Şimdi Ara

NİSSAN PRİMERA (79. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.228
Cevap
45
Favori
416.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2005 te bir daire aldım ve bütün birikimimi ona yatırdım daha sonra işlerim de çok azalınca araba değiştirecek parayı bir daha denkleyemedim.SGK e haciz koyunca satamaz oldum,gerçi haczi kaldırdım ancak yenilemeye para gene yok bu nedenle hurdaya çıkıncaya kadar kullanacağım herhalde.Aracın bakımları konusunda hassas davrandığımdan ve aracım büyük kaza geçirmediğinden durumu da oldukça iyi bu nedenle hurdaya çıkıncaya kadar kullanmaya karar verdim.Yeni araçlardan bir eksiği yok ki.Genişliği,gücü,kullanım konforu,yol tutuşu herşeyinden memnunum.İstanbul'da olunca yedek parça sıkıntısı da olmuyor.Daha iyisi yok mu tabiki var.Abimin 1999 passat'ı var 1.8 T onu daha konforlu buluyorum sürüşü daha keyifli ama 1998 nissan primera'yı 2007 Hyundai Accent'e veya 2006 clio ya tercih ederim(fiyatları yakın olduğundan bu örneği verdim)Primera'dan önce 1993 Corolla sahibiydim o aracın kusuru altının alçak ve içinin dar olmasıydı.Ama elime biraz para geçse 1996-2000 Mercedes E200 elegance alırdım.(rahmetli babamın son arabası 1996 e220 diesel'di ondaki konfor,sağlamlık,lüks hiçbirinde yok.Bilgisayar servisi olmama rağmen halen 2007 yılında aldığım samsung e200 cep telefonunu kullanıyorum galiba eşyalarıma fazla bağlanıyorum.Otomobilim de benim için kolay değiştirilemeyecek eşyalardan.İşin sırrı bazı işleri kendinin yapmasında.Aracımın birçok bakımını kendim yapıyorum.Fren balatası değişimi,disk aynası değişimi,hava emiş boğazı temizliği,rolanti ayarları,lpg enjektör değişimi,lpg vaporizatör ve filtre değişimi,vakum hortumları değişimi,akü değişimi ,lpg ecu ayarı ve daha hatırlayamadığım birçok bakımı kendim yapıyorum yani bir bakıma oto tamircisiyim(aslında makina teknisyeniyim ama bilgisayar servisi olarak çalışıyorum).Yeni kasa primera'ları beğenmiyorum.Renault megan'dan bir farkı yok benim için.Japon karakterini kaybetmiş zaten artık sedan araç bile üretmiyor Nissan.16 yaşımdan beri otomobil kullanıyorum.26 yıl olmuş.Bu gün otomobil alsam Audi A6-VW passat-Bmw 5 serisi-Mercedes E serisi,Volvo s60-Skoda Superb bunların arasından biri tercihim olurdu.Bunları alacak para olmayınca emektar Primera'ya devam ona ailecek alıştığımız için kimse kusur bulmuyor.Aracın en sevdiğim taraflarından biri de tasarımı.1998 model birçok otomobil Eski model hissi verirken bu otomobil eski model gibi durmuyor.(aynı BMW dizaynları gibi 1998 model Bmw 3 serisi tasarımı halen çok beğenirim.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    2005 te bir daire aldım ve bütün birikimimi ona yatırdım daha sonra işlerim de çok azalınca araba değiştirecek parayı bir daha denkleyemedim.SGK e haciz koyunca satamaz oldum,gerçi haczi kaldırdım ancak yenilemeye para gene yok bu nedenle hurdaya çıkıncaya kadar kullanacağım herhalde.Aracın bakımları konusunda hassas davrandığımdan ve aracım büyük kaza geçirmediğinden durumu da oldukça iyi bu nedenle hurdaya çıkıncaya kadar kullanmaya karar verdim.Yeni araçlardan bir eksiği yok ki.Genişliği,gücü,kullanım konforu,yol tutuşu herşeyinden memnunum.İstanbul'da olunca yedek parça sıkıntısı da olmuyor.Daha iyisi yok mu tabiki var.Abimin 1999 passat'ı var 1.8 T onu daha konforlu buluyorum sürüşü daha keyifli ama 1998 nissan primera'yı 2007 Hyundai Accent'e veya 2006 clio ya tercih ederim(fiyatları yakın olduğundan bu örneği verdim)Primera'dan önce 1993 Corolla sahibiydim o aracın kusuru altının alçak ve içinin dar olmasıydı.Ama elime biraz para geçse 1996-2000 Mercedes E200 elegance alırdım.(rahmetli babamın son arabası 1996 e220 diesel'di ondaki konfor,sağlamlık,lüks hiçbirinde yok.Bilgisayar servisi olmama rağmen halen 2007 yılında aldığım samsung e200 cep telefonunu kullanıyorum galiba eşyalarıma fazla bağlanıyorum.Otomobilim de benim için kolay değiştirilemeyecek eşyalardan.İşin sırrı bazı işleri kendinin yapmasında.Aracımın birçok bakımını kendim yapıyorum.Fren balatası değişimi,disk aynası değişimi,hava emiş boğazı temizliği,rolanti ayarları,lpg enjektör değişimi,lpg vaporizatör ve filtre değişimi,vakum hortumları değişimi,akü değişimi ,lpg ecu ayarı ve daha hatırlayamadığım birçok bakımı kendim yapıyorum yani bir bakıma oto tamircisiyim(aslında makina teknisyeniyim ama bilgisayar servisi olarak çalışıyorum).Yeni kasa primera'ları beğenmiyorum.Renault megan'dan bir farkı yok benim için.Japon karakterini kaybetmiş zaten artık sedan araç bile üretmiyor Nissan.16 yaşımdan beri otomobil kullanıyorum.26 yıl olmuş.Bu gün otomobil alsam Audi A6-VW passat-Bmw 5 serisi-Mercedes E serisi,Volvo s60-Skoda Superb bunların arasından biri tercihim olurdu.Bunları alacak para olmayınca emektar Primera'ya devam ona ailecek alıştığımız için kimse kusur bulmuyor.Aracın en sevdiğim taraflarından biri de tasarımı.1998 model birçok otomobil Eski model hissi verirken bu otomobil eski model gibi durmuyor.(aynı BMW dizaynları gibi 1998 model Bmw 3 serisi tasarımı halen çok beğenirim.)

