Şimdi Ara

NISSAN 4x4 SKYSTAR YATAK SARDI[SS EKLENDI GUNCELLENDI] PARÇA FİYATİ VEREBİLECEKLER İÇERİ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
9.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Herkese Selamlar.

    Sahibi oldugumuz 4x4 Nissan SKYSTAR rektifiye yapılacak size Fiyat konusunda danismaya geldim.

    Olay P.... O....'den Yakıt almamızla basladı.
    Aldıgımız EuroDiesel ile 1-2 gün içinde Motor teklemeye basladi.
    Sesler vesayre hiçbirsey yoktu yatak sarma sesini herkes bilir. Servis su oldugunu söyledi filtre değişti.
    Bu olaydan sonra 1 hafta içinde Dün Mahmut Sevket paşa tarafına giderken. Motor ilk olarak Sarsıntılı çalıştı.
    İlk tepkimiz Sağa cekipkaputu acıp motoru kontrol etmek oldu. içimize sinmedi ve direk servisin yolunu tutalim dedik.
    geri dönerken Motorun icinde sakin biri cekicle vuruyor gibi ses gelmeye basladi.
    Hızını düşürdük aracın ve sagdan yavas yavas gitmeye başladık. Ses 5 dakikaligina kesildi. Heralde Su yapıyordur diyip
    içimizi rahatlatmışken Olan oldu araba çok kötü sesler cikartarak gitmeye basladı ve hemen stop ettik aracımızı.
    Direk Servisimizi aradık ve Çekici getirttik Servise cektirdik.

    Servis Motoru açmaları gerektiğini söyledi.

    Bugün Servise gittik. Aracın motoru açılmış bir sekilde önümüzde duruyordu. Ustaların anlattıgına göre
    araç yatak sarmıs. pistonların değişmesi lazımmış. Krank milini taşlayacaklarmış.

    Bunların Fiyatı En az 6000TL olacağını ve üstüne eklenebileceğini söyledi.
    Zaten Araçsız kalmanın üzüntüsünü yaşarken bu Rakam gercekten içimizi acıttı.
    Söyle birsey var ki Bu fiyat bukadara cıkarmı

    -Söylemeden geçmek istemediğim konular sunlar.
    -Aracımın bakimlarını KM'si kmsine yaptırırız
    -Yakıtımı Shell dışında hiçbiyerden almamaya özen gösteririz
    -Yağı Suyunu eksik etmeyiz.
    -ideal Devirlerde vites attırıp zorlama yaptırmayız Pederde bende.
    - Araç 2005 Model 2.5 DTI NISSAN PICK-UP SKYSTAR 4x4 .

    Güncelleme Konusu: 02/03/2012

    Servis 3. rektifiye sonucunda bu raporu cikartti.

    Arkadaşlar durumum okadar kötü ki. Beni tekrar arayıp rektifiyeyi tekrar yaptıklarını Araca hasar tespit raporu hazırladıklarını söylediler ve
    Mailime yolladilar direk size yazıyorum hepsini

    BULGULAR
    Krank milinin 3 numaralı kol yatağında sarma tespit edilmiştir. Sarmadan dolayı 3 numaralı piston kolunda
    hasarlanma görülmüştür. Gömleklerdeki aşıntı standart değerlerin dışındadır

    Gömlek Ölçüleri…(STD): 89,00 – 89,03 mm
    NO 1 2 3 4
    A 89,09 mm 89,08 mm 89,10 mm 89,09 mm
    A 89,05 mm 89,05 mm 89,04 mm 89,05 mm
    A 89,03 mm 89,04 mm 89,04 mm 89,04 mm
    B 89,07 mm 89,05 mm 89,06 mm 89,07 mm
    B 89,05 mm 89,03 mm 89,04 mm 89,04 mm
    B 89,03 mm 89,03 mm 89,04 mm 89,02 mm

