Canlı Yayın
Apple, yılın ürünlerini tanıtmaya hazırlanıyor. iPhone 17 serisi, AirPods'lar, yeni nesi işlemci, Apple TV, AirTag ve dahası...
Şimdi Ara

NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7] (892. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (4 Mobil) - 6 Masaüstü4 Mobil
5 sn
17.866
Cevap
336
Favori
838.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
71 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 890891892893894
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında aylar öncesinde bu konu ve minvalindeki konuların paylaşımını yapmıştık ki mevcut durum da buna istinaden ''update'' olarak anılmaktadır.




    Alıntı

    metni:
    PNY RTX 5070 OC: Billiger Kondensator explodiert - Schaden mit Ansage und unsichtbarer Hitzetod


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]igorsLAByoutube
    Deutscher Fachartikel: https://www.igorslab.de/hq2w | English Version: https://www.igorslab.de/syx9 ***** Bitte das Update zum Kondensatortyp im Artikel beachten! ***** Auf Reddit tauchte vor Kurzem ein Fehlerbericht auf, der für einiges Aufsehen gesorgt hat: Ein Nutzer schilderte, dass der mit „C307“ bezeichnete Kondensator seiner PNY RTX 5070 OC unter Last regelrecht explodiert sei. Nach seinen Angaben gab es zuvor bereits instabile Systemzustände mit sporadischen Abstürzen und Grafikfehlern, bis das Bauteil schließlich mechanisch versagte. Fotos in dem Thread zeigen den geplatzten Aluminiumdeckel sowie Reste auf der Platine, ein klassisches Bild für einen thermisch und elektrisch überlasteten Kondensator. Bemerkenswert ist, dass genau dieses Bauteil bereits im Mittelpunkt meiner eigenen Untersuchung stand, die ich vor einigen Monaten an demselben Kartenmodell durchgeführt habe. #nvidia #rtx5070 #issue #pny #graphicscard #damage #explosion #gaming
    https://www.youtube.com/watch?v=3FJCfBlhtBk&feature=youtu.be


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]
    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]igor´slab
    Ursachenforschung: Kondensatordefekt auf einer PNY GeForce RTX 5070 mit Ansage und vorheriger Warnung | Update | igor´sLAB
    https://www.igorslab.de/ursachenforschung-kondensatordefekt-auf-einer-pny-rtx-5070-mit-ansage-und-vorheriger-warnung/

    Alıntı

    metni:
    Bu durum, özellikle kullanılan elektrolitik kapasitörler olmak üzere, bitişik bileşenler için sorunlu bir durumdur. Negatif ve pozitif pedleri doğrudan bu yüksek ısılı bakır yüzeylere oturur ve bu nedenle sürekli olarak alttan ısıtılır. Ortam sıcaklığı daha düşük olsa bile, pedler ve kontaklar üzerinden ısı iletimi, kapasitörün çekirdek sıcaklığını önemli ölçüde artırır. Bunlar, CapXon'un 105°C'de yalnızca 2.000 saatlik nominal kullanım ömrüne sahip klasik ıslak alüminyum elektrolitik kapasitörleri olan KF serisi olduğundan, çekirdek sıcaklığındaki her 10 Kelvin'lik artış, kullanım ömrünü yarıya indirir. Buna birazdan tekrar değineceğim.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    Alıntı

    metni:
    Bu desen, bu kartta açıkça görülmektedir. Fazlar boyunca gri indüktörler ve GPU rayı için tasarlanmış bir dizi düşük voltajlı kapasitör bulunur. Bunların arasında, çıkış soketlerinin ve yardımcı voltajların yakınında, üretici Apaq'tan ek kutu kapasitörler bulunur; hepsi dairesel logo ve yarı siyah kapak işaretiyle tanınabilir. 100 ve 16 V basılı bilgileri, 16 voltta 100 mikrofarad'ı ifade eder; izlenebilirlik için dahili baskı kodu 5KE44 kullanılır. Kapaktaki yarıya bölünmüş siyah segment alanı bir seri işaretidir; burada, parçaları AR5K serisine atar. Bu seri, 105 santigrat derece için uzun ömürlü bir kapasitördür; veri sayfaları genellikle 105 santigrat derece, orta ESR ve düşük-orta aralıkta dalgalanma akımında 5000 saatlik bir test ömrü belirtir.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    Alıntı

