Şimdi Ara

Normal Dizel ile Turbosu arasında çok önemli fark var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
6.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araba konusunda detaylı araştırmalarım devam ediyor ve şimdi de Hyundai Getz ile ilgileniyorum ama bu arabanın turbosunun olmadıgını ogrendim. Simdi sorum ise turbonun güç ve tasaruf konusunda cok faydalı bir sey olup olmadıgı. Yani turbo bir 206 dizel ile turbosuz getz dizel cok farkeder mi? Tesekkurler



  • Turbo ile turbosuz arasında ekonomi performans olarak fark oluyor baya hele getzlerin turbosuzu 3 silindirlidir performansı ve yakıt tüketimi vasattır şehir içi 6.5-7 lt arası tüketimi vardır.

    Kesinlikle turbolu almalısınız dizel motoru. Zaten yavaş yavaş benzinliler de de şart olcak turbo.
  • Turbosuzu yok galiba. Ama değişken geometrili ve düz turbo var galiba.
  • http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/IlanKarsilastir?Id=2431152,2411713,2340382
    Bu ilandaki Getz'ler ile ilgilendim ama karsılastırma yaptıgımda era turbo getzler turbosuz gorunuyor. Bu konuda biraz aydınlatılmaya ihtiyacım var
  • Dizel bir otomobili kamyondan,traktörden,iş makinesinden ayıran şey turbosudur.
  • Turbosuz dizel neden alıyorsunuz. Turbo olmazsa ucuz olur ama çekmiyor diye yakın zamanda satarsınız.
  • Turbosuz dizel var. Eminim VOLKSWAGEN CADDY 1.9 SDI (SAUGER) alanlar şimdi çıplak ayakla Edirne'den Van'a kadar koşarak Doğuş Otomotiv'i cezalandırmak için plan ve proje yapıyorlar, fikir ve düşünce geliştiriyorlardır. Bu tabi şahsi düşüncem. Motor hacmi büyük ama gücü düşük. Turbosuz yapılmasının tek sebebi Almanya'daki vergi sisteminden başka birşey olamaz. Ucuz olduğundan ötürü getirmiştir Doğuş Otomotiv ancak Türk otomobil tüketicisine bence teknolojinin son durumunu getirmeleri gerekirdi. Her halükarda 1.9 SDI Caddy alıp mutlu ve memnun olanlar da vardır. Saygım sonsuz.

    Dizelin tacı, iğnesi, ilacı TURBO'dur. 2 litre motordan 45-60 HP elde eden otomobil üreticileri aradan geçen zamanla hokus pokus yaparak 1.9 TDI'den 180 HP gibi hayalden çıkıp gerçeğe dönüşen, 2.1 litreden 224 HP bile çıkartacak boyuta gelen, yakıt tüketimini de azaltan, düşüren, sesini azaltan, eksoz gazı emisyonlarını indirgeyen, mavi dumanı yok eden, motorun mazutu koklamasını sağlayan, PD, CR gibi yakıt beslemeleri yoluyla bu değerleri TURBO desteği ile ve yüksek teknoloji ürünü enjektörler ile sağlayan ve DIESEL'i KRAL yapan bir teknolojik devrim yaşanmıştır.

    S-Klasse 2.1 CDI ile bu DOWNSIZING daha da ileri boyutlara ulaşacak. Hep beraber göreceğiz. 1980'de 30 yıl önce S-Klasse ve Dizel birlikte düşünülemiyordu, şimdi S 320 CDI Long 4 Matic diyoruz, başka birşey demiyoruz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koplet

    http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/IlanKarsilastir?Id=2431152,2411713,2340382
    Bu ilandaki Getz'ler ile ilgilendim ama karsılastırma yaptıgımda era turbo getzler turbosuz gorunuyor. Bu konuda biraz aydınlatılmaya ihtiyacım var


    erada da getzde de turbo vardır.
  • Değişken geometrili turbo mevcut.
  • Dizelde neredeyse iki kat fazla karbon bağı var, yanması da daha uzun sürüyor. Bir de kompresyonla ateşleniyor. Devrin artması için kompresyona ihtiyaç var, kompresyon için de devire. Böylece rolanti için aslında boğazı sıkılan, doğal hali ise nefesi kesilinceye kadar devirlenmek olan benzinli bir motorun tersine, dizel, bu gün git yarın gel anlayışıyla boşa koydum dolmadı doluya koydum almadı durumuyla ite kaka devirlenir.

    Dizel için turbo benzin için çift turbo gibidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 14 Şubat 2010; 0:25:01 >
  • al sana turbolu civichttps://www.facebook.com/photo.php?v=696738203711545&set=vb.205583786160325&type=2&theater ibre 0 ı geçiyor neredeyse 300 km/h yle gidiyor artık turbosus la turbolu arabanın farkını anlarsınız :D
  • Turbosuz Getz yoktur VGT olanı olmayını vardır. 3 silindirli olanlar düz turbo 4 silinidir olanlar VGT turbo dur. Turbosuz Dizeller 1980 lerde kalmıştır mesela E200-E300 dizeller vardı 80 li yıllarda arkasından attığı dumandan ve motorun çıkardığı takırtı sesinden durulmazdı yanında.
  • Citroen Saxo da turbosuz olmalı, bildiğim en güncel turbosuz araç..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.