Şimdi Ara

Nvidia KARTLARDA YUKSEK FPS DE KI UFAK TAKILMALAR SUTTERING ÖNEMLİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
6.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim ekran kartımda 8800 gts 320 mb . arada bir counter 1.6 oynarken takılma yapıyor bu konu ile alakalı olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metrixcafe

    arkadaşlar benim ekran kartımda 8800 gts 320 mb . arada bir counter 1.6 oynarken takılma yapıyor bu konu ile alakalı olabilir mi?



    deneyin alakalı olabilir virüs defrag windows directx dosya sistemi donanım uyumsuzluğuı driver problemi gibi birşeyler yoksa ..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: revenger11

    Test Drive gibi sorunlu oyunların artık "kronik problemli" kabul edilmesi, bazı gerçeklerin geçte olsa anlaşıldığı anlamına geliyor.Çok sevindirici...

    X sistemle , Y kartla, TDU yu hiç lag-stutter olmadan oynuyorum diye ısrar eden arkadaşların en kısa sürede göz muayenelerini yaptırmaları rica olunur

    konuyu açan arkadaşın ellerine sağlık....

    bende bu olayı bilmiyordum tdu da fraps 40 fps gösterirken arka plan manzarasında takılmalar olyordu demek nedeni buymuş bende benim sistemimden mi kaynaklanıyor diye üzülmüştüm teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: revenger11

    Test Drive gibi sorunlu oyunların artık "kronik problemli" kabul edilmesi, bazı gerçeklerin geçte olsa anlaşıldığı anlamına geliyor.Çok sevindirici...

    X sistemle , Y kartla, TDU yu hiç lag-stutter olmadan oynuyorum diye ısrar eden arkadaşların en kısa sürede göz muayenelerini yaptırmaları rica olunur

    konuyu açan arkadaşın ellerine sağlık....



    TDU da hiç takılma yaşamıyorum. En ufak bir sorun yok. 8800gt kullanıyorum, 174.74 beta yüklü, gözlerimde son derece sağlam.

    Blur efektini açın, Shake camera yı kapatın sorun çözülür. Özellikle Shake Camera açıkken takılıyormuş gibi hissediyorsun.


    Ben bu sorunları net bir şekilde Assassins Creed ve GEOW , Bioshock, NFS Pro Street te yaşıyorum.

    FPS yüksek ama oyun takılıyor. Anlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 3 Mayıs 2008; 1:09:59 >




  • bende de need for speed pro street de hafif takılmalar var..crysis de yok..napmam lazım tam olarak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    @skywalkerhan

    "Üçlü ara bellekleme", diye geçiyor.



    quote:

    Biraz araştırıp baksan halbuki göreceksin 3d ayarlardan on yapıcaksın


    Türkçe panelde "triple buffering" ismiyle geçmiyor. Sorması gayet normâl.



    Tuğer hocam saol

    strikeforce, tabiki araştırdım ama sözlük anlamı biraz farklı sözlükte o yüzden bulamadım. Ayrıca sana katılmamak elde değil nvidia son serilerinde iyice raydan çıkmış önceki seriler çok sağlamdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skywalkerhan -- 3 Mayıs 2008; 3:25:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: revenger11

    Test Drive gibi sorunlu oyunların artık "kronik problemli" kabul edilmesi, bazı gerçeklerin geçte olsa anlaşıldığı anlamına geliyor.Çok sevindirici...

    X sistemle , Y kartla, TDU yu hiç lag-stutter olmadan oynuyorum diye ısrar eden arkadaşların en kısa sürede göz muayenelerini yaptırmaları rica olunur

    konuyu açan arkadaşın ellerine sağlık....


    ekran kartım 8800 gts 320 mb . tduda 4xaa 1280 piksel hepsi high vs. en ufak bir takılma yok . ama gel gelelim şu flash oyun olan counter strike 1.6 da takılma yapıyor makine. hele arka planca bir mirc programı veya msn vs varsa daha çok yapıyor. bazende durmadan sanal ram artış gösteriyor. bunlar opengl de oluyor. video ayarını oyundan d3d e aldğımda sorun olmuyor . nasıl çözerim bu sorunu arkadaşlar?
    driver : 169.25 . 174.74 kur demeyin onda daha berbat oldu oyun. hatta sanal ram sorununu o driver başlattı eskiden öle bişi yokdu. mesela bu aralar o sorun ortadan kalktı gibi. ama ne zaman 174.74 ü kursam o sorun tekrardan geliyor. + 174.74 de nvdia control paneli açılmıyor donup kalıyor




