Şimdi Ara

Notebook sıvı teması için öneri Acill!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Acer Swift sf314 42 sahibiyim balkonda halının üstünde dururken komşunun bol köpüklü ilaçlı kullandığı suyu su giderden çıkmaya başlamış halı çekmiş bütün suyu o sıra muhtemelen cihazada işledi köpüklü su farkedince hemen alıp altını sildim batarya kapak altında olduğundan ve garantisi olduğundan çıkaramadım cihaz kapalıydı zaten 1 gün o şekilde bıraktım sonra açtım 20 sn kadar çalıştı kapandı bidaha açtığımda boot hatası verdi zaten sıvı temasından garanti dışı kaldığı için açtım fanini PC pilini Rami söktüm basit fırçayla yüzeysel temizledim geri taktım PC normal açıldı ama şuan aşırı ağırlaşmış durumda M2 ssd yle açılması iki üç dakika sürüyor cihazda ısınma yok ve sadece şarj cihazı takılıyken açılıyor şarjı çıkarınca kapanıyor garantiside gitti problem anakartmı yoksa ssd mi anakartı söküp temizlemeyi düşünüyorum ne önerirsiniz temizlik için izopropil alkol,tiner,aseton,kontak sprey, ethanol alkol


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • pili sökük haldeyken sentetik tiner ve bir diş fırçası tarzı fırçayla güzelce her tarafını fırçala temizle. tabi her yerini derken soğutucu blokların altına girme pek. akabinde bir süre de açıkta beklet cihazı içi açık şekilde. ram soketlerinin içini dahi fırçala. tiner bu konuda çok iyidir, hem çok iyi söker hem aksamlara zarar vermez, ama tabi sentetik tiner kullanacaksın, plastik kapta satılandan, tenekede satılanı anasını ağlatır cihazın. ramin ssd nin bağlantı kısımlarındaki bakır padleri falan da temizle. açıkta 1 gün falan beklettikten sonra topla, toplarken mümkünse ya formatla aleti ya da kullanabileceğin farklı bir ssd ile yeni kurulum yap ve dene bakalım. cihaz açılıyorsa kasılma falan olmadan kullanabilmen lazım. kasılması için aklıma mantıklı bir neden gelmiyor. deneyimim de yok bu noktada ama bir parçanın bir komponentinde sorun olsa ki bu sorun kısa devre olurdu ve orada ısınma kesin olur, o parça çalışmaz ya da bariz arıza belirtisi gösterirdi. ısınma sonucu da kalıcı hasar mutlaka meydana gelirdi. bu sıvının ssd ram gibi parçaların bağlantı noktalarında belki korozyon ya da pislik gibi durumlara sebep olması ile veri aktarım sorunu falan sonucu kasıntılı çalışmıştır cihaz. dediğimi yap üstat, ötesinde yapılabilecek çok bir şey yok. parça değiştirip sorunun hangi parçadan kaynaklandığının tespitine uğraşacaksın ama tekrar diyorum ki ben sanmıyorum ki düzelmesin. güzelim alete yazık olmaz umarım, geçmiş olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nArc -- 28 Haziran 2022; 20:7:6 >




  • Teşekkür ederim benimde aklımda anakartı yıkamak vardı ya tiner yada izopropil alkolle yapicam inşallah kurtarırım veya ssd değişimi anakart arizaliysa eğer çöpe atsam daha iyi 5000 lira fiyat çekiyorlar anakarta


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.