    Krank Pim Ölçüleri…
    Ana Yatak(STD): 62,951 – 62,975 mm
    62,97 mm 62,97 mm 62,97 mm 62,97 mm 62,97 mm
    Kol Yatak(STD): 51,954 – 51,974 mm
    51,97 mm 51,97 mm 51,47 mm 51,97 mm
    Silindirlerde 0,10 mm’ ye kadar aşıntı tespit edilmiştir. Maksimum ovallik 0,04 mm’ dir. Piston – Gömlek arası
    klerens değerleri minimum 0,08 mm, maksimum 0,18 mm olarak ölçülmüştür. Olması gereken değer aralığı ise
    0,05 – 0,07 mm’ dir. Krank milinin 3 numaralı kol yatağında sarmadan dolayı ölçü düşüklüğü 0,50 mm’ dir.
    Piston ölçüleri 88,94 mm ve minimum, sarmanın olduğu gözdeki piston ölçüsü 88,92 mm olarak ölçülmüştür ve
    bu değer standart değerin altındadır. Motor bloğu işlenerek farklı ölçüye (0,50 mm) rektifiye edilecek, piston –
    silindir arası standart klerens değerleri sağlanmış olacaktır. 3 numaralı kol yatağındaki ölçü düşüklüğünden
    dolayı krank milinin, koldaki hasarlanmadan dolayı ise 1 adet piston kolunun yenisi ile değiştirilmesi
    gerekmektedir. Silindir kapak yüzeyinde yuvalar arasında çatlaklar tespit edildiğinden silindir kapağının yenisi ile
    değiştirilmesi gerekmektedir.

    GEREKLİ YEDEK PARÇA LİSTESİ
    Blok için; Kapak için;
    1. 1 Takım Piston (0,50) 1. 1 Takım Supap (STD)
    2. 1 Takım Segman (0,50) 2. 1 Takım Supap Lastiği
    3. 1 Takım Ana Yatak (STD) 3. 1 Adet Silindir Kapağı
    4. 1 Takım Kol Yatak (STD)
    5. 1 Takım Kenar Gezi Ayı
    6. 1 Takım Kol Burcu
    7. 1 Adet Krank Mili
    8. 1 Adet Piston Kolu
    YAPILACAK İŞLEMLER
    Silindir rektifiyesi, krank polisaj, kol burcu değişimi ve raybası, blok yüzey taşlama, piston yükseklik kontrolü,
    silindir kapak ölçüm-kontrol, yüzey pürüzlülük ölçümü, yatak boşluk ayarı.

    İHTİYAÇ DUYULAN REKTİFİYE İŞÇİLİĞİ
    Silindir Kapak Test - Ölçüm - Kontrol 50,00 TL


    http://imageshack.us/photo/my-images/842/resim1vg.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/15/resim2cl.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/545/resim3s.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/515/resim4s.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/267/resim5w.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/822/resim6z.jpg/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esrarengizhus -- 2 Şubat 2012; 18:12:49 >







  • nissan servisi olduğu için fiyat normal(sadece nissan deği ltüm servisler için aynısı geçerli)motor açmak ve işlem yapmak bayağı pahalıya patlar bizim araç servisteyken her an arabanız yanabilir dediler ve 7000 tl masraf çıkarttılar ancak biz parçaları dışardan getirttik yani servise sadece işçilik verdik işçilik+parçalar bize 3500 civarı bir şeye mal oldu
  • motorun yatak sarması olayı yagsız kalmasıyla alakalı olacak bi durum. Yakıttan dolayı yatak sarması enterasan. Yani enjektör sıkıntı yapabilir hatta piston kafalarını kalitesiz yakıttan dolayı eritme gibi bir durumda duydum ama genede yakıttan dolayı yatak sarması bana mantıklı gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    motorun yatak sarması olayı yagsız kalmasıyla alakalı olacak bi durum. Yakıttan dolayı yatak sarması enterasan. Yani enjektör sıkıntı yapabilir hatta piston kafalarını kalitesiz yakıttan dolayı eritme gibi bir durumda duydum ama genede yakıttan dolayı yatak sarması bana mantıklı gelmiyor.


