Şimdi Ara

Oblivion'da Donma Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oblivion ana konusunda sordum öncelikle; fakat oradan cevap gelmesini bekleyemeyeceğim. Oraya yazdığımı aynen yapıştırıyorum:


    "Selamlar Herkese,

    Bir sorunum var:

    Oblivion'da abuk sabuk donma sorunları yaşıyorum.

    Meselâ oyuna başlıyorum, 7 - 8 dakika geçiyor ve birden donuyor (bu 7 - 8 dakika değişebilir. Örneğin demin 1 saat civarı oynadım ve ondan sonra dondu. 7 - 8 dakikadan kısa da sürebilir. Biraz da haritanın neresinde bulunduğuma bağlı gibi) Ama ilginç bir durum söz konusu:

    Donma olduktan 5 - 6 saniye sonra sistem çok çok kısa bir süre işliyor. Yarım saniye kadar ekran hareket ediyor, sabit disk ışığı yanıyor, ses geliyor. Sonra gene bir 5 - 6 saniye geçiyor, dediklerim tekrarlanıyor. Fakat daha sonrasında görüntü hareket etmiyor. Sadece disk ışığı yanıyor, ses geliyor, o arada num lock tarzı tuşlardan birine bastıysam ışığı yanıyor - sönüyor vs (5 - 6 saniyelik sürede yaptıklarıma o çok kısa an içerisinde bir şekilde tepki veriyor, şeklinde belirteyim).

    Böyle 5 - 6 saniye aralıklarla çok çok kısa bir süre işliyor yani. Devam edip gidiyor bu.

    Oblivion'un 1.2.0416 yaması ile Shivering Isles eklentisi ve Battlehorn Castle modu yüklü. Başka mod - eklenti yok.

    Kurulum şekli: Önce Oblivion, sonra 1.2.0416 ve en son Shivering Isles.


    Sistem: Win XP SP2 (çift çekirdek yamaları kurulu), E6420 işlemci, 8800 GTS 320 MB ekran kartı, 2x1 GB 800 mhz 4-4-4-12 DDR2 bellek, MSI P6N SLI-FI v1 (Nforce 650i SLI) anakart, Sound Blaster Audigy Value ses kartı, SilverStone ST56F 560W güç kaynağı, 320 GB 7200.10 ST3320620AS 16 MB Seagate disk (1 tane disk var), 2000 kVA (sanırım 1200 W) KGK.

    Sorunu 169.09 beta, 169.13 beta ve 169.21 WHQL'ye hazır sürücülerle yaşadım. Öncekilerle denemedim, fakat onları kullandığım zamanlar böyle donmalar yaşamıyordum gibi kalmış aklımda (Öncekileri denemek isterim de, işe yaramayacak diye çekiniyorum. Hem güncel sürücüler varken sorunu çözmek isterim). Anakart ve ses kartı sürücüleri güncel. Herhangi bir özel codec (K-Lite, Vodei gibi [ki Vodei Oblivion'da donma sorunlarına yol açıyormuş]) yok, fakat KMPlayer'in kendi için kullandığı codec'ler var sanırım.

    Çözmek için yaptıklarım: 2.95'te çalışan işlemciyi 2.13'e çekmek, 830'da çalışan belleği 800'e çekmek, hız aşırtmalı kullandığım 8800 GTS'yi hız aşırtmasız kullanmak, hem işlemci hem bellek hem de ekran kartına hiç hız aşırtma yapmamak ve kuzey köprüsüne voltaj vermemek, EIST ve C1E'yi kapamak, Smart Fan'ı devre dışı bırakmak, oyunu silip yeniden yüklemek, tam benim durum için olmayan (oyun oynarken klavye - farenin devre dışı kalması sorunu için), "oblivion_default.ini'deki bMusicEnabled'i 0 yap ve mp3'leri Media Player açar hâle getir" önerisini uygulamak (bunu uygulayıp kayıtları da sildikten sonra 1 saatten fazla oynayınca başıma geldi. Sanki süresi uzadı, ama bir dahaki denemede gene çabuk olabilir, bilemiyorum), nerdeyse 800'e ulaşmış kayıt (save) dosyası sayısını 200 civarına çekmek, sabit diskteki boş alanı 7 küsür GB'ye çıkarmak (sanal bellek 3070 MB'ye ayarlı).

    Ses kartını devre dışı bırakmak veya donanım ivmesini düşürmek gibi yöntemleri denemedim.

    Disk tek bölüm hâlinde.

    Oyun oynarken gerksiz yazlımları görev yöneticisinden kaparım. Antivir virüs yazılımı da devre dışı.
    Windows'unki hariç herhangi bir güvenlik duvarı yüklü yok.


    Oyunu 1024x768 çözünürlüğünde, sürücüden 4x AA - 8x AF (16x ile de denedim), tüm gırafik ayrıntıları açık ve en yüksek (HDR de açık) hâldeyken oynuyorum. Sorun Cyrodiil'de geliyor başıma. Shivering Isles haritasında denemedim.