    metni:
    Kartın arka yüzünün IR ölçüm görüntüsü, termal durumu göstermektedir. Arka sıcak nokta 107,3 ​​santigrat dereceye kadar sıcaklık gösterirken, VDDC besleme bölgesi yaklaşık 104,8 santigrat derece, GPU soketinin altındaki alan yaklaşık 70 santigrat derece ve bellek modülleri yaklaşık 59 ila 74 santigrat derece arasında değerler göstermektedir. Bu sıcaklıklar arka tarafa aittir; deneyimler, bakır katmanlar ve via alanları, MOSFET'ler ve bobinler tarafından dağıtılan ısıyı yakın çevresine çektiğinden, aynı konumdaki ön taraftaki bir bileşenin gerçek kasa sıcaklığının birkaç santigrat derece daha yüksek olduğunu göstermektedir.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    Alıntı

    metni:
    Yaygın olarak kullanılan sıcaklık yarıya indirme kuralı dayanıklılığı hesaplamak için yararlıdır. Veri sayfasındaki kullanım ömrü L0, 105 santigrat derecelik bir referans sıcaklığında 5000 saattir. Çekirdek sıcaklığı Tcore'da beklenen kullanım ömrü L, yaklaşık olarak L'ye eşittir L0 çarpı 2 üzeri (T0 eksi Tcore) bölü 10'dur. Belirleyici faktör, arka sıcaklık değil, bileşendeki çekirdek sıcaklığıdır. Arka taraftaki 107 santigrat derecenin, ön tarafta yaklaşık 112 ila 120 santigrat derecelik bir kapasitör kasa sıcaklığına karşılık geldiğini muhafazakar bir şekilde varsayarsak ve ayrıca dalgalanmadan kaynaklanan bir miktar Kelvin öz ısınmasını da hesaba katarsak, makul hesaplama noktaları 110, 115 ve 120 santigrat derecedir. Bu, 110 santigrat derecede yaklaşık 3525 saat, 115 santigrat derecede 2500 saat ve 120 santigrat derecede yaklaşık 1775 saat ile sonuçlanır. Günde dört saat oyun oynandığında, bu yaklaşık 881 gün 3525 saate, 625 gün 2500 saate ve 444 gün 1775 saate denk gelir. Bu ortalamalar bile, bazı kartların on iki aylık sınırı aşabileceğini, ancak kartın düzenli olarak limitlerinde çalıştırılması durumunda termal stresin etkin kullanım ömrünü önemli ölçüde azaltacağını göstermektedir.
    Arıza olasılığını daha somut hale getirmek için, yukarıda belirlenen beklenen değerlerden üstel bir dağılım türetilebilir. Bu, test ömrünün tam bir temsili değildir, ancak muhafazakar bir kılavuz sağlar. Tam yük modunda 1.460 saatlik bir kullanım yılı için, arıza olasılığı 110 santigrat derecede yaklaşık %34, 115 santigrat derecede yaklaşık %44 ve 120 santigrat derecede yaklaşık %56'dır; her biri sıcak noktadaki bireysel kapasitöre dayanmaktadır. Çekirdek sıcaklığı 125 santigrat dereceye kayarsa, ki bu hava akışı olmayan ve yüksek dalgalanma yükleri olan kurulumlarda mümkündür, hesaplanan ortalama hizmet ömrü yaklaşık 1.250 saat ve bir yıllık arıza olasılığı yaklaşık %69'dur. Kapasitörlerin nadiren tek başına çalıştığı unutulmamalıdır; Birkaç paralel bileşen dalgalanmayı paylaşır, ancak büyük ölçüde artırılmış ESR'ye sahip tek bir yaşlı bileşen, yerel kalıntı dalgalanmasının artmasına neden olmak için yeterlidir; bu da komşu bileşenler üzerinde ek bir zorlanma oluşturur, böylece ilk arıza kaskadı hızlandırabilir.
    Dolayısıyla teknik neden, bileşen seçimi, yerleşim ve soğutma arasındaki etkileşimde bulunabilir. 105 derecede 5.000 saat garantili ucuz bir tedarikçiden alınan kapasitörler, gerçek yük altında ön ve arkada 100 derecenin çok üzerine çıkan bir bölgeye yerleştirilmiştir. Via alanları ve bakır iletkenler ısıyı tam olarak oraya iletir, arka plaka onu dağıtmak yerine termal olarak ayırır ve arkada hedeflenen bir hava akışı yoktur. Bu, ekmek ve tereyağı kartı için anlaşılabilir bir durumdur, ancak ıslak kutu kapasitörlerinin hizmet ömrü için bir risk oluşturur. Bu bağlamda, belgelenen Reddit arızası bir istisna değil, makul bir sonuçtur. Bu tür kartları yüksek yük altında günde birkaç saat düzenli olarak kullanan herkes, durumda herhangi bir değişiklik olmadığı varsayılarak ilk arızaya kadar kısa bir süre beklemelidir. Tamamen teknik bir bakış açısından bakıldığında, iletken polimer tipleri veya elektrolitik kapasitörlerin sıcak noktadan taşınması, termal olarak iletken bir arka plaka ve arkada hafif bir hava akışı ile birleştirildiğinde etkili karşı önlemler olacaktır; bunlar çekirdek sıcaklığını düşürecek ve hesaplamayı hizmet ömrü lehine önemli ölçüde değiştirecektir.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    Alıntı

