Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.049
Cevap
65
Favori
525.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lukunku,bende nokian müdavimiyim.nokian v bulamadığım için yokohama avs db aldım.d segmenti araçlar için biçilmiş kaftan diye düşünüyorum.ama mıcırlı çakıllı yola lastikmi dayanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Merhabalar,

    Öncelikle 215/55R16 ebadınızın Passat gibi bir araç ta karşılığı bana göre kesinlikle 205/55R16 olmaması lazım. O Aracın yüksekliği ile oynamamak gerekir diye düşünüyorum, Zaten muadiliyete baktığınızda 205/55R16; 215/55R16 nın muadili değil. 205/60R16; 215/55R16 nın muadilidir.

    Diğer bir husus ise 205/55R16 Nokian H ve Nokian V şu an distribütör stoklarında dahi bulunmamakta ve ne zaman geleceği ile ilgili de kesin bir bilgimiz de yok. ZG2 Nokian ın amiral gemisidir. W hız sınıfı nedeni ile Nokian H yada V ye nazaran daha sert dir. Ancak sert olması sesli olması demek değildir. Sert yani süspansiyon konforunun daha az olması demektir.

    Birde Nokian H, Nokian V ve Nokian Zg2 modellerinde yüksek oranlı ve farklı teknikdeki silika yapısı sizin bahsettiğinizin mucurlu soğuk asfalt zeminlerde özellikle lastik tabanında belli bir km. den sonra pullanma ve parçalanmalara sebep oluor ancak; bu bir lastik hatası değildir. sadece taban yapısında kullanılan ıslak zemin hakimiyetini yükseltmek amaçlı bu malzemenin bu tip asfalt zeminlere karşı bir reaksiyonudur bunun haricinde lastiğin yola hakimiyeti yada tutunmasını engelleyen bir durum değildir. Üstelik sadece Nokian da değil, Continental, Goodyear, Michelin gibi markalarda da yaşanabilen bir hususdur. Ama söz konusu pullanma (chipping) hadisesi göze hiç hoş gelmediğinden birçok kullanıcı bunu bir sorunmuş gibi algılamak isteyerek hem kendine hem üreticisine haksızlık da yapabilmektedir. Tekrar ifade ediyorum söz konusu husus bir üretim yada benzeri hata değildir mevzu bahis tipte asfalt zeminlere lastik tabanının bir reaksiyonudur.

    Ancak bu husus Yokohama, Pirelli, Bridgestone lastiklerde meydana gelmemektedir, kısaca sebebide bu yiğitlerin yoğurt yiğiş farkındandır.

    Sadece talepleriniz anlamında değil, talepleriniz doğrultusunda hiç bilmediğiniz yönler itibari ile de bilgi vermek istedim, bunlara göre aynı mevcut düşüncelerinizde devam ediyor iseniz, Nokian ı beklemekten başka bir durum maalesef sizin için söz konusu değil...



    Merhaba Ali bey, gösterdiğiniz ilgi ve aydınlatıcı cevabınız için teşekkür ederim.

    Lastik ebadını düşürme konusunda; Passat'ın aynı kasası üzerinde sadece motor farkından dolayı 205 55 R16'dan 235 45 R17'ye kadar çok değişik lastik ebatları kullanılıyor. Sadece fabrika çıkışlı olanlardan bahsediyorum, özel değiştirenler hariç. 205 55 R16 lastik ebadını, Passat başlığında yazanlar arasında kullanan epey insan var. Size fabrika çıkışlı olanlardan örnek de verebilirim:

    Bakın şu araç, benimkiyle aynı, sadece benimki Variant, bu sedan. 205 55 R16 kullanıyor, linke tıkladığınızda sayfa altında göreceksiniz:
    http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-FSI-AT/Detay-365

    Bakın bu Variant, hem de TDI, yani daha güçlü motor, bu da 205 55 R16 kullanıyor :
    http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-Variant-20-TDI-DSG-Comfort/Detay-354

    Bu da sedan TDI, bununki de 205 55 R16:http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-20-TDI/Detay-356

    Bu ise yeni kasa 1.6 TDI, bu ise 215 55 R16 kullanıyor:http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Passat CC'de ise 235 45 R17 var, şu anda satılmayan 200 hp FSI Passat'larda da aynı lastik var.

    Yani demek istediğim 205'lik yaparak aslında aracın geometrisine fazla zarar vermiyorum diye düşünüyorum, ayrıca yakıt tasarrufu konusunda da uzun vadede iyi bir sonuç elde ediyorum.

