Şimdi Ara

NİYE PANAMA KANALINDA HAVUZLAR VAR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
16.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • - PANAMA kanalında gemiler havvuzdan havuza geçiriliyor neden direk kanal açılmıyor iki okyanus aralarında kot farkımı var açılsa ne olur?
    -selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksın -- 21 Mart 2007; 9:21:37 >



  • Yanlış hatırlamıyorsam Panama kanalının eğimi normalden biraz daha fazla.Dolayısıyla gemilerin öbür tarafa geçmesi zorlaşıyor.Bu yüzden kat kat havuzlar ve buna uygun sistem yapılmış.Gemiler havuzdan havuza aktarılarak kanalın diğer tarafına geçmesi sağlanıyor.Bununla ilgili bir animasyon vardı nette dolaşan.İstersen aratmayı bir dene

     NİYE PANAMA KANALINDA HAVUZLAR VAR


    Burdan da görüleceği gibi kanalın bir tarafındaki su seviyesi diğer tarafındakine göre hayli fazla.Dolayısıyla böyle bir sistemle rahatça geçilmesi sağlanıyor




  • http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/index.html

    linkten "operation" a tıkla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dellci -- 21 Mart 2007; 9:36:41 >
  • http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-tour1.html

    burada da görüleceği gibi okyanuslara gölü bağlıyorlar

    gölün seviyesi de okyanuslardan yüksek olduğu için yükselme indirme söz konusu
  • Göldeki olay mantıklı ama Panama ya da Süveyş kanallarında nasıl kot farkı oluyor, ben orada takılıyorum. Sonuçta, kanalın her iki tarafı da birbirine bağlantısı olan denizler. Ve deniz seviyesi dediğimiz şet gel-git olmadığı sürece her yerde eşit değil midir? Sanki denize baraj kurulmuş gibi bir tarafın seviyesinin diğerinden daha yüksekte olması niye?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact
    http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-tour1.html
    burada da görüleceği gibi okyanuslara gölü bağlıyorlar
    gölün seviyesi de okyanuslardan yüksek olduğu için yükselme indirme söz konusu


    Gemilerin taşınması amacıyla...
    @Hasbi 81, Gel git olmayan bir an bile yok ki.

    Nihayetinde Dünya düz bir eksende değil değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 21 Mart 2007; 11:05:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hasbi 81

    Göldeki olay mantıklı ama Panama ya da Süveyş kanallarında nasıl kot farkı oluyor, ben orada takılıyorum. Sonuçta, kanalın her iki tarafı da birbirine bağlantısı olan denizler. Ve deniz seviyesi dediğimiz şet gel-git olmadığı sürece her yerde eşit değil midir? Sanki denize baraj kurulmuş gibi bir tarafın seviyesinin diğerinden daha yüksekte olması niye?

    Panama kanalının bir ucu denizken diğer ucu göl.Dolayısıyla kot farkı oluşuyor
  • peki atlantik ile pasifik arasında burası için kot farkı varmı ne olursa olsun bunca zahmet yerine(havuz doldur boşalt yerine) bir yılda dev iş makinaları ile oraya havuz gerekmeyecek kanal yapılırdı
    -selamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksın

    peki atlantik ile pasifik arasında burası için kot farkı varmı ne olursa olsun bunca zahmet yerine(havuz doldur boşalt yerine) bir yılda dev iş makinaları ile oraya havuz gerekmeyecek kanal yapılırdı
    -selamlar



    panama kanalı büyük bir gölü içeriyor. bağlantı da zaten okyanuslar ile göl arasında yapılıyor.

    ancak gölü okyanus ile buluşturmak fikri akla gelebilir ama bu fikir demek ki pek cazip gelmemiş ...
  • suveyş kanalında ise direkt bağlantı söz konusu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact


    quote:

    Orjinalden alıntı: aksın

    peki atlantik ile pasifik arasında burası için kot farkı varmı ne olursa olsun bunca zahmet yerine(havuz doldur boşalt yerine) bir yılda dev iş makinaları ile oraya havuz gerekmeyecek kanal yapılırdı
    -selamlar



    panama kanalı büyük bir gölü içeriyor. bağlantı da zaten okyanuslar ile göl arasında yapılıyor.

    ancak gölü okyanus ile buluşturmak fikri akla gelebilir ama bu fikir demek ki pek cazip gelmemiş ...