    metni:
    Sonuç iç karartıcı. Termografi, PNY RTX 5070 OC'nin devre kartının arkasındaki voltaj dönüştürücü alanlarının 100°C'nin üzerinde, tek tek temas noktalarında ise daha yüksek sıcaklıklara ulaştığını açıkça gösteriyor. Bu değerler, kullanılan DrMOS bileşenleri için kısa vadede kritik olmasa da, teknik özelliklere göre 150°C'ye kadar sıcaklıklara dayanabildikleri için, çevredeki bileşenler için önemli bir risk oluşturuyor. Özellikle kapasitörler böyle bir ortamda önemli ölçüde zarar görüyor. 105°C'de yalnızca 5.000 saatlik nominal kullanım ömrüyle, gerçek hayattaki oyunlarda hesaplanan dayanıklılık, ilk arızaların kaçınılmaz olarak ortaya çıkmasından önce birkaç aya düşüyor. Bu nedenle Reddit'te belgelenen vaka, münferit bir olay olarak değil, seri boyunca sistematik olarak mevcut olması muhtemel bir tasarım zayıflığının doğrudan bir sonucu olarak görülmelidir.
    Buna bir de üreticinin bu sorunu ele alış biçimi ekleniyor. Mayıs ayında, PNY'ye kullanılan termal arayüz malzemelerinin ayrıntılı ASTM ölçümlerini sunmuştum ve bu ölçümler, sıcak nokta bölgelerindeki termal gerilimi belgelemişti. Aldığım tek yanıt, DrMOS bileşenlerinin 150°C'ye kadar sıcaklıklara kolayca dayanabileceği yönündeki kısa ve öz bir yorumdu. Darboğazın DrMOS'ta değil, kapasitörler gibi çevredeki pasif bileşenlerde olduğunu açıkça belirtmeme rağmen başka bir yanıt alamadım. Bu arada, örneğimi optimize ettim:


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    Alıntı

    metni:
    Bu durum endişe verici bir örüntüyü ortaya koyuyor: Üretici, daha geniş bir perspektifi değerlendirmek ve ikincil bileşenlerin termal hassasiyetini ciddiye almak yerine, her bir bileşen için ayrı ayrı spesifikasyonlara güveniyor. Son kullanıcı için bu, başlangıçta güvenilir ve günlük bir çözüm olarak tasarlanan bir kartın, kaçınılabilir maliyet düşürme önlemleri nedeniyle kullanım ömrünün önemli ölçüde kısaldığı anlamına geliyor. Dolayısıyla erken arıza riski teorik değil, hem ölçümlerim hem de pratikte belgelenen arıza vakaları aracılığıyla pratik olarak doğrulanabilir.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7] 





  • Alıntı

    metni:
    Thermal Grizzly DeltaMate on ROG Astral 5090: Thermals Tested!