  • dün 8800gt aldım keşke 3870 alsaydım bendede takılıyor hafiften carbon da vs
  • arkadaşlar vistax64 riva tuner uymadı bana driver sürümüm 169.25 kart 8800gt axle
  • ya boş verin bu ufek tafek takılma her pc de olur. olmuyor deyen bana göre yalan söyler bende ki x1950pro dada oluyordu test driv oynarken.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mami23®

    arkadaşlar vistax64 riva tuner uymadı bana driver sürümüm 169.25 kart 8800gt axle


    Rivatuner son versiyonunu kullanıyorum, bir problem yaşamadım şimdiye kadar(Windows Vista Ultimate 64 bit).
    Rivatuner v2.09



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FasTBoY -- 9 Mayıs 2008; 16:49:39 >
  • konuyu hortlatacam ama bende fallout 3 de bazen takılmalar oluyor,güneşe bakınca kesin takılıyor hatta 60 fps de bile oluyor, en son yamasıda yüklü ama çözemedim bi türlü
    takılma olunca oyun o an için 60 fpsden 42 ye düşüyo sonra normale dönüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NemesisR3 -- 30 Ağustos 2009; 3:30:35 >
  • Başlığı değiştirsen iyi olur bu sadece Nvidia kartlara mahsus birşey değil ve GTX serisinde zaten böyle birşey yok bahsettiğin şey ancak bellek bant genişliği düşük olan G92 modellerinde görülebilir.
  • Nostaljik hortlardan :)

    quote:

    konuyu hortlatacam ama bende fallout 3 de bazen takılmalar oluyor,güneşe bakınca kesin takılıyor hatta 60 fps de bile oluyor, en son yamasıda yüklü ama çözemedim bi türlü
    takılma olunca oyun o an için 60 fpsden 42 ye düşüyo sonra normale dönüyor

    Hangi sürücüleri kullanıyorsun? 190.xx ise, 186.xx dener misin bir de? Fallout 3'te 190.xx serisi için ciddi şikâyetler var ve 190.62 dahi çözmemiş.

    -----------

    Yukarda bahsedilen türde sorunlar yaşanırsa, bir çözüm de normâlde 3 olan "prerender" ayarını 1 ya da 0'a getirmek. Sürücüde ve RivaTuner'de mevcut (Radeon için ATiTrayTools'ta mevcut. Ama her zaman düzgün çalıştığından şüpheliyim).

    Vsync açıncaki lag sorunu ise (GeForce'ye özgü değil. Radeon'da da oluyor), prerender 0 ya da 1'e düşürülerek ve monitör tazeleme hızı olabildiğince yükseltilerek azaltılabilir; ancak bir 75hz ve prerender 1'de bile hâlâ can sıkıcı düzeyde devam ediyor bu sorun.

    Triple Buffering'i ise, UT3'te Riva'nın DirectX Overrider uygulamasıyla açarak(UT3 DirectX çünkü); Wolfenstein(2009)'de ise gerek Overrider'dan gerekse de sürücüdeki OpenGL Triple Buffering'i açarak deniyorum(oyun ID Tech 4 kullandığı için sürücüdeki işe yarar diye düşündüm). Fare - klavye lag sorununa çözüm olmuyor maalesef. Hele UT3 gibi hızlı bir oyunda tam bir kâbus oluyor, vsync açık oynamak.