    Mucurlu asfalttan kastım, duble yollarda da şu anda kullanılmakta olan, elinizle yüzeye dokunduğunuzda mucurların sert yüzeyini hissedebileceğiniz yollar. Bu yollarda önceki aracım olan Connect'e orijinal fabrika çıkışı olarak takılan 195 65 R15 Continental lastikleri tam 65.000 km kullandım, hiç bir şekilde yoldan dolayı yırtılma ya da parçalanma gibi bir problem yaşamadım, değiştirmeden de sattım zaten. Continental'den en büyük şikayetim gürültüydü zaten, maşallah yoldaki her taşın gürültüsünü tek tek duyabiliyordunuz içerde. Bu aracı alınca (üzerinde Bridgestone olduğunu yazmıştım) aynı yolda, Continental kadar olmasa da gene de o yollara girince yine ses hissediyorsunuz, o yüzden ses en büyük sıkıntım. Nokian'ı tercih etmemdeki en büyük neden de sessizlik. Mesajınız içinde sessizlikle ilgili kesin ve net bilgiler vermemişsiniz, bahsettiğim lastiklere göre Nokian'ın durumu nasıl? "Onlar kadar olmasa da gene de Nokiandan ses duyarsınız, o yollarda çok sessiz lastik bulmanız zor" gibi bir cümle, sizin gibi bir uzmandan duyarsam, o zaman tercihim Falken olacak, zira ZG2 ile arasında lastik başına 65 TL kârım var. Ama derseniz ki; "aldığınıza değer, beklentilerinizi % 100 olmasa da % 90 karşılar" bu cümle, benim Nokian tercihimde yeterlidir. Yani farkını hissetmem lazım, para verdiğime değmesi lazım. Benim için "Michelin kadar kaliteli, hatta ondan da daha iyi" cümlesi yeterli değil, "kullandığınız lastiklere göre çok farklı bir yolculuk yapacaksınız, özellikle mucurlu asfaltta giderken yolu hissetmeyeceksiniz bile, aynen kaymak asfaltta gider gibi gideceksiniz" ben bu cümleyi arıyorum, bu cümleyi bana veren lastik yoksa o zaman daha ekonomik modellere yöneleceğim. Bilmiyorum yeterince anlatabildim mi?

    Ayrıca fotoğrafını koyduğum lastiklerimle ilgili değerli görüşünüzü belirtmemişsiniz, sizce nasıl? Acilen değiştirmem mi lazım, yoksa benim de düşündüğüm gibi yazı çıkarsam da olur mu? Şu anda 58.000 km.de.

    Teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spectaküler

    lukunku,bende nokian müdavimiyim.nokian v bulamadığım için yokohama avs db aldım.d segmenti araçlar için biçilmiş kaftan diye düşünüyorum.ama mıcırlı çakıllı yola lastikmi dayanır.



    Yokohama'daki db ifadesinin desibel olduğunu, yani sessizliği ifade ettiğini biliyorum. Yukarda Ali bey, ZG2'nin de V lastik kadar sessiz olduğunu sadece süspansiyon yönünden biraz daha sert olduğunu söyledi, o da çok önemli değil, araç kendisi zaten o süspansiyonu absorbe ve elimine ediyor.

    Mucurlu yollardaki gürültü malesef çok rahatsız edici. Hem 58.000'e gelmiş lastiklerin değiştirilme durumu, hem de değiştirirken de daha sessiz, daha konforlu ve daha iyi bir lastik arayıp duruyorum. Bunları alt alta koyup toplayınca eşittir Nokian ve Yokohama ve de Michelin çıkıyor zaten, işi bir de cüzdan tarafına tutunca o zaman da eşittir Nokian çıkıyor. İşte ben burada, "Nokian bu yollarda nasıl acaba" yı sorguluyorum, onun da cevabını bulsam o zaman sonuç daha net çıkacak ortaya.




  • Ali Bey;

    Yeni aldığım ve 1100km deki 2011 Polo GTI aracıma sessiz ve olabildiğince yumuşak bir lastik alacağım. Orjinal ölçüleri 215/40-17 (Dunlop Sport maxx) ve lastik hesap modülünden yaptığım hesaplara göre 2 seçenek üzerinde duruyorum:

    215/45-16 veya 205/50-16

    1. seçenekte -0.6% sapma oluyor ve yanak 86mm den 97 mm ye çıkıyor. araba 2mm alçalıyor.