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]KitGuruTechyoutube
    Today James is looking at the highly anticipated DeltaMate GPU water block for the Asus ROG Astral RTX 5090 from Thermal Grizzly. If you watched our Computex coverage you will have seen that Leo got a first look at the block, alongside the lowdown on how it's made from Joe Robey. Today, James get to do the fun stuff and install this beast of a water block on the RTX 5090 Asus ROG Astral and take it for a spin. See the video from Computex: https://www.youtube.com/watch?v=TjyrBh_zTuw&ab_channel=KitGuruTech See the written article: https://www.kitguru.net/components/cooling/james-dawson/thermal-grizzly-deltamate-rtx-5090-rog-astral-water-block-performance-and-thermals// 00:00 The DeltaMate and Pricing 02:00 The Incredible backplate! / dummy plate 03:56 PCIe Bracket / PCB Removal 05:30 Copper Coldplate / Up Close 07:00 Asus ROG Astral RTX 5090 07:33 New Deltamate Fittings 08:55 Getting some ‘stock’ results 09:41 Installing the deltamate block 11:36 DeltaMate results! We never offer affiliate links or take percentages of product sales. If we say the product is good or bad we mean it. Our Editor in chief wrote about why you should value this and how the industry is rife with fake reviews from 'influencers' - read here https://bit.ly/3pXzaw4 Build Specification • CPU – AMD Ryzen 9 9950X3D • Motherboard – MSI MAG X870 Tomahawk Wifi • Graphics Card – Asus ROG Astral RTX 5090 • Memory – 32GB (2 x 16GB modules) G.Skill Trident Z Royal Neo RGB DDR5-6000 • Storage – 1 TB Corsair MP600 Elite PCIe Gen4 NVMe M.2 SSD • CPU Cooler – Deepcool LE360 V2 • Power Supply – Seasonic Prime TX1600 • Case fans – N/A • Chassis – Open Test Bench • Operating System – Windows 11 Buy our merch from here: https://kitgurutech.myspreadshop.co.uk Discord invite link: https://discord.gg/4cqFSWY Steam Community https://steamcommunity.com/groups/kitguruofficial Be sure to support us on PATREON https://www.patreon.com/kitgurutech and read our MANTRA on HONEST REVIEWS Here: http://bit.ly/2BopnF9 Visit our facebook page over here! https://www.facebook.com/KitGuru.net/ Visit our Twitter page over here! https://twitter.com/kitgurupress?lang=en #thermalgrizzly #deltamade #watercooling #5090
    https://www.youtube.com/watch?v=zu3HXpPUK7s&feature=youtu.be


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7] 





  • Alıntı

    metni:
    JPR: NVIDIA discrete GPU market share reaches 94%


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]
    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]jon peddie research
    Q2’25 PC graphics add-in board shipments increased 27.0% from last quarter
    https://www.jonpeddie.com/news/q225-pc-graphics-add-in-board-shipments-increased-27-0-from-last-quarter


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]
    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]videocardz.com
    JPR: NVIDIA discrete GPU market share reaches 94% - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/jpr-nvidia-discrete-gpu-market-share-reaches-94
    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7] 





  • Arkadaşlar 4k için 5070ti yeterli olur mu?
    İşlemci 13700k
    Palit gaming pro 5070ti 41k civarı. Başka bir tavsiyeniz var mıdır?
    Çok çıkamıyorum bu mebladan.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • samtual kullanıcısına yanıt

    Oldukça yeterli, ben de 4k'da kullanıyorum ve memnunum. İşlemcim 5700x3d. Ayrıca 5070 ti için markanın bir önemi yok, her markanın soğutması yeterli; tek önemli olan sizin kasadaki hava akışınızın nasıl olduğu, orada bir sorun varsa zaten en pahalılığını bile alsanız fayda etmez.

  • Captainprice34 C kullanıcısına yanıt

    Video'dan o şekilde anlıyorum, fakat yanlış yönlendirmek istemem. Eğer 1080p'de dlss kullanacaksanız ki, çok fazla oyunda bu opsiyon var, 5060ti sıkıntı yaşamayacaktır. İleriye yönelik nvidia daha iyi bir seçim olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Weirdusername kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler

  • Rtx 5000 superler hakkında, (@MooresLawIsDead)


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]

    https://youtu.be/9ii4qrzfV5w?si=fwfYpLhqfjmeKQ2g



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace -- 4 Eylül 2025; 10:14:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aerospace kullanıcısına yanıt

    5070 super tam gerçek 2k ekran kartı olmuş, 12gb 2k da düşündürüyordu


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patren -- 4 Eylül 2025; 20:32:48 >
  • Meraklısı varsa müthiş içerik.


