Şimdi Ara

O2 Lambda sensor deyip gecmeyin...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://i.hizliresim.com/6ncCIQ.jpg

    https://i.hizliresim.com/FCeiaJ.jpg


    Arac 1.2 symbol yakit tuketimi fabrika verisini gecti. Obd 2 protokolunden baktigimda fotograftaki hatayi gordum. Bu saygideger renault muhendisleri maalesef ariza lambasi koymus ama lamba yanmiyor. Fakat lpg sisteminde ariza kodlarini sil tanimli acik.belki ondan dolayi gostermiyordur bilemem.


    Bu yuzden motor lpg de duzenli calismiyor sesinden anliyorum. Cig yakit atiyor sabahlari ilk calistirmada ve atesleme hatalari meydana geliyor. Uzun vadede katalitik arizasi, zengin karisimdan dolayi motor ici asinma ve asiri yakit tuketimi gibi buyuk eksilerle bize doner. Bosu bosuna buji degistirdim en ucuzu orjinalmis.dedigine gore 90 tl ye aldim. Yok bobin yok buji kablosu sanayide bizi.. yapacaklardi parayi vermesi kolay kazanmasi zor. Lanet arabanin motoru alt tapadan kacirdi yolda yagsiz kaldi yatak sardi hala sanayiden kurtulamadim.


    Ariza kodlari: 4.silindir missfire hatasi, genel atesleme hatasi ve o2 sensor hatasi. Once o2 sensoru temizleyecegim sonra atesleme bobinini sokup icindeki metal baglanti alasimlar var,uclar onlar pas ve korozyon olmus onu temizleyecegim. Fakat bobinin uclarini nasil temizleyebilirim ? Bobinin uclarinin icine zimpara kagidi girmez, matkap ucuna zimpara vesaire takmak lazim aklima baska bisey gelmiyor.


    Asagidaki videoda adam veryansin ediyor bobini bosuna degistirmisim keske temizleseydim demis. Bobin bu asil mesele icini temizlemesi 400 tl orjinali maalesef.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hay ben bu arabayi yapan muhendisin... Aldim ingiliz anahtarini sokeyim dedim cok asagida uzanamadim lifte kaldirmak gerekiyor veya kriko. Manifold cok sicakti asagiya inemedim.

    Fakat 2 tane mi o2 sensoru var bir tane mi orasi muamma :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Muamma değil 2 tane var.

  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Bir motor tarafında olur bir egsoz tarafında
  • Oksijen sensörünü normal anahtarla sökemezsin dikkat et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Confather kullanıcısına yanıt

    Sordum facebook renault grubuna 1 adet diyorlar. Manifoldtan sonra gozukuyor. Baska yok goremedim... motor d4f kodlu 1.2 16v servis kitapcigina baktim orada da yoktu. Egzoza baglamislar tam manifold cikisina.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla Euro 4 ve öncesinde tek,Euro 5 ve sonrasında çift sensör var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor soğukken çiğ yakıt atması normal bir durum, motor ısındıktan sonra geliyorsa sıkıntı var.

  • Clio 1.2 o2 Sensörü blok üzerindeki,
    O2 Lambda sensor deyip gecmeyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi websosyal -- 2 Aralık 2020; 17:46:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @flyer_mig Biraz eksik bilgi olmuş, bu arızaları çıkaran genellikle Oksijen sensörü değil, LPG oluyor.


    Zaten bilgisayara bağlayıp sensörü görüyorsanız önce buji değişir sonra sensör temizletir denersiniz, işe yaramaz ise diğer ateşleme grubu kontrol edilir.

    Bobin arızası konusunda araç yaşı/kilometresi ile bazı parçaların eskimesini ve LPG nin de yıpratıcı olduğunu atlamamak gerek.

  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Sordum digerlerinde yok oyle bir durum hata vesaire cikmiyormus. Bu aracin rektefe sonrasi oldu 4.silindirdeki atesleme hatasi buyuk.ihtimal bobin ve bobin cok pahali sokup temizleyecegim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • websosyal kullanıcısına yanıt

    Webcigim ben mecbur gene oto sanayiye gidecegim lokma takimi baktim trendyolda cok pahali ucuz olanlari alanlar saymis sovmus kirildi bozuldu diye... o zaman ben gideyim adamin dukkanina bende 7.200 tl para aldin soyle boyle kendim alet edavatiyla onun dukkanin kosesinde sokup temizligini yapayim. Arabaya toplam oto sanayide 1 yilda 8500 tl para harcadim daha harcayacak gucum kalmadi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Sordum digerlerinde yok oyle bir durum hata vesaire cikmiyormus. Bu aracin rektefe sonrasi oldu 4.silindirdeki atesleme hatasi buyuk.ihtimal bobin ve bobin cok pahali sokup temizleyecegim.