    2. seçenekte ise 1.3% sapma oluyor. Yanak 86mm den 102mm ye çıkıyor ama araba 4mm yükseliyor.

    Bildiğiniz üzere; polo gti spor süspansiyon sistemine sahip ve 15mm alçaltılmış durumda fabrikasyon olarak. Yol tutuş ver performans mükemmel. Aracımdan inanılmaz derecede memnunum.

    Ancak maalesef Adna'nın yolları taştan ve çıkardı beni beni baştan :)

    Jantı 1" küçültüp offset değeri 46ET olan 17" jantı, 16" 40ET değeri olan replika GTI jant ile değiştirmeyi düşünüyorum. Bildiğiniz gibi bu replika jantlar çin malı. Tüv TSE gibi garantileri var sanırım. Ayrıca jantı büyütmeyip küçülteceğim için daha avantajlı olurum ve bir güvenlik ihlali olmaz diye düşünüyorum. Bu jantların alaşımı nedir ve güvenli midir? küçülteceğim için hafifleme olur mu?

    Sizce hangi seçeneği seçmeliyim ve attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değer mi? YOl tutuşumu riske atmadan biraz konfor sağlamam mümkün müdür?

    Bu offset değişimi tolerans değerleri içerisinde midir? Aracımın iz aralığı değişir veya sürtme yapar mı?

    Bir de bu iki ebatta elinizde yeni tarihli lastik var mı? varsa hemen almak istiyorum. Mümkünse yumuşak hamurlu yolun bozukluğunu hissettirmeyecek ve yol sesi yapmayacak bir nokian set arıyorum.

    Hatta elinizde sıfır ve düzgün sağlam gti 5x100 7j 16" ET40+ jant varsa bunu da beraberinde alacağım. İrtibata geçebilirsek müteşekkir olurum zira Adana'da nokian bayii yok.

    Saygılar

    Emre Bozkurt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 14 Mayıs 2011; 12:04:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Merhabalar,

    Öncelikle 215/55R16 ebadınızın Passat gibi bir araç ta karşılığı bana göre kesinlikle 205/55R16 olmaması lazım. O Aracın yüksekliği ile oynamamak gerekir diye düşünüyorum, Zaten muadiliyete baktığınızda 205/55R16; 215/55R16 nın muadili değil. 205/60R16; 215/55R16 nın muadilidir.

    Diğer bir husus ise 205/55R16 Nokian H ve Nokian V şu an distribütör stoklarında dahi bulunmamakta ve ne zaman geleceği ile ilgili de kesin bir bilgimiz de yok. ZG2 Nokian ın amiral gemisidir. W hız sınıfı nedeni ile Nokian H yada V ye nazaran daha sert dir. Ancak sert olması sesli olması demek değildir. Sert yani süspansiyon konforunun daha az olması demektir.

    Birde Nokian H, Nokian V ve Nokian Zg2 modellerinde yüksek oranlı ve farklı teknikdeki silika yapısı sizin bahsettiğinizin mucurlu soğuk asfalt zeminlerde özellikle lastik tabanında belli bir km. den sonra pullanma ve parçalanmalara sebep oluor ancak; bu bir lastik hatası değildir. sadece taban yapısında kullanılan ıslak zemin hakimiyetini yükseltmek amaçlı bu malzemenin bu tip asfalt zeminlere karşı bir reaksiyonudur bunun haricinde lastiğin yola hakimiyeti yada tutunmasını engelleyen bir durum değildir. Üstelik sadece Nokian da değil, Continental, Goodyear, Michelin gibi markalarda da yaşanabilen bir hususdur. Ama söz konusu pullanma (chipping) hadisesi göze hiç hoş gelmediğinden birçok kullanıcı bunu bir sorunmuş gibi algılamak isteyerek hem kendine hem üreticisine haksızlık da yapabilmektedir. Tekrar ifade ediyorum söz konusu husus bir üretim yada benzeri hata değildir mevzu bahis tipte asfalt zeminlere lastik tabanının bir reaksiyonudur.

    Ancak bu husus Yokohama, Pirelli, Bridgestone lastiklerde meydana gelmemektedir, kısaca sebebide bu yiğitlerin yoğurt yiğiş farkındandır.

    Sadece talepleriniz anlamında değil, talepleriniz doğrultusunda hiç bilmediğiniz yönler itibari ile de bilgi vermek istedim, bunlara göre aynı mevcut düşüncelerinizde devam ediyor iseniz, Nokian ı beklemekten başka bir durum maalesef sizin için söz konusu değil...