    25'inci seviyeye gelmiş, ana görevi bitirmiş "savaşçı" karakterle oynuyorum.


    Başka hiçbir uygulamada sorun yok.

    Ne yapabilirim?


    Gelecek öneriler için şimdiden teşekkürler."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 13 Aralık 2007; 19:45:58 >







  • oblivionda bu 169 sürücüleri bndede performası düsürüyo 158.22 kullan bak gine aynı sey varmı
  • 158.22 kullanmam imkânsız. 8800'ün alt - tab'lı sorununun çözülmediği eski bir sürücü (ki bu kartla kullandığım ilk sürücüdür). Hem, başka uygulamalarda başarım kaybına da yol açabilir.

    163.71 ile bu tür bir sorun olduğunu hatırlamıyorum. 163.75'te de öyle gibi. Ben bir 163.75 WHQL'yi kurayım en iyisi.


    Ama o arada öneri yapacak olan varsa yapsın tabii



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 13 Aralık 2007; 16:14:25 >
  • 163.75 WHQL ile uzunca bir süre oynadım. Herhangi bir donma durumu olmadı.

    Tabii, daha çok gözlem yapacağım. İnşallah donmaz.


    158.22'yi de sadece başarım artışı var mı diye deneyeceğim. Sonuçta 8600 kullanan birisiniz ve dediğinizi dikkate almalıyım.
  • Bende sürücüleri yükselttim oyunun son update indirdim sanırım son yani işte HDR açınca yine bulamaç oluyor grafikler(ekran kartı 8800 ultra )
  • Valla ayni sorun bende de var ne yazikki, senin yazdiklarinda dahil ne yaptiysam duzelmedi, oyun icin ekran karti surucusunude degistirmeyi dusunmuyorum. Isin garibi bu sorunu cok fazla yasayanda yok, internette epey arastirdim. Bende hem xp hem vista yuklu. Vistada oynadigimda en ufak bir kilitlenme yasamadim saatlerce oynayip, ama xpde ne yaptiysam lanet oyun kilitlenip kaliyor ne masaustune donebiliyorum nede task manager calisiyor. Bende oyunu oynarken vistadan giip oynuyorum...
    İşlemci E6750, 8800GT MSI ekran karti, 2GB ocz 800mhz ram...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erturkg

    Valla ayni sorun bende de var ne yazikki, senin yazdiklarinda dahil ne yaptiysam duzelmedi, oyun icin ekran karti surucusunude degistirmeyi dusunmuyorum. Isin garibi bu sorunu cok fazla yasayanda yok, internette epey arastirdim. Bende hem xp hem vista yuklu. Vistada oynadigimda en ufak bir kilitlenme yasamadim saatlerce oynayip, ama xpde ne yaptiysam lanet oyun kilitlenip kaliyor ne masaustune donebiliyorum nede task manager calisiyor. Bende oyunu oynarken vistadan giip oynuyorum...
    İşlemci E6750, 8800GT MSI ekran karti, 2GB ocz 800mhz ram...



    Belli ki nVidia yeni sürücülerde halt yemiş.

    İnşallah şu yeni WHQL'de sorun çıkmaz.


    163.75'le idare ediyorum, ama onda da Oblivion'da birkaç farklı mekân yüklettikten sonra sürücü tabanlı AA'nın devre dışı kalması sorunu mevcut (bu sorun 162.18 WHQL'de bile mevcuttu). Oyun içinden de AA açamıyoruz, HDR yüzünden.

    Sanki 169'da yoktu bu devre dışı kalma durumu, tam hatırlamıyorum.


    Neyse ki 163.75'te donma sorunu olmuyor, görünüyor. Önceki iletiden sonra biraz daha oynadım, donmadı hiç.


    quote:

    Bende sürücüleri yükselttim oyunun son update indirdim sanırım son yani işte HDR açınca yine bulamaç oluyor grafikler(ekran kartı 8800 ultra )


    Sizin sorun da oldukça ilginç. Hiç duymamıştım bunu.

    O oyun da HDR'siz pek bir şeye benzemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 14 Aralık 2007; 17:59:01 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    CRYSİS 3 donma sorunu delircem
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Konuyu yukarı alıyorum.

    Bu olay canımı sıkıyor. 169.21 WHQL'de de aynen mevcut, sorunumuz.

    Bu sorun acaba HDR + AA ile mi ilgili? Eski sürücülerde sorun yok, ama AA bir süre sonra (bu süre çok değişken olabiliyor) devre dışı kalıyor, demiştim.

    Acaba, yenilerde AA'nın kendiliğinden devre dışı kalmaması sebebiyle mi donma oluyor? Belki, eski sürücüde AA'nın devre dışı kalacağı yerde bu sürücülerde donma oluyordur?

    AA kapayarak yeni sürücülerde deneyen var mı? Ben uğraşmak istemiyorum.


    Bir de, 169.28 beta'da durum nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 7 Ocak 2008; 22:26:36 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.