    Biraz konuyu açar mısınız ?

    Araç rektifiye oldu dediniz, 4. piston arızası için çok erken, ayrıca rektifiye de bobini kontrol etmemişler mi ?

    Gerçi üzerinden bir vakit geçtiyse sonradan bobin arızası da çıkabilir ama.

    Hem 350 civarı görülüyor fiyatlar, internetten bobin almanızı önermem tabi ama bobin için çok da uçuk değil 500'e kadar miktarlar.

  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    80.000 de arac sanayide karaduzen rektefe yapiliyor oyle kontrol test falan olmaz. Bosch servise gitmek lazim o dediklerin icin.


    Bobinden supheleniyorum bujiler degisti gene duzelmedi heralde bobin paslandi oksitlendi. Oksijen sensorunu de sokup temizleyecegimde kis gunu vakit kalmiyor. Olmadi bobini yan sanayi veya cikma alayim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin sanayi enteresan demekki, ya da uğraşmıyorlar.

    Rektifiye yapılırken maliet düşürmek için eksik iş yapan oluyordur tabi.


    Ama 80 binde araç için rektifiye çok enteresan, LPG 'den mi sorun çıkardı araç?


    Sensör konusunda;

    Oksijen sensörünüzün yerini bilmiyorum ama bazı araçlarınkine ulaşmak zor, çok fazla şey sökecekseniz bireysel olarak uğraşmamanızı ve motoru soğutmadan ellememeye özen göstermenizi tavsiye ederim, yakmayın kendinizi.

    Sensör değiştikten sonra bilgisayardan hata kodlarını silip, bir süre kullanın yine aynı sorunlar çıkarsa bobinden olma olasılığı yüksek.

    Fakat bence bir bilene gösterin aracı. Ayrıca genelde bobin alırken al tak kontrol et sorununu çözüyor mu derler, çözmezse geri alırlar.


    Ayrıca bobin arızası için km epey düşük, (orjinal bobin olduğunu da düşünürsek) değişmesi için erken daha temizlik yapmanız yeterli olabilir.

    Yan sanayi bobinler orjinaller kadar km götürmez genellikle.





  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Lpg de sorun yok 1 milyon km yapan taksici var erayla. Alttan yag bosaldi yatak sardi iyi sikmamislar tipayi seyir halindeyken. O2 sensoru basit yerde ama bobin ve o2 sensoru temizligi sart. Hata kodlari onu gosteriyor. Bujileri.bosuna degistik.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Symbol'müş. Ben videoya bakıp Clio sanmıştım. Euro 4 bile değildir o araba 1 tane vardır, evet.

  • cormen kullanıcısına yanıt

    Euro 5 cormenim 2 tane sensor varmis egzoz ve manifoldda clio bende isterdim ama para yetmedi ayni motor var baba parasiyla alinmadi bu arac


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg ustasına götür, rektefe sonrası kalibrasyon yaptırmadıysan git hemen yaptır. Hem adam zengin/fakir isini de ayarlar. Oksijen sensörüyle uğraşma boşuna... Bobini kendin test et ama calisiyordur buyuk ihtimal arac 3 silindir gitse hissedersin. Youtube da her sey var. Gecis isisinida yukselt ben kendim 52 ye ayarliyorum izmirde silkeleme de yapmiyor ilk geciste. Dogudaysan 40 a ayarlat. Benim ki de symbol 1.2

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prof. Dr. MEZARCI

    Lpg ustasına götür, rektefe sonrası kalibrasyon yaptırmadıysan git hemen yaptır. Hem adam zengin/fakir isini de ayarlar. Oksijen sensörüyle uğraşma boşuna... Bobini kendin test et ama calisiyordur buyuk ihtimal arac 3 silindir gitse hissedersin. Youtube da her sey var. Gecis isisinida yukselt ben kendim 52 ye ayarliyorum izmirde silkeleme de yapmiyor ilk geciste. Dogudaysan 40 a ayarlat. Benim ki de symbol 1.2

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.