    DirectX Tweaker ise sanırım düzgün çalışmıyor, en azından mevcüt sürücü-işletim sistemiyle. Ondan deneyemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Ağustos 2009; 9:55:54 >




  • TDU ben de hala takılıyor.İçime dert olmuş bir oyun.Ne yaptım ne ettim o anlık takılmaların önüne geçemedim.Oynanabilirliği etkileyecek düzeyde değil.Ancak dediğim gibi içime dert olmuştur hep şehir içinden geçerken görüntünün yağ gibi akmaması.Herhangi bir çözüm üretildi mi bu konu hakkında?
  • Prerender'i 1 ya da hadi 0 yapmak işe yaramıyor mu hocam? Geçmişte TDU'daki sorunlarını bu şekilde çözenler olmuştu.
    Ben de TDU hiç oynamadığım için, tecrübem olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vespasianus

    Prerender'i 1 ya da hadi 0 yapmak işe yaramıyor mu hocam? Geçmişte TDU'daki sorunlarını bu şekilde çözenler olmuştu.
    Ben de TDU hiç oynamadığım için, tecrübem olmadı.


    Prerender nedir acaba?İlk defa duyuyorum.Nvidia kartlara ait bir özellik mi?Yoksa yukarıda bahsedilen Riva Tuner ile ilgili bir ayar mı?Kartım HD4830.

    Düzeltme:Kısa bir araştırma yaptım.Nvidia kartlara has bir özellikmiş.Bu özelliğin Ati kartlarda ki karşılığı nedir acaba hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -dehşet- -- 30 Ağustos 2009; 10:44:30 >
  • Hımm ben GeForce kullandığını varsaymışıtm o an. Radeon'da da oluyorsa sebebi çok farklı olabilir. Sistemle ilgili olabilir mesela.
    Yine de, ATiTrayTools 1.6.9.1391 kurarak prerender'i 0'a, olmazsa 1'e getirmeyi deneyebilirsin. Belli olmaz. (Ayarın ATT'deki yerini hatırlamıyorum. 9700 Pro'lu bilgisayardan bakmam gerekiyor.)
    Eskiden GeForce'de de sadece RivaTuner gibi uygulamalardan yapılabiliyordu, ama 2008 ortası gibi sürücülere de ekledi nVidia, o ayarı.

    Ekran kartı işlemi yapmadan önce merkezî işlemcinin hazırlayabileceği frame sayısını belirliyoruz bu ayarla. İşin teknik yönünü bilemem tabii.

    Aslında düşük kare/sn alınan durumlarda da ayarı yükseltmenin iyi olabileceğini belirtmiş nVidia. Ancak benim tecrübelerimde en iyi sonucu hep 1 ya da 0'la aldım(vsync açılmadığı zaman da olabilen tekleme, input lag gibi sorunları çözdüğü için). Belki yeterince iyi denememişimdir, düşürmek her zaman iyi olmuyordur belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vespasianus

    Hımm ben GeForce kullandığını varsaymışıtm o an. Radeon'da da oluyorsa sebebi çok farklı olabilir. Sistemle ilgili olabilir mesela.
    Yine de, ATiTrayTools 1.6.9.1391 kurarak prerender'i 0'a, olmazsa 1'e getirmeyi deneyebilirsin. Belli olmaz. (Ayarın ATT'deki yerini hatırlamıyorum. 9700 Pro'lu bilgisayardan bakmam gerekiyor.)
    Eskiden GeForce'de de sadece RivaTuner gibi uygulamalardan yapılabiliyordu, ama 2008 ortası gibi sürücülere de ekledi nVidia, o ayarı.

    Ekran kartı işlemi yapmadan önce merkezî işlemcinin hazırlayabileceği frame sayısını belirliyoruz bu ayarla. İşin teknik yönünü bilemem tabii.

    Aslında düşük kare/sn alınan durumlarda da ayarı yükseltmenin iyi olabileceğini belirtmiş nVidia. Ancak benim tecrübelerimde en iyi sonucu hep 1 ya da 0'la aldım(vsync açılmadığı zaman da olabilen tekleme, input lag gibi sorunları çözdüğü için). Belki yeterince iyi denememişimdir, düşürmek her zaman iyi olmuyordur belki.


    Cevabın için teşekürler.Deneyip sonucu yazarım.

    Ati Tray Tools ta Prerender diye bir ayar bulamadım.Onun yerine 0 dan 5 e kadar "Flip Queue Size" diye bir ayar gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -dehşet- -- 30 Ağustos 2009; 11:19:52 >




  • Evet oydu hocam ATT'deki. Flip Queue Size



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Ağustos 2009; 12:59:41 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.