    Ya dediğiniz gibi benimde aklıma yatmıyor.

    Motor Yağını hiç aksatmadik Suyu da öyle Hararet yaptiracak bir durumda olmadı..
    Anlamadık gitti.Ya dediğiniz gibi benimde aklıma yatmıyor.

    Motor Yağını hiç aksatmadik Suyu da öyle Hararet yaptiracak bir durumda olmadı..
    Anlamadık gitti.

    Acaba Servis 110bin Bakımında Yağımı değiştirmedi
  • Ve bir noktayı atladım. Pistonların Sıkıstıgını Söyledi Servis.

    Parçaları Yurt dışından kendimiz getirtip servise yaptırmamız mı doğru olacak bilmiyorum.
  • Yakıttan yatak sarmaz, yağsızlıktan olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Yakıttan yatak sarmaz, yağsızlıktan olur.


    Düşündügüm şu ki. Motorda Su varken yakıtdan dolayı 20 KM gitmek zorunda kaldik.
    Araba gazdan kesildi. stop etti bi kac kez. bununla mi alakalı eğer degilse yağ ile alakalıysa
    Servis hatalı mı ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husegundogdu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Yakıttan yatak sarmaz, yağsızlıktan olur.


    Düşündügüm şu ki. Motorda Su varken yakıtdan dolayı 20 KM gitmek zorunda kaldik.
    Araba gazdan kesildi. stop etti bi kac kez. bununla mi alakalı eğer degilse yağ ile alakalıysa
    Servis hatalı mı ?

    Öncelikle yakıtta su olması milyonda bir ihtimal. Bunu eleyin. Eğer gerçekten motora su girdiyse, contadan girmiştir. Araçta herhangi bir yağ eksilmesi var mıydı? Yada çıkan yağda su var mıydı?
    Bunlar önemli ve üzerine durulması gerekir.
    Ben konunun yakıtla hiçbir ilgisi olmadığını düşünüyorum. Ayrıca yakıttsa su olsaydı bile, buhar olup egzozdan atılırdı. Eğer hiçbir şey söylemeden ne olmuş olabilir araca demiş olsaydınız, ben direkt olarak hararet yapıp, conta yakmış; radyatörün suyu da yağa karışmış derdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 31 Ocak 2012; 22:10:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: husegundogdu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Yakıttan yatak sarmaz, yağsızlıktan olur.


    Düşündügüm şu ki. Motorda Su varken yakıtdan dolayı 20 KM gitmek zorunda kaldik.
    Araba gazdan kesildi. stop etti bi kac kez. bununla mi alakalı eğer degilse yağ ile alakalıysa
    Servis hatalı mı ?

    Öncelikle yakıtta su olması milyonda bir ihtimal. Bunu eleyin. Eğer gerçekten motora su girdiyse, contadan girmiştir. Araçta herhangi bir yağ eksilmesi var mıydı? Yada çıkan yağda su var mıydı?
    Bunlar önemli ve üzerine durulması gerekir.
    Ben konunun yakıtla hiçbir ilgisi olmadığını düşünüyorum. Ayrıca yakıttsa su olsaydı bile, buhar olup egzozdan atılırdı. Eğer hiçbir şey söylemeden ne olmuş olabilir araca demiş olsaydınız, ben direkt olarak hararet yapıp, conta yakmış; radyatörün suyu da yağa karışmış derdim.

    Aracın yağında herhangi bir eksilme yoktu.
    Hararet veya Su uyarısı bunun gibi hiçbirsey yoktu değerleri gayet normaldi.




  • Servis sizi keklemesin dikkat edin.

    Burhan arkadaşın dediği gibi su ile alakalı durum değil. (en azından o kadarcık su ile alakalı değil.)

    Benimde aklıma servisin bakımda yağı değişmemiş olabileceği ihtimali geliyor ama bakımı 15 binde olan araca 30 bin KM yağ değişmezsen bile yağdan dolayı motor yatak sarmaz.