    Branch Educationyoutube
    Interested in working on the forefront of technological innovation at ASML? Discover here: https://www.asml.com/en/careers/working-at-asml/life-at-asml Still hungry to learn more about ASML's EUV lithography systems? Explore here: https://www.asml.com/en/products/euv-lithography-systems Want to stay up to date on ASML? Subscribe to ASML's YouTube channel: https://www.youtube.com/@ASMLcompany Inside microchips are nanometer-sized transistors and wires, but how are these nanoscopic structures built? Well, in this video, we’ll explore the EUV Photolithography System built by ASML. This 150-million-dollar machine is essentially a microchip photocopier; it takes the design of a microchip and copies it across hundreds of microchips on a silicon wafer. This EUV Photolithography System is one of the most complex machines ever made, and it encompasses an entire world of science and engineering within it. Specifically in this video, we'll dive deep into the EUV Lithography tool and explore how 13nm EUV light is produced, how the EUV light is focused onto a photomask, how the photomask, or mask, moves around, what the patterns on the mask look like, the projection optics, and how the wafer moves around and the wafer stage. So join us on this adventure into the world of EUV Photolithography! Enjoy! Table of Contents: 00:00 - Exploring CPUs, GPUs, DRAM, SSDs, and SOCs 01:07 - Introduction to the Photolithography Systems 04:11 - Printing Nanoscopic Lines 06:09 - The Basics of CPU Manufacturing 10:50 - Different Types of Lithography Tools EUV vs DUV 12:51 - Why we use Extreme Ultra Violet Light 15:31 - Producing the EUV Light using Tin Droplets 18:21 - The Illumination Optics 19:09 - The Incredible Engineering inside EUV Lithography 19:49 - Bragg Reflections 20:54 - Illumination Settings 22:30 - ASML Sponsorship 22:58 - Exploring the Photomask or Reticle 25:05 - Chip Patterns on a 300mm Wafer 27:27 - Branch Education Hours of Work 28:19 - Projection Optics Rayleigh's Criterion Equation 30:53 - Lithography Cluster 32:27 - Wafer Alignment 35:07 - Photoresist 36:01 - Wafer Transport 37:52 - Outro We're working on more ambitious subjects like How Computers Work. Any contribution would greatly help make these videos. https://www.patreon.com/brancheducation Branch Education Website: https://www.branch.education Branch Education Facebook: https://www.facebook.com/BranchEducation/ Key Branches from this video are: How are CPUs Made? https://youtu.be/dX9CGRZwD-w Lead Animator: Mike Radjabov Animation Team: Sherdil Davronov, Adrei Dulay, Muazzam Azizova, Abdulaziz Zokirov Research, Script and Editing: Teddy Tablante Twitter: @teddytablante Modeling: Prakash Kakadiya Image Editing: Randy Catequista Voice Over: Phil Lee Sound Design by Drilu: www.drilu.world Sound Design and mix: David Pinete Additional Sound Design: Raúl Núñez Supervising Sound Editor: Luis Huesca Erratum: Wikipedia contributors. "Extreme Ultraviolet Lithography", "Photolithography". Wikipedia, The Free Encyclopedia. Wikipedia, The Free Encyclopedia, Visited May 19th 2025 A lot of information was gotten from the Semislides YouTube Channel. Additional input was provided by ASML To understand how diffraction works, check out: https://falstad.com/mathphysics.html #EUV #Chips #ASML
    https://www.youtube.com/watch?si=Q8D5gw7vYoxyK4bZ&v=B2482h_TNwg&feature=youtu.be
  • Aerospace kullanıcısına yanıt

    5070ti ilk alanlar olarak dolandırıldık ozaman. Gerci bu paralara bulunur mu bilmiyorum ama başta neden bu GB larda yada 18-20 GB çıkarmadılar

  • klasik NV çakallıkları, ilk seride pahalı ve düşük bellek ve düşük performanslı kartları ilk heyecanlı gruba sat, sonra aynı kartların lacivertlerini ilk alanlara kartlarını sattırıp bir daha sat.