    -
    -bizde olsa o gölü kurutur(iki okyanusa kanalize eder) o gölü yarar iki tarafı birleştirir para kırardık




  • anlantik ve pasifik denizleri aynı seviyededir.Farklı olması imkansız.Burada yapılan iş aradaki yükseltiyi aşırmak için gemileri ara ara yükselterek aradaki denizden yüksek bir göle bağlayıp sonra da indiriyorlar.
  • Peki, İngiltere ve Fransa arasındaki tünelde trafik yönünü nasıl ayarlıyorlar? Sağdan giren nasıl soldan çıkıyor? Bu çözülebilecek bir sorun ama bunu sanırım trafiği durdurmadan çözüyorlar. +90km/h ile giderken bu nasıl oluyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    anlantik ve pasifik denizleri aynı seviyededir.Farklı olması imkansız.Burada yapılan iş aradaki yükseltiyi aşırmak için gemileri ara ara yükselterek aradaki denizden yüksek bir göle bağlayıp sonra da indiriyorlar.

    Hmm... Şimdi mantıklı geldi Ben iki okyanus arasında bir göl olduğunu bilmiyordum. Ve Süveyş'te de aynı sistem var sandığım için olayın mantığını anlayamamıştım. Bir anda aydınlanıverdim
  • yine de bana tam mantıklı gelmedi. Gölü okyanus ile birleştirerek havuzsuz direkt bir geçiş sağlayabilirlerdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Target Human

    yine de bana tam mantıklı gelmedi. Gölü okyanus ile birleştirerek havuzsuz direkt bir geçiş sağlayabilirlerdi.



    http://www.haybeci.com/modules.php?name=Panama

    iki okyanus arası okadar da yakın değil...

    Yada gölü muhafaza etmek için bu uygulamaya geçtiler...
  • Panama kanalı tek yönlü indirme yapmıyor, iki taraflı yapıyor...

    Yani 14 gün bu taraf yüksek olup sistemli indiriliyor 14 günde öbür taraf yüksek olup sistemli indiriliyor. Bir günde eşit seviyede oluyor...

    Gel git olayı ile alakalı. Güney ve Kuzey Amerika kıtaları güneyden kuzeye uzun bir set gibi okyanusu ikiye bölüyor. Onun için arada gel-git sebebiyle bir doğu yönü bir batı yönü yükseliyor. Kanaldaki sistem iki taraflı çalışıyor...

    Ne büyük denge. Bu ayın çekim kuvveti yeraltı sularının sirkülasyonunu bile pompa gibi dengeliyormuş. Ay-Dünya ikilisi Kütle orantısı bakımından sistemimizde tek örnek. Ayın dünyada hayat oluşumu için sebep olduğu dengelerden birkaçı; Dünyaya çarpabilecek birçok meteoru mıknatıs gibi kendine çekmesi. Dünyanın 23 derece eğilmesi. Dünyanın dönüş hızını 24 saate yavaşlatması. Gel-git olayı (memurlarımıza ilham kaynağı olmuştur)




  • paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact

    ancak gölü okyanus ile buluşturmak fikri akla gelebilir ama bu fikir demek ki pek cazip gelmemiş ...

    Onlar bizim gibi düşüncesiz insanlar değil ki komple kazıp kanal yapsınlar.
    Ekolojik çevreyi de düşündükleri için onca zahmete giriyorlar.
  • Bildiğim kadarıyla şuan bile oldukça mahvediyor çevresini; birleştirirlerse nasıl bir çevre katliamı olur öğrenmek gerek :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.