    Merhaba Ali bey, gösterdiğiniz ilgi ve aydınlatıcı cevabınız için teşekkür ederim.

    Lastik ebadını düşürme konusunda; Passat'ın aynı kasası üzerinde sadece motor farkından dolayı 205 55 R16'dan 235 45 R17'ye kadar çok değişik lastik ebatları kullanılıyor. Sadece fabrika çıkışlı olanlardan bahsediyorum, özel değiştirenler hariç. 205 55 R16 lastik ebadını, Passat başlığında yazanlar arasında kullanan epey insan var. Size fabrika çıkışlı olanlardan örnek de verebilirim:

    Bakın şu araç, benimkiyle aynı, sadece benimki Variant, bu sedan. 205 55 R16 kullanıyor, linke tıkladığınızda sayfa altında göreceksiniz:
    http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-FSI-AT/Detay-365

    Bakın bu Variant, hem de TDI, yani daha güçlü motor, bu da 205 55 R16 kullanıyor :
    http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-Variant-20-TDI-DSG-Comfort/Detay-354

    Bu da sedan TDI, bununki de 205 55 R16:http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-20-TDI/Detay-356

    Bu ise yeni kasa 1.6 TDI, bu ise 215 55 R16 kullanıyor:http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Passat CC'de ise 235 45 R17 var, şu anda satılmayan 200 hp FSI Passat'larda da aynı lastik var.

    Yani demek istediğim 205'lik yaparak aslında aracın geometrisine fazla zarar vermiyorum diye düşünüyorum, ayrıca yakıt tasarrufu konusunda da uzun vadede iyi bir sonuç elde ediyorum.

    Mucurlu asfalttan kastım, duble yollarda da şu anda kullanılmakta olan, elinizle yüzeye dokunduğunuzda mucurların sert yüzeyini hissedebileceğiniz yollar. Bu yollarda önceki aracım olan Connect'e orijinal fabrika çıkışı olarak takılan 195 65 R15 Continental lastikleri tam 65.000 km kullandım, hiç bir şekilde yoldan dolayı yırtılma ya da parçalanma gibi bir problem yaşamadım, değiştirmeden de sattım zaten. Continental'den en büyük şikayetim gürültüydü zaten, maşallah yoldaki her taşın gürültüsünü tek tek duyabiliyordunuz içerde. Bu aracı alınca (üzerinde Bridgestone olduğunu yazmıştım) aynı yolda, Continental kadar olmasa da gene de o yollara girince yine ses hissediyorsunuz, o yüzden ses en büyük sıkıntım. Nokian'ı tercih etmemdeki en büyük neden de sessizlik. Mesajınız içinde sessizlikle ilgili kesin ve net bilgiler vermemişsiniz, bahsettiğim lastiklere göre Nokian'ın durumu nasıl? "Onlar kadar olmasa da gene de Nokiandan ses duyarsınız, o yollarda çok sessiz lastik bulmanız zor" gibi bir cümle, sizin gibi bir uzmandan duyarsam, o zaman tercihim Falken olacak, zira ZG2 ile arasında lastik başına 65 TL kârım var. Ama derseniz ki; "aldığınıza değer, beklentilerinizi % 100 olmasa da % 90 karşılar" bu cümle, benim Nokian tercihimde yeterlidir. Yani farkını hissetmem lazım, para verdiğime değmesi lazım. Benim için "Michelin kadar kaliteli, hatta ondan da daha iyi" cümlesi yeterli değil, "kullandığınız lastiklere göre çok farklı bir yolculuk yapacaksınız, özellikle mucurlu asfaltta giderken yolu hissetmeyeceksiniz bile, aynen kaymak asfaltta gider gibi gideceksiniz" ben bu cümleyi arıyorum, bu cümleyi bana veren lastik yoksa o zaman daha ekonomik modellere yöneleceğim. Bilmiyorum yeterince anlatabildim mi?

    Ayrıca fotoğrafını koyduğum lastiklerimle ilgili değerli görüşünüzü belirtmemişsiniz, sizce nasıl? Acilen değiştirmem mi lazım, yoksa benim de düşündüğüm gibi yazı çıkarsam da olur mu? Şu anda 58.000 km.de.

    Teşekkür ederim...


    Merhabalar,

    Ebat konusunda kararınızı vermiş siniz... diyecek bişi yok... Diğerleri kullanıyor diye araç üreticisinin onca hesabı kitabı bir kenara bırakılır mı?.....

