleri olup yine de öğretmenliği secenler genelde ne yazik ki mahalle baskısından muzdarip kadınlar oluyor. 15 yillik ogrencilik hayatimda benim gordugum şu ki kaliteli ogretmenin en önemli ozelliklerinden biri de ogretmeyi sevmesi. Turkiyenin en iyisi denebilecek bi okulda okuyorum, egitim fakultesindeki insanlar genelde puani yettigi icin gelen kisiler. Cocuklari sevmiyorum diyen okul oncesi ogretmeni adayi tanidim ben. demek istedigim en azından ogretmek isteyen kaliteli insanlari ogretmen yapabilirdik. Okulda tanıdığım ogretmenlerin hepsi muhtac oldugu icin ogretmenlik okuyor, ogretmek istedigi icin degil, ki yine nispeten yuksek puanli ogretmenlik bolumlerinden bahsediyorum. Hem bilgili zeki ve istekli olan ogretmenler zaten en iyi egitim fakultelerine girip iyi ozel okullarda hocalik yapiyolar.



    Resim, muzik ve beden konusunda haksız olduğumu mu dusunuyosun? Gercekten bunlarin gercek anlamda öğretildiği devlet okullari bir elin parmaklarini gecer mi acaba?



    Son olarak da neden bu kadar agresif bi üslupla yazdigini anlamadım, sadece bi teori sundum ve tepkileri merak ettim, düşündüklerini agresif bi hale getirmeden de yazabilirdin.

    Bu isin en basit ornegi ortaokul duzei ozel okullar zaten, parayi basip ogretmenin iyisini getiriyor basarisi da ona gore oluyor. Aynisinin bi nebze genele uygulanmasi da mumkun bence.

    İşte bende onu diyorum, değerlendirme yapabilmen için konuda bilgi sahibi olman lazım. DAha ölçme ve değerlendirme nedir* Buradaki sınav ne amaçla yapılıyor neyi ölçer vb. gib şeylerin cevabını veremezsin ama fikir yürütüyrosun.

    Hadi abicim kal sağlıcakla. Sizin gibi tiplerle sokaktada çok karşılaşıyorum zaten, onlara aynı şeyleri söylüyor...




  • Bence yapılacak en iyi şey asgari ücreti arttırmak olur bu durumda her önüne gelen öğretmenlik okumaz , gider sanayide çalışır öyle değil mi ? Ya da mühendislik okumaz her neyse.
    Dünyanın her yerinde bu böyledir , öğretmen maaşı ile asgari ücret arasında uçurum yoktur arkadaşlar. Fakat burada asgari ücret 1400 tl , öğretmen maaşı 3000-3500 tl olunca haliyle millet öğretmenlikte okur , öğretmen atamasıda olmaz. Asgari ücretin en az 2300 Türk Lirası olması lazım bana göre ki , tatiller ve iş saatleri de azaltılmalıdır. İnsan mı , öküz mü çalıştırıyorlar belli değil.
    Neyse gene hayal kurduk Belki bi umut...

    Edit: Tatiller uzatılmalı , iş saatleri azaltılmalıdır.**



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BarissManc0 -- 1 Şubat 2017; 20:9:19 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.