    Merhaba,

    Ben de kadirbilir81 arkadaşım gibi düşünüyorum. Aracıma uzun yıllar binmek niyetindeyim. Zaten araç sizin de söylediğiniz gibi temiz kullanılmışsa, bakımları zamanında yapılıyorsa değiştirmeye pek ihtiyaç olmasa gerek. Yine de tercih meselesi. Benim aracım da 2000 model Primera Elegance. Uzun yıllar kazasız binebilmek temennisiyle.

    "1998 nissan primera'yı 2007 Hyundai Accent'e veya 2006 clio ya tercih ederim" bu sözünüze sonuna kadar katılıyorum

    Bakımlarını kendiniz yapıyormuşsunuz. Yaptığınız işlemlerle ilgili olarak forumda fotoğraflı paylaşımlar yapsanız ne iyi olur. Açıkçası bu işleri kendim yapabilmeyi isterdim.

    Tasarım konusunda hak veriyorum, araç modeline göre eski görünmüyor.

    Herkese kazasız sürüşler dilerim...




  • muhtemelen bende hurdaya çıkana kadar kullanıcam. orta kısımdaki ekran ve iç ferahlığı yüzünden vazgeçemiyorum. şuan 148.000km civarlarındayım. bakalım kaç kmleri görücez.
  • eğer ankaradaysan yıldız sanayinde hurdacılarda bulabilirsin
  • Merabalar herkese...foruma yeni üye oldum yeni bir araba aldım 2000 Model Primera Elegance 2.0 Otomatik.aslında araç hakkında hiç bir bilgim olmadan aldım sadece tipi Hoşuma gittigi için aslında... Öncesinde 2008 Chevrole Lacetti vardı berbat ötesi bi araçtı :) yol tutuşu adına hiç bir şey yoktu maalesef.ama Nissanı sürdükçe güven veriyor gerçekten ama hiç bir bilgim yok araç hakkında kullan yada önceden bilgi sahibi olan arkadaşlar bu arabadan bahsede bilirmi Rica etsem...
  • motorların hepsi 16v mi acaba nasıl öğrenebiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taha_dems