    235/45R17 zaten 215/55R16 nın 17" jant da ki muadilidir. 205/55R16 nın değil.

    Mıcırlı asfaltta nokian belli bir miktar diğerlerine göre fark eder ama Bu farkı % 90 olarak ifade edemeyiz % 30-40 belki atıyorum ölçmeden bir sonuç alınmaz afaki konuşmayıda sevmiyorum... O tarz bir asfalt için istediğinizi verecek bir ürün dünyada henüz yok...

    Aracınızın lastiği ile ilgili de değişmesi gerek diyebilirim 53,000 km yapmış bir lastikten bundan sonra pek birşey beklemek birçok riski üzerinize almak demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Merhabalar,

    Ebat konusunda kararınızı vermiş siniz... diyecek bişi yok... Diğerleri kullanıyor diye araç üreticisinin onca hesabı kitabı bir kenara bırakılır mı?.....

    235/45R17 zaten 215/55R16 nın 17" jant da ki muadilidir. 205/55R16 nın değil.

    Mıcırlı asfaltta nokian belli bir miktar diğerlerine göre fark eder ama Bu farkı % 90 olarak ifade edemeyiz % 30-40 belki atıyorum ölçmeden bir sonuç alınmaz afaki konuşmayıda sevmiyorum... O tarz bir asfalt için istediğinizi verecek bir ürün dünyada henüz yok...

    Aracınızın lastiği ile ilgili de değişmesi gerek diyebilirim 53,000 km yapmış bir lastikten bundan sonra pek birşey beklemek birçok riski üzerinize almak demektir.



    Merhaba kıymetli Ali bey, gerçekten ama gerçekten sizden çok istifade ediyorum, cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Önce ilk cümlenizdeki ebat konusunda bir kaç cümle daha etmek istiyorum; yukarda verdiğim linkler var, o linklerdeki araçlar da fabrika çıkışlı olarak 205 55 R16 kullanıyorlar, o linkleri de size onun için vermiş idim. Yoksa sizin söylediğiniz gibi üreticinin hesabı kitabı haricinde bir uygulama yapmam asla sözkonusu olamaz. Zira sadece araç değil içinde taşıdığım ailem de bu konuda önemli. Jantlar benimkiyle aynı, ben yüksek ağırlıkta bagaj kullanmayacağıma ve yüksek hızda seyahat etmeyeceğime ve başka örneklerde hem de fabrika çıkışlı olduğuna göre sırf görüntü olsun diye neden daha fazla para verip de yüksek lastik tercih edeyim, ben işin bu noktasındayım. Yani kesinlikle "ölçü bu olacak, ben bunda kararlıyım" diye bir şey yok. Yoksa araç üreticisi, "bu aracın lastik ölçüsü budur, bunun dışında kullanılması araç için zararlıdır" dediğinde asla onun tavsiyesi haricinde lastik kullanmam.

    Diğer konulardaki yapıcı ve bilgilendirici açıklamalarınız için çok teşekkür ederim...




  • Sayın Lukunku, aracımın önceki lastikleri bridgestone idi.
    Mucurlu asfalttaki sürtünme sesi oldukça rahatsız ediciydi.
    Nokian H taktırdım, sürtünme sesindeki azalmayı hissedebildim ama Ali Bey'in de dediği gibi bu tip yolda sürtünme sesi duymak istemiyorum derseniz aracınızın yalıtımının iki kat daha geliştirilmesi gerek sanırım.
    Lastik belli oranda azalma sağlıyor ama aracın yalıtımı da bu noktada önemli diye düşünüyorum.
    Kayınbiraderimde 2007 passat var ve ses yalıtımının iyi olmadığını düşünüyorum şahsen.
    Dolayısıyla siz hangi lastiği taktırırsanız taktırın o sesi malesef belli oranlarda duyacaksınız ama Nokian'da belirgin bir azalma hissettim ben. Selamlarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencer33

    Sayın Lukunku, aracımın önceki lastikleri bridgestone idi.
    Mucurlu asfalttaki sürtünme sesi oldukça rahatsız ediciydi.
    Nokian H taktırdım, sürtünme sesindeki azalmayı hissedebildim ama Ali Bey'in de dediği gibi bu tip yolda sürtünme sesi duymak istemiyorum derseniz aracınızın yalıtımının iki kat daha geliştirilmesi gerek sanırım.
    Lastik belli oranda azalma sağlıyor ama aracın yalıtımı da bu noktada önemli diye düşünüyorum.
    Kayınbiraderimde 2007 passat var ve ses yalıtımının iyi olmadığını düşünüyorum şahsen.
    Dolayısıyla siz hangi lastiği taktırırsanız taktırın o sesi malesef belli oranlarda duyacaksınız ama Nokian'da belirgin bir azalma hissettim ben. Selamlarımla...