    NV de ilk çıktığında xx90 serisi hariç kart almak daima pişman ettiriyor.

  • bu fps ölçen programı bilen var mı



    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]
  • Bu konuyu bizatihi ''defaatle'' açıklamış olmama rağmen bir kez daha açıklamış olayım. :)




    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]donanımhaber forum
    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161639121

    Alıntı

    metni:
    Özellikle son zamanlardaki ve hadi yakın geçmişteki birtakım kampanyalı fiyatlar haricinde alım yapanların (kendilerine göre) makul-mantıklı bi' yol haritası düşünmeleri elzemdi.
    ANA KONU'yu yakinen takip edenler, sürekli olarak bizatihi benim ve bazı birkaç arkadaşımızın mimarideki CC sayısı (GPU specs açısından en belirgin base değerdir) açıklıklarına dem vurduğunun farkındadırlar diye düşünüyorum. Ortaya çıkan bilgiler eşliğinde anlık mevzu pek tabii VRAM size artışıdır lakin CC sayısı gibi değerlerin bu denli aralıklı bırakılmış olması birçok ara modelin geleceğinin en belirgin işaretlerinden biri idi diyebiliriz. Halen ama halen (geçen seriden beri) XX80 Ti modeli beklentimin olduğunu da tekraren dile getirmek isterim.
    Velhasıl kelam, her zaman dile getirdiğim üzere NV'nın bu şekilde benimsediği satış stratejisini iyi takip edenler için herhangi bir sorun olmayacağını/olmadığını umuyorum. Bana kalırsa burada bi' sözüm ona tırnak içerisinde ''tuzak vb.'' varlığından da bahsedemeyiz zira firmanın kendi satış politikası bu şekildedir ki kimseye de zorla bi' ürün satmamaktadır. Akabinde neredeyse her seri geçişinde ''official slides vb. üzerinde'' geçiş yapılması gereken bir önceki serinin aslında hangisi olduğunun/olması gerektiğinin vurgulandığı görülmektedir. Ha DLSS sonrası bu ayrım biraz daha farklı bi' hal aldı denirse/dersek buna kısmen katılabilirim ve ayrı bir şekilde incelenmesi gerekliliğini belirtirim.


    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7] 





  • Yahu neden kazıklanmış olalım. Başından beri en mantıklı iki kart 5070 Ti ve 5090 idi bana göre. Superlerin VRAM harici yenilik getireceğini zannetmiyorum. Yani kaybedilen bir şey yok. 4K çözünürlükte 5070 Ti yetmediği bir senaryo yaşamadım. Yaşarsam satıp Superini alırım.

    Söz konusu uydurukçu kanalın (MLID) RTX 40 Super zamanında nasıl patladığını biliyoruz. Çok da önemli değil o şahsın ne saçmaladığı. He CC artışı resmiyete dökülürse o zaman işler değişir tabii. Ama çok ihtimal vermiyorum.

    NVIDIA GeForce RTX 50 Serisi [ANA KONU] | [DLSS4-MFG-AI-TSMC4N-PCIE5-GDDR7]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukrullex -- 5 Eylül 2025; 17:4:48 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Çıkacakta kaçtan çıkacak ne zaman çıkacak belli değil ölme eşşem ölme yani. O kartlar anca black friday sonrası çıkar 2026 ilk çeyrek diyorum ben.

  • MuratBayrakçı kullanıcısına yanıt

    Aynısı rtx 60xx serisindede olur hocam adamlar her sene ekran kartı çıkartıyor bir fark olmalı Apple da eskiden düz model cıkartırdı sonra s modeli cıkartırdı, 5070 Süper alan rtx 6070 görünce Nvidia bizi dolandırdı derler yine


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • snakefatih kullanıcısına yanıt

    MSI afterburner

  • 24 gb belleğe ihtiyacım yok oyunda zaten hele hiç yok


    ai de ise kullandığım modeller 16 gb'a zor yetişiyor video üretme desen 5 saniye için saçma sapan bekliyorum gereksiz bir uğraş


    16 gb 5070 ti en az 3 sene götürecektir beni o yüzden süperi beklemediğime pişman değilim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-2 Spirit -- 6 Eylül 2025; 12:21:14 >
  • 
Sayfa: önceki 890891892893894
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.