    Merabalar herkese...foruma yeni üye oldum yeni bir araba aldım 2000 Model Primera Elegance 2.0 Otomatik.aslında araç hakkında hiç bir bilgim olmadan aldım sadece tipi Hoşuma gittigi için aslında... Öncesinde 2008 Chevrole Lacetti vardı berbat ötesi bi araçtı :) yol tutuşu adına hiç bir şey yoktu maalesef.ama Nissanı sürdükçe güven veriyor gerçekten ama hiç bir bilgim yok araç hakkında kullan yada önceden bilgi sahibi olan arkadaşlar bu arabadan bahsede bilirmi Rica etsem...

    Merhaba,

    Aracınız hayırlı olsun, kazasız binmenizi dilerim.

    Ben de 2000 model Primera Elegance kullanıcısıyım. Piyasadaki bir çok yeni modele değişmem. Donanım olarak son derece zengin bir araçtır. Meselâ basit gibi görünen koltuk ısıtmalarının değerini Ankara gibi soğuk bir iklimde anlarsınız :)

    Yol tutuşu mükemmeldir. Uzun yolda hele son derece keyifli bir sürüşü vardır.

    Şekil, tasarım gayet günceldir. Yani 2000 model bir araç izlenimi vermez.

    Bu modellerde CVT tiptronik şanzıman mevcut. Aracın senden önceki sahipleri dikkatli kullanıcılarsa Nissan'ın otomatik şanzımanından korkma. Zamanında bakımlarını yap, şanzıman yağını vaktinde (60.000'de) CVT yağı ile değiştir, sürüş esnasında kasa ve tekerlek tam durmadan vites geçişi yapma ve yıllarca sorunsuz bin, seni üzmez.

    Bizim memleketin yollarında zamanla ön salıncaklarından ses gelmeye başlar. Onunda pek pahalı olmayan bir tamiri vardır. Bunun haricinde yakıtı, yağı, suyu, harareti kontrol edildiği sürece binilesi ve keyfi çıkarılası bir araçtır.

    Performansa gelince; CVT şanzıman anlık vites geçişlerini hissettirmeyen ve Nissan'ın pek vazgeçmediği bir şanzıman tipi. Mesela aracı hareket halinden itibaren 1500 devirde sabit kullanırsan sen gazı artırmadığın halde araç yavaş yavaş 80 km hıza kadar çıkar. 2000 devirde yine 100 km ye kadar çıkar ve vitesi manuele iter ekrana bakarsın 6. vitese geçmişsindir ama farkedilmemiştir.

    İlk kalkışlarda biraz hantal bir yapısı vardır. Ama bujilerin sağlam, motor yağın vaktinde değişmiş, hava filtren orijinal olduktan sonra gaza yüklenir ayağını hafifçe çekersin ve araç seni koltuğuna yaslandırır :)

    Sonuç olarak, ben yol tutuşu, güvenli sürüşü ve konforu bakımından beğeniyorum. Ne de olsa D segment bir araçtır. Bu arabadan anlayan usta bulmak biraz meseledir. Ben Ankara'da Nissan ustası bulmakta zorlanmadım ama küçük şehirlerde arabanın basit bir arızası için insanı perişan edebilirler. Yetkili servis işçiliklerinin çoğu hem kötüdür hem pahalıdır. En iyisi, gerektiğinde parçalarını yetkili servislerden orijinal olarak alır götürür iyi bir Nissan ustasına yaptırırsın.

    Parçalarının piyasaya göre biraz pahalı olduğu söylenir. Bence parça fiyatları şahinle, fiat grubuyla kıyaslanmamalıdır.. Ama şunu da söylemek lazım bir toyota veya Alman grubu araba ile sanayiye yolunuzun düşmesi ihtimalinden daha az ihtimalle sanayiye gidersiniz :)

    Selamlar...




  • SLM Arkadaşlar...

    Nissan Primera Tekna 2003-2005 LPG li arıyorum...