    Cevabınız için çok teşekkür ederim sayın sencer33. Connect'te bazen bu sesler dayanılmaz hal aldığı oluyordu, Passat'a geçtik, evet içindeki sarsıntı haliyle geçti, ama mucurlu asfalta girdiğinde gene Connect'e yakın oranda içerde gürültü olunca insan şüpheye düşüyor ve daha iyisini aramaya başlıyor.




  • 205 45 16 ebat yerine 205 50 16 takarsam %3.5 hız artışı oluyor.Bu şekilde lastik ebadı değiştirmek aracın dengesini bozabilir mi ?benim için lastikte en önemli unsurlar yol tutuş-fren mesafesi.Eğer bu değişiklik olumsuz bir etki yapacaksa nokian yerine bridgestone almak zorunda kalacağım.Bridgestone da 230 tl gibi bir fiyat aldım.
  • Nokian ZG2 ile V arasında 10-15 lira fark var, peki bu fark lastik bazında nasıldır?
  • Nokian'a zam gelmiş herhalde.

    Nokian ZG2'ler daha önce 185 TL iken şu anda, linkte de görüleceği üzere 212.49 TL gibi bir fiyat yazıyor. 4 lastikte 120 TL zam. Biraz yüksek değil mi?

    Ayrıca yeni lastikler de henüz gelmedi herhalde...
  • valla 1 aydır bekledik hala da yeni modeller gelmedi... Ben de goodyear efficentgrip aldım gayetde memnunum.
    nokianı denemek nasip olmadı...
  • Orjinal ebatında 215/55R16 oalrak çıkan bir araçda 205/55R16 kullanmak hatalı olur. Fakat 97 yük endesksi W hız endeksinin 91 H olarak değiştirilmesinde bence hiç bir sakınca olmaz hatta bana sorarsanız araçda 91H takıldığında daha yumuşak ve konforlu bir sürüş elde edilir.

    Nokian markalı lastikler üretildikleri ülkenin yol ve iklim şartlarına göre iyi bir lastik olabilir. Ama bizim ülkemizde 1 yılda 4 mevsim yaşandığından sıcak mevsimlerde yol tutuş problemleri yaşamanız olasıdır. Ayrıca sıcak havalarda Nokian marka lastiklerde deformasyon daha çabuk gerçekleşir. Nokian markalı lastiklerin kış kullanımı için olanları kış mevsiminde buzlu ve karlı yollarda çok iyi bir sürüş sağlar bu lastikleri kışın kullanabilirsiniz.

    Falken lastikler; Falken lastikler ülkemiz yol koşullarında kullanılmaya uygun lastiklerdir. Ama konfordan çok performans beklentisi olan araç sürücüleri tarafından tercih edilmelidirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lastikcim
    Orjinal ebatında 215/55R16 oalrak çıkan bir araçda 205/55R16 kullanmak hatalı olur. Fakat 97 yük endesksi W hız endeksinin 91 H olarak değiştirilmesinde bence hiç bir sakınca olmaz hatta bana sorarsanız araçda 91H takıldığında daha yumuşak ve konforlu bir sürüş elde edilir.

    Nokian markalı lastikler üretildikleri ülkenin yol ve iklim şartlarına göre iyi bir lastik olabilir. Ama bizim ülkemizde 1 yılda 4 mevsim yaşandığından sıcak mevsimlerde yol tutuş problemleri yaşamanız olasıdır. Ayrıca sıcak havalarda Nokian marka lastiklerde deformasyon daha çabuk gerçekleşir. Nokian markalı lastiklerin kış kullanımı için olanları kış mevsiminde buzlu ve karlı yollarda çok iyi bir sürüş sağlar bu lastikleri kışın kullanabilirsiniz.

    Falken lastikler; Falken lastikler ülkemiz yol koşullarında kullanılmaya uygun lastiklerdir. Ama konfordan çok performans beklentisi olan araç sürücüleri tarafından tercih edilmelidirler.

    hiç alakası yok.nokian yaz lastiklerini güney afrika da test ettiriyor.türkiye afrika dan daha mı sıcak ?




  • Merhabalar;
    Son stok durumumuz aşağıdaki gibidir.