    Başta dediğim gibi servise dikkat.
  • Ve zaten Aracı Servise Yürüterek aldı Servistekiler bildiginiz Marş a bastılar ve içeri cektiler aracı.
    Yürümesinde vesayre birsey yoktu tek gelen sey Sesti. Servisle Sabah Konuştugumuzda Aracın Motor sardıgını Söylediler.
  • Geç gördüm, arkadaş piston sıkışması demişt. Piston sıkışması yada segman kaynatması durumu varsa yine yakıttan şüphelenmek zor..
    Segman kaynatma demek, segman yuvalarının kirlilik, kurum gibi sebeplerden dolayı dolup, yağlama yapamaması demektir. Araç ne zaman bakıma girmişti acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Servis sizi keklemesin dikkat edin.

    Burhan arkadaşın dediği gibi su ile alakalı durum değil. (en azından o kadarcık su ile alakalı değil.)

    Benimde aklıma servisin bakımda yağı değişmemiş olabileceği ihtimali geliyor ama bakımı 15 binde olan araca 30 bin KM yağ değişmezsen bile yağdan dolayı motor yatak sarmaz.

    Başta dediğim gibi servise dikkat.


    Aracımın yağını önceden kendim servise getirirdim ve benim verdigim yağı koydururdum.
    110'binlik Bakımında Servis kendi yağını koydu aracımıza. ve 1500 km sonra bu olay basımıza geldi.
  • Bakımlarını hiç aksatmadık aracımızın. 3-4 Bin önceden götürürdük bakıma.
    Okadar dikkat ederdik daha Debriyaj balatası Fren diskleri bile değişmemisti El değmemisti aracımıza.
  • Bu işte bir iş var ama ne?

    Bulmak size kalmış ..
  • Benim düşüncem yağdan kaynaklı bir durum söz konusu..
    Ama ne yazık ki servis kabul etmeyecektir bu durumu, kendi bildiklerini okumaya devam ederler.
    Bence aracınızı servisten çıkartın ve sanayide motor rektefiyesine sokun.
    Yatak saran araç yürümez, kitlenir. Ses yapması segman kaynatmasından olmuş olabilir. Şu an kaba taslak baktığım zaman en fazla 1000-1500 lira masraf gözüküyor..
  • KM kaç binde ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Benim düşüncem yağdan kaynaklı bir durum söz konusu..
    Ama ne yazık ki servis kabul etmeyecektir bu durumu, kendi bildiklerini okumaya devam ederler.
    Bence aracınızı servisten çıkartın ve sanayide motor rektefiyesine sokun.
    Yatak saran araç yürümez, kitlenir. Ses yapması segman kaynatmasından olmuş olabilir. Şu an kaba taslak baktığım zaman en fazla 1000-1500 lira masraf gözüküyor..


    Peki burhan ben Servise Aracımı Yürüterek aldılar. Marşa bastılar ve aracı calistirip içeri cektiler.
    Ama o ses vardi ve biz o sesle en az 2-3KM gittik. Ve yüklenmeden gittik araca.

    Eğer motor sarmış diyorlarsa servise nasıl yürüterek aldılar aracı benim aklım buna yatmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    KM kaç binde ?


    Aracımız 111.5xx Kmde ve 110binde Bakım yapıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esrarengizhus -- 31 Ocak 2012; 22:30:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Benim düşüncem yağdan kaynaklı bir durum söz konusu..
    Ama ne yazık ki servis kabul etmeyecektir bu durumu, kendi bildiklerini okumaya devam ederler.
    Bence aracınızı servisten çıkartın ve sanayide motor rektefiyesine sokun.
    Yatak saran araç yürümez, kitlenir. Ses yapması segman kaynatmasından olmuş olabilir. Şu an kaba taslak baktığım zaman en fazla 1000-1500 lira masraf gözüküyor..

    Burhan bey Motor Suanda Dağınık halde yani Söküldü.
    Serviste bunu toplamak ve Baska bir yere götürmek bayağı bir problem olacak gibi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.