    Şuan 2001 Siena 1.4 EL LPG li aracım var üste para verip takas edebileceğim yada benim aracımı satmamı bekleyebilecek makul km ve fiyatlı 100.000 - 150.000 km arası 16-20 bin TL arasında bir Nissan tekna düşünüyorum. Takasda kendi aracımı 11000 sayacağım hasar kaydı yokdur belaltı 3-4 parça boya vardır. Benim Boya takıntım yoktur hasar kayıtsız motor,yürüyen ve şaseleri ellenmemiş parça boyalı araçlar olabilir.
    a_ayranciii@lycos.com adresinden veya buradan cevaplayarak iletişim kurabilirsiniz.

    Saygılarımla...
  • Çok teşekkür ederim Nissan_Muhibi arkadaşım ismini bagışlasıydın keşke o şekilde hitat etseydim...ALLAH razı olsun bu bilgilere ihtiyacım vardı aracı zaten bakıma sokucam şimdilik gidişi felan iyi allaha şükür bi sıkıntı ama biraz maddi olarak iyi deilim o yüzden maaşı bekliyorum :) verdigim bilgiler dogrultusunda güzel bi bakım ve canavar gibi olcak araç..tekrardan teşekkür ederim
  • Bu arada nissan için bi usta önere bilirmisin ankaradayım bende gerçekten saglam biri varsa bildigin adam gibi biri oraya gidebilirim herkes anlamaz die düşünüyorum illaki adam gibi anlayan birine göstermek daha iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taha_dems

    Bu arada nissan için bi usta önere bilirmisin ankaradayım bende gerçekten saglam biri varsa bildigin adam gibi biri oraya gidebilirim herkes anlamaz die düşünüyorum illaki adam gibi anlayan birine göstermek daha iyi olur

    Merhaba,

    İsmim Recai, ben de aracımı ilk aldığımda buraya yazdığım bilgilere ihtiyaç duymuştum. Zamanla öğrendim. Bu noktada DH Forum'un Primera sayfası son derece etkili bir ortam oldu. Burada bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler.

    Ankara Şaşmaz Oto Sanayii'nde Yıldırım Oto var, Mehmet Yıldırım. 0312 278 2813
    Mehmet Yıldırım, yıllarca özel nissan servisinde çalışmış, bizim araçları tanıyan iyi bir usta, iyi bir insandır. En azından gidip tanışmanızı öneririm.

    Orjinal parça konusunda da yardımcı olur.

    Aracınızı bilmediğiniz kimselere kurcalatmamanızı öneririm. LPG sisteminiz yoksa bunun için de sağlam bir usta tanıyorum. Yani işçilik konusunda son derece güvenilir bir adam.

    Bir Nissan Primera her zaman bir Nissan Primera'dır :)

    Selamlar...




  • merhaba arkadaşlar. 2005 model aracıma komple motor bakımı yaptırdım. nedeni ise çok fazla yağ yakıyor olması idi. geçen hafta cumartesi özel servise verdim. salı akşamı teslim aldım. gerçekten sıfır motor gibi. rölantide motor sesini duyamıyorum. 100 ile giderken de az seviyede motor sesi var. bakımdan önce acayip bağırıyordu. titreme, çekişten düşme de vardı. performansı da bir o kadar artmış. en fazla 110 a kadar bastım. 1000 km 3000 deviri geçirmemek gerekiyormuş. valla ne diyeyim sanki sıfır araba kullanıyormuşum gibi geldi. tabiki mekanik olarak :)
  • hayırlı olsun,

    sorular çok ama cevaplarsanız bizlere de fikir verimiş olursunuz

    1- neden motor yaptırma ihtiyacı hissettiniz, araçta belirgin sorunlar mı vardı ?
    2- motor yaptırmaktan kasıt nedir ? rektefiye mi? motor komple sökülüp onarım mı gerçekleştirildi? biraz daha ayrıntılı anlaır mısınız ?
    3-nerede (hangi şehir, usta), hangi fiyata yaptırdınız ? aracın km kaçtaydı
    4- araçta lpg var mıydı? varsa, lpg ile çalışmsında da bir farklılık oldu mu ?

    uzun vadede de performans ve yakıt tüketiminde değişiklik olup olmadığını belirtirseniz tam arşivlik bir cevap olur.

    şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirbilir81

    hayırlı olsun,

    sorular çok ama cevaplarsanız bizlere de fikir verimiş olursunuz

    1- neden motor yaptırma ihtiyacı hissettiniz, araçta belirgin sorunlar mı vardı ?
    2- motor yaptırmaktan kasıt nedir ? rektefiye mi? motor komple sökülüp onarım mı gerçekleştirildi? biraz daha ayrıntılı anlaır mısınız ?
    3-nerede (hangi şehir, usta), hangi fiyata yaptırdınız ? aracın km kaçtaydı
    4- araçta lpg var mıydı? varsa, lpg ile çalışmsında da bir farklılık oldu mu ?

    uzun vadede de performans ve yakıt tüketiminde değişiklik olup olmadığını belirtirseniz tam arşivlik bir cevap olur.

    şimdiden teşekkürler

    teşekkür ederim. elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım.
    1- motor yaptırma ihtiyacı, aracımın aşırı derecede yağ yakması (yaklaşık 1000 km de 3 lt ye yakın yağ) sonucu ortaya çıktı ve istişareler doğrultusunda motor yaptırmaya karar verdim. diğer sorun ise vites geçişlerindeki titremeler ama bu sorun motor yaptırmama neden olan bir sorun değildi.
    2- yağ yakma sorunumu iki tane tanıdığım ustaya sordum. birisi kontrol ederek karar verdi diğer hiiiç bakmadan karar verdi(ticaret etiğine uygun bir yaklaşım değil). motorun bakıma gireceğine kesin olarak karar verdikten sonra sekman atarak kurtarıp kurtarılmayacağına bakıldı, kurtarılabileceği söylendi ancak motorun tamamen sökülerek sıfır motor gibi yapılmasının daha doğru olduğu, sadece sekman atılarak tam randıman alınamayacağı hususu tarafıma iletildi. daha önce sekman atarak tamir ettikleri bir motorda sorun çıkmış. sonrasında komple motor bakımı yapılmış. aracımda pistonlar, sekmanlar, eksantrik zinciri, supablar vs. birçok parça değişti. bununla birlikte baskıyı da değiştirdiler. ön diskler ve balatalar da değişti.
    3- İstanbul Bostancı da Yahyalı oto, Ali ustaya yaptırdım. km 180 bindeydi. motor tamiri, diskler,balatalar ve debriyaj baskı dahil yaklaşık 3600 tl.
    4- Araçta 64 binden beri lpg var. tamirden önce lpg de daha sessiz çalışıyordu. bu akşam lpg kontrollerini yaptıracağım. son durum ile ilgili size bilgi veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi primera_tekna -- 25 Ocak 2013; 13:41:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    x car link takan birini bulsam bende hemen bilgi almak için yapışcam yakasına

    valla ben 1.5 senedir kullanıyorum. süper birşey. aparatı takınca cd changer olarak görüyor. aux, sd,usb olarak kullanılabiliyor.
  • ürünü nerden aldın peki? ekstra bir aparat vs almak gerekiyormu? bu cihazı almak mecburiyet çünkü. cd çaları cdyi çıkarmıyor. radyoya mahkum kaldık. konu ile ilgili yardımlarını bekliyorum. en önemlisi senin primera p12 mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FelixCrail -- 25 Ocak 2013; 20:11:41 >
  • nissan cd nizde sorun varsa ankara da ersin elektronik var onları arayın nissan cd radyoları garantili tamir ediyolar.0312 336 81 39
  • X car link nerede yaptırdınız. Biraz aayrıntı anlatırmısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İNSERT

    nissan cd nizde sorun varsa ankara da ersin elektronik var onları arayın nissan cd radyoları garantili tamir ediyolar.0312 336 81 39

    Evet sorun var ama yaptirmayi dusunmuyorum. Cd artik cag disi kalan bir teknoloji olmusken sadece audio cd calacak bir surucuyu tamir ettirmek mantikli gelmiyor. En guzel xcarlink takmak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim Recai bnm adım Taha memnun oldum.aracım şuan boyada özelden bahsettim zaten biraz.çıktıgında dedigin ustaya ugricam kısmet olursa.bnm şaşmazda ve Başkent oto sanayide ustalarım var aslında ama nissandan anlıyan biri madem o ustaya ugricam inşalllah.motorun bakıma ihtiyacı var çünki Bİde motor gürültülü çalışıo biraz onuda sorarım orda bakalım neler çıkıcak...
  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.