    No: Nokian lastikleri Facebook sayfamızı beğenerek.Güncel bilgiler ve yeniliklerden anında haberdar olabilirsiniz.

    http://www.facebook.com/pages/Nokian-Lastik/147781865239676

    GRUP_KODU STOK_KODU STOK_ADI
    YAZ_LSTK T441920 175 65 R 14 82 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441939 185 55 R 15 XL 86 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441922 185 65 R 15 88 H Nokian H
    YAZ_LSTK T442893 185 65 R 15 88 T Nokian i3 (Eur)
    YAZ_LSTK T441943 195 55 R 16 87 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441931 195 60 R 15 88 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441932 195 60 R 15 88 V Nokian V
    YAZ_LSTK T414554 195 65 R 15 91 T Nokian i3 (Eur)
    YAZ_LSTK T441924 195 65 R 15 XL 95 V Nokian V
    YAZ_LSTK T441490 205 50 ZR 16 XL 91 W Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441945 205 55 R 16 XL 94 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441492 205 55 ZR 16 XL 94 W Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441933 205 60 R 15 91 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441934 205 60 R 15 91 V Nokian V
    YAZ_LSTK T441935 205 60 R 16 92 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441936 205 60 R 16 92 V Nokian V
    YAZ_LSTK T427834 205 60 R 16 XL 96 V Nokian V
    YAZ_LSTK T441955 215 45 R 17 XL 91 V Nokian V
    YAZ_LSTK T441947 215 55 R 16 XL 97 H Nokian H
    YAZ_LSTK T441998 215 60 R 16 XL 99 V Nokian V
    YAZ_LSTK T414604 215 65 R 15 96 T Nokian i3 (Eur)
    YAZ_LSTK T441928 215 65 R 16 XL 102 V Nokian V
    YAZ_LSTK T427719 215 70 R 16 100 T Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T441505 225 40 ZR 18 XL 92 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441956 225 45 R 17 XL 94 V Nokian V
    YAZ_LSTK T427683 225 45 ZR 17 91 W Nokian Z G2 RUN FLAT
    YAZ_LSTK T441498 225 45 ZR 17 XL 94 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441501 225 50 ZR 17 XL 98 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441949 225 55 R 16 XL 99 V Nokian V
    YAZ_LSTK T441494 225 55 ZR 16 XL 99 W Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T443303 225 70 R 15 S Nokian Hakka C CARGO
    YAZ_LSTK T427720 225 70 R 16 XL 107 T Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T441510 235 35 ZR 19 XL 91 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441506 235 40 ZR 18 XL 95 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427707 235 55 R 18 XL 104 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T441503 235 55 ZR 17 XL 103 W Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427705 235 60 R 18 XL 107 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T441496 235 60 ZR 16 XL 104 W Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427725 235 65 R 17 XL 108 H Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T427704 235 65 R 17 XL 108 V Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427721 235 70 R 16 106 T Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T427935 245 40 ZR 18 XL 97 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427940 245 50 ZR 18 XL 104 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427726 245 65 R 17 XL 111 H Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T427722 245 70 R 16 107 T Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T414574 255 35 ZR 18 XL 94 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427938 255 40 ZR 19 XL 100 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T441508 255 45 ZR 18 XL 103 Y Nokian Z G2
    YAZ_LSTK T427710 255 50 R 19 XL 107 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427708 255 55 R 18 XL 109 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427709 255 55 R 19 XL 111 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427706 255 60 R 18 XL 112 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427711 265 50 R 20 XL 111 W Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427723 265 70 R 16 112 T Nokian HT SUV
    YAZ_LSTK T427716 275 40 R 20 XL 106 Y Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427713 275 45 R 19 XL 108 Y Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427714 275 45 R 20 XL 110 Y Nokian Z SUV
    YAZ_LSTK T427715 285 45 R 19 XL 111 Y Nokian Z SUV




  • Lastikler eskiyince denemek istiyorum Nokian.
  • (YENİ) Nokian Nokian WR D3
    Hava durumunda ne söylendiğini unutabilirsin!

    • Hem ıslak, kuru ve karla kaplı yollarda güvenli tutuş ve kavrama özellikleri.
    • Etkili slush (çamur) ve suda kızaklama önlemi.
    • Çevreye duyarlı bir şekilde yakıt tasarrufu sağlayan sessiz kullanım özellikleri.


    Yeni Nokian WR D3 güvenli ve kaygısız sürüş keyfi özelliklerini bir virtüöz gibi sunar. Nanoteknoloji, yenilikçi materyal kullanımı sayesinde geliştirilen çevre dostu lastik, birinci sınıf sürüş ve yol tutuş özellikleri sunuyor. WR D3 astik birinci sınıf kavrama özellikleri sağlar. Değişken ıslak zemin yol koşulları için maksimum kullanım özellikleri sunuyor.

    Ok şeklinde tasarlanmış sırt deseni sayesinde Nokian WR D3 küçük ve orta ölçekli aile arabaları için sessizlik, ekonomik kullanım ve güvenli sürüş özelliklerinden dolayı çok iyi bir seçim olmaktadır.

    Sulu çamur kızaklaması tehlikesine karşı Slush Blower ( çamur püskürtücü)

    Bilimsel çalışmaların sonuçları incelendiğinde görüleceği gibi sürücüler için sulu çamur, buzdan ve suda kızaklamadan(aquaplaning.) çok daha tehlikelidir.

    Nokian WR D3 sunduğu yönlü iz tabanı sayesinde sulu çamur kızaklama tehlikesini aktif bir şekilde önlemek için yeni çözümler sunmaktadır.

    Lastiğin Suda kızaklama ve sulu çamur kızaklamasına karşı dayanıklılığı, parlak ve farklı ölçülerdeki ön köşe iz ve desen blokları sayesinde geliştirilmiştir. Bu yenilik Slush Blower(sulu çamur püskürtücü ) olarak anılmaktadır. Bu teknoloji gerçektende suyu ve çamuru lastiğin altındaki kanallardan tahliye etmektedir. Cilalanmış kanallar ayrıca bu tahliye işlemini hızlandırmaktadır.

    Daha yumuşak kullanım için serin dokunuş.

    Lastiğin dikkatlice test edilmiş yapısı ve iz taban çözümleri şerit değiştirme ve manevra sırasında iyi sürüş dinamikleri sağmaktadır. Hafif sürüş özellikleri, ve dayanıklılık bir çok yenilik ve akılcı çözüm ile daha da geliştirilmiştir.

    Bilgisayar simülasyonları ve termo-grafik kamera simülasyonları optimum simetri sağlayan iz taban desenini tasarlamak için kullanılmıştır. Güçlü kılcal kanallar ana bloklara zarar vermez ve daha iyi tutuş sağlar; çerçevelenmiş kanalların şeklini muhafaza etmesine yardımcı olur. "Serin dokunuş tasarımı", gereksiz parça hareketi sonucu ortaya çıkan sürtünmeyi ve ısınmayı azaltır. Yumuşak bir şekilde olan yuvarlanma sayesinde yakıt tüketimi karbondioksit salınımı azalır.

    Daha çok emniyet ve konfor için Kış Güvenlik(Winter Safety Indicator) göstergesi

    Sorunsuz kış kullanımı lastikleriniz tam randıman verecek durumda ise mümkündür. Nokian WR D3 konforunuzu sağlamak için Driving Safety Indicator (DSI) (sürüş güvenlik göstergesi) ile sunulmaktadır. Kar tanesi şeklindeki Kış güvenlik göstergesinin Nokian Lastikleri tarafından patenti alınmıştır. Nokian Kış lastiklerinde standart olarak sunulan bu özellik ana kanalların derinliğini mm cinsinden kolay belirlemenize yardımcı olmaktadır.

    http://www.lastiknokian.com/lastikDetay.aspx?URUNID=26




  • Sayfamızı beğenerek Sonax kampanyamızdan faydalanabilirsiniz!

    http://www.facebook.com/nokianlastik







     NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER
  • Nokian resmi sitesinden bayii bilgilerine ulaşmak mümkün değil.. Ankara'daki bayiiler hakkında nereden bilgi alabilirim?
  • Merhaba ;
    Sanırım o anlık bir sorun olmuş.Şu an site üzerinden bayilerimize ulaşabilirsiniz.
    Saygılarımızla;


    Bayi Adı: ARY METAL EMLAK İNŞ.OTM. SAN.VE DIŞ TİC.LTD.ŞTİ. Tel: 0312 397 37 27 Fax:

    Adres: ERCİYES İŞ YERLERİ SİTESİ 187.CAD.NO:127 İl: Ankara İlçe: Yenimahalle



    Bayi Adı: OTOMAT OTM.TİC.A.Ş. Tel: 0312 492 17 10 Fax: 0312 492 17 13

    Adres: TURAN GÜNEŞ BULVARI.73/C YILDIZ/ÇANKAYA İl: Ankara İlçe: Yıldız
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.